Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 22:40   #281
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
De staatsschuld is hoog... En deze staking gaat niet helpen om die schulden af te betalen.
Precies.
Die schulden zijn er gekomen omdat we boven onze stand leven.
Als mijn budget ontoereikend is ga ik bezuinigen, niet gaan staken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:40   #282
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mensen kennen je gejank over je kleine loontje trouwens nog veel te goed
Tiens... Ik niet. Link je even naar het "gejank" in kwestie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:41   #283
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, nee. Castro is een goede vriend van Steve Stevaert. En in 2003 werd paars herkozen, wat ik een slechte zaak vond. Maar ja, we moeten natuurlijk de uitslag respecteren... Maar al die kiezers die in 2003 voor de goede kameraad van Castro gestemd hebben...
Gaan we naar Cuba Stefanie ?
Vanuit Reina Sofia is dat eigenlijk niet zo ver hoor.
We maken iedereen wijs dat we een boek gaan schrijven: "De jonge vrouw en de Zee"
(hahaha).
We drinken ons ne "goeie" en laat de rest maar zeuren en zagen
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:41   #284
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen kennen je gejank over je kleine loontje trouwens nog veel te goed; zinloze poging dus om wat indruk te maken
2

ik zou hem zo 5 frank geven

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 januari 2012 om 22:42.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:48   #285
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Computers worden onbetaalbaar voor de gewone werkmens, dat begrijpt u toch, als we alles hier gaan produceren.

Idem ditto voor kleding, speeldgoed, enz....

Europese en Amerikaanse bedrijven overleven op het produceren van kwaliteitsproducten met hoge toegevoegde waarde. Massaproductie van dingen met lage toegevoegde waarde kan je hier niet meer efficient produceren omwille van de grote kost.

De vakbonden zouden moeten betogen voor meer en beter kwaliteitsvol onderwijs dat er voor zorgt dat we maximaal ons talent benutten. Want de enigste manier dat W-Europa het hoofd boven water zal houden is via innovatie. Op wetenschappelijk en technologisch gebied een stap voor blijven op China.

Maarja, het grote rode orakel denkt enkel aan vroeger stoppen met werken, de index en uitkeringen....visie ontbreekt totaal.

Hee, ik heb het nooit over "alles" gehad. Maar ik vind echt dat kleding te veel wegwerpproduct is geworden. Ik ben gewoon tegen dat wegwerp-gedoe. Overigens komt er ook veel namaak uit China. Over de arbeidsvoorwaarden voor die arbeiders weet ik geen details, maar goed kan 't niet zijn, want 't is illegaal. En voor de consument is namaak vaak ook niet goed. Er kan bv. te veel lood in speelgoed zitten. Dat kan kleine kinderen ziek maken. En als het namaak is, kunnen ze daar zoveel lood indoen als ze willen. Ik vind dus niet dat we kleine kinderen moeten ziek maken omdat die namaak uit China goedkoper is.

Verder zou ik het op prijs stellen om mijn woorden niet te verdraaien. Ik zei gewoon dat er te veel fabrieken naar China verhuisd zijn. Ze zijn te ver gegaan daarin. En ik moet dus niet weten van dat wegwerp-gedoe. Waarom mag ik daarover geen eigen mening hebben? Waarom zou ik mij dat wegwerp-gedoe moeten laten opdringen? Als ik nu gewoon een produkt wil dat jarenlang meegaat... Dat ligt precies zo moeilijk? Maar ja, ik weet het. Sommigen maken grote winsten op dat wegwerp-gedoe. Het brengt voor sommigen heel veel op...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:50   #286
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik citeerde een vakbond sfax.
Ben zelf benieuwd naar hun antwoord.
Dat antwoord zal er niet zijn. Dat zou inhouden dat ze constructief zijn, which they aren't.

