Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 17:00   #281
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dat heb ik niet geschreven, die xenofische interpretatie is niet mainstraim, het is wel mainstraim voor alle xenofoben. Maar om te antwoorden op u vraag:
Om ongeveer dezelfde reden dat de Joden in een genocide gedraaid geweest zijn. Want de islam is in die opvatting per definitie de oorzaak van de meeste problemen. U kunt verwijzen naar afghanistan en irak, de aanslagen in amerika londen en spanje... De overlast van noordafrikanen in de grootsteden. Reden genoeg om het bevrijdende pad van fascisme te verkiezen voor een Vlaanderen dat zijn les geleerd heeft uit de Shoah en dit bewijst door haar culturele superioriteit aan de islam (en daarom pas 40 jaar later op 30 juli 1981 'de wet tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden' heeft gekaderd).
De islam moet volgens de seculiere inquisitie de bron van alle kwaad zijn, zo heftig het er aan toe gaat is niet gezien sinds de jaren 30.
U begrijpt blijkbaar niet het verschil tussen kritiek op een ideologie (islam, nazisme) en de genocide van een volk (joden). Nochtans zo klaar als een klontje: joden werden vervolgd omwillen van hun jood-zijn, niet omwille van de joodse religie.
Moslims worden niet vervolgd. Kritiek op de islamitische ideologie is niet hetzelfde als vervolging en vergassing van moslims.

Blijkbaar toch iets te moeilijk om te bevatten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 17:01   #282
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet geschreven, die xenofische interpretatie is niet mainstraim, het is wel mainstraim voor alle xenofoben. Maar om te antwoorden op u vraag:
Om ongeveer dezelfde reden dat de Joden in een genocide gedraaid geweest zijn. Want de islam is in die opvatting per definitie de oorzaak van de meeste problemen. U kunt verwijzen naar afghanistan en irak, de aanslagen in amerika londen en spanje... De overlast van noordafrikanen in de grootsteden. Reden genoeg om het bevrijdende pad van fascisme te verkiezen voor een Vlaanderen dat zijn les geleerd heeft uit de Shoah en dit bewijst door haar culturele superioriteit aan de islam (en daarom pas 40 jaar later op 30 juli 1981 'de wet tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden' heeft gekaderd).
De islam moet volgens de seculiere inquisitie de bron van alle kwaad zijn, zo heftig het er aan toe gaat is niet gezien sinds de jaren 30.
Dat is al zo afgezaagd man en al zo dikwijls weerlegd.

Zijn moslims de joden van vandaag ?
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/vi...9e30be7bb4070c

Laatst gewijzigd door smiley : 4 juli 2011 om 17:01.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 17:56   #283
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een leuke colum in DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=FK3BN0CN

Ik had die vorige column gemist:

De dhimmie van dienst schreef dus deze column: http://www.standaard.be/artikel/deta...aalid=1953&s=1

-----------------------------
Dit is natuurlijk de realiteit, alle politiek correcte Goebelliaanse propaganda ten spijt. In Mollahbeek, Saharabeek, Antwerpse verrijkte buurten etc... kleed je je volgens ISLAMITISCHE NORMEN.
Met dank aan degenen die ons die verrijking door de strot hebben geduwd.

Ik heb mijn oude lakens alvast in het blauw geschilderd. Nu nog even met Brugse kant een kijkgaatje voorzien. Of zou het ook geen Brusselse, Brugse of Mechelse kant mogen zijn?
Om op Moureaux terug te komen.
Vorige donderdag was daar de eerste gemeenteraad na al de heisa in de kranten over de vertrekkende bedrijven, beinvloede politie, weigering van de nultolerantie enzovoort.
Begrijpe wie begrijpen kan, er was GEEN pers aanwezig en er zaten zegge en schrijve 4 mensen in de zaal.
Er werden slechtst twee vragen gesteld in verband met het gebeurde.

Door ECOLO, die eerder een betoog gaven over hun idee om de samenleving aan te pakken en uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat de aanpak van Moureaux toch wel voor een groot deel met de hunne overeenstemde.

