![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 20 september 2011 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dat hij eigen manschappen of burgers opoffert om de burgers van de aanvallende tegenpartij te kunnen sparen. Zodra de bedreiging echter is uitgeschakeld hoort men zich natuurlijk strikt aan de regels te houden (geen burgers mishandelen, conventie Geneve etc respecteren, geen wraakoperaties.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niets uit het anarchisme kan mijn "pro-Palestijnse" standpunten verklaren. Ik ben namelijk tegen beide staten. Wat ik in de draden over Israël en Palestina doe is het interventionisme, militarisme en de algemene hypocrisie van Israël en haar felste volgers aanklagen. Die zaken dragen het meeste bij aan het langdurige conflict. Citaat:
De vorige Israëlische regeringen zagen dat ook niet zitten. Ze bouwen al decennia lang nederzettingen. Als u voor een Palestijnse staat bent, dan neem ik aan dat u het veto van de VS zal veroordelen? Israël heeft niet meer dan 60 jaar moeten onderhandelen met een staat - die haar wenst in te palmen en tot dat gebeurd is haar in een economische wurggreep houdt - om zelf een staat te worden. Waarom zou Palestina dat wel moeten? Als ik een Palestijnse onderhandelaar was, dan liep ik bij elk zo'n belachelijke vertoning van het peace process gewoon buiten. Zeker gezien de "neutrale" mediator altijd uit de VS komt, met wiens federale overheid ik verschillende eitjes te pellen heb.
![]() |
![]() |
#286 |
Minister-President
|
![]() er zijn honderden gevallen zwart op wit bewezen die aantonen dat het IDF dit soort gevallen beging.
Laatst gewijzigd door Tamam : 20 september 2011 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ ds
Yes - daar kan ik me behoorlijk in vinden !
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de arabieren wilden meermaals oorlogje spelen, dat men dan land inpikte van deze aanvallers is niet meer dan logisch
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blijkbaar niet
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wel. Wat is de relevantie? Mag ik u er overigens op wijzen dat deze charter van 1999 is, geschreven lang na de akkoorden dus, en dat de zaken die daarin staan nog steeds de politiek van Likoed bepalen? Dit is wat er zogezegd veranderd is: Citaat:
Ooit zal u toch moeten aanvaarden dat Netanyahu en Likud deel uitmaken van hetzelfde militaristische establishment dat ook in de VS de lakens uitdeelt. Daarmee zeg ik niet dat alle Palestijnen of Hamas (zeker niet) lieverdjes zijn, maar er is een duidelijk verschil in de macht die de ene over de andere uitoefent.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 20 september 2011 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Minister-President
|
![]() Aan Dixie en Francientje; erkennen jullie eigenlijk dat Israel sinds het onstaan van het land telkens buitensporig geweld gebruikt in conflicten, of gaan jullie dit ontkennen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80+jaar terrorisme tegen joden en 3 oorlogen tegen Israël
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het annexeren van gebieden is voor Israel helemaal geen noodzaak om hun bestaan te kunnen garanderen. Toch is het grotendeels bepalend voor hun beleid.
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() nogmaals als men niet in 48,67 en 73 Israël had aangevallen waren er geen annexaties...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() Terug naar de 48 lijnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Politieke situaties veranderen allen dan wanneer betrokkenen tot een accoord komen en dan nog kan het mis gaan. Zie de Frans-Duitse oorlogen - 1870/71, 14-18 en 40-44 waarbij aangetekend moet worden dat Frankrijk in de laatste collaboreerde met de Duitsers, dus misschien geldt die oorlog niet ten aanzien van de politieke kwestie en of verhoudingen.
Wat Israel verwijtbaar is dat ze de situatie hebben laten doorrotten - ze hadden in 67 er direct een eind aan moeten maken door Jordanie te dwingen de Palestijnen voldoende land te verschaffen en daarna de gerenzen definitief dicht te smijten en zich verder te houden aan de oorspronkelijke afspraken.
![]() |
#300 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |