Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 11:51   #281
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Bij elk soort bouwsel wordt dat nochtans gedaan of zou dat moeten gedaan worden naar mijn weten.
da's zever, ge kunt hoogstens risico beperken. niet volledig uitsluiten.
Oud 19 augustus 2011, 11:53   #282
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Er zijn ook filmpjes bekend dat er mensen staan te juichen bij het onweer.

Dat zal voor de ramp geweest zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:53   #283
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Elk terras in Hasselt was een half-uur voor de storm binnen gehaald volgens een vriend van mij. Ik wil de organisatie niet direct de schuld geven, maar ik wil ze ook niet verheerlijken. Ik stel me gewoon enkele vragen over de aard van hun beslissingen.
Hebben ze alles verwijderd dat geen windhoos aan 130/uur kon verdragen?
Hoe komt het dan dat je op de beelden vanalles ziet rondvliegen dat flink zeer kan doen als je het tegen je kop krijgt?
Oud 19 augustus 2011, 11:54   #284
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=r2nuAv5MD_0&NR=1
<= zo zag het eruit na het onweer.

Toen waren de gewonden en doden nog niet bekend.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 augustus 2011, 11:54   #285
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hebben ze alles verwijderd dat geen windhoos aan 130/uur kon verdragen?
Hoe komt het dan dat je op de beelden vanalles ziet rondvliegen dat flink zeer kan doen als je het tegen je kop krijgt?
Welke beelden? Ik had het over de terrassen in centrum Hasselt, die waren binnen gezet.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:55   #286
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
het was 18u en het was pikdonker; gebruik uw verbeelding...
Sorry, je begrijpt mijn reactie verkeerd. Maar ik reageerde op, het feit dat die laat doorschemeren dat ze op voorhand wisten dat er onweer kwam maar dat de organisatie niks deed.
Wist ik ook van de dag tevoren dat er onweer naar België kwam. maar dat het hoogtepunt boven de pukkelpopweide zou liggen kon niemand voorspellen. ik vind het dan ook ongepast alle schuld in de schoenen van de organisator te schuiven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:55   #287
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Gisteren een dagje naar Pukkelpop geweest om eens de Foo Fighters aan het werk te zien. Auto onder het Kolonel Dusartplein geparkeerd en dan bus genomen naar de festivalweide we gingen dan wel die 7 kilometer te voet afleggen na het concert.

Leuke sfeer, los én warm. In de late namiddag begon de lucht toch een rare kleur te krijgen en er het zag er redelijk doods uit alle vogels weg. Het festivalterrein hebben wij een 30-tal minuten voor die onweersbui verlaten. Immense stortregen, rukwinden en hagelstenen en als je dat op je krijgt doet dat enorm veel zeer en dat is koud. Wat proberen te schuilen. Als de lucht zo'n raar kleur begint te krijgen dan MOET je gewoon weggaan. Anderhalf uur later met mijn gezelschap volledig doorweekt in mijn wagen gekropen.

Hoe het er aan toegegaan is kan ik niet weten, wel was er enorme chaos op de autostrade. Maar zo'n weerfenomeen zie je aankomen hoor en als organisatie moet je je publiek waarschuwen. De organisatie heeft toch een redelijk zware fout gemaakt ..
Oud 19 augustus 2011, 11:55   #288
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar natuurlijk Racistje van het eerste uur. Je hebt gelijk. Het is nogal logisch dat je elk evenement aflast als het een onweerachtige dag wordt. Als je trouwens ziet dat er tunnels onderlopen en er bijgevolg mensen kunnen verdrinken op een onweerachtige dag zou het maar logisch zetten om iedereen te verplichten om binnen te zitten.

Meneer zit hier af te geven op de sossen terwijl hij tegelijk ook afgeeft op de kapitalistische maatschappij en oproept om betuttelend op te treden. Prachtig eigenlijk.
tutut, er zijn ook daken van huizen gewaaid, dus de mensen mochten zeker niet binnen zitten!

