Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2012, 19:27   #281
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gedenk wel dat Verhofstadt, Philippe de Saksen Coborg, Leterme en nog vele anderen de wereld afgereist hebben, om reklame te maken voor de notionele intrestaftrek. Om ondernemers aan te trekken. Maar desondanks het zeer gunstige belastingsklimaat, willen ze niet komen. Integendeel ze trekken weg. Denk daar ook eens over na.
Ok, ik doe wat je suggereert: ik denk daar eens over na.

.

.

Ok, ik heb nagedacht.
Neem het fenomeen dat Opel Belgium zijn matten gerold heeft in Vlaanderen.
Dat was even schrikken.
Maar ... vorige maand kwam het bericht in de pers dat, in weerwil van Opel, er het afgelopen jaar meer auto's geassembleerd werden in Vlaanderen en Brussel (Wallonië heeft bij mijn weten geen autofabrieken).

Dus, Opel is weg en geniet niet of niet meer van de notionele interest, maar, maar ..... het geheel van Ford Genk, Volvo Cars, Volvo trucks en Audi Vorst ... doen tesamen meer dan dat ze vroeger mèt Opel deden.

Ambetant soms hé, als er eens nagedacht wordt ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 21:32   #282
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ok, ik doe wat je suggereert: ik denk daar eens over na.

.

.

Ok, ik heb nagedacht.
Neem het fenomeen dat Opel Belgium zijn matten gerold heeft in Vlaanderen.
Dat was even schrikken.
Maar ... vorige maand kwam het bericht in de pers dat, in weerwil van Opel, er het afgelopen jaar meer auto's geassembleerd werden in Vlaanderen en Brussel (Wallonië heeft bij mijn weten geen autofabrieken).

Dus, Opel is weg en geniet niet of niet meer van de notionele interest, maar, maar ..... het geheel van Ford Genk, Volvo Cars, Volvo trucks en Audi Vorst ... doen tesamen meer dan dat ze vroeger mèt Opel deden.

Ambetant soms hé, als er eens nagedacht wordt ...

.
Och, het is niet alleen Opel. Het is Basf dat Duitsland verkiest boven Antwerpen om zijn nieuwe fabriek te bouwen, het is Van Hool dat bussen in het buitenland gaat bouwen...
Maw ge bent toch niet aan het beweren dat ze allemaal staan aan te schuiven om in Belgie te investeren
Trouwens ook uit het bovenstaande kunnen we maar één conclusie trekken. Nieuwe fabrieken zijn er niet bijgekomen, wel is Opel verdwenen. Dus moest Opel niet verdwenen zijn, dan zouden ze nog meer auto's gebouwd hebben.
En daarbij over welk jaar spreekt men ? Toch niet het één of ander krisisjaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 23:50   #283
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Maar aan wat?

Zo kan je toch nooit iets sparen van je zwart geld om er grote aankopen mee te doen?

(Tegenwoordig ben ik al bezorgd over het zwart geld van een ander).
Ik zou het niet weten. Ik ben opgegroeid zo'n beetje middenin de autochtone bouwsector, dus daar zit geen zwart geld.
Maar ik zou denken: lekker op restaurant gaan, reisjes maken, daguitstapkes, shoppen, de afhaalchinees, pintje gaan drinken, naar de supermarkt gaan, tanken, uw huis laten behangen door een - natuurlijk turkse - behanger, vroeger de - natuurlijk poolse - kuisvrouw betalen, kadootjes kopen voor het petekind, een nieuwe fancy lamp kopen,...
Oud 20 januari 2012, 08:35   #284
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik zou het niet weten. Ik ben opgegroeid zo'n beetje middenin de autochtone bouwsector, dus daar zit geen zwart geld.
Maar ik zou denken: lekker op restaurant gaan, reisjes maken, daguitstapkes, shoppen, de afhaalchinees, pintje gaan drinken, naar de supermarkt gaan, tanken, uw huis laten behangen door een - natuurlijk turkse - behanger, vroeger de - natuurlijk poolse - kuisvrouw betalen, kadootjes kopen voor het petekind, een nieuwe fancy lamp kopen,...
Wat ik al zei : zwart geld is geld dat wordt uitgegeven.