En één van het VB.
Het VB vroeg klaar en duidelijk; " wie liegt? U of de minister? U of de agenten en hun vakbond."
Het antwoord van Moureaux zwalpt heen en weer tussen alles dat hij al bereikt heeft (voor de politie onder andere), de zoveel verbeterde toestand in Molenbeek en de leugens en verdraaingen door de (vooral dan de Vlaamse) pers en sommige aanwezigen (waarbij hij zich uiteraard tot het VB wendt.
Na twee keer gesteld te hebben dat dit geen antwoord is op de vraag ( Wat de Ayatollah van Molenbeek zowat razend maakt) worden verdere vragen door het VB afgekapt want dat had al tweemaal gereageerd op zijn 'antwoord'...
O ja, zelf nam hij nog wel even de tijd om het VB-raadslid in volle vergadering van racisme te beschuldigen en hem lafaard en crapuul te noemen...
En wanneer die vraagt om op de persoonlijke aantijgingen te mogen reageren gaat Moureaux gewoon verder met zijn gemeenteraad alsof het raadslid niet bestaat.
Democratie in Molenbeek...

En jij verwacht dat Moureaux 'die mensen' iets gaat bijbrengen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 17:57   #284
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een leuke colum in DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=FK3BN0CN

Ik had die vorige column gemist:

De dhimmie van dienst schreef dus deze column: http://www.standaard.be/artikel/deta...aalid=1953&s=1

-----------------------------
Dit is natuurlijk de realiteit, alle politiek correcte Goebelliaanse propaganda ten spijt. In Mollahbeek, Saharabeek, Antwerpse verrijkte buurten etc... kleed je je volgens ISLAMITISCHE NORMEN.
Met dank aan degenen die ons die verrijking door de strot hebben geduwd.

Ik heb mijn oude lakens alvast in het blauw geschilderd. Nu nog even met Brugse kant een kijkgaatje voorzien. Of zou het ook geen Brusselse, Brugse of Mechelse kant mogen zijn?
Het kan in ieder geval niet zijn dat moslim-jongeren homo's in mekaar slaan en meisjes in korte rok uitmaken en uitschelden voor 'hoer' wanneer deze op straat wandelen. Dat moeten we hier niet.

Indien deze Marokkaanse rekeltjes niet content zijn met onze manier van leven, dat ze dan maar hun biezen pakken en hun tenten gaan opslaan in de Sahara. Dat is zo een van de weinige dingen waarmee ik het eens ben met het VB.

Ze zouden de ouders van dit jonge schorremorrie es goed financieel moeten doen bloeden voor deze ongeregeldheden. Het zou vlug gedaan zijn, wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 18:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:51   #285
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat mag u vinden.
Heel aardig dat u dat vindt hoor. Wij hebben allen diep respect voor uw mening en u mag die ook gerust uiten.

Alleen mag uw vrouw jammergenoeg voor u ook genieten van de universele mensenrechten met als gevolg dat zij zelf mag beslissen over haar lichaam en alle facetten die daarmee te maken hebben, zoals kleding.
Helaas, respect voor autonomie, zelfbeschikking, ... behoren allen ook tot de westerse cultuur.

Als u vindt dat uw vrouw niet moet gaan werken, moet u daar overigens ook de volledige verantwoordelijkheid voor opnemen: dat betekent dat ze ook geen geld mag ontvangen van de overheid.
De werkloosheidsuitkering of het leefloon zijn voor in gevallen van nood, niet iets waarvoor je kiest uit luxe.
Gelukkig zijn er nog genoeg islamitische vrouwen die zelf goed weten hoe ze zich moeten kleden en is zo'n mannelijke interventie nergens voor nodig.
Volledig mee akkoord, de man moet zijn vrouw volledig onderhouden, en geld van de overheid is zeker iets alleen voor noodgevallen, maar bedankt om me ervan te beschuldigen de sociale zekerheid te willen misbruiken.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:55   #286
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn er nog genoeg islamitische vrouwen die zelf goed weten hoe ze zich moeten kleden en is zo'n mannelijke interventie nergens voor nodig.
Volledig mee akkoord, de man moet zijn vrouw volledig onderhouden, en geld van de overheid is zeker iets alleen voor noodgevallen, maar bedankt om me ervan te beschuldigen de sociale zekerheid te willen misbruiken.
Een mannelijke interventie godbetert...

Oud 4 juli 2011, 20:56   #287
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En wat als uw tienerdochter zegt dat je een oude conservatieve idioot bent met een halve gare wereldbeeld en met een modern kort rokje en t-shirt gaat winkelen in een shoppingcenter om daarna een keertje lekker uit te gaan en dansen in een discotheek? Mss voelt ze zich daar wel goed bij en koopt ze ineens een volledige nieuwe en moderne garderobe.
Een wekelijks bezoekje aan de kapper om haar losse haren in model te brengen zodat ze met haar nieuwe vriendje (een atheist uiteraard) naar de bioscoop kan...
Dan zou mijn tienerdochter neit erg respectvol tegen me spreken me dunkt. Iets dat toch centraal staat in de opvoeding is kinderen respect bij brengen. En van de rest komt niets in huis.
Oud 4 juli 2011, 21:04   #288
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou mijn tienerdochter neit erg respectvol tegen me spreken me dunkt. Iets dat toch centraal staat in de opvoeding is kinderen respect bij brengen. En van de rest komt niets in huis.
Respect moet je dan ook verdienen, en moet van twee kanten komen...
Die klein ziet ook rond haar dat de wereld meer is dan een vormeloos kleed, dat het in dit land de gewoonte is om kleren te kopen die je leuk vindt en die zal ook haar "vrouw zijn" willen beleven, net als andere pubers...

