![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. . Ok, ik heb nagedacht. Neem het fenomeen dat Opel Belgium zijn matten gerold heeft in Vlaanderen. Dat was even schrikken. Maar ... vorige maand kwam het bericht in de pers dat, in weerwil van Opel, er het afgelopen jaar meer auto's geassembleerd werden in Vlaanderen en Brussel (Wallonië heeft bij mijn weten geen autofabrieken). Dus, Opel is weg en geniet niet of niet meer van de notionele interest, maar, maar ..... het geheel van Ford Genk, Volvo Cars, Volvo trucks en Audi Vorst ... doen tesamen meer dan dat ze vroeger mèt Opel deden. Ambetant soms hé, als er eens nagedacht wordt ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw ge bent toch niet aan het beweren dat ze allemaal staan aan te schuiven om in Belgie te investeren ![]() Trouwens ook uit het bovenstaande kunnen we maar één conclusie trekken. Nieuwe fabrieken zijn er niet bijgekomen, wel is Opel verdwenen. Dus moest Opel niet verdwenen zijn, dan zouden ze nog meer auto's gebouwd hebben. En daarbij over welk jaar spreekt men ? Toch niet het één of ander krisisjaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zou denken: lekker op restaurant gaan, reisjes maken, daguitstapkes, shoppen, de afhaalchinees, pintje gaan drinken, naar de supermarkt gaan, tanken, uw huis laten behangen door een - natuurlijk turkse - behanger, vroeger de - natuurlijk poolse - kuisvrouw betalen, kadootjes kopen voor het petekind, een nieuwe fancy lamp kopen,...
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe dom kan je zijn om te beseffen dat dit allemaal op zijn minst veel minder gaat zijn en dat dit dus geenszins positief kan zijn voor BE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat heeft dit dan weer met zwart geld te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Minister-President
|
![]() Wel voor minder goede verstaanders: zwart geld kan je omzetten in goud!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je dat niet, dan zal je moeten bewijzen dat het geen zwart geld was, waarmee je het aangekocht hebt. In sommige andere landen noemen ze dat vriendelijk, omgekeerde bewijslast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet deze maatregel dan wel wereldwijd afkondigen. Misschien wordt het in de toekomst wel meer lonend om goud te smokkelen, in plaats van drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het probleem is niet echt hoe maak ik zwart geld wit , U steld zich een vraag die niet geldt , het probleem is ik heb geen zwart geld , en mocht ik dat hebben dan zou dat voor mij geen probleem zijn . Ik heb de indruk dat je het hier allemaal veel te ingewikkeld maakt , alsof jullie allemaal je eigen ddodskist aan het instaleren zijn met een koffertje eringebouwt om het mee te nemen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Het beste is betalen met schulden
Goed voor de economie |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft meer schulden dan de Amerikanen , dat is ook hun ondergang vandaag , en de ineenstorting van de vastgoed markt.
Ik heb heel veel schulden , maar in vergelijking met mijn vermogen is dat nooit hoger dan 80 % . Bij een vermogen van 1 miljoen € , hou ik schulden het liefst lager 800.000 € dat is nu veel lager , maar als men een vermogensbelasting invoerd dan kan ik U vertellen dat je de rijken rijker maakt . wat doe die dan ? ze nemen een krediet van 950.000 € en hun vermogensbalans komt op 50.000 ipv 1 miljoen . Leuk he belastingen is iets in verhouding hé . Hoe hoger , hoe dommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betalen met schulden is dan wel niet zo gemakkelijk. Alhoewel, heb den indruk dat de Grieken het toch ne tijd hebben volgehouden.
Maar schulden maken door bezitters van zwart geld, is dan wel de klassieke manier om over wit geld te beschikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhoging van de roerende voorheffing heeft men aan zijn been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar , zwart geld is niet echt een probleem hoor , ik heb witte schulden , wil je ze kopen met je zwart geld ? we kunnen er altijd over praten hoor ? das nog eens iets om over na te denken hé , waar ligt hier de sleutel . Nadenkertje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb om de een of andere reden toch den indruk, dat, moest ik over zwart geld beschikken, ik toch den voorkeur zou geven, om het in goud te beleggen, dan in Uw schulden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Kortzichtig , maar k'ga mij niet verdacht maken hahahahaaha
|
![]() |
![]() |