Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2012, 14:21   #281
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Klinkt logisch maar daarom is al wat logisch is nog niet juist he Meuh.
Het hele verhaal begint bij de aandeelhouders die bepalen véél.
En zolang managers een groot stuk verloond worden met aandelen...
Wat gaan die doen denk je?
Die gaan er voor zorgen dat die aandelen stijgen en de gemakkelijke weg is
via personeelszaken.
Na een paar jaren trekken ze hun centen op en zijn weg.
Dat is nog normaal.

Managers begaan flaters.
Om er terug bovenop te komen (het bedrijf dan) gaan ze weer rommelen via personeelszaken.
Philips dankt duizenden af. Ford destijds meer dan 3000.
Ga zo maar door.
En de managers? Die krijgen centen en een nieuwe "uitdaging", zo heet dan dan.
Afgedankt personeel zit dik in de problemen, kunnen moeilijk of niet een nieuwe
job vinden.
En de managers vinden binnen de kortste keren een nieuwe job.
Daar bestaat zelfs een aparte markt voor.
Een vooraanstaand figuur in die markt is een zekere Rommel.
Past perfect he Meuh: Rommel die zich met rommel bezig houdt
Als ik U zo lees zou je denken dat hoe meer man een bedrijf ontslaat, hoe winstgevender ze worden. Maw, al die werknemers zitten daar gewoon maar meer op te doen dan waarde te produceren ; door ze buiten te gooien produceer je meer, en heb je minder kosten.

Wel, als dat echt zo is, dan moet je die inderdaad ook buitengooien. Een bedrijf is geen staat die bij anderen geld kan gaan halen om waarde-vernietigende activiteiten te onderhouden.

Maar vroeg of laat moet er toch een grens zijn aan "gooi ze buiten en maak meer winst", niewaar ?

Zijn volgens jou werknemers echt zo waarde-vernietigend ?
Oud 1 februari 2012, 15:36   #282
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als ik U zo lees zou je denken dat hoe meer man een bedrijf ontslaat, hoe winstgevender ze worden. Maw, al die werknemers zitten daar gewoon maar meer op te doen dan waarde te produceren ; door ze buiten te gooien produceer je meer, en heb je minder kosten.

Wel, als dat echt zo is, dan moet je die inderdaad ook buitengooien. Een bedrijf is geen staat die bij anderen geld kan gaan halen om waarde-vernietigende activiteiten te onderhouden.

Maar vroeg of laat moet er toch een grens zijn aan "gooi ze buiten en maak meer winst", niewaar ?

Zijn volgens jou werknemers echt zo waarde-vernietigend ?
Patrick, je verdient dat men u tegen u zegt
Maar ja, teveel eitjes enz. is ook niet echt goed behalve misschien tegen Pasen
U reageert zeer slim
En ik kan me niet voorstellen dat u niet zou begrijpen wat ik bedoel.

Het gaat mij over de impact gemaakt door mis-management.
En dat raakt alles en iedereen.
Maar niet iedereen komt er evengoed langs of van af he.
Als het mis gaat wat doen dan de aandelen? Stijgen in waarde?
En wat wordt er dan gedaan om dit snel goed te maken?
Men dankt personeel af en hup, de aandelen stijgen weer.
Philips maar ook Ford (Genk) zijn er goede voorbeelden van.

Neen, een bedrijf is geen staat
En de staat is geen bedrijf, daar ben ik het ook mee eens.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 16:33   #283
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het raakt eigenlijk enkel maar aandeelhouders en werknemers - klanten misschien een beetje maar die kunnen elders gaan.

Maar je hebt gelijk dat ook in de prive wereld "beslissen voor anderen" nefast is. Grote bedrijven met veel management ontsnappen daar niet aan. Vandaar dat het beter is om kleine of zelfs 1-mans bedrijfjes te hebben die netwerken vormen.

Intern lijken grote bedrijven op staatsadministraties he. Meestal zijn die log en zwaar, met inderdaad veel nutteloze functies. Als daar eens de borstel door gaat, komt dat meestal ten goede.

