Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 21:52   #281
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gaat ge mij nu heropvoeden ?
Laten we eerst streven naar het behalen van de mogelijkheid om extremisten herop te voeden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 21:53   #282
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gemeenschap is in mijn optiek dit: een groep van mensen die elkaar steunen, bijstaan en samen leven, allemaal uit eigenbelang omdat ze beter worden van het collectief.

Wij worden niet meer beter van het leven in de gemeenschap in de huidige omstandigheden want de verzorgingsmaatschappij, ingesteld door de meerderheid, hecht meer belang aan de uitkering van een werkloze, de extreem vroege pensionering van een ander, de vaste benoeming van de ambtenaar.... dan het inkomen van een hardwerkende, presterende jonge mens die graag vooruit wilt.

Kortom, in plaats van een mutual benificial relatie, zijn we verzand in een permanente parasitering van een bepaalde bevolkingsgroep op een andere. Ik wens daar niet meer het slachtoffer van te zijn.

Dus aan de collectivisten hier: fuck you.
Stuur een kaartje vanuit Utopia, wil je ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:00   #283
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ze zijn al besteld door Tavek:

Het paradijselijke Somalië, waar geen ambetante overheid via belastingen de zakken van het hardwerkende individu leeg steelt en waar men nog écht voor zichzelf kan werken en opkomen!
Oud 12 februari 2012, 22:02   #284
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie van de dag: we moeten ons domicilie maar eens ondebrengen in een ander land zodat de (belgische) gemeenschap geen collectieve diefstal meer kan plegen op onze bankrekening.

Easy as that. En ik geniet er van dat Jo me in een heropvoedingskamp wilt steken. You are making my point for me, dear Jo !
Dat moogt ge uiteraard doen. Ik hoop dat ge dan wel niet zo hypocriet als Tom Boonen zult zijn en dan ook VERHUIZEN naar dat land van melk en honing? Of zou het kunnen dat België toch beter is dan je hier wil laten uitschijnen?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:03   #285
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het uitgebreide sociale netwerk hier in Belgie weghalen, en mensen terug de verantwoordelijkheid voor hun eigen leven geven, is voldoende. Er zijn genoeg landen die in die optiek utopia zijn. Een beperkte gezondheidszorg gecombineerd met lage belastingen, veiligheid en vrijheid voor zaken doen is voldoende.

Zorg voor uw eigen pensioen en dan kan je op pensioen gaan wanneer je wil.

Zorg voor uw eigen ziekteverzekering en dan kies je zelf waar je voor betaalt en waarvoor niet. Ook ga je merken dat rokers en obese personen veel meer betalen: risicos worden nu correct gewaardeerd.

Zorg ervoor dat de mensen terug de mogelijkheid krijgen om te sparen, en de welvaart die ze scheppen zelf te beheren, in plaats van dat over te laten aan de overheid.

En dan hoort ge mij niet meer klagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:06   #286
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dat moogt ge uiteraard doen. Ik hoop dat ge dan wel niet zo hypocriet als Tom Boonen zult zijn en dan ook VERHUIZEN naar dat land van melk en honing? Of zou het kunnen dat België toch beter is dan je hier wil laten uitschijnen?
Ik kan hier perfect blijven wonen, maar belastingen betalen in een veel beter regime. Duitsland is slechts 20 min rijden verwijderd, en nederland nog veel minder.

Luxemburg nog veel beter. Het is daarom dat er een nieuwe trend is op aan het duiken bij mijn collegas: bedrijfswagen met luxemburgse plaat. Je hoeft als firma enkel een zetel te hebben in GHL.
Oud 12 februari 2012, 22:07   #287
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ze zijn al besteld door Tavek:

Het paradijselijke Somalië, waar geen ambetante overheid via belastingen de zakken van het hardwerkende individu leeg steelt en waar men nog écht voor zichzelf kan werken en opkomen!

Zie hier het verschil tussen een land met persoonlijke vrijheden en eentje zonder...

Allen daarheen !
Oud 12 februari 2012, 22:09   #288
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft België concreet te bieden aan mensen die hogerop willen? Of beter nog, wat heeft België te bieden aan goed verdienende dinky's?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:19   #289
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het uitgebreide sociale netwerk hier in Belgie weghalen, en mensen terug de verantwoordelijkheid voor hun eigen leven geven, is voldoende. Er zijn genoeg landen die in die optiek utopia zijn. Een beperkte gezondheidszorg gecombineerd met lage belastingen, veiligheid en vrijheid voor zaken doen is voldoende.
Lijkt me allemaal wat vaag hoor.

Citaat:
Zorg voor uw eigen pensioen en dan kan je op pensioen gaan wanneer je wil.
Zo simpel is het dus blijkbaar.