Idem voor hun fabuleuze "haal het geld waar het zit"-slogan. En wat daarna?
Stel nu maar eens dat ze bij de top 10 rijkste Belgen/families een volledige confiscatie van hun vermogen doen. Als je even op internet zoekt, kom je ruim gerekend op 35 miljard uit. Dat je dan een aantal grote bedrijven uit België compleet annihileert met alle gevolgen voor die werknemers vandien, negeren we maar even. Ruim gerekend verdwijnt daarmee 10% van de schuld. En nadien? Geld weg, en nu? Waar gaan ze het dan vandaan halen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 22:52   #287
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tiens... Ik niet. Link je even naar het "gejank" in kwestie?
Om maar één topic aan te halen

http://forum.politics.be/showthread.php?t=165068

Laatst gewijzigd door Sfax : 26 januari 2012 om 22:53.
Oud 26 januari 2012, 22:52   #288
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral aan 2014. De federale regering zal wellicht op z'n minst proberen om voort te doen tot dan. En in 2003 won Paars, dus ik ben er niet helemaal gerust in. Nu zal het moeilijker zijn voor Elio, want de staatsschuld is hoog. Ik hoop alleen maar dat het regime niet zal verkozen raken bij de volgende verkiezingen.
Je duimt voor nv-a?
Oud 26 januari 2012, 22:53   #289
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Inderdaad , of wel moet men staken buiten je arbeidsuren en de overheid en banken baricaderen . gijzel geen werknemer niet uw medeburgers of collega's , maar de beleids verknoeiers en de grote bankiers , of leg de B Beurs plat . Als je de beurs kan saboteren dan geef je een signaal aan de goeroes die veel geld verdienen zonder te werken .
Hmmm... Op het eerste zicht precies geen slecht idee, maar ik heb er nog niet goed over nagedacht.
Oud 26 januari 2012, 22:55   #290
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Zeg ik dat dan? Die minderheid, die elite moet wél zorgen voor de nodige stimulansen opdat de meerderheid zich ook ontplooit en voor de nodige productiviteit k�*n zorgen. Anders zijn ze hun vooraanstaande posities niet waard.

Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld genoeg te blijven investeren in goedkoop én kwaliteitsvol onderwijs. Niet cocoonen en baden in hun eigen succes, de rest wat proberen mee te trekken.

Niemand is gebaat bij etterende builen van lompenproletariaat die de hele maatschappij ontwrichten.
Goed gezegd.
Oud 26 januari 2012, 22:56   #291
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat antwoord zal er niet zijn. Dat zou inhouden dat ze constructief zijn, which they aren't.

Idem voor hun fabuleuze "haal het geld waar het zit"-slogan. En wat daarna?
Stel nu maar eens dat ze bij de top 10 rijkste Belgen/families een volledige confiscatie van hun vermogen doen. Als je even op internet zoekt, kom je ruim gerekend op 35 miljard uit. Dat je dan een aantal grote bedrijven uit België compleet annihileert met alle gevolgen voor die werknemers vandien, negeren we maar even. Ruim gerekend verdwijnt daarmee 10% van de schuld. En nadien? Geld weg, en nu? Waar gaan ze het dan vandaan halen?
Beurzen en hun speculanten he fax.
Daar moet een einde aan komen.
400.000 bedrijfswagens? Een Toyota zal ook wel volstaan om het werk gedaan te krijgen niet? I.p.v. aan A3, BMW enz.

Een Europa voor de burgers niet voor de vrije markt, de financiële markt
en ratingbureau's.

Ik geloof nog steeds in de kleine, in de kmo's niet in de grote bedrijven
Oud 26 januari 2012, 23:02   #292
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Beurzen en hun speculanten he fax.
Daar moet een einde aan komen.
Ahja?
Zeg eens, jij verzamelt ook rente op je spaarrekening? Da's immers ook het gevolg van speculatie .

