Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2011, 22:33   #281
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat een goedheid dat je dat toch al wil toegeven voor de eerste generatie.
Maar te goed is halfzot. Dus : voor de tweedde generatie géén dubbel pasoort meer. Een Europees paspoort, OF één van het heimwee- oorsprong-vaderland...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 07:29   #282
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar te goed is halfzot. Dus : voor de tweedde generatie géén dubbel pasoort meer. Een Europees paspoort, OF één van het heimwee- oorsprong-vaderland...
Waarom zou dat te veel goedheid zijn?

Mag ik nu nog weten waar jij je mythe vandaan haalde?
http://forum.politics.be/showthread....54#post5503154
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 07:57   #283
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Arti, vertel me eens waarom de kinderen van een derde generatie marokkaanse belgische met een aboriginal belg, die gewoon in belgique wonen, de marokkaanse nationaliteit zou moeten krijgen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 08:17   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Arti, vertel me eens waarom de kinderen van een derde generatie marokkaanse belgische met een aboriginal belg, die gewoon in belgique wonen, de marokkaanse nationaliteit zou moeten krijgen?
Omdat iemands afkomst ook een deel van de identiteit is.
Oud 15 juni 2011, 08:41   #285
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, had jij geen afkeer van al dat veralgemenen?

Is overigens geen antwoord op de vraag van CC. Tot hoeveel generaties terug dient men te gaan om over een "identiteit" te beschikken?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 juni 2011 om 08:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 08:44   #286
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
dus moet ze volgens jou ook de Nederlandse nationaliteit krijgen (grootmoeder langs vaderszijde), en de Duitse nationaliteit (overgrootmoeder langs vaders zijde).
Vind je dat je nationaliteit moet lijken op je DNA string? Want uiteindelijk is elke levende persoon ook afstammeling van de eerste eencellige wezentjes.
Oud 15 juni 2011, 10:09   #287
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad geen antwoord, dat dit zo is voor de eerste generatie die effectief in een ander land geboren is, kan ik begrijpen maar een paspoort van je vakantie land?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 12:16   #288
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dus moet ze volgens jou ook de Nederlandse nationaliteit krijgen (grootmoeder langs vaderszijde), en de Duitse nationaliteit (overgrootmoeder langs vaders zijde).
Vind je dat je nationaliteit moet lijken op je DNA string? Want uiteindelijk is elke levende persoon ook afstammeling van de eerste eencellige wezentjes.
Moeten niet, mogen; als ze zich daar ook mee identificeren. Waarom niet?
Oud 15 juni 2011, 12:36   #289
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
tot hoever ga je teruggaan? Want ik heb ook nog een Franse overgrootvader en een Spaanse overgrootmoeder. Gewoon erbijschuiven dus?
Oud 15 juni 2011, 12:50   #290
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
tot hoever ga je teruggaan? Want ik heb ook nog een Franse overgrootvader en een Spaanse overgrootmoeder. Gewoon erbijschuiven dus?
Oud 15 juni 2011, 12:58   #291
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik vind da'k me wat Braziliaan, Noor, Chinees en Canadees voel moet ik maar een Braziliaans, Noors, Chinees en Canadees paspoort krijgen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 13:03   #292
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voel jij dankzij je Franse overgrootvader en Spaanse overgrootmoeder de drang om hun "identiteiten" ostentatief te gaan uiten door bijvoorbeeld met een alpinopet en een stokbrood onder je arm ganzen vet te gaan mesten voor de foie gras? Of de aandrang om te willen stierenvechten of in een processie zoals die van Granada mee te gaan lopen? Is jouw taal daardoor nog altijd een broebeltaaltje?
Of ben je gewoon Vlaming tussen de Vlamingen en is je gedeeltelijk Frans/spaanse afkomst slechts een curiositeit waar je je niet druk over maakt en verder ook geen enkele affiniteit mee hebt, zoals na vier generaties verwacht mag worden?
Oud 15 juni 2011, 13:20   #293
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
.

Waarom zou je maar echte Belg zijn als je geen andere nationaliteit behoudt.
Dat is toch normaal dat je je blijft identificeren met je land van oorsprong.

