Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 13:07   #281
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Juist ja.... maar het artikel ( zover we ons daar op verder kunnen laten ) meldt juist nikske over bijzondere omstandigheden op 1000 € en een bmw na.
Dus welke omstandigheden zie jij ?
Tussen haakjes staat inderdaad het voornaamste.
Het artikel is vrees ik afkomstig van mensen die de politie in een slecht daglicht willen plaatsen en asielzoekers willen helpen.
Ik wist niet dat Albanezen een ander kleurtje hebben, dus leek mij dat een onwaarschijnlijke reden.
Verder zie ik dat er nieuwe argumenten bijkomen, blijkbaar was er een hele familie in zijn gezelschap.
Waarom haalde de politie er hem tussenuit ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 13:11   #282
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja echt ?
Mij verbaast dat echter nikske hoor
Waarom geloof ik dat direct ?
Ons heel rechtsysteem bestaat natuurtlijk uit onbekwamen en wij zijn de volmaakten.
Oud 11 januari 2012, 13:32   #283
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
U bent degene die met feiten zit te spelen en de realiteit uit het oog verliest. Maar dat overkomt u blijkbaar meer.
Het staat hier al genoeg gepost, u kent het tijdsverloop niet tussen de controle en het moment waar uw Katrien van dvz over spreekt.
WAAR IS UW RACISME ?
U heeft geen enkel bewezen feit, u lult rustig verder in uw eigen imaginair wereldje...
En nu zou het leuk zijn als u terug in de draad kruipt en de vragen een keertje gaat beantwoorden. Of ja, da's juist, u kan dat niet want dan zou u zelf bewijzen dat er geen racisme in 't spel is...
Ik heb a.d.h.v. de woorden van D.V.Z. bewezen dat dat "uurtje" minimaal 5,5 of 6,5 uur is.
‘Maar de fout ligt absoluut niet bij ons', reageert Katrien Jansseune van DVZ. ‘Het gaat hier om een spijtige fout van de politie. Zij hebben ons op oudejaarsavond gecontacteerd en ons zijn paspoortnummer doorgegeven.
http://www.hetnieuwsblad.be/article/...cleid=CI3KI739
Avond : van welk uur begint dat? van 18uur? 19uur?
Dat is dus zeker niet "een uurtje" dat is minimum 5,5 of 6,5 uur later.

Als jij de feiten niet eens wil erkennen is het zinloos om te discussiëren met jou.

Ofwel weerleg je mijn bewijzen ofwel aanvaard je de feiten. Dan pas kunnen we discussiëren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 13:38   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het artikel is vrees ik afkomstig van mensen die de politie in een slecht daglicht willen plaatsen en asielzoekers willen helpen.
Ik wist niet dat Albanezen een ander kleurtje hebben, dus leek mij dat een onwaarschijnlijke reden.
Verder zie ik dat er nieuwe argumenten bijkomen, blijkbaar was er een hele familie in zijn gezelschap.
Waarom haalde de politie er hem tussenuit ?
Dat jij een blogger niet op zijn woord gelooft, daar kan ik inkomen.
Dat zou ik ook niet doen. Daarom is bronvermelding belangrijk. (iets waar deze blogger in uitmunt. Lees nog wat artikels op zijn blog)
Maar ik geloof dan weer niet dat jij zou weten dat deze blogger iemands is die de politie in een slecht daglicht willen plaatsen en asielzoekers wil helpen.
Wat is jou drijfveer om zo'n insinuaties te maken?
Oud 11 januari 2012, 13:48   #285
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb a.d.h.v. de woorden van D.V.Z. bewezen dat dat "uurtje" minimaal 5,5 of 6,5 uur is.
‘Maar de fout ligt absoluut niet bij ons', reageert Katrien Jansseune van DVZ. ‘Het gaat hier om een spijtige fout van de politie. Zij hebben ons op oudejaarsavond gecontacteerd en ons zijn paspoortnummer doorgegeven.
http://www.hetnieuwsblad.be/article/...cleid=CI3KI739
Avond : van welk uur begint dat? van 18uur? 19uur?
Dat is dus zeker niet "een uurtje" dat is minimum 5,5 of 6,5 uur later.

