![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat in je kristallen bol te lezen misschien?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vergunde vijver lag er al,kikkers én padden inbegrepen,lang voor die buurman zijn voet hier in dit land heeft gezet.... Padden én kikkers zijn géén huisdieren én bovendien door de wet beschermde soorten... Chocopotten met kikkers over de buren hun omheining gooien zijn in één klap drie overtredingen tegen ons strafwetboek waard.... ten eerste,mishandeling van een beschermde diersoort... ten tweede,sluikstorten..... ten derde,uitlokking en agressie tegenover derden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft het probleem gecreëerd door zijn tuin met palletten te omringen (niet reglementair). Maak je geen zorgen, de kikkerkolonie doet zijn zin. Er zitten er al een stuk of tien in de vijver. Meneer de buurman gaat de natuur niet tegen kunnen houden. Die is wel een stukje ouder dan alle religies bijeen die niet anders willen dan de natuur afzonderen van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal het eens samenvatten en vereenvoudigen: na 17 jaar wonen met derde-generatie allochtonen stel ik vast dat een gezin na vijf jaar hier wonen aan mij vertelt dat ik mijn vijver moet opdoeken, een vuil varken ben en dat meneer, het gezinshoofd, het verschil niet kent in het Frans tussen 'chien' en 'chat'. Dat hij mij eigenlijk het hoofd wilde inslaan, maar vanwege een of andere mysterische opwelling van 'respect' dat naar het hoofd heeft geslingerd naar mijn vriend die op bezoek was. 'Je vais te casser la tëte' /'Sales cochons',.'Je ne veut pas parler avec toi' (aan mij gericht)/ 'Tu est fou' (correctie: moet zijn 'Tu est folle'.) ... en dat op een zondag wanneer je een verjaardag plant met toostjes, een Cavaatje, en lekker eten. En zo is het keer op keer. Dat ik me godverdomme afvraag waar mijn leven nog is. Ik ben het gewoon zat om altijd maar rekening te houden met de historiek van wereldddelen waar ik nooit een voet heb gezet. Die hele problematiek ploft op me neer. Ik weet niet eens wie wie is. Ik weet het al een hele tijd niet meer. Tussen de nieuwe achterburen (Somaliërs of Ethiopiërs?) in de plaats gekomen van autochtone mensen, en de naaste buren (de Marokkaan die GSM't, klaagt over kinderen, en twee huizen heeft in Marokko) zit het niet snor. De sfeer is nu zo dat iedereen zich stil houdt en al een hele tijd helemaal niet open staat voor burencontact. Plezante sfeer. Gisteren is mijn dochter in bikini gaan zonnen in de tuin. Ik voel me geafficheerd. Gelukkig trekt zij er zich niets van aan. Wat gaat er dan door mijn hoofd? (ik was een perk aan het klaarmaken voor radijzenzaad). Wat gaat er door mijn hoofd? Dat er maar een persoon moet zijn die een doelwit zoekt en dan is het mijn dochter die in de zon in bikini zont, en ik als moeder die dat toestaat. Het is hier bepaald de sfeer niet van het mediterrane waar families genieten van de zon, van elkaar en van Bertolli olijfolie. Vergeet het, ook al dient het natuurlijk decorum zich daar wel toe. Ik kan de vinger niet op de pols leggen. Het is hier zo extreem stil, dat zelfs ik die naar stilte dorstte, er een ongemakklijk gevoel bij krijg. Wat vaststaat is 'het is iedereen voor zichzelf'. Dat was er niet in 1994. De sfeer was toen helemaal anders. Sywen, ik heb niet toevallig een 'Arabische' buurman (hij is een Palestijn die ws Irak heeft meegemaakt, en familie heeft in Jordanië) waardoor iedereen de mogelijkheid ziet om op de anti-moslimbrigade kan springen, zoals jij het zegt. Ik heb al een hele tijd lang moslimburen. Maar de laatse jaren merk ik het ene en het andere op en dat strookt ergens niet. Ik heb het gevoel dat moslim mensen gegijzeld of op één of andere manier geïntimiteerd worden. Waardoor? Daar heb ik het raden naar. Er hant hier iets in de lucht dat niet gezond is. Laatst gewijzigd door parsprototem : 23 maart 2012 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En mocht ge deze burenruzie in 'Maatschappij en samenleving' hebben geplaatst, dan zou het een andere discussie geweest zijn. Maar ge plaatst het bewust in I&I, en daardoor komt het over als de zoveelste vreemdelingenhaat omwille van een persoon zonder manieren.
