Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2011, 12:39   #281
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Overigens straatarm zijn de meeste Cubanen niet, de meeste wonen in een degelijk huis, hebben stromend water, electriciteit, voldoende eten, gezondheidszorg, onderwijs enzovoort. Zelfs de feesten of "culturele evenementen' (dans, drink en sex fuiven in feite) die in elk dorp georganiseerd worden kosten bijna niets. Daar kunnen de meeste Kenyanen, maar ook veel Dominicanen etc. zelfs niet van dromen.

Het is wel een feit dat Cubanen lui zijn, je zou dat kunnen wijten aan het systeeem, maar je ziet het ook in de meeste buuranden als Dominicaanse, is het het klimaat, of de mix van zwart en Spaans bloed? Feit is dat Cuba nooit een economische tijger zal worden.

Natuurlijk proberen Cubanen enkele peso's te maken op rug van de vele toeristen. Dat kunnen ze erg goed.
Als je Cuba wil leren kennen moet je je niet beperken tot Havana, Santiago, Vinales, en al de andere toerist hotspots. Je moet minder evidente bestemmingen aandoen, dan zul je zien dat niet alle Cubanen achter je geld zitten dat de meerderheid bestaat uit mensen die gewoon met het openbaar vervoer naar hun werk pendelen, en die je maar al te graag zullen uitnodigen bij hun feesten zonder bijbedoelingen.
Cuba als het nieuwe Thailand

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 12:39   #282
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit is natuurlijk voor een groot deel waar, al moet je erbij denken dat een gedeelte verklaard kan worden door Koreaanse cultuur.

Ook in Zuid-Korea zul je nog zulke gedragingen zien.

http://www.asianinfo.org/asianinfo/k...eral_rites.htm

When death arrived, it was customary for the family members who had been present during the last moments of the departed one to wail (kok). The purpose of kok involved a combination of factors. While it obviously provided a means of expressing the sorrow and sadness of the mourners at losing a close relative, it also involved the expression of guilt by the mourners who might believe that it was because of their lack of pious actions toward the departed which had caused his or her ultimate demise.

Vergelijk met een Zuid-Koreaanse staatsbegrafenis (de gelijkenis is treffend):

Gewoon even verder zien dan je neus lang is, zou al veel cultureel misverstand de wereld uithelpen.

De hele verering van de Thaise koning lijkt erg op de verering van de Ki's in Noord-Korea. Werkelijk overal zie je zijn foto, elk tv journaal begint met een ode aan de koning, op de koning beledigen of zelfs milde kritiek uiten staan tientallen jaren gevangenisstraf etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 12:41   #283
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Cuba als het nieuwe Thailand
Begin jaren 2000 was er wel wat sekstoerisme, alhoewel niet te vergelijken met Dominicaanse republiek. Nu is het veel verminderd, omdat het fenomeen bestreden wordt. Toeristen mogen niet meer samen met Cubanen in een hotel slapen, vrouwen die met steeds verschillende toeristen geregistreerd worden door de politie worden opgepakt, etc.
Oud 28 december 2011, 13:05   #284
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Wel laten we zeggen dat die tranen veelal niet gemeend zijn.
Meer gemeend dan werkelijk, want "huilen" mag je tussen aanhalingstekens plaatsen.

Een fenomeen dat overigens op verschillende plaatsen ter wereld voorkomt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Professional_mourning
http://en.wikipedia.org/wiki/Keening

Vergelijk het ook met "claquers" en "cheerleaders" bij andere evenementen.
Oud 28 december 2011, 15:18   #285
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Noord-Korea is zowaar de grootste schande van de huidige mensheid.

Eén familie die daar in het goud zwemt, een paar duizend 'bevriende' families die in zilver zwemmen, en de rest van het land dat staat te verhongeren (al dan niet in reuzachtige concentratiekampen).

In één woord : kommunisme.