Citaat:
Als men mensen afdankt die de waarde van het bedrijf produceren, zullen die aandelen wel niet veel stijgen he. Gezien de aandelenkoersen normaal gezien in verhouding staan tot de verwachte dividenden, gaan die niet hoog gaan als men niet meer verwacht dat het bedrijf zal bloeien en winst maken.

Citaat:
De staat is WEL een bedrijf, maar een met veel prerogatieven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2012 om 16:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 20:43   #284
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk raak je met een staking ook de regering. De politici die hun mening uiten leken toch niet zo gelukkig mee.
Staken is ook een drukkingsmiddel.

Het is de regering die maatregelen moeten treffen opdat de banken tenminste een stukje van de miserie, die zij veroorzaakten, zouden terugbetalen. En vooral om te voorkomen dat de banken het opnieuw lappen. Daar palaveren ze nu al enkele jaren over; resultaat = 0!
Het is ook de regering die er voor moet zorgen dat de grote bedrijven een beetje eerlijk belastingen betalen, en ook hun steentje bijdragen.

Doe je nu mee aan de Europese actiedag op 29/02?
Waar leid je uit af dat de regering ongelukkig was door de staking? Ze leken me eerder gewoon een beetje tegen de staking, wat logisch is. Maar ongelukkig? nee, echt niet hoor.
Wat de staking gekost heeft moet de burger betalen, zij niet hoor.

En wat 29.02 betreft: dat is naar ik begrepen heb tegen de begrotingsmaatregelen?
Awel, ik vind dat men dat al veel eerder had moeten doen, de begrotingen van de landen in de gaten houden en zorgen dat ze er niet overgaan en/of er niet over liegen. Daar begint meestal de miserie mee he, mensen (overheid in dit geval) die meer uitgeven dan dat er binnenkomt!
Hoe men die begroting in evenwicht/klein overschot (om te beginnen) brengt daar heb ik inderdaad soms mijn bedenkingen over ja. Dus als er gestaakt wordt tegen de controles dan ben ik tegen, als men wil voorkomen dat er enkel belast wordt dan kan ik de betogers volgen. Alleen vrees ik dat mijn standpunten toch op redelijk wat vlakken verschillen met de stakers.

Zelf meestaken doe ik in elk geval niet omdat ik aanneem dat het sowieso weer inhoudt dat men niet gaat werken (een betoging op zaterdag dat is blijkbaar not done...) om zo hun ongenoegen te uiten. Ik blijf dat een heel rare manier van uiten vinden dat je je baas straft omdat je de overheid wil raken...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 20:55   #285
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patrick, je verdient dat men u tegen u zegt
Maar ja, teveel eitjes enz. is ook niet echt goed behalve misschien tegen Pasen
U reageert zeer slim
En ik kan me niet voorstellen dat u niet zou begrijpen wat ik bedoel.

Waarom wilt ge Patrich zo nodig gelijk geven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 21:37   #286
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Waar leid je uit af dat de regering ongelukkig was door de staking? Ze leken me eerder gewoon een beetje tegen de staking, wat logisch is. Maar ongelukkig? nee, echt niet hoor.
Wat de staking gekost heeft moet de burger betalen, zij niet hoor.
Ik leid dit af uit hun commentaren, en de hetze die georganiseerd werd tegen de staking.
Het mocht blijkbaar niet gaan over de inhoud.
Citaat:
En wat 29.02 betreft: dat is naar ik begrepen heb tegen de begrotingsmaatregelen?
Awel, ik vind dat men dat al veel eerder had moeten doen, de begrotingen van de landen in de gaten houden en zorgen dat ze er niet overgaan en/of er niet over liegen. Daar begint meestal de miserie mee he, mensen (overheid in dit geval) die meer uitgeven dan dat er binnenkomt!
Hadden we de banken dan toch niet mogen redden?
Citaat:
Hoe men die begroting in evenwicht/klein overschot (om te beginnen) brengt daar heb ik inderdaad soms mijn bedenkingen over ja. Dus als er gestaakt wordt tegen de controles dan ben ik tegen, als men wil voorkomen dat er enkel belast wordt dan kan ik de betogers volgen. Alleen vrees ik dat mijn standpunten toch op redelijk wat vlakken verschillen met de stakers.
Daar gaat het nu net over : HOE de begroting in evenwicht gebracht wordt.
Alweer op kap van de werknemers, velen verliezen hun jobs, worden in armoede gedumpt, terwijl de bonussen aan de bankiers verder worden uitbetaald en ze onverdroten verdergaan met speculeren. O.a. tegen de landen in nood en hen zo nog dieper in de shit steken.
De controles op de banken en de hervormingen die al jaren beloofd worden, zijn er nog altijd niet. Zelfs niet in zicht.
De tobintaks is er nog altijd niet!