Indien u haar dan gaat onderdrukken en haar uw wil opleggen zal ze totaal geen respect meer hebben voor u, integendeel, in dit land zijn er genoeg voorzieningen waar jongeren terecht kunnen in zo'n situaties...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:05   #289
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zult maar zo'n vader hebben. Het arme kind...
Oud 4 juli 2011, 21:22   #290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'zonen' van allah mag dan ook wat respect bijgebracht worden voor 'onze' dochters & vrouwen, zodat situaties als beschreven in de OP niet voorvallen en over dat soort 'respect' geen draden hoeven aangemaakt te worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:25   #291
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die klein ziet ook rond haar dat de wereld meer is dan een vormeloos kleed, dat het in dit land de gewoonte is om kleren te kopen die je leuk vindt en die zal ook haar "vrouw zijn" willen beleven, net als andere pubers...

Indien u haar dan gaat onderdrukken en haar uw wil opleggen zal ze totaal geen respect meer hebben voor u, integendeel, in dit land zijn er genoeg voorzieningen waar jongeren terecht kunnen in zo'n situaties...
Dank u voor de tips, ik zal het doorgeven
Oud 4 juli 2011, 22:22   #292
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Breng gewoon rechtvaardigheid terug in de samenleving door terug straffen uit te spreken die bij de daad horen en dat alle daden worden bestraft

paar tips om de molenbeek problematiek aan te pakken

- schaf kinderbijslag vanaf het 3de kind voor iedereen af en laat mensen vanaf het 3de kind belastingen terug bij betalen, het zal gauw gedaan zijn met het kweken van kinderen om belastingsvrij te kunnen zijn

- oprichting van zogezegde bootcamps waar probleem jongeren een heropvoeding krijgen

- ouders waarvan de jongeren meermaals opgepakt worden verliezen kindergeld en krijgen andere financiële boetes totdat ze hun kroost onder controle kunnen houden

- jongeren die echte criminelen zijn geworden horen thuis in een gevangenis en hoeven niet in een jeugd gevangenis

- moord = levenslang en levenslang is echt totdat je kapot valt in de gevangenis

- elke straf dient volledig uitgezit te worden geen wet Lejeune of andere verzachtende omstandigheden ( we doen te dikwijls alsof daders slachtoffers zijn van de samenleving en ik zeg dat iedereen in dit land een vrije keuze heeft en als ze beginnen te moorden, stelen of verkrachten dan maak je zelf die keuze en ben je dus zelf verantwoordelijk en dien je dus ook volledig je straf uit te zitten en te aanvaarden.

- vreemdelingen die een probleem vormen moeten direct uitgezet worden

- voorwaarden koppelen aan de belgische indentiteit (zie canada en australie)
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 12:37   #293
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Breng gewoon rechtvaardigheid terug in de samenleving door terug straffen uit te spreken die bij de daad horen en dat alle daden worden bestraft

paar tips om de molenbeek problematiek aan te pakken

- schaf kinderbijslag vanaf het 3de kind voor iedereen af en laat mensen vanaf het 3de kind belastingen terug bij betalen, het zal gauw gedaan zijn met het kweken van kinderen om belastingsvrij te kunnen zijn

- oprichting van zogezegde bootcamps waar probleem jongeren een heropvoeding krijgen

- ouders waarvan de jongeren meermaals opgepakt worden verliezen kindergeld en krijgen andere financiële boetes totdat ze hun kroost onder controle kunnen houden

- jongeren die echte criminelen zijn geworden horen thuis in een gevangenis en hoeven niet in een jeugd gevangenis

- moord = levenslang en levenslang is echt totdat je kapot valt in de gevangenis

- elke straf dient volledig uitgezit te worden geen wet Lejeune of andere verzachtende omstandigheden ( we doen te dikwijls alsof daders slachtoffers zijn van de samenleving en ik zeg dat iedereen in dit land een vrije keuze heeft en als ze beginnen te moorden, stelen of verkrachten dan maak je zelf die keuze en ben je dus zelf verantwoordelijk en dien je dus ook volledig je straf uit te zitten en te aanvaarden.

