![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin jaren 2000 was er wel wat sekstoerisme, alhoewel niet te vergelijken met Dominicaanse republiek. Nu is het veel verminderd, omdat het fenomeen bestreden wordt. Toeristen mogen niet meer samen met Cubanen in een hotel slapen, vrouwen die met steeds verschillende toeristen geregistreerd worden door de politie worden opgepakt, etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fenomeen dat overigens op verschillende plaatsen ter wereld voorkomt: http://en.wikipedia.org/wiki/Professional_mourning http://en.wikipedia.org/wiki/Keening Vergelijk het ook met "claquers" en "cheerleaders" bij andere evenementen.
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noord-Korea is zowaar de grootste schande van de huidige mensheid.
Eén familie die daar in het goud zwemt, een paar duizend 'bevriende' families die in zilver zwemmen, en de rest van het land dat staat te verhongeren (al dan niet in reuzachtige concentratiekampen). In één woord : kommunisme. Laatst gewijzigd door Antoon : 28 december 2011 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In andere delen van cuba had ik ook "last" van de vrouwen, maar kreeg ik meer de indruk dat het vrouwen waren die hoopten om door een vreemdeling aan de haak te slaan een betere toekomst te kunnen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die man is ook een (neo)thomist en dat moet centraal in een intellectueel debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.guardian.co.uk/world/2007...ia.topstories3
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 28 december 2011 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens als je geen Spaans spreekt kun je nergens in Latijns-Amerika met "de doorsnee bevolking" spreken. Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste vrouwen die naar je toe komen hebben commerciële bijbedoelingen of willen meer, dat is in de meeste derde wereld landen zo, van Zuid-Oost-Azië over Afrika tot Latijns-Amerika. Vroeger wemelde het van de prostituées op de pleinen in Santiago, nu zie je overal politie en camera's en word je gerust gelaten. Wie met een toerist gezien wordt wordt geregistreerd, als blijkt dat die met telkens andere toeristen aanpapt, wordt ze gearresteerd wegens prostitutie. Wie een vaste buitenlandse vriend/vriendin heeft, heeft geen problemen. Een efficiënte manier om de meeste prostitutie tegen te gaan. (natuurlijk, wie zoekt, de taal spreekt, en de juiste mensen leert kennen, die vindt... ) Daarnaast mogen Cubanen niet samen met toeristen op hotelkamers of particuliere huizen slapen, als blijkt dat de eigenaar dat toch toelaat, krijgt die een fikse boete. Voor de revolutie stond Cuba bekend als het bordeel van de VS. Eind jaren 90 als het bordeel van Italië. Dat is nu toch grotendeels verleden tijd. Landen als Dominikaanse republiek of Thailand zijn in feite grote openluchtbordelen. Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat niks veranderd aan het feit dat landen zoals cuba en noord korea momenteel hun bevolking een pak meer onderdrukken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik schreef is en blijft juist, wat u trouwens ook niet weerlegt. Namelijk: Eén familie die daar in het goud zwemt, een paar duizend 'bevriende' families die in zilver zwemmen, en de rest van het land dat staat te verhongeren (al dan niet in reuzachtige concentratiekampen). In één woord : kommunisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde met baracoa dat we van links tot rechts het land hebben doorkruist. Velen geraken daar niet eens. Ik kan mijn plan trekken met spaans maar spreek het niet goed, maar mijn twee reisgenoten spreken wel vloeiend spaans ja. Nergens zelf op verlaten strandjes waar nooit toeristen komen is het enige waar de bevolking aan denkt aan het verzamelen van CUCs. In het verleden was dit inderdaad minder erg maar nu liep het echt wel de spuitgaten uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In de Casa de musica (toch een van de places to be voor toeristen en lang open) was er zelfs een aparte bar waar je zonder cubaanse vrouw niet eens binnen mocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, ik weet niet of een paar families daar in goud zwemmen enandere in zilver. Ik ben er nooit geweest, en heb er ook geen enkele objectieve reportage of studie over gelezen. Ik heb natuurlijk kritiek op Noord-Korea, en ik heb daar recht op, omdat ik ook de VS, Israel en andere landen bekritiseer en dus niet eenzijdig ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens heb je in Cuba absoluut niet het idee van een onderdrukte maatschappij. Mensen zeggen ongezouten hun mening over de Castro's en kijken via satelliet naar alle mogelijke Amerikaanse propagandazenders. In de officiële media zie je het standpunt van de elite, net als in de VS trouwens. |
|
![]() |
![]() |