Nogmaals, de Europese centrale bank (een Europese instelling) weigert om staatsobligaties te kopen. De Europese centrale bank leent wel geld aan de banken aan 1% intrest. Die banken kunnen dan staatsobligaties kopen, van bijvoorbeeld Portugal op 5 jaar aan 20% intrest. Tel uit de winst!!

Europa zou een unie moeten zijn, en de landen zouden elkaar moeten helpen i.p.v. tegen elkaar op te zetten en hun bevolking in armoede te storten.

Citaat:
Zelf meestaken doe ik in elk geval niet omdat ik aanneem dat het sowieso weer inhoudt dat men niet gaat werken (een betoging op zaterdag dat is blijkbaar not done...) om zo hun ongenoegen te uiten. Ik blijf dat een heel rare manier van uiten vinden dat je je baas straft omdat je de overheid wil raken...
Er is (nog) geen sprake van staken. Tot nu toe is het een actiedag!

European Trade Union Day of Action

In the face of a worsening economic and social situation and the ever-tougher austerity measures being imposed by Europe’s leaders as the only solution, the European Trade Union Confederation (ETUC) has called for a European day of action on 29 February, the eve of the European Council. Trade unions will mobilise across Europe to have jobs and social justice placed at the heart of political priorities.

European trade unions met today, in Brussels,in a strong and coordinated response to the worsening economic and social situation. On the initiative of the ETUC, a European day of action will be organised on 29 February, the eve of the European Council. European trade union organisations will carry out actions in their own country to bring attention to the gravity of the situation. Jobs and social justice can no longer be kept off the European agenda.

ETUC General Secretary Bernadette Ségol declared: "European trade unions are mobilising to say ’enough is enough’. Austerity measures are not the only answer to the crisis. On the contrary, they cause tremendous social damage. The draft international treaty that will be on the agenda of next week’s summit reinforces austerity. Its sole objective is to reduce public deficits as much as possible, regardless of the social impact. Europe cannot continue to impose measures that do not work, that plunge countries deeper into the crisis and impoverish more and more people. For the European trade unions, this treaty must include a strong social component. Balanced budgets are necessary but austerity alone exacerbates imbalances. A policy of stimulation of the economy through investments should be the solution of choice."
http://www.etuc.org/a/9590
Investeringen
ETUC stelt voor om te investeren in plaats van te besparen, om euro-obligaties uit te geven, een belasting op financiële transacties in te voeren en de Europese Centrale Bank te laten tussenkomen om de schuldencrisis het hoofd te bieden. Die oplossingen legden ze woensdag ook voor aan Herman Van Rompuy, de voorzitter van de Europese Raad.

Op woensdag 29 februari - aan de vooravond van een Europese top - wil de bond een Europees protest op poten zetten, "zodat sociale rechtvaardigheid de dag nadien bovenaan de agenda staat".
Het is aan de nationale vakbonden om de actie concreet in te vullen. Voor België werd nog geen beslissing genomen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Ec...februari.dhtml
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 21:43   #287
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom wilt ge Patrich zo nodig gelijk geven ?
Bobke daar gaat het niet om.
Het gaat niet om gelijk krijgen, gelijk zoeken of iemand gelijk geven.