- vreemdelingen die een probleem vormen moeten direct uitgezet worden

- voorwaarden koppelen aan de belgische indentiteit (zie canada en australie)
Laat het net dat het probleem zijn; dat is politiek incorrect voor vooral de "linkie-winkies"
Terwijl men zogezegd niet meer van welk hout pijlen te maken en geen "oplossingen" vind die politiek correct zijn worden dan ook te simpele en radicale oplossingen als de pest gemeden. Onterecht maar het kan niet anders meer dan dat dit doelbewust is in een ziek complot dat we niet mogen erkennen; het probleem negeren dus.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 16:23   #294
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn kinderen heb ik opgevoed tot evenwichtige gelukkige mensen, en 'respect bijbrengen voor mijzelf' past daar absoluut niet in. Het lijkt wel of je het niet verdient, man man, wat een achterlijke ideeen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:48   #295
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het kan in ieder geval niet zijn dat moslim-jongeren homo's in mekaar slaan en meisjes in korte rok uitmaken en uitschelden voor 'hoer' wanneer deze op straat wandelen. Dat moeten we hier niet.

Indien deze Marokkaanse rekeltjes niet content zijn met onze manier van leven, dat ze dan maar hun biezen pakken en hun tenten gaan opslaan in de Sahara. Dat is zo een van de weinige dingen waarmee ik het eens ben met het VB.

Ze zouden de ouders van dit jonge schorremorrie es goed financieel moeten doen bloeden voor deze ongeregeldheden. Het zou vlug gedaan zijn, wees daar maar zeker van.
Juist. Ze mogen niet buitengezet worden ? Geen plaats in het gevang ? Sla ze murw met boete's, en leg schadevergoedingen op voor de veroorzaakte schade & overlast.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 22:52   #296
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Religieuze zotten zouden hun ouderlijke rechten moeten kwijtspelen. Uw kind onder het juk van een religieuze dictatuur doen opgroeien is mentale tortuur. Mishandeling dus, en dat mag hier niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 23:13   #297
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Religieuze zotten zouden hun ouderlijke rechten moeten kwijtspelen. Uw kind onder het juk van een religieuze dictatuur doen opgroeien is mentale tortuur. Mishandeling dus, en dat mag hier niet.
Dat verbieden lijkt me weinig zin hebben.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 14:37   #298
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Mijn kinderen heb ik opgevoed tot evenwichtige gelukkige mensen, en 'respect bijbrengen voor mijzelf' past daar absoluut niet in. Het lijkt wel of je het niet verdient, man man, wat een achterlijke ideeen.
Respect is iets dat je hebt of niet hebt, als u iemand zijn ideeen luidop achterlijk gaat noemen omdat u er zich niet in kan terug vinden doet vermoeden dat uw notie van respect niet echt rijp is, laat staan wat u onder evenwichtig en gelukkig verstaat.
Oud 8 juli 2011, 14:51   #299
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Respect is iets dat je hebt of niet hebt, als u iemand zijn ideeen luidop achterlijk gaat noemen omdat u er zich niet in kan terug vinden doet vermoeden dat uw notie van respect niet echt rijp is, laat staan wat u onder evenwichtig en gelukkig verstaat.
Respect is iets wat je door daden van respect moet verdienen.
Niet door er eindeloos over te lullen zoals sommige straatjongeren wel eens plegen te doen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2011, 23:33   #300
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als Westerling respect moeten hebben voor een premiddeleeuws bijgeloof dat van zijn begin tot op heden in stand wordt gehouden door tirranie, massamoord en onderdrukking?

Het hele idee van de Islam is gebaseerd op blinde gehoorzaamheid of slavernij en dood.
Sinds Mohammed is geen enkele evolutie in het geloof meer mogelijk aangezien het woord van deze (zelferkende) massamoordenaar, terrorist en pedofiel boven het woord van Allah staat. Dus zelfs al zou Allah vandaag nog verschijnen en het eens haarfijn zou komen uitleggen waar Mohammed in de fout ging zou elk rechtgeaard Mohammedaan Allah tot slaaf moeten maken of doden...

Denk je dat massamoordenaars, terroristen, pedofielen... respect hebben omdat ze nu eenmaal moslim zijn en ze dat niet hebben wanneer het Westerlingen zijn?

Ik kan je redenatie niet echt volgen.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be