Als jij de feiten niet eens wil erkennen is het zinloos om te discussiëren met jou.

Ofwel weerleg je mijn bewijzen ofwel aanvaard je de feiten. Dan pas kunnen we discussiëren.
U kreeg al ettelijke keren een antwoord maar legt het naast u neer omdat het niet in uw kraam past.
U laat duidelijk zien dat het u enkel te doen is om gratuit in het rond te smijten met het ondertussen door u uitgeholde woordje "racisme" .
Zoals wel vaker het geval blijft u doorzeveren op uw eigen cijfertjes of uitspraken. Geef de tijdslijn tussen het moment van controle en het telefoontje naar de dvz, maar dat kan u niet. U doet zelfs de moeite niet om objectief en realistisch over de situatie na te denken.
Uw laffe beschuldigingen over racisme doen eens te meer schade aan links en de multicultuurliefhebbers. Zij verliezen alle geloofwaardigheid als het over racisme gaat.
Toon nu eindelijk eens aan waar dat racisme te vinden was, maar u kan dat niet hé. Het is namelijk niet te vinden in deze zaak. Jammer voor het gezin dat dit moest meemaken, nog erger voor die mensen is dat u ze misbruikt om als een waanzinnige pogingen te doen dit onder racisme te klasseren.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 14:46   #286
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uurke misstaat niet arti, als u als grote postvervalser denkt dat een controle na de middag wilt zeggen dat alles op 5 minuutjes klaar is moet u dat weten.
Mss moet u een keertje verderdenken en proberen te achterhalen hoeveel tijd er zat tussen het hebben van duidelijkheid over de situatie en de telefoon/fax naar dvz . Of gaat u agenten nu ook al als onbekwaam bestempelen als ze de taal niet spreken?
Doei ,arti de vervalser
Denkt ge nu echt dat het haar daar om te doen is ?
Leugens en stropoppen zoeken is haar nieuwe tactiek om een draad te kapen.
Gewoon negeren.
Oud 11 januari 2012, 15:28   #287
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij een blogger niet op zijn woord gelooft, daar kan ik inkomen.
Dat zou ik ook niet doen. Daarom is bronvermelding belangrijk. (iets waar deze blogger in uitmunt. Lees nog wat artikels op zijn blog)
Maar ik geloof dan weer niet dat jij zou weten dat deze blogger iemands is die de politie in een slecht daglicht willen plaatsen en asielzoekers wil helpen.
Wat is jou drijfveer om zo'n insinuaties te maken?
Ik heb geen drijfveer nodig om te zien dat men vooral de politie in een slecht daglicht wilt stellen.
Daarom vraag ik mij wel af wat de drijfveer kan zijn van hen die het doen en de politie van racisme beschuldigen.
Kunt gij mij vertellen wat de raskenmerken van Albanezen zijn waardoor de politie ze als niet Belg kunnen herkennen ?
Oud 11 januari 2012, 17:03   #288
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja ?
Vertel... is dat omdat ant-fascisten ageren tegen alles wat met fascisme of nazisme te maken heeft ?
Vreemde kronkel
Nee hoor, verre van, alleen ontzien ze het inherente facisme in de islam.

Citaat:
En de relevantie is ... ?
... dat er nooit een anti-fascist kritiek heeft gehad of zal hebben op de racistisch-discriminerende teksten in de koran.
Kent u er een ?

Citaat:
De relevantie met anti-fascisten of anti-fascisme ontgaat me nog steeds.
Zie hierboven.

Citaat:
Waarschijnlijk hoef ik die te gaan zoeken in het sterk antropisch principe en die 42 ( of hoeveel waren het er ook alweer ) kosmische constanten ?
Probeer het hier eens mee: http://www.ex-moslim.nl/ en laat me weten of er racistisch discriminerende en dus facistische teksten instaan of niet.