Het gaat hem om wat juist is, wat zich afspeelt in de realiteit.
En de praktijk bewijst het.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 1 februari 2012 om 21:43.
Oud 1 februari 2012, 22:17   #288
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Hadden we de banken dan toch niet mogen redden?
Zijn die banken dan gered denk je?

Citaat:
Nogmaals, de Europese centrale bank (een Europese instelling) weigert om staatsobligaties te kopen. De Europese centrale bank leent wel geld aan de banken aan 1% intrest. Die banken kunnen dan staatsobligaties kopen, van bijvoorbeeld Portugal op 5 jaar aan 20% intrest. Tel uit de winst!!
1 van de redenen waarom de banken in Europa in de probelemen zitten is net omdat ze zo veel staatsobligaties bezitten die nu waardeloos zijn, schulden die nooit zullen terug betaald worden, maar dit terzijde.

Ik citeer mezelf even:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
...
Nu, wat gebeurt er met die banken denk je als zo goed als al de grote schuldenaars van die banken hun schulden niet meer afbetalen en dus al die “securities” die ze bezitten plotseling waardeloos zijn?
Simpel, die banken kunnen hun klanten hun spaargeld niet meer terug betalen en gaan dus failliet.

De mensen die een spaarrekening bij die banken hebben zijn hun geld zo goed als volledig kwijt.

Degenen die op dat moment een lening bij die banken afbetalen voor hun bvb. hun huis zullen door de curator verplicht worden de het resterend bedrag onmiddelijk in 1 keer af te betalen (dat gebeurt nu eenmaal bij een faillissement van een bank), zij zullen hun lening dus moeten proberen herfinancieren bij een andere bank maar gezien in bovenstaand scenario er niet veel banken zullen overleven zal dit heel moeilijk en/of duur worden.
Mensen zullen hun huizen moeten verkopen maar gezien dit op grote schaal zal gebeuren zal dus de huizenmarkt volledig in elkaar storten, mensen zullen niet genoeg geld meer van hun huis krijgen om die lening volledig terug af te betalen. De mensen zullen dus ontnomen worden van elke cent en elk bezit die ze hebben en dan daarna nog diep in de schulden zitten.
...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336

Allereerst die banken proberen redden is dus van uiterst belang voor de mensen, de overheden, bedrijven en de economie.

Of de huidige strategie om dit te doen de juiste is heb ik ook m'n twijfels bij.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 00:03   #289
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke daar gaat het niet om.
Het gaat niet om gelijk krijgen, gelijk zoeken of iemand gelijk geven.

Het gaat hem om wat juist is, wat zich afspeelt in de realiteit.
En de praktijk bewijst het.
Als ik iemand gelijk geef is dat omdat ik denk dat het juist is wat hij schrijft.
Jij dus niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 06:40   #290
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Zijn die banken dan gered denk je?

1 van de redenen waarom de banken in Europa in de probelemen zitten is net omdat ze zo veel staatsobligaties bezitten die nu waardeloos zijn, schulden die nooit zullen terug betaald worden, maar dit terzijde.

Ik citeer mezelf even:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336

Allereerst die banken proberen redden is dus van uiterst belang voor de mensen, de overheden, bedrijven en de economie.
Dat is het enige wat Europa doet, proberen de banken te redden.
Indien de banken verkeerd gokken, en dreigen kapot te gaan, springen we bij, indien ze winst maken steken ze die in hun zakken.
Zo kan ik het ook.

Wanneer probeert men de jobs, de economie te redden?

Citaat:
Of de huidige strategie om dit te doen de juiste is heb ik ook m'n twijfels bij.
Natuurlijk zijn er alternatieven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 07:47   #291
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het enige wat Europa doet, proberen de banken te redden.
Indien de banken verkeerd gokken, en dreigen kapot te gaan, springen we bij, indien ze winst maken steken ze die in hun zakken.
Zo kan ik het ook.

