Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 15:00   #281
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Ambtenaren zouden een pensioen moeten krijgen naar verdienste. En god weet dat er weinig zijn.

Tevens zijn er veel te veel ambtenaren.

Er moet minstens 30% afgeslankt worden.
Oud 8 december 2011, 15:06   #282
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is in Griekenland nu bezig.
Raar maar waar, maar sinds de ambtenarij/ gepensioneerden hun loon met 20% zag dalen, is alles (vooral uw zo gekoesterde privé-sector) in een neerwaartse spiraal.
En dan vraagt men eerst nog om eerlijk te blijven.
Griekenland zat al in een neerwaartse spiraal he Jack.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 15:24   #283
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat met ambtenarenpensioenen?
Wat met ambtenarenpensioenen? Alles boven de 2000€ net voor de helft wegbelasten. Of is dat nu al zo?
eno2 is offline  
Oud 8 december 2011, 15:34   #284
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dan vraagt men eerst nog om eerlijk te blijven.
Griekenland zat al in een neerwaartse spiraal he Jack.
je zult geen neerwaartse spiraal krijgen van iedereen 20% minder pensioen te geven in de groep die +2000K krijgt. De enige neerwaartse spiraal die er zal ontstaan is dat die groep minder op vakantie zal gaan, ofwel in een minder duur rusthuis zal verblijven, ofwel minder saldo zal sparen bij de bank. Daarmee crasht de economie geen 20% dat kan niet.
Griekenland was inderdaad nogal sterk gesoufleerd. Zeg maar als je iedereen 20% minder geeft die en basisloon krijgt, dan ga je wel den boel zien crashen.

En in feite moet je daarover eens nadenken: als je alles niet indexeert, of met terugwerkendekracht de index van 5% terugzet, krijg je al een helend effect van 5% op de begroting, en heb je voor die groep de klok stilgezet. De begroting blijft dan verder groeien, terwijl die groep stilstaat ontstaat zo een overschot. Gezien het tekerot 3% bedraagt kan het geen probleem zij om zo vlug te saneren zonder datde economie moet crashen.

Waar ga je problemen zien: zeg maar iedereen die exuberant huur betaalt en zo ineens tekort komt, infeite deflateert dus de huishuren, en kan dat nu kwaad dat de huizen wat goedkoper worden ??? Volgens mij niet, je desoufleert wat de ballon. Maar daarom moet de boel zo niet crashen zoals in griekenland. Volgens mij leeft daar werkelijk jan en alleman op kosten van de staat

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 december 2011 om 15:39.
brother paul is offline  
Oud 8 december 2011, 16:18   #285
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat met ambtenarenpensioenen? Alles boven de 2000€ net voor de helft wegbelasten. Of is dat nu al zo?
Pensioenen, ook ambtenarenpensioenen, worden aanzien als sociale uitkeringen, en worden alzo monder belast.
Bob is offline  
Oud 8 december 2011, 16:57   #286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Pensioenen, ook ambtenarenpensioenen, worden aanzien als sociale uitkeringen, en worden alzo monder belast.
Mwaah wat een pech
eno2 is offline  
Oud 8 december 2011, 16:58   #287
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je zult geen neerwaartse spiraal krijgen van iedereen 20% minder pensioen te geven in de groep die +2000K krijgt. De enige neerwaartse spiraal die er zal ontstaan is dat die groep minder op vakantie zal gaan, ofwel in een minder duur rusthuis zal verblijven, ofwel minder saldo zal sparen bij de bank. Daarmee crasht de economie geen 20% dat kan niet.
Griekenland was inderdaad nogal sterk gesoufleerd. Zeg maar als je iedereen 20% minder geeft die en basisloon krijgt, dan ga je wel den boel zien crashen.

En in feite moet je daarover eens nadenken: als je alles niet indexeert, of met terugwerkendekracht de index van 5% terugzet, krijg je al een helend effect van 5% op de begroting, en heb je voor die groep de klok stilgezet. De begroting blijft dan verder groeien, terwijl die groep stilstaat ontstaat zo een overschot. Gezien het tekerot 3% bedraagt kan het geen probleem zij om zo vlug te saneren zonder datde economie moet crashen.

Waar ga je problemen zien: zeg maar iedereen die exuberant huur betaalt en zo ineens tekort komt, infeite deflateert dus de huishuren, en kan dat nu kwaad dat de huizen wat goedkoper worden ??? Volgens mij niet, je desoufleert wat de ballon. Maar daarom moet de boel zo niet crashen zoals in griekenland. Volgens mij leeft daar werkelijk jan en alleman op kosten van de staat
De dag dat je het ambtenarenpensioen "aanpakt" zal de economie in ons land een serieuze terugval kennen ...

Maar ik denk dat in sommige louche middens de nijd tegenover ambtenaren het moeiteloos haalt op de economische vooruitganf
Another Jack is offline  
Oud 8 december 2011, 17:00   #288
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De dag dat je het ambtenarenpensioen "aanpakt" zal de economie in ons land een serieuze terugval kennen ...