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is er dan een samenlevingsprobleem. Ik had evengoed een andere titel aan mijn onderwerp kunnen geven : hoe dat een mens met humanistische principes verrechtst. Ik betrap me erop dat ik aan het verrechtsen ben en ik vind dat helemaal niet oké. Ik wil slechts mijn leven leiden zonder dagelijks geconfronteerd te worden met de gevolgen van de immigratie- en integratieproblematiek. Blijkbaar zal dat alleen kunnen als ik een mogelijkheid zie om te verhuizen naar het platteland waar moslims 'het' nog niet ontdekt hebben, of... en dat meen ik, waar hen duidelijk gemaakt wordt op één of andere manier dat ze er niet welkom zijn. En dan kan ik zelf mijn behoefte aan multiculturaliteit bepalen: de dosis en de aard ervan. Als ik één dag ZONDER wil hebben, dan moet ik een hele dag het huis uitgaan.. 17 april is mijn verjaardag en normaal gezien is er dan een zeer klein feestje. Ik heb nu al gezegd dat ik geen zin heb om iets te organiseren. Een chronische overdosis van wat dan ook leidt tot allergie. Ik ben dus heel allergisch geworden aan... wie had dat ooit gedacht. En ik zaag erover, ik weet het. Tijd om te stoppen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat dat toch niet je verjaardagsfeestje verknallen: nodig zoveel mogelijk mensen uit, zet de muziek loeihard en wacht tot zij de politie bellen, dan kan je ineens je eigen verhaal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
Zo ken ik er nog wel een aantal, en nee, het zijn geen moslims.
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Ik herhaal hier de vraag die ik al eerder stelde. Stel dat parsprototem uw raad opvolgt en het escaleert en er vallen gewonden of zelfs doden, wat gaat ge dan doen?
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() de dhimmie houding aannemen? onderdanig de yizyah taks betalen en verder zorgen dat men onzichtbaar is en zijn eigen feestjes ergens in een hol onder de grond gaat vieren? De romeinse catacomben terug invoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
Hier niet komen klagen als ge eens voor de rechter moet verschijnen hé.
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij begint over doden en gewonden ..... terwijl het over een verjaardagsfeestje gaat. Ik neem aan dat jij ernstig bent en de multiculturele verrijking ervaart als een gevaar voor uw leven. Ik stel enkel dat je dan beter ondergronds je verjaardagsfeestjes kan houden. en dat noem jij "in het belachelijke trekken"? wat is uw alternatief: geen muziek, geen drank, geen feestjes, inpakken om niet verkracht te worden, en verder binnenblijven en zwijgend de yizyah taks betalen via uw pc banking omdat anders de ramen worden ingegooid? Manman toch! wat een laffe houding heb jij toch? Nazaat van collaborateurs zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het al gezegd, het gaat niet om lafheid, maar om wijsheid. Bij burenruzies zal een opbod van wederzijds pesten altijd slecht aflopen. http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GAN2KJKNC Een betere oplossing is bv de wijkagent om raad te vragen, hij/zij kan eventueel bemiddelen.
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat jij Parsprototem verbiedt een feestje te bouwen voor haar verjaardag, zich te amuseren en haar eigen cultuur te beleven omdat meneer de radicale moslimbuurman daar te lange tenen voor heeft. Je zou je moeten doodschamen!!! Kruip JIJ maar verder op je knieën voor integratieonwilligen, lik hun aars, ga plat liggen als een gedrilde politiek correcte hond, maar dring je compleet gebrek aan zelfrespect niet op aan anderen. Bah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veelzeggend hé.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat ANGSTWEKKEND. Hoeveel Alboreto's lopen er rond in dit land? Daar hebben ze nog geen onderzoek naar gedaan. Toch even in herinnering brengen dat tijdens 14-18, mensen die schrik hadden voor hun leven daarvoor ter dood gebracht werden. Iedereen (nu ja, ik in elk geval) heeft wel een oud overgrootoom die sneuvelde in die "patriotische" oorlog en wie het land niet wou verdedigen kreeg ook de kogel. en dan moeten we nu mensen als Alboreto " begrijpen "????? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 maart 2012 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als die zelfhatende wind blijft aanhouden dan zal onze vooruitstrevende seculiere christelijke maatschappij veranderen in een passieve conservatieve islamitische maatschappij. De grootste slachtoffers van die verandering zullen dezelfde mensen zijn die momenteel die verandering ondersteunen of gedogen (linksen + vrouwen). Gedaan met vrouwen die op dezelfde hoogte willen staan als de man. Vrouwelijke onderdanigheid zal terug cultureel ondersteund worden, maar dan in een meer extreme vorm dan vroeger het geval was. Gedaan met een vrouw die geen broedmachine wil zijn, ze zal moeten baren. Gedaan met een hoop mensen die zot draaien in het bovenste gedeelte van de piramide van maslow en de maatschappij constant willen veranderen. Gedaan met de liberale vrijheiden die noodzakelijk zijn om het establishment in een maatschappij niet te laten verwateren in een totalitair regime. We smeden momenteel nieuwe kettingen, en we werken er allemaal aan mee. Het is al een tijdje 5 na 12, maar ik zie het elke dag erger worden. Het lijkt wel alsof West-Europa zichzelf schaakmat heeft gezet.
![]() |
![]() |
#299 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2012 om 15:04. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Feest ... alchohol ... (te) luide muziek ... buurman komt (terecht) klagen ... overmoed door de alcohol ... gevecht ... steakmes ... dode en levenslang.
En dat allemaal dankzij de goede raad van Circe.