Laatst gewijzigd door Antoon : 28 december 2011 om 15:18.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 16:08   #286
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Overigens straatarm zijn de meeste Cubanen niet, de meeste wonen in een degelijk huis, hebben stromend water, electriciteit, voldoende eten, gezondheidszorg, onderwijs enzovoort. Zelfs de feesten of "culturele evenementen' (dans, drink en sex fuiven in feite) die in elk dorp georganiseerd worden kosten bijna niets. Daar kunnen de meeste Kenyanen, maar ook veel Dominicanen etc. zelfs niet van dromen.

Het is wel een feit dat Cubanen lui zijn, je zou dat kunnen wijten aan het systeeem, maar je ziet het ook in de meeste buuranden als Dominicaanse, is het het klimaat, of de mix van zwart en Spaans bloed? Feit is dat Cuba nooit een economische tijger zal worden.

Natuurlijk proberen Cubanen enkele peso's te maken op rug van de vele toeristen. Dat kunnen ze erg goed.
Als je Cuba wil leren kennen moet je je niet beperken tot Havana, Santiago, Vinales, en al de andere toerist hotspots. Je moet minder evidente bestemmingen aandoen, dan zul je zien dat niet alle Cubanen achter je geld zitten dat de meerderheid bestaat uit mensen die gewoon met het openbaar vervoer naar hun werk pendelen, en die je maar al te graag zullen uitnodigen bij hun feesten zonder bijbedoelingen.
Lol ik heb ook daarbuiten geweest hoor. Heel het eiland doorkruist tot in Baracoa en ik moet zeggen, ik heb geen enkele cubaan ontmoet zonder bijbedoelingen...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 16:11   #287
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Begin jaren 2000 was er wel wat sekstoerisme, alhoewel niet te vergelijken met Dominicaanse republiek. Nu is het veel verminderd, omdat het fenomeen bestreden wordt. Toeristen mogen niet meer samen met Cubanen in een hotel slapen, vrouwen die met steeds verschillende toeristen geregistreerd worden door de politie worden opgepakt, etc.
Wel eigenlijk weet ik het niet. In Havana had ik de iindruk dat alle Cubaanse vrouwen hoeren waren. Als ik het na een tijdje beu ben zeg ik dat ik enkel frans spreek. Als je dan denkt dat ze zullen weggaan, nee dan moeten ze eerst nog eens in het kruis nijpen en het teken maken van geld.

In andere delen van cuba had ik ook "last" van de vrouwen, maar kreeg ik meer de indruk dat het vrouwen waren die hoopten om door een vreemdeling aan de haak te slaan een betere toekomst te kunnen krijgen.
Oud 28 december 2011, 19:12   #288
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ja, natuurlijk!

Maar die man is ook een (neo)thomist en dat moet centraal in een intellectueel debat.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 20:50   #289
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Putin verdient officieel een paar duizend euro's per maand, z'n kapitaal wordt op 30 miljard geschat volgens The Guardian (een gerespecteerde krant die daar goede bronnen voor kan aanvoeren, niet te vergelijken dus met de roddels over Castro verspreid door miscontenten)
Je zit er maar 10 miljard USD naast... Putin's vermogen werd in 2007 geschat op 40 miljard USD.

http://www.guardian.co.uk/world/2007...ia.topstories3

Laatst gewijzigd door straddle : 28 december 2011 om 20:51.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2011, 21:40   #290
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Met het verschil dat Hitler de sociale zekerheid heeft opgebouwd, de bevolking uit de put getrokken heeft, de economie terug doen herleven heeft, Duitsland terug op de landkaart heeft gezet, ....
+ zonder Hitler was heel Europa communistisch. Zulks verzwijgt men liever natuurlijk.

.
Oud 29 december 2011, 00:33   #291
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Je zit er maar 10 miljard USD naast... Putin's vermogen werd in 2007 geschat op 40 miljard USD.

http://www.guardian.co.uk/world/2007...ia.topstories3
dus ongeveer 30 miljard euro...
Oud 29 december 2011, 00:34   #292
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Noord-Korea is zowaar de grootste schande van de huidige mensheid.

Eén familie die daar in het goud zwemt, een paar duizend 'bevriende' families die in zilver zwemmen, en de rest van het land dat staat te verhongeren (al dan niet in reuzachtige concentratiekampen).