Hoe dom kan je zijn om te beseffen dat dit allemaal op zijn minst veel minder gaat zijn en dat dit dus geenszins positief kan zijn voor BE.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 12:59   #285
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dit kreeg ik vandaag toegestuurd.

Om over na te denken.
Maarten heeft dan ook een zeer grote posite in goud en dollars ingenomen. Dat hij, bewust of onbewust, praat in de richting van een systematisch risico ligt dan ook voor de hand.
Maar wat heeft dit dan weer met zwart geld te maken ?
Oud 20 januari 2012, 14:56   #286
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maarten heeft dan ook een zeer grote posite in goud en dollars ingenomen. Dat hij, bewust of onbewust, praat in de richting van een systematisch risico ligt dan ook voor de hand.
Maar wat heeft dit dan weer met zwart geld te maken ?
Wel voor minder goede verstaanders: zwart geld kan je omzetten in goud!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 17:09   #287
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan men dat.
Maar dat is wel niet de reden waarom Maarten in het goud zit.
Oud 20 januari 2012, 17:41   #288
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is als je enkele maanden later je goud verkoopt , of je geld dan wit is ? als je 10 jaar bijhoud mogelijk , maar anders ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 03:08   #289
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De vraag is als je enkele maanden later je goud verkoopt , of je geld dan wit is ? als je 10 jaar bijhoud mogelijk , maar anders ?
Op goud staat toch geen datum ?
Waarom zou je dit niet al 10-15 jaar in je bezit hebben ?
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 06:49   #290
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Op goud staat toch geen datum ?
Waarom zou je dit niet al 10-15 jaar in je bezit hebben ?
Vraag in de toekomst gaat zijn, waar is je bewijs van aankoop?
Heb je dat niet, dan zal je moeten bewijzen dat het geen zwart geld was, waarmee je het aangekocht hebt. In sommige andere landen noemen ze dat vriendelijk, omgekeerde bewijslast.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 10:57   #291
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vraag in de toekomst gaat zijn, waar is je bewijs van aankoop?
Heb je dat niet, dan zal je moeten bewijzen dat het geen zwart geld was, waarmee je het aangekocht hebt. In sommige andere landen noemen ze dat vriendelijk, omgekeerde bewijslast.
Men moet deze maatregel dan wel wereldwijd afkondigen. Misschien wordt het in de toekomst wel meer lonend om goud te smokkelen, in plaats van drugs.
Oud 21 januari 2012, 11:16   #292
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moet deze maatregel dan wel wereldwijd afkondigen. Misschien wordt het in de toekomst wel meer lonend om goud te smokkelen, in plaats van drugs.
U leeft in België en als men hier een aankoopbewijs vraagt om aan te tonen dat je het meer dan 10 jaar in Uw bezit hebt, heb je een probleem .

Maar het probleem is niet echt hoe maak ik zwart geld wit , U steld zich een vraag die niet geldt , het probleem is ik heb geen zwart geld , en mocht ik dat hebben dan zou dat voor mij geen probleem zijn .
Ik heb de indruk dat je het hier allemaal veel te ingewikkeld maakt , alsof jullie allemaal je eigen ddodskist aan het instaleren zijn met een koffertje eringebouwt om het mee te nemen .
Oud 21 januari 2012, 11:20   #293
eno2
Banneling

Standaard

Het beste is betalen met schulden
Goed voor de economie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 11:58   #294
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Goed voor de economie
Niemand heeft meer schulden dan de Amerikanen , dat is ook hun ondergang vandaag , en de ineenstorting van de vastgoed markt.

Ik heb heel veel schulden , maar in vergelijking met mijn vermogen is dat nooit hoger dan 80 % . Bij een vermogen van 1 miljoen € , hou ik schulden het liefst lager 800.000 € dat is nu veel lager , maar als men een vermogensbelasting invoerd dan kan ik U vertellen dat je de rijken rijker maakt . wat doe die dan ? ze nemen een krediet van 950.000 € en hun vermogensbalans komt op 50.000 ipv 1 miljoen . Leuk he belastingen is iets in verhouding hé . Hoe hoger , hoe dommer
Oud 21 januari 2012, 14:36   #295
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Goed voor de economie
Betalen met schulden is dan wel niet zo gemakkelijk. Alhoewel, heb den indruk dat de Grieken het toch ne tijd hebben volgehouden.
Maar schulden maken door bezitters van zwart geld, is dan wel de klassieke manier om over wit geld te beschikken.
Oud 21 januari 2012, 14:41   #296
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft meer schulden dan de Amerikanen , dat is ook hun ondergang vandaag , en de ineenstorting van de vastgoed markt.

