![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Minister
|
![]() Daar moet ik toch een weekske lees en denkwerk over heen laten gaan. Zware mokerslag in mijn overtuigingen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Scheiding van Kerk en Staat is een voorbijgestreefd principe uit de liberale tijden (19de, 20ste en begin 21ste eeuw), in toekomst is er nood aan een nieuw geloof met een nieuwe Kerk die automatisch ook het wereldse gezag via de Staat uitdraagt. Geen christendom, islam, jodendom of meer van die koekenbak meer, maar ook geen liberaaldemocratische wanorde meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of je gaat alle niet-conformerende religies uitroeien? Een staat creëren die geen verantwoording moet afleggen aan de bevolking omdat ze 'goedgekeurd' is door god? Ik weet niet of ik moet lachen of medelijden moet hebben.
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het blijkt ook niet ook niet werken, of te blijven duren: http://www.schamper.ugent.be/453/bij...van-uitsterven
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar eindigt het dan?
En wat ligt er dan voorbij dat einde?
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets.
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch kan ik het moeilijk van mij afzetten dat dit universum het enigste is... Ik volg dan liever Hugh Everett die de mogelijkheid voorstelde op meerdere universa... Maar wat daar voorbij ligt is mij een even groot raadsel als Stephen of Hugh hoor ![]() We simply don't know. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eventuele andere universa zijn totaal en absoluut onmeetbaar en onzichtbaar voor ons, welke technieken er ooit zouden kunnen bestaan, nu of binnen x miljoen jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Toen bleken die sterren nog meer zonnekes te zijn met nog meer planeten. Toen vinden we meer locaties met nog meer sterrekes en werden we ons bewust van sterrenstelsels. Toen vonden we titan, een maan met een atmosfeer, tegen alle logica in. En ooit vinden we hoogstwaarschijnlijk een nieuw universum. Past op, ik wil Stephen zijn theorie wel aannemen, maar het zou een grote teleurstelling zijn, geef nu toe? 1 universum maar? Neen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Minister
|
![]() Mah gij droge!!!! lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je deelt het geheel op in kleinere delen. De verzameling universa, is het universum. No big deal. Citaat:
We weten het niet. Liever dat toegeven dan een belachelijke religieuze verklaring aanhangen, en konstant met de billen bloot lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is dus meer niets dan iets.
Fijn. Daar kan ik mee leven.
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Meerdere universa is zeker niet vreemd in de hedendaagse wetenschap. Wij geven de naam aan het universum dat wij kennen. Het universum van de sterren die wij tellen en de sterrenstelsels erbuiten die hubble bekijkt. Maar ooit kunnen we vast verder kijken. Paralelle universes eens googelen, zeker niet belachelijk ![]() Laatst gewijzigd door Alienation : 11 augustus 2011 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat niets, is meer iets dan we kunnen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heelal geeft inderdaad die indruk.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Minister
|
![]() Schijn bedriegt... Ik weet er nix van. Ik volg enkel het gevoel dat ik vanuit een ruimer perspectief gekregen heb.
|
![]() |
![]() |