Citaat:
Zorg voor uw eigen ziekteverzekering en dan kies je zelf waar je voor betaalt en waarvoor niet. Ook ga je merken dat rokers en obese personen veel meer betalen: risicos worden nu correct gewaardeerd.
Ik volg je even niet. Wat bedoel je met "eigen ziekteverzekering" ? De mutualiteit neemt in België al een flink deel voor zijn rekening wat betreft medische kosten.

Een aanzienlijk deel van het resterend remgeld kan worden terugbetaald door je persoonlijke hospitalisatieverzekering, afhankelijk van de aard van de prestatie uiteraard.

Dus ik begrijp niet echt wat je zegt. Ik hoop alleszins niet dat je klaagt over het sociale zekerheidsstelsel inzake medische kosten, want hoewel verre van perfect, is het ook verre van slecht.
Oud 12 februari 2012, 22:20   #290
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat heeft België concreet te bieden aan mensen die hogerop willen? Of beter nog, wat heeft België te bieden aan goed verdienende dinky's?
Eens te meer ontwijk je een simpele vraag en "beantwoord" je ze met een tegenvraag.
Oud 12 februari 2012, 22:21   #291
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft België concreet te bieden aan mensen die hogerop willen?
Niets. De vraag die een normaal mens zich immers stelt is: wat heb jij te bieden aan onze samenleving?
Oud 12 februari 2012, 22:24   #292
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets. De vraag die een normaal mens zich immers stelt is: wat heb jij te bieden aan onze samenleving?
Niks want ik heb mijn laatste vinding gewoon laten patenteren voor de werkgever.

Die steekt dus de winst op van mijn werk. Gelukkig. En ik een mooie bonus. Er was een tijd dat ik zo zot was om het te publiceren....
Oud 12 februari 2012, 22:24   #293
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens te meer ontwijk je een simpele vraag en "beantwoord" je ze met een tegenvraag.
't Is maar dat je het weet: Tavek en ikzelf zijn niet één en dezelfde
't Is niet aan mij in zijn plaats te antwoorden. Een individu dat voor zich kan spreken en geen nood heeft van een grijze massa die voor hem spreekt, weet je wel
Oud 12 februari 2012, 22:25   #294
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is er inderdaad geen reden om te blijven bijdragen in België. Easy.

Wat we zelf te bieden hebben, dat kan je zelf wel bedenken; anders zou je er niet zo op gebrand zijn zij die wegtrekken tegen te houden via allerlei manieren.

Laatst gewijzigd door Sfax : 12 februari 2012 om 22:26.
Oud 12 februari 2012, 22:27   #295
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan hier perfect blijven wonen, maar belastingen betalen in een veel beter regime. Duitsland is slechts 20 min rijden verwijderd, en nederland nog veel minder.

Luxemburg nog veel beter. Het is daarom dat er een nieuwe trend is op aan het duiken bij mijn collegas: bedrijfswagen met luxemburgse plaat. Je hoeft als firma enkel een zetel te hebben in GHL.
Dus toch kiezen voor de hypocrisie van de lusten maar niet de lasten...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 22:27   #296
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is maar dat je het weet: Tavek en ikzelf zijn niet één en dezelfde
't Is niet aan mij in zijn plaats te antwoorden. Een individu dat voor zich kan spreken en geen nood heeft van een grijze massa die voor hem spreekt, weet je wel
't Is dan nog waar ook. Dit gezegd zijnde, kun jij de vraag beantwoorden ?
Oud 12 februari 2012, 22:30   #297
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet zo durven te zeggen.

Mijn pensioen wordt ook niet door de Belg gedragen.

Mijn ziektekosten ook niet.

Ik betaal gemeentebelastingen via de "grondbelastingen" en ik draag bij aan huisvuilophaling, waterdistributie, etc....

Ik betaal voor de kosten die mijn verblijf met zich meebrengen.
Oud 12 februari 2012, 22:30   #298
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is er inderdaad geen reden om te blijven bijdragen in België. Easy.
Nadat hun rijkdom werd geconfisqueerd, is er inderdaad geen reden om extremisten hier te houden als ze weg willen. Enkel marxistische gekken bouwen muren op staatsgrenzen om mensen binnen te houden.

Citaat:
Wat we zelf te bieden hebben, dat kan je zelf wel bedenken; anders zou je er niet zo op gebrand zijn zij die wegtrekken tegen te houden via allerlei manieren.
En wie zou ik dan willen tegenhouden????
Oud 12 februari 2012, 22:31   #299
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De aard van het extremistisch beestje.
Oud 12 februari 2012, 22:33   #300
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De aard van het extremistisch beestje.
Ga nog wat rijken hun eigendom confisqueren. Kom me nadien vertellen hoe het is gegaan, wil je ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be