Eberhard zal ons wel uitleggen waar we dan juist wel moesten gaan.
Oud 19 augustus 2011, 11:56   #289
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=YmqBC...eature=related
<= Hier zie je een gigantische tak door het dag van een van de tenten gaan.

Echt grellig om te zien. :s
Oud 19 augustus 2011, 11:56   #290
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een vriendin van mij op pukkelpop liet weten dat ze effectief hadden opgeroepen voor het onweer dat het er ging aankomen en dat ze aanraden om _niet_ te gaan schuilen, wegens het gevaar dat daarmee gepaard ging.

Natuurlijk; als er hagelbollen die blauw plekken veroorzaken op je neder dalen, ga je niet echt blijven rondhangen...
waar zat die?, ik heb niks gehoord (ik zat nochthans in een tent waar het makkelijk is een mededeling te doen)
Oud 19 augustus 2011, 11:57   #291
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee Steve. Toen 'ze' wisten van het komende noodweer donderdag ochtend wilden ze niet afgelasten, want dan zou paniek bij het toestromende klootjesvolk zijn ontstaan.

Alles voor de veiligheid van de bezoekers nietwaar. Commerciele afwegingen hadden hier niets, ik herhaal, niets mee te maken.
Bedankt om me er even op attent te maken dat Pukkelpop een commercieel gebeuren was. Tot dusver verkeerde ik in de veronderstelling dat het een vierdaagse fuif van de lokale scouts betrof die, samen met de pannenkoekenslag, het jaarlijkse kamp moet financieren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:57   #292
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee Steve. Toen 'ze' wisten van het komende noodweer donderdag ochtend wilden ze niet afgelasten, want dan zou paniek bij het toestromende klootjesvolk zijn ontstaan.

Alles voor de veiligheid van de bezoekers nietwaar. Commerciele afwegingen hadden hier niets, ik herhaal, niets mee te maken.
Neen, het was niet nodig om af te lasten voor het voorspelde noodweer.
Festivaltenten kunnen daar tegen.
Men kon niet voorspellen dat het noodweer (boven de wei) zo extreem noodweer zou zijn.

(Ik denk dat er niet hoofdzakelijk klootjesvolk tussen de festivalgangers zit. Misschien moet je deze term bewaren voor klootjesvolk)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:58   #293
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als het buiten donker wordt en je ziet de wolken komen dan moet je geen doctoraat behaald hebben om te weten dat het wel eens lekker zou kunnen onweren. Dat heb ik al ontelbaren keren meegemaakt op een festival tijdens een warme zomerdag. ELKE keer weer wordt dat op gejuich onthaald want dat kan verfrissend werken. Ik was er niet bij maar ik geloof dat de mensen zich ook deze keer opmaakten voor een lekker hevige plensbui.
inderdaad, zo was het, het was lachen tot er dingen naar beneden vielen
Oud 19 augustus 2011, 11:58   #294
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
De organisatie heeft toch een redelijk zware fout gemaakt ..
Hadden ze die 10.000 den mensen op een half uurke naar huis moeten sturen?
Oud 19 augustus 2011, 11:59   #295
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er zijn ook filmpjes bekend dat er mensen staan te juichen bij het onweer.

Dat zal voor de ramp geweest zijn.
ja, ik heb veel mensen rondom mij filmpjes zien maken, maar die stopten toen het te erg werd...
Oud 19 augustus 2011, 11:59   #296
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het begin was het nog 'leuk' en had het iets van een uitdaging. Velen bleven in de regen staan en dansten in de regen. Toen na een aantal minuten het begon te hagelen en de wind zeer strak op kwam zetten begaf een zeil van de shelter het. Het zeil kwam naar beneden en de mensen begonnen te roepen. Dan zijn we de massa gevolgd en naar schuilplaatsen gelopen.