En tuurlijk kan he op die beurzen proberen nog wat op te halen. De halve bel20 heb je intussen al uitgeroeid met je vorige actie bij de rijkste tien Belgen/families. Denk je dat de rest mooi op de beurs van Brussel blijft spelen?

Citaat:
400.000 bedrijfswagens? Een Toyota zal ook wel volstaan om het werk gedaan te krijgen niet? I.p.v. aan A3, BMW enz.
Heb je last van jaloezie? Of pleit je voor nog meer belastingen voor de werkende middenklasse?

Citaat:
Een Europa voor de burgers niet voor de vrije markt, de financiële markt
en ratingbureau's.
Je hebt wat je nu hebt te danken aan die vrije markt... Misschien was de DDR effectief beter? Muurtjes bouwen om je onderdanen te verbieden te vluchten en zo.

Citaat:
Ik geloof nog steeds in de kleine, in de kmo's niet in de grote bedrijven
Vreemd dat je dan niet voor hen maar ook tegen hen pleit.
Oud 26 januari 2012, 23:13   #293
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ahja?
Zeg eens, jij verzamelt ook rente op je spaarrekening? Da's immers ook het gevolg van speculatie .

En tuurlijk kan he op die beurzen proberen nog wat op te halen. De halve bel20 heb je intussen al uitgeroeid met je vorige actie bij de rijkste tien Belgen/families. Denk je dat de rest mooi op de beurs van Brussel blijft spelen?

Heb je last van jaloezie? Of pleit je voor nog meer belastingen voor de werkende middenklasse?

Je hebt wat je nu hebt te danken aan die vrije markt... Misschien was de DDR effectief beter? Muurtjes bouwen om je onderdanen te verbieden te vluchten en zo.

Vreemd dat je dan niet voor hen maar ook tegen hen pleit.
Mij niet in een vakje pinnen he kameraad
Telt je "voordeel" van die bedrijfswagens mee in jouw pensioen?
Jaloezie staat niet in mijn woordenboek.
(beetje flauw als argument he Sfax)

Ik pleit niet voor de kleine zelfstandige?
Het zijn juist die met honderden de afgelopen jaren het loodje legden.
En ik koop liever kipfilet vrij van antibiotica bij de slager (die ik ken)
dan in een grootwarenhuis waar ze tegenwoordig (Carrefour)
rauw kippenvlees verkopen als bereidde maaltijden....
Is een heel klein voorbeeldje maar ik ken er nog.

En de beurs is eigenlijk de grootste flauwe kul die er bestaat.
Dat heeft niets met economie te maken.
Ik produceer iets, ik verkoop dat en jij betaalt mij; dat is economie.
Trouwens het systeem heeft al een paar keren gefaald.

Ik heb alles te danken aan de vrije markt?
En wat zou dat dan zijn.
Goede en degelijk waren Sfax zijn even duur als 30 jaar geleden

Ik vind het wel triestig en wraakroepend dat mensen soms niet anders kunnen.
(zich moeten volstoppen met rommel en andere vuiligheid)

Laatst gewijzigd door Tejokus : 26 januari 2012 om 23:18.
Oud 26 januari 2012, 23:20   #294
fetske
Vreemdeling

Standaard blijf met u poten van onze economie

Denken jullie nu echt dat jullie met de staking de politiek raakt?
Het enige dat jullie raken zijn onze bedrijven en onze economie.

En akkoord er zijn dingen die helemaal niet juist zijn maar zolang onze ministers en dergelijke niet door hebben dat ze met hun walgelijke lonen van 15000 euro de doodsteek geven aan onze economie gaan we dit niet veranderen. Actie voeren ok maar laat ons dit doen zonder onze economie te wurgen. Het zal nu al moeilijk zijn om bedrijven hier te houden met de onnoemelijk hoge loonkosten hier in België.