Zegt de grote vriend van staten die gesticht werden op de etnische zuivering, het bloed en leed van hele volkeren, en daarnaast nog ontelbare andere misdrijven pleegden: de VS en Israel.
Oud 29 december 2011, 00:37   #293
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol ik heb ook daarbuiten geweest hoor. Heel het eiland doorkruist tot in Baracoa en ik moet zeggen, ik heb geen enkele cubaan ontmoet zonder bijbedoelingen...
Spreek je Spaans? De Cubanen die Engels spreken behoren bijna allemaal tot de toerisme industrie of zijn jineteros. Baracoa is ook toeristisch, ben je in Moa geweest, of een van de dorpen tussen Moa en Hulgiun, of in Mariel? of, waarom niet, in Guantanamo? (de stad bedoel ik dus... )

Overigens als je geen Spaans spreekt kun je nergens in Latijns-Amerika met "de doorsnee bevolking" spreken.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 00:38.
Oud 29 december 2011, 00:46   #294
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel eigenlijk weet ik het niet. In Havana had ik de iindruk dat alle Cubaanse vrouwen hoeren waren. Als ik het na een tijdje beu ben zeg ik dat ik enkel frans spreek. Als je dan denkt dat ze zullen weggaan, nee dan moeten ze eerst nog eens in het kruis nijpen en het teken maken van geld.

In andere delen van cuba had ik ook "last" van de vrouwen, maar kreeg ik meer de indruk dat het vrouwen waren die hoopten om door een vreemdeling aan de haak te slaan een betere toekomst te kunnen krijgen.
Wanneer was dat, begin jaren 2000 of recent?

De meeste vrouwen die naar je toe komen hebben commerciële bijbedoelingen of willen meer, dat is in de meeste derde wereld landen zo, van Zuid-Oost-Azië over Afrika tot Latijns-Amerika.

Vroeger wemelde het van de prostituées op de pleinen in Santiago, nu zie je overal politie en camera's en word je gerust gelaten. Wie met een toerist gezien wordt wordt geregistreerd, als blijkt dat die met telkens andere toeristen aanpapt, wordt ze gearresteerd wegens prostitutie. Wie een vaste buitenlandse vriend/vriendin heeft, heeft geen problemen. Een efficiënte manier om de meeste prostitutie tegen te gaan. (natuurlijk, wie zoekt, de taal spreekt, en de juiste mensen leert kennen, die vindt... ) Daarnaast mogen Cubanen niet samen met toeristen op hotelkamers of particuliere huizen slapen, als blijkt dat de eigenaar dat toch toelaat, krijgt die een fikse boete.

Voor de revolutie stond Cuba bekend als het bordeel van de VS. Eind jaren 90 als het bordeel van Italië. Dat is nu toch grotendeels verleden tijd.

Landen als Dominikaanse republiek of Thailand zijn in feite grote openluchtbordelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2011 om 00:48.
Oud 29 december 2011, 09:20   #295
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zegt de grote vriend van staten die gesticht werden op de etnische zuivering, het bloed en leed van hele volkeren, en daarnaast nog ontelbare andere misdrijven pleegden: de VS en Israel.
Wat niks veranderd aan het feit dat landen zoals cuba en noord korea momenteel hun bevolking een pak meer onderdrukken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:32   #296
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie mijn vriend is of niet is hier niet terzake. Uw beoordeling over de VS en Israel trouwens ook niet.

Hetgeen ik schreef is en blijft juist, wat u trouwens ook niet weerlegt.

Namelijk:

Oud 29 december 2011, 10:47   #297
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Spreek je Spaans? De Cubanen die Engels spreken behoren bijna allemaal tot de toerisme industrie of zijn jineteros. Baracoa is ook toeristisch, ben je in Moa geweest, of een van de dorpen tussen Moa en Hulgiun, of in Mariel? of, waarom niet, in Guantanamo? (de stad bedoel ik dus... )

Overigens als je geen Spaans spreekt kun je nergens in Latijns-Amerika met "de doorsnee bevolking" spreken.
één nachtje moa (vuile stad overigens); guantanamo en de dorpjes tussen moa en holquin hebben we doorgereden en soms eens gestopt.