Wanneer probeert men de jobs, de economie te redden?
Als de banken kapot gaan zullen de jobs en de economie eraan moeten geloven, dat staat nu eenmaal als een paal boven water.
Banken proberen redden is dus de eerste prioriteit, hoe je het ook draait of keert.

Citaat:
Natuurlijk zijn er alternatieven.
Het probleem dat Europa nu heeft is een probleem dat niet op korte tijd kan opgelost worden, de enige groei waartoe Europa momenteel in staat is is groei op crediet (nog meer crediet), een korte termijn oplossing maar op lange termijn maakt dit de situatie enkel erger.
Zo lang men in Europa blijft politici verkiezen die niet verder kunnen denken dan tot aan de volgende verkiezingen, zal in Europa telkens weer voor de korte termijn oplossing gekozen worden, en op de lange termijn zal Europa er steeds erger aan toe zijn.
(De weinige politici die verkozen worden die dat wel durven worden trouwens langs alle kanten geblokkeerd of achter een cordon gestoken)
Oud 3 februari 2012, 01:08   #292
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de banken kapot gaan zullen de jobs en de economie eraan moeten geloven, dat staat nu eenmaal als een paal boven water.
Banken proberen redden is dus de eerste prioriteit, hoe je het ook draait of keert.

Het probleem dat Europa nu heeft is een probleem dat niet op korte tijd kan opgelost worden, de enige groei waartoe Europa momenteel in staat is is groei op crediet (nog meer crediet), een korte termijn oplossing maar op lange termijn maakt dit de situatie enkel erger.
Zo lang men in Europa blijft politici verkiezen die niet verder kunnen denken dan tot aan de volgende verkiezingen, zal in Europa telkens weer voor de korte termijn oplossing gekozen worden, en op de lange termijn zal Europa er steeds erger aan toe zijn.
(De weinige politici die verkozen worden die dat wel durven worden trouwens langs alle kanten geblokkeerd of achter een cordon gestoken)
Hoe komt het trouwens dat Amerikaanse ecomonie zich wel uit deze crisis kan redden, en zelfs veel sneller dan iedereen ooit had verwacht,

Zie de Friday note die ik deze morgen in m’n mailbox kreeg van Craig Emanuel, Director UBS Australia:
Citaat:
Good Morning all
** Friday Note – rounding up the week that was…….
A ‘slug on a leash’ was a very fitting description I heard for the US economy on Wednesday.
This year has opened at a cracking pace, now investors seem to be needing more than just positive economic data as a reason to lead markets higher. Bernanke last night described the pace of the U.S. economic recovery as "frustratingly slow," although he said the Fed anticipated higher levels of growth in the coming year than first thought. Bernanke also warned of the importance of addressing fiscal challenges in the U.S., pointing to the Europe's sovereign-debt crisis as an example of out-of-control fiscal policies.
Positive data and sentiment continues to build on global equities – and at the forefront is the US consumer, which I’ve touch on a little today….
** The tills keep a ringing
In the past I’ve mentioned just how important the US consumer is. Not just to the growth of the US – but more importantly the growth of the entire World. With the US economy still being the World’s largest contributor to Global GDP by a very large margin – and with it close to 72c in every $1 of US GDP being rung through the til – you can see what I mean.
Fresh off the press from our head of US Strategy this morning (Jeff Palma): "The FOMC’s ‘lower for longer’ Fed funds bias (extended to ‘at least through late 2014’), combined with their vigilance and willingness to use additional accommodative tools, should progressively convince investors to rotate out of extremely low-yielding (near 0%), short-duration assets and into risk assets such as equities."
So – there’s cause for even more celebration and optimistic outlooks given the recent consumer data released from the US last week. Bloomberg’s major report presented to the US Commerce Department proved that Americans continue to spend more, while US Companies continue to restock inventories at a more rapid rate. On this basis – US GDP has finally breached the magic 3% pa rate many economists argued would take until post 2014 to be seen.
Other positive US reports also show that new home sales continue to move strongly upward, while the supply of vacant homes continues to plunge. Recent new car sales were also very strong, more than 35% above previous estimates (new car and light truck sales at 13.4Million – the strongest since pre GFC). Seems the apparent shock from the Euro situation has not dented US consumer optimism.
To meet strong consumer demand, businesses continue to place volume orders which cannot be filled. This increased output signals that there may in fact be a constraint in the economy, due to the demand far outstripping supply levels. Jobs created due to these constraints should also see the ever important US unemployment rate continue to plummet.
US employers added a further 853,000 new jobs in the last 6months of 2011. This saw the US jobless rate crash to a 4-year low of under 8.5%. Well under the supposed 10% rate many Bears argued would be the case in the US for a decade.
The US sharemarket last year outperformed the ASX200 by more than 20% (ie. + 5% for the US, vs negative 15% for the ASX200). Of course – sectors within the US sharemarket which had the best performance for 2011 were US building stocks – which gained on average 16% for the year, excluding dividends.
Key to Obama’s strategy is ‘bringing US jobs back to the US’ which were shifted offshore years ago. Seems this policy may just be working, both for the US economy and for Obama’s popularity leading into the election.
Yes – there ARE and will remain headwinds for the global economy. However – seems the major headwind facing the US currently is demand outstripping supply. Not such as bad problem to have!
** Chart of the Day
As above – US equities offer extreme value. Given recent economic data over the past few weeks – this case below is supported even further….
I hope you enjoy today's note