Indien de grote privé vermogens niet hun steentje bijdragen en de druk op de koopkracht en de loonkost helpen te verminderen zie ik de toekomst niet erg rooskleurig in voor de belgen. Ook de strijd tegen belastings fraude zal een belangrijke rol moeten spelen en hopelijk zijn we dan nog niet te laat.
fetske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 23:25   #295
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fetske Bekijk bericht
Denken jullie nu echt dat jullie met de staking de politiek raakt?
Het enige dat jullie raken zijn onze bedrijven en onze economie.

En akkoord er zijn dingen die helemaal niet juist zijn maar zolang onze ministers en dergelijke niet door hebben dat ze met hun walgelijke lonen van 15000 euro de doodsteek geven aan onze economie gaan we dit niet veranderen. Actie voeren ok maar laat ons dit doen zonder onze economie te wurgen. Het zal nu al moeilijk zijn om bedrijven hier te houden met de onnoemelijk hoge loonkosten hier in België.

Indien de grote privé vermogens niet hun steentje bijdragen en de druk op de koopkracht en de loonkost helpen te verminderen zie ik de toekomst niet erg rooskleurig in voor de belgen. Ook de strijd tegen belastings fraude zal een belangrijke rol moeten spelen en hopelijk zijn we dan nog niet te laat.
fetske als iedereen zijn plicht deed hadden we die miserie niet.
En als die bedrijven het hier niet kunnen uithouden dan vertrekken ze maar fetske
Voor de rest moet ik je gelijk geven.

België was het eerste land waar het personeel van financiën op straat kwam
omdat ze hun werk niet konden doen.
Die wilden NIET staken maar WERKEN.
Oud 26 januari 2012, 23:26   #296
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij niet in een vakje pinnen he kameraad
Telt je "voordeel" van die bedrijfswagens mee in jouw pensioen?
Ik heb het Belgisch systeem al even achter mij gelaten. Mijn antwoord op die vraag zou dus redelijk irrelevant zijn

Citaat:
Jaloezie staat niet in mijn woordenboek.
(beetje flauw als argument he Sfax)
Hoe noem je jouw statement over die wagens dan? (een Toyota zal wel volstaan, een A3 is niet nodig). Is dat dan een sterk, stevig argument?

In België is het een feit dat zij die een bedrijfswagen hebben heel vaak deel uitmaken van die hardwerkende middenklasse die zo al dood belast worden. Een bedrijfswagen hebben ze soms nodig en soms ook niet, maar in dat geval is het een manier om hen een substantiëel voordeel te geven, zonder dat ze daarvoor compleet uit de markt geprijsd moeten worden door de enorme kost die tegenover zo'n substantiëel voordeel staat wanneer je er een loonsverhoging van maakt. Is het dan logisch dat die mensen nog zwaarder belast gaan worden, gewoon omdat het eenvoudig is om gratuit te kakken op die "slechterikken met een bedrijfswagen"?

Citaat:
Ik pleit niet voor de kleine zelfstandige?
Het zijn juist die met honderden de afgelopen jaren het loodje legden.
En ik koop liever kipfilet vrij van antibiotica bij de slager (die ik ken)
dan in een grootwarenhuis waar ze tegenwoordig (Carrefour)
rauw kippenvlees verkopen als bereidde maaltijden....
Is een heel klein voorbeeldje maar ik ken er nog.
Ik zie je inderdaad niet pleiten voor de zelfstandige. Ik zie je wel pleiten voor nog meer belastingen voor ook die zelfstandige (cfr het verhaal van de bedrijfswagen, om maar één ding te zeggen).

Citaat:
En de beurs is eigenlijk de grootste flauwe kul die er bestaat.
Dat heeft niets met economie te maken.
Nee? Het is nochtans vraag en aanbod in zijn zuiverste vorm.

Wat vind je er slecht aan dat een ondernemen de markt op kan gaan om zijn bedrijf te financieren?

Citaat:
Ik produceer iets, ik verkoop dat en jij betaalt mij; dat is economie.
De markten werken niet anders.

