![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op die manier hoeft bij een behoud van het nettoloon, het brutoloon niet evenredig te stijgen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk wel! Want inplaats van het brutoloon van 1 persoon te betalen, moet je plots het brutoloon van bijvoorbeeld 1.2 mensen betalen. Dat is een stijging.
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus U stelt voor dat het loon voor elke werknemer die extra wordt aangeworven gewoon mag afgetrokken worden van de bijdragen voor RSZ van de betreffende werkgever? Lijkt me interessant. Men kan dit dan finetunen tot de privébedrijven zoveel extra personeel hebben herverdeeld dat ze geen bijdragen meer hoeven te leveren. Laten we dan maar hopen dat er niemand meer ziek wordt zeker? Mag ik ook even weten wat dit alles met de Internationale Vrouwendag te maken heeft? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 maart 2012 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=243
zou artisjok nu al weten bij welke categorie vrouwen Rudy haar wil indelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Minister-President
|
![]() Maar die vermindering zal niet voldoende zijn om de extra loonkost op te vangen om extra personeel aan te nemen, hoor...
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom sprak ik ook over een verschuiving dan belastingen van loon naar vermogen. Men is al jaren aan het pierelen dat de loonkost te hoog is en de lasten lager moeten. dat (een deel van) die belastingen elders moeten gehaald worden. Maar geen enkele politieke partij die daar een concreet voorstel over uitwerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() In Frankrijk heeft er ooit eens een - uiteraard linkse - president beslist de werkweek naar 35 uren te brengen.
Het schijnt dat dit enorm veel jobverlies heeft opgeleverd en dat de Franse economie daardoor enorm werd verzwakt. Naar het schijnt beseffen enkel wildvreemden dat niet. Wat zou dat geven als men hier naar 32 uur zou gaan? ![]() Laatst gewijzigd door fantoom : 14 maart 2012 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de Belgische wetgeving is er praktisch geen ongelijkheid meer vast te stellen. Dit was ooit anders. En als er al eens een hiaat in de wetgeving wordt vastgesteld wordt dit zonder veel discussie gecorrigeerd. In België, en hoogstwaarschijnlijk ook in buurlanden, wordt de internationale vrouwendag vooral geclaimd door politica die absoluut willen scoren door te wijzen op zogezegde ongelijkheden gestaafd door statistische gegevens. Dit zijn mijn inziens vijgen na Pasen. Meer zelfs, ik vind dat die moderne feministen zich te veel bemoeien met de afspraken die worden gemaakt binnen het gezin. Je hebt het over het oorspronkelijke doel van de internationale vrouwendag. Wel, ik las dit weekend een reportage over het bezoek van de Bulgaarse Eurocommissaris Kristalina Georgieva aan Oost-Congo. In de reportage kaart ze de toestand aan van vluchtende en verkrachte vrouwen in de Kivu-streek. Dit oa is een thema om zich op internationale vrouwendag zorgen over te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het volgende heb ik hierover gevonden in "Dromen zijn bedrog": "Sociale rechtvaardigheid http://www.vonk.org/19990322766/drom...van-agalev.htm Later hebben ze er nog eens over nagedacht... met het gevolg dat daar bij mijn weten niet meer over gesproken wordt. -------------------- Vonk zal waarschijnlijk wel een kapitalistisch clubje zijn. ![]() Laatst gewijzigd door fantoom : 14 maart 2012 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Minister-President
|
![]() Statistisch gezien misschien wel, maar iets zegt me dat het in de werkelijkheid niet zo rooskleurig is...
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() zijn dat dan de kutwijven waar je het over hebt?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |