![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en afspraken maken met die achterbakse, luie Walen? Je mag zeker zijn dat de n-va na 2 dagen al iets gevonden heeft waaruit moet blijken dat de Walen de afspraken niet nakomen.
|
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De 'gevestigde belangen' worden vertegenwoordigd en/of ingenomen door wat 'we' doorgaans 'de traditionele partijen' - het 'bloc francophone' en de Vlaamse 'collaborateurs' (in de 'neutrale' betekenis van het woord ![]() Ik verkies hiervoor de term 'nomenklatoera'. Een niet onbelangrijke minderheid van de Vlaamse kiezers (maar u mag het ook over een meerderheid hebben, mij stoort dat niet) heeft - onder meer d.m.v. een stem voor de N-VA - uitdrukking gegeven aan een wens tot 'perestrojka' (u mag het ook een verlangen naar 'mani pulite' noemen, mij stoort dat niet). Het lijkt me dan ook zonneklaar dat - als de N-VA 'in het bad' moet - de 'tegenprestatie' waar ik het over had van de 'nomenklatoera' moet komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik ken er - alwéér - zelfs meerdere.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook Mevrouw Vervotte,nochtans nog dienstdoend uittredend minister was zopas glashelder:"
Aan Franstalige kant mag men vooral niet denken dat het plotsklaps "gemakkelijker' zou zijn mocht N-VA niet meer meedoen.Integendeel,het zou zelfs wel eens NOG moeilijker kunnen worden....(ik neem aan NA nieuwe verkiezingen dan,want haar bazen zijn daarover al expliciet geweest,ze stappen niet in een regering zonder N-VA,dus wordt er door CD&V ook niet meer onderhandeld als N-VA opstapt?) Maar ik denk dat dit schot eigenlijk vooral voor de snuit van de oude krokodillen bedoeld was..Er is een patroon,georchestreerd door het triumviraat,en de "krok's " moeten geen nieuwe rimpels in de poel helpen maken gewoon omdat een VRT-radiojournalist hen eens opbelt .(zoals Prinske Laurent mogen ze nu ook eens beseffen dat ze nooit "privé" spreken,die personaliteiten ![]() Eigenlijk is het nu vooral de "jongere garde" van de CD&V die de druk opvoert! Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2011 om 19:38. |
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mijn ingesteldheid betreft, die is ook van tel in de miljoenendeals waar ik professioneel mee bezig ben. Ken je tegenpartij, leef je in in zijn wereld, zoek het compromis, geef en neem, laat goodwill als eerste blijken,..... Zoek het samenwerkingsmodel, niet het confrontatiemodel. Laat je ook op andere plaatsen niet laatdunkend uit over je tegenpartij, die uitlatingen versreiden zich snel, en bevorderen niet de sfeer. Wat je geeft krijg je doorgaans ook terug, maar blijf op je hoede, en maak duidelijk dat "iedere poging tot..." een dealbreaker is. En ik heb eerder de reputatie van moeilijk maar correct te zijn, dan die van "deurmat". Met ontwapenende eerlijkheid, kom je meestal verder dan met mistgordijen en gekonkel. Wordt dat misbruikt, dan eindigt het daar voor de tegenpartij, die zowat een monopolie moeten hebben willen ze ooit nog met mij zaken doen. over wat er op tafel lag, moet je maar eens de verklaringen van ALLE partijen daarover doornemen, ook de waalse en brusselse. Er was consensus dat het pakket iedere voorgaande overtrof. Behalve bij nva natuurlijk, waar de oppositietaal niet zomaar kan ingeslikt worden nu ze eigenlijk de leiding zouden moeten nemen. Die hadden een paar jaar geleden waarschijnlijk nooit gedacht om zo snel met hun eigen opgelegde beperkingen geconfronteerd te worden. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 april 2011 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() Als ze dat zo snel zouden kunnen, bevestigt dat dat de Franstaligen (let op: ik schrijf bewust Franstaligen) werkelijk hun afspraken niet nagekomen zijn en dus ter kwader trouw waren. Als de Frantaligen doen wat afgesproken wordt, zal men dat dus niet kunnen. Zo simpel is dat.
Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 april 2011 om 19:38. |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BDW heeft al maanden - samen met de CD&V - vastgesteld dat hetgeen op tafel lag geen beter bestuur mogelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() BDW wil toch niet dat BE beter bestuurd wordt?
|
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard jagen die twee elkaar op. Cd&v heeft zelfs BDW "gedwongen" zijn "herenakkoord" te verloochenen, waardoor de "verstandhouding" met di rupo definitief weg was. De naivelingen die denken dat nva en cd&v bondgenoten zijn, hebben blijkbaar dit eerste signaal gemist. Let maar op CD&v is de vaandelvlucht van nva bij de vorige regering niet vergeten, en zal er alles aan doen om nva een kloot af te trekken, en hen met gelijke munt te betalen als de kans zich voordoet. |
|
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 19 april 2011 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeger ook, maar van al die koppels weet ik nu dat alles niet is zoals ze in begin hadden ingeschat.
Het is veelal een beleefdheidsformule van gescheiden koppels om te stellen dat ze goede afspraken kunnen maken. |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilt u die regio's dan 'dwingen' om toch maar samen een land te blijven vormen?
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben Peeters belogen en bedrogen. Dat was DUIDELIJK te horen en te zien, deze avond in Terzake op Canvas ! ! ! Laatst gewijzigd door Boduo : 19 april 2011 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hendrik Bogaert legde het op een beleefde manier uit op de VRT. We kwamen alweer op hetzelfde uit: €'s! Trouwens, Eyskens heeft niets meer te verliezen. 10 Jaar geleden zou hij een toontje lager gezongen hebben... Inge Vervotte, je mag er nu voor zijn of er tegen, sloeg de nagel op de kop toen ze zegde: "Het is niet, als de NVA niet meer zou meedoen, dat we dan plots een regering hebben. Integendeel ! ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 19 april 2011 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Als ze iets vinden dan is het omdat er iets krom is bij de Franstaligen. Aan de Franstaligen dus om de N-VA geen kans te geven om 'iets' te vinden. Maar ik denk juits dat dat het probleem is: de Franstaligen (en daarmee bedoel ik de politici en hun blinde aanhang) zijn niet te vertrouwen en zijnal aan het konkelen voor dat er nog maar van enige afspraak sprake is. Het zit erin gebakken.
|
![]() |