Toen ik later de schade ging opnemen, zag ik op nog geen twee meter van me lag een jongen wiens arm aan flarden was gescheurd. Tien mensen rond hem probeerde zijn arm af te spannen om het bloed tegen te houden denk ik. Ik besefte niet wat er gebeurde.

Ik heb een minuut lang geshockt staan kijken naar de man tot een andere jongen me vastnam en me meesleurde naar de uitgang. Nog geen meter verder werd een meisje met een pin door haar lijf op een draagberrie weggevoerd. Mensen waren in shock, in paniek, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Je ziet zo'n dingen op televisie maar wanneer je het overkomt besef je er niets van.

Uiteindelijk toen ik aan de tent aankwam lag ze kapot en verscheurd op de grond. Ik heb samen met een vriend dan besloten om naar huis te gaan. Mijn vader is mij komen halen omstreeks 11 uur. In de auto kwam de ontnuchtering pas, ik heb de hele weg naar huis met de tranen in mijn ogen gezeten. Ik moet een trauma opgelopen hebben.

De beelden blijven me door het hoofd flitsen. Als ik vandaag de beelden op televisie bekijk besef ik pas hoe erg het was. Het zal lang duren voor ik alles wat ik gezien heb zal kunnen vergeten. En dat zal wellicht bij alles festivallers zo zijn geloof ik. Ik wens veel sterkte aan de slachtoffers en familie."
Oud 19 augustus 2011, 12:00   #297
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tot dusver verkeerde ik in de veronderstelling dat het een vierdaagse fuif van de lokale scouts betrof die, samen met de pannenkoekenslag, het jaarlijkse kamp moet financieren.
Voor heel wat verenigingen is pukkelpop een van hun grote bronnen van inkomsten via vrijwilligers die allerlei standjes bevolken.
Oud 19 augustus 2011, 12:01   #298
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ja, ik heb veel mensen rondom mij filmpjes zien maken, maar die stopten toen het te erg werd...
Dat blijf ik dus een raar fenomeen vinden. Er zijn zelfs al filmpjes van binnen in instortende tenten (die overigens gisteravond al op youtube stonden). Prioriteiten?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:01   #299
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gisteren een dagje naar Pukkelpop geweest om eens de Foo Fighters aan het werk te zien. Auto onder het Kolonel Dusartplein geparkeerd en dan bus genomen naar de festivalweide we gingen dan wel die 7 kilometer te voet afleggen na het concert.

Leuke sfeer, los én warm. In de late namiddag begon de lucht toch een rare kleur te krijgen en er het zag er redelijk doods uit alle vogels weg. Het festivalterrein hebben wij een 30-tal minuten voor die onweersbui verlaten. Immense stortregen, rukwinden en hagelstenen en als je dat op je krijgt doet dat enorm veel zeer en dat is koud. Wat proberen te schuilen. Als de lucht zo'n raar kleur begint te krijgen dan MOET je gewoon weggaan. Anderhalf uur later met mijn gezelschap volledig doorweekt in mijn wagen gekropen.

Hoe het er aan toegegaan is kan ik niet weten, wel was er enorme chaos op de autostrade. Maar zo'n weerfenomeen zie je aankomen hoor en als organisatie moet je je publiek waarschuwen. De organisatie heeft toch een redelijk zware fout gemaakt ..
Ik heb dat niet gezien; de lucht zag inderdaad slecht uit, maar niet in die mate dat het dit kon veroorzaken
Oud 19 augustus 2011, 12:01   #300
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hadden ze die 10.000 den mensen op een half uurke naar huis moeten sturen?
Dat de organisatie geen idee had dat er zo'n noodweer op komst was dat is onzin hoor . Ik ben geen natuurkundige maar aan de lucht kon je toch zien dat er meer op komst was dan een normaal onweer. Toen wij weg aan het lopen waren van het festivalterrein was het 30 minuten later precies nacht .. zoiets zie je aankomen dat is geen normale plensbui.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be