![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Minister
|
![]() Dus omdat we daarover kunnen nadenken moeten we ons natuurlijk patroon veranderen?
De mens is niet gemaakt om enkel groenten te eten en alle dierlijke producten te negeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld. 1) "Een wereld met minder leed is beter dan een wereld met meer leed." 2) "Het natuurlijk lot van elke levend wezen is opgegeten worden. " 3) "Opgegeten worden door een mens is minder erg dan opgegeten worden door bijvoorbeeld een leeuw." 4) "Jagen moet aangemoedigt worden." Andere mogelijke manieren van redeneren zijn: 1) "Een wereld met minder leed is beter dan een wereld met meer leed". 2) "Of ik al of niet vlees eet verandert niks aan de hoeveelheid leed in de wereld". 3) "Als ik er voor kies om scharrelvlees te eten in plaats van industrieel vlees is er minder leed in de wereld." Dus is de moreel correcte keuze om scharrelvlees te eten. Wat ik ook doe (omdat hier in CH eigenlijk niks anders te krijgen is...)
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik dat goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik eet trouwens zelf gewoon vlees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het in zijn tijd opkomende cultuurrelativisme veroordeelde Strauss scherp: ' Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() Inderdaad. Als ik vlees opgeef dan word de wereld minder aangenaam voor mij, maar niet meer aangenaam voor de dieren.
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Immoreel is vlees eten niet. Er zijn wel meer graden van ethisch gedrag dan zwart/wit. Het is ethischer geen dierlijke producten te consumeren. En persoonlijk vleesconsumptie nalaten heeft wel grote invloed op verminderen van dierenleed en het verhogen van het bewustzijn daaromtrent. . Bijna 10% van de bevolking doet dat al. Dierenleed verminderen is echter niet de enige ethische component van vegetarisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 00:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() Kan je mij een dier laten zien dat nu minder lijd omdat jij geen vlees eet?
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Perfect vegetarier zijn, zonder extra vitaminen te slikken? Daar zijn toch al heel wat studies die dat tegen spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn door vegetarisme d'office 10% minder dieren die lijden omdat met dat procentage de vleeskweekmarkt inkrimpt. Bij definitie lijdt alle kweekvlees dat door het vegetarisme van verwekking, kweek, slacht en consumptie gespaard wordt, niet meer, en dat gaat bij ons naar de 10% van de vleeskweek toe. Vleeskweek betekent overmatig lijden voor dieren, is onnodig voor dekken van voedselbehoefte , en overbelast ecologisch de planeet. Let wel dat ik zelf lijd als ik dieren zie geëxploiteerd worden en geslacht. Ik heb jarenlang slachthuizen bezocht en materiaal verkocht voor de geautomatiseerde slacht. . ![]() Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie hierover de tekst van PAUL CLITEUR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar moet ge nog altijd koeien voor kweken en ge moet het kalf vroeg genoeg spenen anders drinkt die alle melk op. En niet afkomen met verrijkte producten zoals soja melk want dat is vals spelen. |
|
![]() |
![]() |