Kind Regards

Craig Emanuel
Director

UBS Wealth Management Australia Ltd
http://www.ubs.com/au/en.html?campID...ROAD-UBS-BROAD
Oud 3 februari 2012, 01:50   #293
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als ik iemand gelijk geef is dat omdat ik denk dat het juist is wat hij schrijft.
Jij dus niet ?
Niet dus, neen.
Hangt er van af wat je met zekerheid weet he Bobke.
Oud 3 februari 2012, 03:22   #294
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
)
Dat bedrijven bij banken geld gaan lenen om uit te breiden of te inoveren hoorde sjok waarschijnlijk nog nooit van.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 03:47   #295
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat bedrijven bij banken geld gaan lenen om uit te breiden of te inoveren hoorde sjok waarschijnlijk nog nooit van.
Müller van de beurs in Frankfurt hoorde ik zeggen: als er geen krediet wordt
opgenomen, leningen dus; dan kan er geen geld gegenereerd worden

Waarom kan een bedrijf niet met eigen kapitaal investeren.
Waarom investeren hun aandeelhouders niet.
Oud 3 februari 2012, 04:23   #296
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Müller van de beurs in Frankfurt hoorde ik zeggen: als er geen krediet wordt
opgenomen, leningen dus; dan kan er geen geld gegenereerd worden

Waarom kan een bedrijf niet met eigen kapitaal investeren.
Waarom investeren hun aandeelhouders niet.
Aandeelhouders zijn voor bedrijven veel duurder dan schulden bij de bank.
http://www.ibankingfaq.com/interview...ebt-or-equity/

Dit is dan ook de reden waarom bedrijven aandelen terug kopen wanneer ze in een positie zijn om dit te doen,
en dit is trouwens wat Warren Buffet de laatste 2 jaar op grote schaal gedaan heeft in zijn bedrijven, van de lage markten profiteren om aandelen terug te kopen.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 3 februari 2012 om 04:29.
Oud 3 februari 2012, 15:27   #297
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aandeelhouders zijn voor bedrijven veel duurder dan schulden bij de bank.
http://www.ibankingfaq.com/interview...ebt-or-equity/

Dit is dan ook de reden waarom bedrijven aandelen terug kopen wanneer ze in een positie zijn om dit te doen,
en dit is trouwens wat Warren Buffet de laatste 2 jaar op grote schaal gedaan heeft in zijn bedrijven, van de lage markten profiteren om aandelen terug te kopen.
Wij danken u
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be