Ik bedoelde met baracoa dat we van links tot rechts het land hebben doorkruist. Velen geraken daar niet eens.

Ik kan mijn plan trekken met spaans maar spreek het niet goed, maar mijn twee reisgenoten spreken wel vloeiend spaans ja. Nergens zelf op verlaten strandjes waar nooit toeristen komen is het enige waar de bevolking aan denkt aan het verzamelen van CUCs. In het verleden was dit inderdaad minder erg maar nu liep het echt wel de spuitgaten uit.
Oud 29 december 2011, 10:50   #298
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wanneer was dat, begin jaren 2000 of recent?

De meeste vrouwen die naar je toe komen hebben commerciële bijbedoelingen of willen meer, dat is in de meeste derde wereld landen zo, van Zuid-Oost-Azië over Afrika tot Latijns-Amerika.

Vroeger wemelde het van de prostituées op de pleinen in Santiago, nu zie je overal politie en camera's en word je gerust gelaten. Wie met een toerist gezien wordt wordt geregistreerd, als blijkt dat die met telkens andere toeristen aanpapt, wordt ze gearresteerd wegens prostitutie. Wie een vaste buitenlandse vriend/vriendin heeft, heeft geen problemen. Een efficiënte manier om de meeste prostitutie tegen te gaan. (natuurlijk, wie zoekt, de taal spreekt, en de juiste mensen leert kennen, die vindt... ) Daarnaast mogen Cubanen niet samen met toeristen op hotelkamers of particuliere huizen slapen, als blijkt dat de eigenaar dat toch toelaat, krijgt die een fikse boete.

Voor de revolutie stond Cuba bekend als het bordeel van de VS. Eind jaren 90 als het bordeel van Italië. Dat is nu toch grotendeels verleden tijd.

Landen als Dominikaanse republiek of Thailand zijn in feite grote openluchtbordelen.
Dat was twee maand geleden. In Havana was het in Casa de Musica. Daar kon je geen 5 minuten aan een tafel zitten zonder dat er wat hoertjes bij u stonden. K moet wel zeggen dat die er een stuk beter uit zagen dan de doorsnee Cubaanse vrouwen maar dat is het dan.

In de Casa de musica (toch een van de places to be voor toeristen en lang open) was er zelfs een aparte bar waar je zonder cubaanse vrouw niet eens binnen mocht.
Oud 29 december 2011, 12:54   #299
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wie mijn vriend is of niet is hier niet terzake. Uw beoordeling over de VS en Israel trouwens ook niet.

Hetgeen ik schreef is en blijft juist, wat u trouwens ook niet weerlegt.

Namelijk:

Als U landen verdedigt die zoveel bloed hebben doen vloeien, en deze landen niet bekritiseert, dan hebt U geen recht van spreken over het leed van andere volkeren, tenzij U een hypocriet bent.

Dat gezegd zijnde, ik weet niet of een paar families daar in goud zwemmen enandere in zilver. Ik ben er nooit geweest, en heb er ook geen enkele objectieve reportage of studie over gelezen. Ik heb natuurlijk kritiek op Noord-Korea, en ik heb daar recht op, omdat ik ook de VS, Israel en andere landen bekritiseer en dus niet eenzijdig ben.
Oud 29 december 2011, 13:00   #300
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wat niks veranderd aan het feit dat landen zoals cuba en noord korea momenteel hun bevolking een pak meer onderdrukken.
Cuba onderdrukt z'n bevolking meer dan Israel de palestijnen? Een beetje serieus blijven hé.

Overigens heb je in Cuba absoluut niet het idee van een onderdrukte maatschappij. Mensen zeggen ongezouten hun mening over de Castro's en kijken via satelliet naar alle mogelijke Amerikaanse propagandazenders.
In de officiële media zie je het standpunt van de elite, net als in de VS trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be