Maar ik denk dat in sommige louche middens de nijd tegenover ambtenaren het moeiteloos haalt op de economische vooruitganf
Ik denk dat de dag dat de ambtenaren eindelijk serieus beginnen te werken de economie nogal een boost zal krijgen....

Maar ik denk dat de louche ambtenaren hun luiheid groter is dan dat het zou opbrengen.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 17:01   #289
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat de dag dat de ambtenaren eindelijk serieus beginnen te werken de economie nogal een boost zal krijgen....

Maar ik denk dat de louche ambtenaren hun luiheid groter is dan dat het zou opbrengen.
Behalve die van financiën zeker?
Another Jack is offline  
Oud 9 december 2011, 08:57   #290
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is in Griekenland nu bezig.
Raar maar waar, maar sinds de ambtenarij/ gepensioneerden hun loon met 20% zag dalen, is alles (vooral uw zo gekoesterde privé-sector) in een neerwaartse spiraal.
Nee alles was al jaren in een neerwaardse spiraal men verborg het gewoon achter steeds grotere tekorten. Griekenland leefde op zijn visa kaart en de factuur is gekomen.

Datd e ecoomie nu daalt omdat men sterk moet ebsparen is spijtig maar noodzakelijk, en faillesement zou iedereen nog veel meer kosten.

Dit is nog steeds het probleem dat ambtenaren, gepensioneerden(en de prive) gewoon teveel overheidsgeld kreeg had griekenland jaren gelden ingegrepen was dit nooit gebeurd. Daar staat belgie nu, als we niet ingrijpen gaan we onvermijdelijk naar griekse toestanden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 december 2011, 09:32   #291
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nogmaals dat kan niet. Als je ambtenarenpensioen van boven de 2000K aanpakt dan crasht de economie niet. Onmogelijk, die verteren dat geld niet die sparen dat geld.
brother paul is offline  
Oud 9 december 2011, 09:32   #292
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve die van financiën zeker?
ja die werken niet efficient maar vooral met gestapotechnieken dus laten we zeggen innen waar ze recht op hebben
brother paul is offline  
Oud 9 december 2011, 10:09   #293
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zit boven 2.000 € netto staatspensioen per maand.

Op mijn betalingsfiche van mei 2011 zie ik een indexverhoging.

En kan ik uitrekenen dat ik van de bruto verhoging slechts 49.1 procent over houd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 december 2011, 10:29   #294
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En kan ik uitrekenen dat ik van de bruto verhoging slechts 49.1 procent over houd.
ja dan moet dat gewoon 100% worden ze
brother paul is offline  
Oud 9 december 2011, 19:15   #295
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men kan de pensioenen van de arbeiders/bedienden en deze van de ambtenaren naar elkaar doen toegroeien, zonder dat de totale pensioenlast vermeerdert, of vermindert. Waar zit de economische terugval dan in ?
Probleem zal wel zijn, dat de geldhonger bij de ambtenaren zo groot is, dat zij totaal niet vatbaar zijn voor sociale rechtvaardigheid.
Bob is offline  
Oud 9 december 2011, 19:18   #296
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toch geniet ge van de (gedeeltelijke) vrijstelling van belastingen, omdat pensioen een sociale uitkering is.
Bob is offline  
Oud 9 december 2011, 21:10   #297
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En toch geniet ge van de (gedeeltelijke) vrijstelling van belastingen, omdat pensioen een sociale uitkering is.
Van mijn bruto-bedrag hou ik 60,2 procent netto over.

Ik dacht dat ik op mijn laatste wedde toch iets meer overhield, door het spel van de forfaitaire bedrijfskosten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 december 2011, 21:12   #298
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja dan moet dat gewoon 100% worden ze
'k Weet het. Maar dat is niet zo.

En er is geen enkele politieke partij, maar dan ook geen enkele, die dit in haar programma heeft staan.

De schoofzak is offline  
Oud 9 december 2011, 21:41   #299
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Weet het. Maar dat is niet zo.

En er is geen enkele politieke partij, maar dan ook geen enkele, die dit in haar programma heeft staan.
Kijk ik weet dat ik al 6000euro mag inleveren dus de rest mag van mij meedoen

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 december 2011 om 21:41.
brother paul is offline  
Oud 9 december 2011, 21:43   #300
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mijn bruto-bedrag hou ik 60,2 procent netto over.

Ik dacht dat ik op mijn laatste wedde toch iets meer overhield, door het spel van de forfaitaire bedrijfskosten.
Knap pensioeneke
Maar dit neemt niet weg, dat pensioenen aanzien worden als een sociale uitkering, en alzo genieten van een belastingsvermindering. Uiteraard vallen de (forfaitaire) bedrijfskosten weg, omdat deze niet meer moeten gemaakt worden.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be