![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk een autoverzekeraar gaat ook geen omniums uitdelen tegen de prijs van een standaardautoverzekering want dan gaat hij failliet. Wel mijn beste Viveke, de overheid moet dat ook niet doen en bij de creatie van een homogeen pakketje zullen ze dat ook nog amper kunnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder heb jij nog steeds niet begrepen dat je de lasten niet omhoog moet halen om dingen gefinancierd te krijgen, maar dat je ook wel eens zou kunnen kijken om de uitgaven naar beneden te halen. Tot slot is het ook zo dat je de alternatieve financieringen van de sociale zekerheid niet meer nodig hebt en op dat vlak een serieuze lastenverlaging kan doorvoeren. Dus in de praktijk komt het gewoon neer op een verregaande responsabilisering van uw deelstaten. Dat weet u natuurlijk zeer goed. Hoe ze het in Wallonie gaan oplossen is natuurlijk een vraagteken want daar is de kans groot dat uw befaamde factor 3 een beetje hoger zal uitvallen. Maar goed, iedereen moet de tering naar de nering zetten. Als je je hangmatje wil behouden dan mag dat al eens wat kosten hé. Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 november 2011 om 12:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#285 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de sociale zekerheid zijn al veel studies gemaakt, de conclusies zijn gelijklopend: http://trends.knack.be/economie/nieu...4972297282.htm In de geschreven editie van Trends gaat men veel verder in cijferdetail dan in het online artikel. Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef verder wel toe dat het dom van mij was om te denken dat u zou begrijpen dat ik het over een grotere relatieve afname van Wallonie had. Maar goed, misschien ga je straks nog de transfers ontkennen ook. Maar goed, u krijgt nogmaals de kans. Toon mij een linkje waaruit blijkt dat Vlaanderen 3 keer zoveel uit de sociale zekerheid trekt dan dat ze erin steken via de sociale bijdragen. Geen gelul, zwart op wit. Dank u. Citaat:
1. Dat die factor 3 klopt 2. Dat de transfers via de sociale zekerheid miniem zijn Noteer ook dat ik stel dat er bespaard moet worden op de sociale zekerheid hé. Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 17 november 2011 om 13:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is nu eenmaal veel groter dan Wallonie. Wat telt is dit; 2006-2010 --> Vlaanderen = 41.5 miljard primair overschot 2006-2010 --> Wallonie = 21.2 miljard primair tekort. Wallonie heeft dus 4.3 miljard tekort op jaarbasis. Vlaanderen heeft een overschot van 8.3 miljard op jaarbasis. cijfers van CERPE (Univ. van Namen). http://www.fundp.ac.be/eco/economie/cerpe/ Dat Wallonie geen overschot kan creeeren van 8.3 miljard is duidelijk. Maar ze zouden toch eens mogen beginnen naar het streven naar wat matiging en realiteitszin. Misschien een gooi doen naar een overshot van 1 euro? Maar ja, daar gaan heel wat hangmatten voor moeten sneuvelen, vrees ik. En gaan ze wat ambtenaren moeten omscholen naar "gewone" werknemers. En de groei in de gezondheidszorg niet uit de pan laten swingen... Dat ligt nogal moeilijk bij de klanten van Mr Di Rupo. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 17 november 2011 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jonge cervela's.
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel dat de federale heeft is dat ze niks meer moeten bijpassen en de belastingsgraad naar beneden kunnen halen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#294 |
Minister-President
|
![]() NOG altijd GÉÉN 5%. Gingen wij tegen het einde van de week geen 6 of 7% halen volgens de forumflaminganten ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen boekte in 2010 geen begrotingsoverschot meer (en zal dat wanneer ze deze week 200 mio schaven) ook in 2011 niet doen. da's zelfs beter dan NL en DE ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je je hiermee zeggen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent betrapt op een grove leugen, deal with it.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plaats gewoon de grote van de sociale transfers ten opzichte van het tekort. De factor 3 is trouwens geen leugen als je projecties maakt naar 2030. Ik zat met een verkeerde factor in mijn hoofd. Sorry, ok, vergeef me hiervoor mijn beste Fox.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 november 2011 om 10:45. |
![]() |
![]() |