Citaat:
Trouwens het systeem heeft al een paar keren gefaald.

Ik heb alles te danken aan de vrije markt?
Kijk eens wat jij hebt, en vergelijk eens met wat men in Noord-Korea of Cuba heeft. Vergelijk eens met wat men in China heeft. Of vergelijk West-Duitsland van voor de muur eens met Oost-Duitsland van voor de muur.

Citaat:
En wat zou dat dan zijn.
Goede en degelijk waren Sfax zijn even duur als 30 jaar geleden
Hoe komt dan jij ze nu wel al hebt en zij in bovengenoemde landen nog steeds niet?
Oud 26 januari 2012, 23:28   #297
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat klopt, Sfax. Maar waar zie jij nu een vrije markt?
Politici luisteren al jaren enkel naar de grote firma's. En die controleren de markt. Niks geen vrije markt.

Laatst gewijzigd door discuz : 26 januari 2012 om 23:28.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 23:29   #298
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Politici luisteren al jaren enkel naar de grote firma's. En die controleren de markt. Niks geen vrije markt.
Perfect!
En dank u
Oud 26 januari 2012, 23:32   #299
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Vrije markt is inderdaad eigenlijk niet het goede woord. Daarvoor is het overheidsingrijpen te groot. 't Is eigenlijk een greguleerde markt.
Oud 26 januari 2012, 23:32   #300
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het Belgisch systeem al even achter mij gelaten. Mijn antwoord op die vraag zou dus redelijk irrelevant zijn

Hoe noem je jouw statement over die wagens dan? (een Toyota zal wel volstaan, een A3 is niet nodig). Is dat dan een sterk, stevig argument?

In België is het een feit dat zij die een bedrijfswagen hebben heel vaak deel uitmaken van die hardwerkende middenklasse die zo al dood belast worden. Een bedrijfswagen hebben ze soms nodig en soms ook niet, maar in dat geval is het een manier om hen een substantiëel voordeel te geven, zonder dat ze daarvoor compleet uit de markt geprijsd moeten worden door de enorme kost die tegenover zo'n substantiëel voordeel staat wanneer je er een loonsverhoging van maakt. Is het dan logisch dat die mensen nog zwaarder belast gaan worden, gewoon omdat het eenvoudig is om gratuit te kakken op die "slechterikken met een bedrijfswagen"?

Ik zie je inderdaad niet pleiten voor de zelfstandige. Ik zie je wel pleiten voor nog meer belastingen voor ook die zelfstandige (cfr het verhaal van de bedrijfswagen, om maar één ding te zeggen).

Nee? Het is nochtans vraag en aanbod in zijn zuiverste vorm.

Wat vind je er slecht aan dat een ondernemen de markt op kan gaan om zijn bedrijf te financieren?

De markten werken niet anders.

Kijk eens wat jij hebt, en vergelijk eens met wat men in Noord-Korea of Cuba heeft. Vergelijk eens met wat men in China heeft. Of vergelijk West-Duitsland van voor de muur eens met Oost-Duitsland van voor de muur.

Hoe komt dan jij ze nu wel al hebt en zij in bovengenoemde landen nog steeds niet?
Die bedrijfswagen Sfax.
Allee nu
We moeten allemaal sparen en inleveren dus?
Het mag ook een kleine VW zijn hoor
Als je als bedrijf de puntjes op de "i" zet dan moet je niet met dure bakken
gaan rondrijden he.
(die door de belastingbetalers betaald wordt. Ok er zijn uitzonderingen
maar dat heeft te maken met de BTW ed.)
================================================== =====
Ondernemen, lenen en financieren.
Die kregen dus van mij niks, sorry hoor.
Anderen (en ik) zijn ook met niks begonnen.
Ik had alleen een paar papiertjes door studie

Laatst gewijzigd door Tejokus : 26 januari 2012 om 23:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be