Ik heb heel veel schulden , maar in vergelijking met mijn vermogen is dat nooit hoger dan 80 % . Bij een vermogen van 1 miljoen € , hou ik schulden het liefst lager 800.000 € dat is nu veel lager , maar als men een vermogensbelasting invoerd dan kan ik U vertellen dat je de rijken rijker maakt . wat doe die dan ? ze nemen een krediet van 950.000 € en hun vermogensbalans komt op 50.000 ipv 1 miljoen . Leuk he belastingen is iets in verhouding hé . Hoe hoger , hoe dommer
Hangt er ook al vanaf op welke manier men deze vermogenbelasting invoert. Men heeft nu ipv een vermogenbelasting, de roerende voorheffing verhoogt. Zal nogal veel uitmaken of men nog een krediet heeft af te betalen of niet.
De verhoging van de roerende voorheffing heeft men aan zijn been.
Oud 21 januari 2012, 14:44   #297
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U leeft in België en als men hier een aankoopbewijs vraagt om aan te tonen dat je het meer dan 10 jaar in Uw bezit hebt, heb je een probleem .

Maar het probleem is niet echt hoe maak ik zwart geld wit , U steld zich een vraag die niet geldt , het probleem is ik heb geen zwart geld , en mocht ik dat hebben dan zou dat voor mij geen probleem zijn .
Ik heb de indruk dat je het hier allemaal veel te ingewikkeld maakt , alsof jullie allemaal je eigen ddodskist aan het instaleren zijn met een koffertje eringebouwt om het mee te nemen .
Allé dan. Ik koop er dan goud mee. En als er dan een "totaal vermogenkadaster" komt, waarin elke gram goud genoteerd staat, wel, dan is dit een nieuw argument, en zullen we een oplossing hiervoor moeten zoeken.
Oud 21 januari 2012, 15:21   #298
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé dan. Ik koop er dan goud mee. En als er dan een "totaal vermogenkadaster" komt, waarin elke gram goud genoteerd staat, wel, dan is dit een nieuw argument, en zullen we een oplossing hiervoor moeten zoeken.
Ik kan U moeilijk uitnodigen hé , alsof je erop zou ingaan ? hahahaha Ik zou geen goud kopen als ik zwart geld had .
Maar , zwart geld is niet echt een probleem hoor , ik heb witte schulden , wil je ze kopen met je zwart geld ? we kunnen er altijd over praten hoor ? das nog eens iets om over na te denken hé , waar ligt hier de sleutel . Nadenkertje ?
Oud 21 januari 2012, 16:47   #299
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan U moeilijk uitnodigen hé , alsof je erop zou ingaan ? hahahaha Ik zou geen goud kopen als ik zwart geld had .
Maar , zwart geld is niet echt een probleem hoor , ik heb witte schulden , wil je ze kopen met je zwart geld ? we kunnen er altijd over praten hoor ? das nog eens iets om over na te denken hé , waar ligt hier de sleutel . Nadenkertje ?
Wat is hier allemaal om over na te denken ? Blijkt mij allemaal niet zo moeilijk.
Maar heb om de een of andere reden toch den indruk, dat, moest ik over zwart geld beschikken, ik toch den voorkeur zou geven, om het in goud te beleggen, dan in Uw schulden.
Oud 22 januari 2012, 02:41   #300
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is hier allemaal om over na te denken ? Blijkt mij allemaal niet zo moeilijk.
Maar heb om de een of andere reden toch den indruk, dat, moest ik over zwart geld beschikken, ik toch den voorkeur zou geven, om het in goud te beleggen, dan in Uw schulden.
Kortzichtig , maar k'ga mij niet verdacht maken hahahahaaha
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be