?
iemand van de 'derde' generatie die een dubbele nationaliteit wil is een schoolvoorbeeld van een totaal mislukte integratie.eerstelijns immigranten kan ik ,nog begrijpen, de rest is opportunisme troef..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 13:21   #294
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Voel jij dankzij je Franse overgrootvader en Spaanse overgrootmoeder de drang om hun "identiteiten" ostentatief te gaan uiten door bijvoorbeeld met een alpinopet en een stokbrood onder je arm ganzen vet te gaan mesten voor de foie gras? Of de aandrang om te willen stierenvechten of in een processie zoals die van Granada mee te gaan lopen? Is jouw taal daardoor nog altijd een broebeltaaltje?
Of ben je gewoon Vlaming tussen de Vlamingen en is je gedeeltelijk Frans/spaanse afkomst slechts een curiositeit waar je je niet druk over maakt en verder ook geen enkele affiniteit mee hebt, zoals na vier generaties verwacht mag worden?
Dat stierenvechten heeft ze afgeleerd maar da stokbrood , daar raakt ze maar niet vanaf.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 13:57   #295
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat stierenvechten heeft ze afgeleerd maar da stokbrood , daar raakt ze maar niet vanaf.
nee serieus, dat stierengevecht daar geraak ik ook niet vanaf.
Heb moeite met een vlieg dood te slaan (ik doe het wel, maar met excuses), maar stierengevechten daar ben ik voor de een of andere manier helemaal wild van.
Niet in reality echter. Zelfs die Portugese stierengevechten waar de stieren niet gedood maar wel geprikt worden, daar kon ik vanop de tribune al niet tegen.... maar zet de TV aan en ik ben vertrokken.
Krijg ik nu een Spaans paspoort?

O ja, ze was "gitane" bovendien, en die urge komt ook altijd naar boven als ik de Gypsy Kings hoor... welk paspoort is dat? Roma?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 juni 2011 om 13:59.
Oud 15 juni 2011, 15:06   #296
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb moeite met een vlieg dood te slaan (ik doe het wel, maar met excuses), maar stierengevechten daar ben ik voor de een of andere manier helemaal wild van.
Niet in reality echter. Zelfs die Portugese stierengevechten waar de stieren niet gedood maar wel geprikt worden, daar kon ik vanop de tribune al niet tegen.... maar zet de TV aan en ik ben vertrokken.

O ja, ze was "gitane" bovendien, en die urge komt ook altijd naar boven als ik de Gypsy Kings hoor... welk paspoort is dat? Roma?
Maar effe serieus. Gelukkig heb je je verzameling kopspelden weggesmeten, ge weet wel, die van dat type die konden aanzien worden voor een floret, of we moesten u verbaliseren wegens aanzetten tot geweld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 16:21   #297
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verre voorvader van mij kwam uit Holland. Langs de andere kant van de familie kwam er éne uit Mons, in Wallonië. Wat moet ik nu doen ? Een Nederlands paspoort aanvragen, en mij inschrijven bij het FDF ?
Wat met Amerikanen, waarvan sommigen zowel familie vanuit Ierland dan uit Afrika hebben, met nog een vleugje Indianen-bloed ? Waar moeten die allemaal paspoorten gaan aanvragen ?
Wees eindeijk eens een beetje serieus, man. Als geboren en getogen " Belg " een paspoort van een ander land aanvragen, en kordaat aan dat land zijn zijde staan, doet mij eerder denken aan landverraad dan aan iets anders.
Wij koesteren een giftig serpent aan onze boezem door zulke absurditeiten goed te keuren en te aanvaarden !
Oud 15 juni 2011, 16:24   #298
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Verloochen uw roots niet, laat alles vallen en ga in een caravan leven, verdien uw brood als straatmuzikant.
Oud 15 juni 2011, 17:19   #299
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een verre voorvader van mij kwam uit Holland. Langs de andere kant van de familie kwam er éne uit Mons, in Wallonië. Wat moet ik nu doen ? Een Nederlands paspoort aanvragen, en mij inschrijven bij het FDF ?
Jij doet daarvan wat je wil.
Citaat:
Wat met Amerikanen, waarvan sommigen zowel familie vanuit Ierland dan uit Afrika hebben, met nog een vleugje Indianen-bloed ? Waar moeten die allemaal paspoorten gaan aanvragen ?
Wees eindeijk eens een beetje serieus, man. Als geboren en getogen " Belg " een paspoort van een ander land aanvragen, en kordaat aan dat land zijn zijde staan, doet mij eerder denken aan landverraad dan aan iets anders.
Wij koesteren een giftig serpent aan onze boezem door zulke absurditeiten goed te keuren en te aanvaarden !
Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat iemand zijn afkomst meedraagt als een deel van zijn identiteit?
Oud 15 juni 2011, 17:25   #300
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat iemand zijn afkomst meedraagt als een deel van zijn identiteit?
Helemaal niet! ik voel me half gitane Spaanse, en hollandse en duitser en fransman hoor. Maar is het noodzakelijk volgens U dat ik omwille van die roots daar ook telkens de nationaliteit van moet blijven behouden?

Want dat vind je toch van mensen van marokkaanse afkomst na vier generaties, ook al gaan ze er enkel nog op verlof. (ik heb hopen keren naar Spanje geweest, stierengevechten gezien, naar Nederland geweest en uiteraard ook Frankrijk en Duitsland bezocht). Wat nu?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be