![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens... Ik niet. Link je even naar het "gejank" in kwestie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vanuit Reina Sofia is dat eigenlijk niet zo ver hoor. We maken iedereen wijs dat we een boek gaan schrijven: "De jonge vrouw en de Zee" (hahaha). We drinken ons ne "goeie" en laat de rest maar zeuren en zagen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou hem zo 5 frank geven Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 januari 2012 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hee, ik heb het nooit over "alles" gehad. Maar ik vind echt dat kleding te veel wegwerpproduct is geworden. Ik ben gewoon tegen dat wegwerp-gedoe. Overigens komt er ook veel namaak uit China. Over de arbeidsvoorwaarden voor die arbeiders weet ik geen details, maar goed kan 't niet zijn, want 't is illegaal. En voor de consument is namaak vaak ook niet goed. Er kan bv. te veel lood in speelgoed zitten. Dat kan kleine kinderen ziek maken. En als het namaak is, kunnen ze daar zoveel lood indoen als ze willen. Ik vind dus niet dat we kleine kinderen moeten ziek maken omdat die namaak uit China goedkoper is. Verder zou ik het op prijs stellen om mijn woorden niet te verdraaien. Ik zei gewoon dat er te veel fabrieken naar China verhuisd zijn. Ze zijn te ver gegaan daarin. En ik moet dus niet weten van dat wegwerp-gedoe. Waarom mag ik daarover geen eigen mening hebben? Waarom zou ik mij dat wegwerp-gedoe moeten laten opdringen? Als ik nu gewoon een produkt wil dat jarenlang meegaat... Dat ligt precies zo moeilijk? Maar ja, ik weet het. Sommigen maken grote winsten op dat wegwerp-gedoe. Het brengt voor sommigen heel veel op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor hun fabuleuze "haal het geld waar het zit"-slogan. En wat daarna? Stel nu maar eens dat ze bij de top 10 rijkste Belgen/families een volledige confiscatie van hun vermogen doen. Als je even op internet zoekt, kom je ruim gerekend op 35 miljard uit. Dat je dan een aantal grote bedrijven uit België compleet annihileert met alle gevolgen voor die werknemers vandien, negeren we maar even. Ruim gerekend verdwijnt daarmee 10% van de schuld. En nadien? Geld weg, en nu? Waar gaan ze het dan vandaan halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=165068 Laatst gewijzigd door Sfax : 26 januari 2012 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar moet een einde aan komen. 400.000 bedrijfswagens? Een Toyota zal ook wel volstaan om het werk gedaan te krijgen niet? I.p.v. aan A3, BMW enz. Een Europa voor de burgers niet voor de vrije markt, de financiële markt en ratingbureau's. Ik geloof nog steeds in de kleine, in de kmo's niet in de grote bedrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg eens, jij verzamelt ook rente op je spaarrekening? Da's immers ook het gevolg van speculatie ![]() En tuurlijk kan he op die beurzen proberen nog wat op te halen. De halve bel20 heb je intussen al uitgeroeid met je vorige actie bij de rijkste tien Belgen/families. Denk je dat de rest mooi op de beurs van Brussel blijft spelen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Telt je "voordeel" van die bedrijfswagens mee in jouw pensioen? Jaloezie staat niet in mijn woordenboek. (beetje flauw als argument he Sfax) Ik pleit niet voor de kleine zelfstandige? Het zijn juist die met honderden de afgelopen jaren het loodje legden. En ik koop liever kipfilet vrij van antibiotica bij de slager (die ik ken) dan in een grootwarenhuis waar ze tegenwoordig (Carrefour) rauw kippenvlees verkopen als bereidde maaltijden.... Is een heel klein voorbeeldje maar ik ken er nog. En de beurs is eigenlijk de grootste flauwe kul die er bestaat. Dat heeft niets met economie te maken. Ik produceer iets, ik verkoop dat en jij betaalt mij; dat is economie. Trouwens het systeem heeft al een paar keren gefaald. Ik heb alles te danken aan de vrije markt? En wat zou dat dan zijn. Goede en degelijk waren Sfax zijn even duur als 30 jaar geleden ![]() Ik vind het wel triestig en wraakroepend dat mensen soms niet anders kunnen. (zich moeten volstoppen met rommel en andere vuiligheid) Laatst gewijzigd door Tejokus : 26 januari 2012 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Vreemdeling
|
![]() Denken jullie nu echt dat jullie met de staking de politiek raakt?
Het enige dat jullie raken zijn onze bedrijven en onze economie. En akkoord er zijn dingen die helemaal niet juist zijn maar zolang onze ministers en dergelijke niet door hebben dat ze met hun walgelijke lonen van 15000 euro de doodsteek geven aan onze economie gaan we dit niet veranderen. Actie voeren ok maar laat ons dit doen zonder onze economie te wurgen. Het zal nu al moeilijk zijn om bedrijven hier te houden met de onnoemelijk hoge loonkosten hier in België. Indien de grote privé vermogens niet hun steentje bijdragen en de druk op de koopkracht en de loonkost helpen te verminderen zie ik de toekomst niet erg rooskleurig in voor de belgen. Ook de strijd tegen belastings fraude zal een belangrijke rol moeten spelen en hopelijk zijn we dan nog niet te laat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als die bedrijven het hier niet kunnen uithouden dan vertrekken ze maar fetske ![]() Voor de rest moet ik je gelijk geven. België was het eerste land waar het personeel van financiën op straat kwam omdat ze hun werk niet konden doen. Die wilden NIET staken maar WERKEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In België is het een feit dat zij die een bedrijfswagen hebben heel vaak deel uitmaken van die hardwerkende middenklasse die zo al dood belast worden. Een bedrijfswagen hebben ze soms nodig en soms ook niet, maar in dat geval is het een manier om hen een substantiëel voordeel te geven, zonder dat ze daarvoor compleet uit de markt geprijsd moeten worden door de enorme kost die tegenover zo'n substantiëel voordeel staat wanneer je er een loonsverhoging van maakt. Is het dan logisch dat die mensen nog zwaarder belast gaan worden, gewoon omdat het eenvoudig is om gratuit te kakken op die "slechterikken met een bedrijfswagen"? Citaat:
Citaat:
Wat vind je er slecht aan dat een ondernemen de markt op kan gaan om zijn bedrijf te financieren? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Politici luisteren al jaren enkel naar de grote firma's. En die controleren de markt. Niks geen vrije markt. Laatst gewijzigd door discuz : 26 januari 2012 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Vrije markt is inderdaad eigenlijk niet het goede woord. Daarvoor is het overheidsingrijpen te groot. 't Is eigenlijk een greguleerde markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allee nu ![]() We moeten allemaal sparen en inleveren dus? Het mag ook een kleine VW zijn hoor ![]() Als je als bedrijf de puntjes op de "i" zet dan moet je niet met dure bakken gaan rondrijden he. (die door de belastingbetalers betaald wordt. Ok er zijn uitzonderingen maar dat heeft te maken met de BTW ed.) ================================================== ===== Ondernemen, lenen en financieren. Die kregen dus van mij niks, sorry hoor. Anderen (en ik) zijn ook met niks begonnen. Ik had alleen een paar papiertjes door studie ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 26 januari 2012 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |