![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, als dat echt zo is, dan moet je die inderdaad ook buitengooien. Een bedrijf is geen staat die bij anderen geld kan gaan halen om waarde-vernietigende activiteiten te onderhouden. Maar vroeg of laat moet er toch een grens zijn aan "gooi ze buiten en maak meer winst", niewaar ? Zijn volgens jou werknemers echt zo waarde-vernietigend ?
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, teveel eitjes enz. is ook niet echt goed behalve misschien tegen Pasen ![]() U reageert zeer slim ![]() En ik kan me niet voorstellen dat u niet zou begrijpen wat ik bedoel. Het gaat mij over de impact gemaakt door mis-management. En dat raakt alles en iedereen. Maar niet iedereen komt er evengoed langs of van af he. Als het mis gaat wat doen dan de aandelen? Stijgen in waarde? En wat wordt er dan gedaan om dit snel goed te maken? Men dankt personeel af en hup, de aandelen stijgen weer. Philips maar ook Ford (Genk) zijn er goede voorbeelden van. Neen, een bedrijf is geen staat ![]() En de staat is geen bedrijf, daar ben ik het ook mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk dat ook in de prive wereld "beslissen voor anderen" nefast is. Grote bedrijven met veel management ontsnappen daar niet aan. Vandaar dat het beter is om kleine of zelfs 1-mans bedrijfjes te hebben die netwerken vormen. Intern lijken grote bedrijven op staatsadministraties he. Meestal zijn die log en zwaar, met inderdaad veel nutteloze functies. Als daar eens de borstel door gaat, komt dat meestal ten goede. Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2012 om 16:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat de staking gekost heeft moet de burger betalen, zij niet hoor. En wat 29.02 betreft: dat is naar ik begrepen heb tegen de begrotingsmaatregelen? Awel, ik vind dat men dat al veel eerder had moeten doen, de begrotingen van de landen in de gaten houden en zorgen dat ze er niet overgaan en/of er niet over liegen. Daar begint meestal de miserie mee he, mensen (overheid in dit geval) die meer uitgeven dan dat er binnenkomt! Hoe men die begroting in evenwicht/klein overschot (om te beginnen) brengt daar heb ik inderdaad soms mijn bedenkingen over ja. Dus als er gestaakt wordt tegen de controles dan ben ik tegen, als men wil voorkomen dat er enkel belast wordt dan kan ik de betogers volgen. Alleen vrees ik dat mijn standpunten toch op redelijk wat vlakken verschillen met de stakers. Zelf meestaken doe ik in elk geval niet omdat ik aanneem dat het sowieso weer inhoudt dat men niet gaat werken (een betoging op zaterdag dat is blijkbaar not done...) om zo hun ongenoegen te uiten. Ik blijf dat een heel rare manier van uiten vinden dat je je baas straft omdat je de overheid wil raken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het mocht blijkbaar niet gaan over de inhoud. Citaat:
Citaat:
Alweer op kap van de werknemers, velen verliezen hun jobs, worden in armoede gedumpt, terwijl de bonussen aan de bankiers verder worden uitbetaald en ze onverdroten verdergaan met speculeren. O.a. tegen de landen in nood en hen zo nog dieper in de shit steken. De controles op de banken en de hervormingen die al jaren beloofd worden, zijn er nog altijd niet. Zelfs niet in zicht. De tobintaks is er nog altijd niet! Nogmaals, de Europese centrale bank (een Europese instelling) weigert om staatsobligaties te kopen. De Europese centrale bank leent wel geld aan de banken aan 1% intrest. Die banken kunnen dan staatsobligaties kopen, van bijvoorbeeld Portugal op 5 jaar aan 20% intrest. Tel uit de winst!! Europa zou een unie moeten zijn, en de landen zouden elkaar moeten helpen i.p.v. tegen elkaar op te zetten en hun bevolking in armoede te storten. Citaat:
http://www.etuc.org/a/9590 Investeringenhttp://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Ec...februari.dhtml |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Minister-President
|
![]() Bobke
![]() Het gaat niet om gelijk krijgen, gelijk zoeken of iemand gelijk geven. Het gaat hem om wat juist is, wat zich afspeelt in de realiteit. En de praktijk bewijst het. Laatst gewijzigd door Tejokus : 1 februari 2012 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Parlementslid
|
![]() Zijn die banken dan gered denk je?
Citaat:
Ik citeer mezelf even: Citaat:
Allereerst die banken proberen redden is dus van uiterst belang voor de mensen, de overheden, bedrijven en de economie. Of de huidige strategie om dit te doen de juiste is heb ik ook m'n twijfels bij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij dus niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de banken verkeerd gokken, en dreigen kapot te gaan, springen we bij, indien ze winst maken steken ze die in hun zakken. Zo kan ik het ook. Wanneer probeert men de jobs, de economie te redden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Banken proberen redden is dus de eerste prioriteit, hoe je het ook draait of keert. Het probleem dat Europa nu heeft is een probleem dat niet op korte tijd kan opgelost worden, de enige groei waartoe Europa momenteel in staat is is groei op crediet (nog meer crediet), een korte termijn oplossing maar op lange termijn maakt dit de situatie enkel erger. Zo lang men in Europa blijft politici verkiezen die niet verder kunnen denken dan tot aan de volgende verkiezingen, zal in Europa telkens weer voor de korte termijn oplossing gekozen worden, en op de lange termijn zal Europa er steeds erger aan toe zijn. (De weinige politici die verkozen worden die dat wel durven worden trouwens langs alle kanten geblokkeerd of achter een cordon gestoken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zie de Friday note die ik deze morgen in m’n mailbox kreeg van Craig Emanuel, Director UBS Australia: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedrijven bij banken geld gaan lenen om uit te breiden of te inoveren hoorde sjok waarschijnlijk nog nooit van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
opgenomen, leningen dus; dan kan er geen geld gegenereerd worden ![]() Waarom kan een bedrijf niet met eigen kapitaal investeren. Waarom investeren hun aandeelhouders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.ibankingfaq.com/interview...ebt-or-equity/ Dit is dan ook de reden waarom bedrijven aandelen terug kopen wanneer ze in een positie zijn om dit te doen, en dit is trouwens wat Warren Buffet de laatste 2 jaar op grote schaal gedaan heeft in zijn bedrijven, van de lage markten profiteren om aandelen terug te kopen. Laatst gewijzigd door Rizzz : 3 februari 2012 om 04:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |