Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 11:56   #281
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belziek
Ik heb een ander voorstel: Laten we al de ongure ondemocratische types die de Vlaamse onafhankelijkheid op allerhande krapuleuze praktijken proberen tegen te houden, eens een bezoekje brengen.
Bedreigingen met geweld zijn ook niet dadelijk de democratische praktijken bij uitstek.
Waaruit concludeert gij het trouwens dat de Vlaamse onafhankelijkheid door een democratische meerderheid gewenst is? Ik heb geen weet van een referendum daarover.

Citaat:
Eens kijken of dat pianospelertje face-to-face ook dergelijke prietpraat durft te verkopen. Als hij Vlaams-Nationalisme an sich afdreigt, vat ik dit persoonlijk op.
Amai.
Zo problemen met andersdenkenden?
En direct een gewelddadige oplossing?
Zo rap zonder argumenten?
Citaat:
Maak u kenbaar en draag de gevolgen van uw dom, racistisch gedachtegoed.
Zoals een veroordeling door de rechtbank?
Oud 8 mei 2005, 12:06   #282
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Ben je nu aan het zwansen Egidius of leef je op een andere planeet ?
Eenmaal de democratie ingevoerd in België, zal regeren idd het gepriviligieerd terrein van het volk zijn, zoals het hoort.

Egidius
www.directe-democratie.be
www.directe-democratie.nu
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 12:12   #283
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Zwitserland is misschien een sterke ekonomie, het is zeker en vast de meest perverse ekonomie: schoon weer spelen met al het vuil geld van de hele wereld ... niet moeilijk om zo sterk te zijn ...
In wezen is hun uiterlijke schijn van demokratie, referenda, burgertrouw ... dus dikke fake.
Bah.
Morele appreciaties zijn subjectief en dus irrelevant. U schijnt er van uit te gaan dat een politiek systeem "moeilijk" (uw woorden) moet zijn.

De feiten zijn:
- Zwitserland is één van de sterkste economieën in Europa
- Zwitserland is één van de rijkste landen van Europa
- de burgertrouw (civisme) in Zwitserland is één van de hoogste van Europa
- de tevredenheid van de Zwitsers met het politiek beleid is één van de hoogste van Europa
- het zelfmoordcijfer in Zwitserland ligt lager dan het Europees gemiddelde.

Voor mijn part mag u dat allemaal "fake", "moeilijk" of "pervers" noemen : het lijkt er eerder op dat te druiven te groen zijn.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:29   #284
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een ander voorstel: Laten we al de ongure ondemocratische types die de Vlaamse onafhankelijkheid op allerhande krapuleuze praktijken proberen tegen te houden, eens een bezoekje brengen. Eens kijken of dat pianospelertje face-to-face ook dergelijke prietpraat durft te verkopen. Als hij Vlaams-Nationalisme an sich afdreigt, vat ik dit persoonlijk op. Ik hoop dat ik zulk gespuis nooit op mijn pad moet kruisen. Grote jan op het internet, bange man op straat. Vertoon uzelf een keer met een tegenbetoging als het Vlaams Belang ergens betoogt. Maak u kenbaar en draag de gevolgen van uw dom, racistisch gedachtegoed.

Vlaamse groet
Voor mijn part: laat het Vlaamse maar achterwege in je groet, voortaan.
Wellicht is één promille van de Vlamingen karaktergestoord. Aan je agressieve taal te horen, moet ik vermoeden ... enfin, vraag eens raad aan je huisarts bij gelegenheid ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 mei 2005, 02:03   #285
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Is het nu zo moeilijk om dat te begrijpen ?

Elk volk in gelijk welk regime wordt geleid door een minderheid.

Onze taak : het vormen van die minderheid.
Wie beslist er welke minderheid het word ? Hoe kan je iets bereiken als je zelf in een minderheid zit ?
ik snap wat je bedoelt maar in een parlementaire democratie zoals de onze worden er coalities gevormd om een meerderheid te halen. Bv partij x zoveel stemmen (zetels) en partij y zoveel. Je moet dus water bij de wijn doen tenzij je een absolute meerderheid haalt als partij. De huidige regeringspartijen voeren zaken uit (vreemdelingenstemrecht) die het volk niet wil maar dan had het volk maar niet op VLD of SP.A moeten stemmen.
Vandaar dat je dus soms met culturele macht niet alles hebt. Een revolutie is niet van deze tijd, dus het zal enkel gaan mits verkiezingen. De reden waarom iemand stemt maakt minder uit, een stem is uiteindelijk een stem. Met meer macht (stemmen) ook meer geld (voor bv propaganda)

Laatst gewijzigd door separatist : 9 mei 2005 om 02:16.
Internaut is offline  
Oud 9 mei 2005, 02:10   #286
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen.
Je geeft dus zelf toe dat de berichtgeving in de media (lees: objectiviteit) ivm het Vlaams Belang niet eerlijk is en was. Het Vlaams Belang werd niet gelijk democratisch behandeld zoals andere partijen. Maar nu de linksen merken dat dat niet werkt zoeken ze naar andere methode's puur uit angst, in dit geval naar het totalitaire toe namelijk een politieke partij verbieden. Dit enkel omdat deze partij een steeds groter wordende - en terechte - dreiging word voor het huidige establishment. Vroeger lieten ze het Vlaams belang met rust maar nu het al 1 miljoen (van de 4 miljoen gerechtigden) Vlaamse kiezers achter zich heeft maakt men zich zorgen en doet men stomme ondemcratische dingen (proces, boycot enz). Hun aanpak was repressie, thepiano (de forumpispot) zegt het hier letterlijk. Er is maar één soort denken voor Blokwatch namelijk links politiek correct denken.
Gelukkig zien steeds meer mensen dit in, namelijk ook De Standaard onlangs. Hij zet hier zijn activiteiten verder met uiteraard veel reclame!
Hoe meer boeken zijn collega Spruyt verkoopt hoe meer geld int kaske...
Internaut is offline  
Oud 9 mei 2005, 02:32   #287
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een ander voorstel: Laten we al de ongure ondemocratische types die de Vlaamse onafhankelijkheid op allerhande krapuleuze praktijken proberen tegen te houden, eens een bezoekje brengen. Eens kijken of dat pianospelertje face-to-face ook dergelijke prietpraat durft te verkopen. Als hij Vlaams-Nationalisme an sich afdreigt, vat ik dit persoonlijk op. Ik hoop dat ik zulk gespuis nooit op mijn pad moet kruisen. Grote jan op het internet, bange man op straat. Vertoon uzelf een keer met een tegenbetoging als het Vlaams Belang ergens betoogt. Maak u kenbaar en draag de gevolgen van uw dom, racistisch gedachtegoed.

Vlaamse groet
Straatvechters horen niet thuis op een discussieforum, maar in de gevangenis.
jjohanvdb is offline  
Oud 9 mei 2005, 02:55   #288
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Morele appreciaties zijn subjectief en dus irrelevant. U schijnt er van uit te gaan dat een politiek systeem "moeilijk" (uw woorden) moet zijn.

De feiten zijn:
- Zwitserland is één van de sterkste economieën in Europa
- Zwitserland is één van de rijkste landen van Europa
- de burgertrouw (civisme) in Zwitserland is één van de hoogste van Europa
- de tevredenheid van de Zwitsers met het politiek beleid is één van de hoogste van Europa
- het zelfmoordcijfer in Zwitserland ligt lager dan het Europees gemiddelde.

Voor mijn part mag u dat allemaal "fake", "moeilijk" of "pervers" noemen : het lijkt er eerder op dat te druiven te groen zijn.

Egidius
Correlatie impliceert niet noodzakelijk een causale relatie... Het zijn niet de referenda die Zwitserland rijk hebben gemaakt!

Overigens gaat democratie veel verder dan referenda, die ook tot ochlokratie kunnen leiden... Als we echte democratie willen, zouden we ook het schervengerecht moeten herinvoeren, de volksrechtbanken...

Een interessanter idee is een jaarlijkse stemming van de begroting door de bevolking...

Wat er ook van zij, ik blijf bij Aristoteles' idee dat een gemengde regeringsvorm - met monarchische, oligarchische en democratische elementen - de beste is. Het huidige België is zo'n (modern) gemengd regime, dat nog sterk verbeterd kan worden (door de democratische elementen sterker in de verf te zetten), maar dat grosso modo goed functioneert.

(Op het detail van het "blok aan het been" na, maar tot nog toe is dat blok er nog niet in geslaagd om het goed bestuur volledig te saboteren.)
jjohanvdb is offline  
Oud 9 mei 2005, 05:59   #289
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.

De onophoudelijke schoffering van onze medeburgers al dan niet van allochtone origine, daar moet een halt aan geroepen worden.

Bovendien zijn voor het Blok alle niet-Blokkers synoniem voor
on-vlaming zijn, nestbevuilers en erger nog: wij zouden zelfs anti-Vlaming zijn. Begrijpe wie begrijpe kan.

Het heeft helemaal geen zin om te jammeren over het hoe en het waarom dat de racistische partij keer op keer aan aanhang wint, en dan vervolgens weer in onze pantoffels kruipen en de knop van de radio of de TV om te draaien: Harde Aanpak en dat Eerst bij het Eigen Volk. De rotte appels moeten er uit voor de hele mand begint te stinken.

Ik ben voorstander om als goede echte Vlaming, die racisten zonder pardon over het hek te schoppen. Laat ze het voelen dat ze verkeerd bezig zijn, vooraleer ze de helft van de bevolking in vrije val naar de hel trekken.

Ziehier mijn voorstel dat ik al vele jaren in ongewijzigde vorm (met lichte varianten soms) op het internet verdedig.

Het Vlaams Blok moet verboden worden. De partijraadsleden, het voltallige bestuur en de verkozen senatoren en volksvertegenwoordigers moeten vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet worden (anders beginnen ze een nieuwe racistische haatpartij) en ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor een periode van 20 jaar. Lijfstraffen hebben geen zin, want de meeste onder hen zijn echte sado-masochisten, dat haalt dus niks uit integendeel.

De verkozenen op het lagere echelon zoals gemeenteraadsleden, OCMW leden, bestuursleden in de parastatalen enz... verliezen voor 3 jaar hun burgerrechten en krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor een periode van tien jaar.

De plus/min 19.000 leden krijgen een lichte geldboete van 1.500 euro.

Het misleide kiespubliek (we maken allemaal wel eens fouten) behoeft helemaal geen straf want vanaf dan zal er terug gewoon gestemd worden.

Als ze dan later nog eens "Amnestie!" brullen, dan weten ze tenminste waarom ze dat roepen. 8)

Ziezo, opgeruimd staat netjes. Criminaliteit hard aanpakken zeg ik altijd.

Mijn vraag is dus: hoe denkt de bijzonder lieftallige goegemeente op dit forum van mijn voorstel? Te radicaal of... niet radicaal genoeg?

Ps: U hoeft het niet met me eens te zijn, je kan trouwens geen lidkaart kopen bij mij
Dan ben je in al die 8/1/2 jaar geen stap verder geraakt. Heb je nog steeds niet door dat het het VB enkel kunt tegenwerken door de problemen die het volk wil opgelost zien op te lossen of tenminste er al eens aan beginnen?

Trouwens, als je in jou tekst é, alles omdraaid en indien iemand van het VB zou roepen om de rotte appels enzo eruit te halen maar dan vanuit de groep allochtonen...dan zou het weer om rasistische ideen gaan.
illwill is offline  
Oud 9 mei 2005, 07:47   #290
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Correlatie impliceert niet noodzakelijk een causale relatie... Het zijn niet de referenda die Zwitserland rijk hebben gemaakt!
En het zijn ook niet de referenda die ervoor zorgen dat nergens het volk minder ontevreden is over zijn bestuurders, en dat de burgertrouw hoger is dan elders? U mag best het licht van de zon blijven ontkennen, hoor.

Citaat:
Overigens gaat democratie veel verder dan referenda, die ook tot ochlokratie kunnen leiden... Als we echte democratie willen, zouden we ook het schervengerecht moeten herinvoeren, de volksrechtbanken...
U wil dus geen echte demcratie, neem ik aan? Wat dan wel? Een soort schijndemocratie? Te laat, die hebben we in de 20ste eeuw gehad.

Citaat:
Een interessanter idee is een jaarlijkse stemming van de begroting door de bevolking...
Ik heb een voorgevoel dat u nu gaat zeggen dat daar iets mis mee is. Zeg het maar.

Citaat:
Wat er ook van zij, ik blijf bij Aristoteles' idee dat een gemengde regeringsvorm - met monarchische, oligarchische en democratische elementen - de beste is. Het huidige België is zo'n (modern) gemengd regime, dat nog sterk verbeterd kan worden (door de democratische elementen sterker in de verf te zetten), maar dat grosso modo goed functioneert.
Dat u er bij blijft, is als argument waardeloos. In een discussieforum hoort men ook te zeggen waarom een bepaalde opvatting beter is. Wat dat betreft, vertel bijvoorbeeld eens wat er zo goed functionneert aan het huidige Belgische "gemengde regime".

Toch dit niet?:

Citaat:
(Op het detail van het "blok aan het been" na, maar tot nog toe is dat blok er nog niet in geslaagd om het goed bestuur volledig te saboteren.)
Tja, dat vervelend detail toch.
Vooral niet teveel over nadenken, Johan, het zou wel eens je tevredenheid over het Belgische "gemengde regime" kunnen op losse schroeven zetten.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 9 mei 2005, 08:39   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, als je in jou tekst é, alles omdraaid en indien iemand van het VB zou roepen om de rotte appels enzo eruit te halen maar dan vanuit de groep allochtonen...dan zou het weer om rasistische ideen gaan.
Het is hanteren van deze twee maten en twee gewichten die elk normaal mens de strot uitkomen.

Citaat:
Heb je nog steeds niet door dat het het VB enkel kunt tegenwerken door de problemen die het volk wil opgelost zien op te lossen of tenminste er al eens aan beginnen?
En zo te zien is onze Piano niet de enige op dit forum, EN in de Belgische politiek, die zijn les maar niet geleerd krijgt.
Oud 9 mei 2005, 09:01   #292
Egidius

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok k�*n gestopt worden.
Bah, de SP-A k�*n ook gestopt worden.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 9 mei 2005, 09:24   #293
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tjah, mijn avatar ziet er in elk geval een pak minder bedreigend uit
Waarom die Jodenneus? Is dat niet racistisch en anti-semietisch?
Michroscoop is offline  
Oud 9 mei 2005, 09:45   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Monarchistische en oligarchistische elementen hebben al niets met democratie te maken maar zij hebben wél het meeste macht.
De monarchistische en olichargistische elementen zijn trouwens uitgerekend de elementen die beletten dat 'de democratische elementen meer in de verf worden gezet'.

Waaruit maak jij trouwens op dat de Belgische' democratie' goed functioneert? Uit het feit dat dit land al 175 jaar bestaat als 'natie', maar waar de burger, op de zinloze bollkenskermissen na, nog altijd niks in de pap te brokkelen heeft?

Citaat:
Via een democratischer regime naar een meer geïnteresseerde, tevreden en coöperatieve bevolking lijkt me anders niet zo onlogisch om er ook rijker van te worden...
Oud 9 mei 2005, 09:56   #295
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.

De onophoudelijke schoffering van onze medeburgers al dan niet van allochtone origine, daar moet een halt aan geroepen worden.

on-vlaming zijn, nestbevuilers en erger nog: wij zouden zelfs anti-Vlaming zijn. Begrijpe wie begrijpe kan.

Het heeft helemaal geen zin om te jammeren over het hoe en het waarom dat de racistische partij keer op keer aan aanhang wint, en dan vervolgens weer in onze pantoffels kruipen en de knop van de radio of de TV om te draaien: Harde Aanpak en dat Eerst bij het Eigen Volk. De rotte appels moeten er uit voor de hele mand begint te stinken.

Ik ben voorstander om als goede echte Vlaming, die racisten zonder pardon over het hek te schoppen. Laat ze het voelen dat ze verkeerd bezig zijn, vooraleer ze de helft van de bevolking in vrije val naar de hel trekken.

Ziehier mijn voorstel dat ik al vele jaren in ongewijzigde vorm (met lichte varianten soms) op het internet verdedig.

Het Vlaams Blok moet verboden worden. De partijraadsleden, het voltallige bestuur en de verkozen senatoren en volksvertegenwoordigers moeten vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet worden (anders beginnen ze een nieuwe racistische haatpartij) en ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor een periode van 20 jaar. Lijfstraffen hebben geen zin, want de meeste onder hen zijn echte sado-masochisten, dat haalt dus niks uit integendeel.

De verkozenen op het lagere echelon zoals gemeenteraadsleden, OCMW leden, bestuursleden in de parastatalen enz... verliezen voor 3 jaar hun burgerrechten en krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor een periode van tien jaar.

Het misleide kiespubliek (we maken allemaal wel eens fouten) behoeft helemaal geen straf want vanaf dan zal er terug gewoon gestemd worden.

Als ze dan later nog eens "Amnestie!" brullen, dan weten ze tenminste waarom ze dat roepen. 8)

Mijn vraag is dus: hoe denkt de bijzonder lieftallige goegemeente op dit forum van mijn voorstel? Te radicaal of... niet radicaal genoeg?

Ps: U hoeft het niet met me eens te zijn, je kan trouwens geen lidkaart kopen bij mij
Tja, ieder zijn mening.
Persoonlijk vind ik dat alle besnorde Georgische importbruiden moeten worden teruggestuurd; en dat alle Pianos in d efik moeten worden gestoken.
De Knut is offline  
Oud 9 mei 2005, 12:22   #296
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

He's baaaack.....
Oud 9 mei 2005, 12:56   #297
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard Quousque tandem!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
En het zijn ook niet de referenda die ervoor zorgen dat nergens het volk minder ontevreden is over zijn bestuurders, en dat de burgertrouw hoger is dan elders? U mag best het licht van de zon blijven ontkennen, hoor.
Waarom altijd dit zwart-witdenken? Wanneer zal er eens iemand op dit forum beseffen dat politieke kwesties ingewikkelde kwesties zijn, waarop geen eenduidige antwoorden bestaan? Neen, Zwitserland is rijk geworden door zijn bankwezen, NIET door zijn referenda. Dat belet mij niet een groot bewonderaar van het Zwitsers systeem te zijn. Idd, het Zwitserse politieke systeem is superieur aan het Belgische. Nu goed? Maar dat betekent niet dat het Belgische systeem zo slecht is. En het betekent ook niet dat Zwitserland een "échte" democratie is. Ook hier zijn er oligarchische elementen (parlement) en monarchische (regering).

Citaat:
U wil dus geen echte demcratie, neem ik aan? Wat dan wel? Een soort schijndemocratie? Te laat, die hebben we in de 20ste eeuw gehad.
Ik ben voor stapgsgewijze hervormingen van ons huidige gemengde systeem, en tegen revolutionaire toepassingen van de totalitaire "acclamatorische Führerdemokratie" �* la Stalin, Hitler of Mao. Mao zag de culturele revolutie ook als een uiting van directe democratie. De directe democratie van een gewelddadig opgezweept volk dat blind aan een grote totalitaire leider gehoorzaamt, is niet aan mij besteed. Dat is de democratie van het VB. Ik ben voor een democratie als de Atheense, met een complex systeem van machten en tegenmachten dat elk machtsmisbruik onmogelijk maakt.

Citaat:
Ik heb een voorgevoel dat u nu gaat zeggen dat daar iets mis mee is. Zeg het maar.
Neen, het stemmen van de begroting door de bevolking is voor mij een belangrijke stap en daar moet dringend werk van worden gemaakt. Dat zou meteen ook verhinderen dat een coalitie met VB het desastreuze sociaal-economisch programma van het VB zou uitvoeren. De bevolking zou dit dan wegstemmen.

Citaat:
Dat u er bij blijft, is als argument waardeloos. In een discussieforum hoort men ook te zeggen waarom een bepaalde opvatting beter is. Wat dat betreft, vertel bijvoorbeeld eens wat er zo goed functionneert aan het huidige Belgische "gemengde regime".
Al dat gedoe met argumenten... Een discussieforum dient daartoe dat men opinies uitwisselt, en mekaar verrijkt met verschillende perspectieven. Politologie is geen wiskunde, waar je al je stellingen zwart op wit kunt bewijzen. Aan de hand van je ervaring kom je langzamerhand tot bepaalde opvattingen.

Ooit was ook ik zo'n dogmatische radicaal-democraat die dacht dat je alle problemen kunt oplossen door meer macht aan het volk te geven. Langzamerhand leer je dat de zaken zo eenvoudig niet liggen. Als de VS een sterke president hebben, is dat om een krachtdadig militair optreden mogelijk te maken. Zonder dit monarchische element hadden de VS nooit de Koude Oorlog gewonnen.

Citaat:

Tja, dat vervelend detail toch.
Vooral niet teveel over nadenken, Johan, het zou wel eens je tevredenheid over het Belgische "gemengde regime" kunnen op losse schroeven zetten.

Helemaal niet. Het feit dat het Belgisch systeem tot nog toe overleefd heeft ondanks het VB is een bewijs van haar sterkte. Waarom is het Belgisch systeem zo goed? Omdat het de mensenrechten heeft gerealizeerd, de sociale zekerheid, een van de hoogste BBP's ter wereld, het vreedzaam samenleven met drie taalgemeenschappen en meerdere religies, enzovoort.

Dit laatste punt mag niet onderschat worden. De mensheid is zo debiel dat men overal en altijd mensen met een andere religie, een andere taal of een ander kapsel per se de hersenpan moet inslaan. Dat dit nog toe in België niet gebeurd is, is niet te wijten aan onze intelligentie (die even laag is als overal) maar aan de sterkte van onze instituties.

Dat de debiele hersenpaninslaanders zich verenigd hebben in een partij die veel stemmen haalt, is niet verwonderlijk. Dat is, om met Nietzsche te spreken, "menselijk, al té menselijk", of nog: "dat is de mensheid maar". Wat verwonderlijk is, is dat deze partij nog geen meerderheid heeft gehaald (zoals overal) en de boel nog niet heeft doen springen. In Ivoorkust b.v. is deze partij aan de macht ("les patriotes") en je ziet de resultaten.
jjohanvdb is offline  
Oud 9 mei 2005, 13:30   #298
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wanneer zal er eens iemand op dit forum beseffen dat politieke kwesties ingewikkelde kwesties zijn, waarop geen eenduidige antwoorden bestaan?
waar heeft een voorstander van directe democratie dat dan wel zo gezegd? U vergeet trouwens blijkbaar dat "volksvertegenwoordigers" in uw systeem evengoed JA/NEEN of ONTHOUDING moeten stemmen, of noemt u dat geen "éénduidige antwoorden" soms??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 9 mei 2005, 14:40   #299
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mensen zoals jij maken ons land nog meer ten schande.

gooi u eigen er dan meteen eerst zelf uit want in mijn ogen bent u de meest rotte appel

u haalt hier netjes de democratie onderuit en legt de weg wagenwijd open voor een nieuwe stalin of hitler of eender welke gruwelijke dictator .
maar door uw domheid kunt u dit nog niet eens zien.

u zevert er maar op los

en nog meer zever dus
slegie is offline  
Oud 9 mei 2005, 14:47   #300
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dan ben je in al die 8/1/2 jaar geen stap verder geraakt.
lol het is nog waar ook. Zijn constructieve bijdrage bedraagt nihil, hij kan enkel zaken afbreken en bied geen oplossingen. Hij kan er beter voor zorgen dat men centrum-rechts gaat regeren ipv zoals nu want het is juist dát dat het Vlaams Belang groter maakt. Zoals men zegt: "ze gaan het ook nooit leren".
Maar thepiano is zelf links (had vroeger een SP.A lidkaart) en weigert dus daaraan mee te doen, dus heult hij maar mee met het establishment in de hoop dat dat het Vlaams Belang kan stoppen. Bekijk dan eens de laatste peiling zou ik zo zeggen. 7.5 jaar verloren tijd en een slechte reputatie bij een deel van de mensen, want toegegeven ook niet VB'ers beginnen zich eraan te ergeren. Wat wint hij daar persoonlijk bij ? Niks...
Ik denk dat de ideeën en uitspraken van het Vlaams Belang een groter maatschappelijk draagvlak hebben dan wat hij hier soms verkondigt.

Laatst gewijzigd door separatist : 9 mei 2005 om 14:50.
Internaut is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be