Citaat:
Zeg je hier nu zoveel als dat er toch sprak was van een zekere bevooroordeling ?
Ooit al eens meegereden met een patrouille ?
Kwestie van die zgn vooroordelen eens te testen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:16   #289
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U kreeg al ettelijke keren een antwoord maar legt het naast u neer omdat het niet in uw kraam past.
U laat duidelijk zien dat het u enkel te doen is om gratuit in het rond te smijten met het ondertussen door u uitgeholde woordje "racisme" .
Zoals wel vaker het geval blijft u doorzeveren op uw eigen cijfertjes of uitspraken. Geef de tijdslijn tussen het moment van controle en het telefoontje naar de dvz, maar dat kan u niet. U doet zelfs de moeite niet om objectief en realistisch over de situatie na te denken.
Uw laffe beschuldigingen over racisme doen eens te meer schade aan links en de multicultuurliefhebbers. Zij verliezen alle geloofwaardigheid als het over racisme gaat.
Toon nu eindelijk eens aan waar dat racisme te vinden was, maar u kan dat niet hé. Het is namelijk niet te vinden in deze zaak. Jammer voor het gezin dat dit moest meemaken, nog erger voor die mensen is dat u ze misbruikt om als een waanzinnige pogingen te doen dit onder racisme te klasseren.
Ik betwijfel niet dat ik ettelijke keren een antwoord kreeg.

Ik beweer dat jij de bewezen feiten niet wil erkennen.

We weten dat de controle om 12:30 uur plaatsvond, en we weten dat er pas naar DVZ gebeld werd 's avonds.
Jij blijft maar bezig over "een uurtje"!

Het is niet mogelijk om te discussiëren met jou als je niet eens de bewezen feiten wil aanvaarden.
Oud 11 januari 2012, 17:22   #290
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We weten dat de controle om 12:30 uur plaatsvond, en we weten dat er pas naar DVZ gebeld werd 's avonds.

Het is niet mogelijk om te discussiëren met jou als je niet eens de bewezen feiten wil aanvaarden.
Ge hebt gelijk, dat bewijst dat de politie racistisch is.
Oud 11 januari 2012, 17:29   #291
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk, dat bewijst dat de politie racistisch is.
Het bewijst dat ze hun werk traag en slacht hebben gedaan.

Nu moeten de andere feiten nog aanvaard worden.
Oud 11 januari 2012, 18:18   #292
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bewijst dat ze hun werk traag en slacht hebben gedaan.

Nu moeten de andere feiten nog aanvaard worden.
Zelfs om dat te besluiten volstaat de informatie waarover we beschikken niet.
Oud 11 januari 2012, 18:29   #293
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om 12.30 stopt de politie en vraagt enkele paspoorten. Denkt u nu echt dat men dan tien minuutjes later aan de telefoon kan zitten om naar dvz te bellen?
Zou jij om te beginnen eens een bewijs willen geven van dat racisme waarmee je zit rond te strooien!
's Wel goed, JIJ zit mensen valselijk te belasteren en te beschuldigen zonder enige vorm van bewijs.
Ook in je kleuterposts tegen het Vlaams Belang deed je dat.
Als je wenst te praten over bewezen feiten, bewijs dan verdorie eerst is dat het hier om racisme gaat. JIJ moet je valse beschuldigingen bewijzen.
Ben jij soms een neo-nazi die hier zoveel mogelijk mensen een aversie voor links en multicul komt opdringen? Precies wel.
Geef dat dan op z'n minst toe...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:40   #294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs om dat te besluiten volstaat de informatie waarover we beschikken niet.
Toch wel.
Om 12uur30 is er de identiteitscontrole; pas 's avonds bellen ze naar DVZ.
Dat is vaststaande info waarover we beschikken.

Zo zijn er nog vaststaande feiten.

Maar het is zinloos om te discussiëren als men de vaststaande feiten nog niet wil erkennen.
Oud 11 januari 2012, 20:30   #295
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Om 12uur30 is er de identiteitscontrole; pas 's avonds bellen ze naar DVZ.
Dat is vaststaande info waarover we beschikken.

Zo zijn er nog vaststaande feiten.

Maar het is zinloos om te discussiëren als men de vaststaande feiten nog niet wil erkennen.
Wat deden ze in de tussentijd ?
Oud 11 januari 2012, 20:38   #296
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn het racisten bij de politie.
Maar er is niks aan te doen: de overheid mag hen niet discrimineren op basis van hun politieke overtuiging.
Oud 11 januari 2012, 20:49   #297
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Natuurlijk zijn het racisten bij de politie.
Maar er is niks aan te doen: de overheid mag hen niet discrimineren op basis van hun politieke overtuiging.
Klopt.
Maar ze kunnen ze wel sanctioneren wanneer ze hun racisme in praktijk brengen.
Oud 12 januari 2012, 00:34   #298
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige clowneske is in jouw posts te vinden hoor.
Daar is niks clownesk aan, mijn beste manta
Ik zeg het nog éénmaal ... gebasserd op het artikel en de reactie van de politie ( zowel in het beamen van enkele feiten als het gebruik van hun excusstrusen ) kan je normalerwijs niet anders dan tot de conclusie komen dar er ófwel ontzettend geflaterd is ófwel er ergens sprake moet zijn van een 'voorkeursbehandeling'

Citaat:
Ondertussen zit u al racisme te zoeken bij het Europees aanhoudingsbevel, dat met deze zaak niet veel te zien heeft.
Waar zie je datte ?
Ik gaf dat mee om aan te tonen dat er geen sprake is van 'geseind'.

Citaat:
Ik kijk zowel naar uw artikel (verhaal van Albanees) als naar het verhaal van de politie. U staart zich blind op de versie van de Albanees met Fins papiertje.
Het artikel dus ... zoals ik al zei

Citaat:
En dat allemaal omdat u zich laat meeslepen in een "er is niets maar als ik hard genoeg roep zal het wel racisme zijn"-gebeuren.
bah neenje ik heb zelf niet eens iets gezegd over 'racisme'... dat doet het artikel voor mij wel

Citaat:
Ik doe tenminste moeite om de twee kanten te bekijken, ik ben geen fan van politie maar ik weet hier en daar hoe dingen in z'n werk gaan, en op die manier kan je een vrij objectief beeld opmaken. Beter dan te staan brullen dat dit een racistische actie van de politie was terwijl ze enkel hun job deden.
Van mij mag je grus die twee kanten bekijken maar dan kom je nog geen stap verder.
De tweede kant ( de flikken dus ) komen er objectief alvast veel slechter uit inzake geloofwaardigheid

Citaat:
Als men uw auto opzijzet om de papieren na te kijken, noemt u dat dan ook racisme? Neen, hier hetzelfde, een controle en ze kregen de melding deze persoon bij te houden. Niet meer, niet minder.
Heel erg wat die man en z'n gezin is overkomen, maar geen voer voor de racismemolen...
Wil je nu eindelijk eens ophouden met woorden in m'n mond te leggen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 00:39   #299
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij dat vindt dan had je natuurlijk van meet af aan kunnen stellen dat :
Citaat:
en het derhalve totaal ongeloofwaardig vindt.
Blijft nog stees dat zelfs de uitleg van de politie vol met tegenstrijdigheden en halve leugens zit.

Citaat:
Je weet begot goed wat ik met 'kleurtje' bedoel.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 00:43   #300
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben jij soms een neo-nazi die hier zoveel mogelijk mensen een aversie voor links en multicul komt opdringen? Precies wel.[/b] Geef dat dan op z'n minst toe...
zo had ik het nog niet bekeken
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be