Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 10:27   #281
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GalacticSupermarket Bekijk bericht
Dank je en ik denk dat het zelfde voor jou opgaat.

Ooit op een dag.......
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 10:31   #282
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is ok jochie, echt!
Oud 24 april 2012, 10:33   #283
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik lees alleen maar dat je het allemaal niet snapt.
Ow ... pindar heeft het niveau bereikt van Harrie.
Ge maakt vorderingen
Oud 24 april 2012, 11:17   #284
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Talenten, creativiteit en herinneringen zitten wel degelijk enkel en alleen in de hersenen, mocht jij beweren van niet. Het bewijslast licht bij jouw.
Er zijn veel zulke gevallen. Alleen wil de wetenschap ze weer niet accepteren omdat hun wereldbeeld dan in duigen valt:

ziehier het geval van het hartransplantatie:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-like-man.html

Ik zou niet zeggen dat de persoonlijkheid overerft, maar de energie van die persoon. Elk orgaan draagt de energie van diegene van wie het is.
Oud 24 april 2012, 11:20   #285
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er zijn veel zulke gevallen. Alleen wil de wetenschap ze weer niet accepteren omdat hun wereldbeeld dan in duigen valt:

ziehier het geval van het hartransplantatie:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...-like-man.html

Ik zou niet zeggen dat de persoonlijkheid overerft, maar de energie van die persoon. Elk orgaan draagt de energie van diegene van wie het is.
Dit is een ervaring van iemand, er niets wetenschappelijks aan bewezen.

Ik kan hier ook gaan schrijven, dat ik een orgaan van een moordenaar heb gekregen, en dat ik opeens zelf ook moord-neigingen had.

Dat is niet echt een betrouwbare bron, integendeel.
Oud 24 april 2012, 11:25   #286
exodus

Standaard

Citaat:
Dit is een ervaring van iemand, er niets wetenschappelijks aan bewezen.

Ik kan hier ook gaan schrijven, dat ik een orgaan van een moordenaar heb gekregen, en dat ik opeens zelf ook moord-neigingen had.

Dat is niet echt een betrouwbare bron, integendeel.
Met andere woorden je ontkent het vlakkaf, omdat het niet binnen je kraam past. Zegt genoeg.
Oud 24 april 2012, 11:28   #287
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden je ontkent het vlakkaf, omdat het niet binnen je kraam past. Zegt genoeg.
Nee, je hebt niet begrepen wat ik bedoel.
Oud 24 april 2012, 11:32   #288
exodus

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt niet begrepen wat ik bedoel.
Ik begrijp het heel goed, je insinueert dat het verzinsels zijn, en dat het niet klopt.

En als je niets anders kan zeg je dat het niet telt omdat het "maar" een ervaring is en dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Daarachter steken alle skeptische angsthazen zich schuil om binnen hun enge wereldbeeld te blijven. Het is niet omdat die ervaring volgens jou niet wetenschappelijk bewezen is, dat het niet waar is.

Het is inderdaad een ervaring van iemand, en zo zijn er vele ervaringen. Die ervaring toont aan dat er een deel van de energie/persoonlijkheid meekomt bij een orgaantransplantatie.
Oud 24 april 2012, 11:38   #289
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het heel goed, je insinueert dat het verzinsels zijn, en dat het niet klopt.

En als je niets anders kan zeg je dat het niet telt omdat het "maar" een ervaring is en dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Daarachter steken alle skeptische angsthazen zich schuil om binnen hun enge wereldbeeld te blijven. Het is niet omdat die ervaring volgens jou niet wetenschappelijk bewezen is, dat het niet waar is.

Het is inderdaad een ervaring van iemand, en zo zijn er vele ervaringen. Die ervaring toont aan dat er een deel van de energie/persoonlijkheid meekomt bij een orgaantransplantatie.
Wow, jij hebt mij echt wel verkeerd begrepen, ik ben geen zelfingenomen rationeel iemand, die alleen waarde hecht aan de wetenschap, integendeel.

Ervaringen, innerlijke belevingen zijn voor jezelf, daar heeft wetenschap helemaal niets te zoeken. Vandaar dat wetenschap zich ook niet bezig moet houden met geloof en spirituele zaken, die dingen zijn voor jezelf.

Ik heb zelf genoeg ervaringen meegemaakt, die de wetenschap niet kan beantwoorden, simpelweg omdat de wetenschap zich daar ook niet mee bezig moet houden. Oordelen over iemands ervaring is arrogantie des zelve.

Maar ik ben de laatste die zal beweren dat mijn ervaringen, een bovennatuurlijke reden hebben, ik weet het simpelweg niet. het enige dat ik weet is, dat die ervaringen mooi waren.
Oud 24 april 2012, 11:54   #290
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerst was het alleen energie en nu is het de energiepersoonlijkheid die meekomt. Doet me denken aan het vereren van relikwieën. Dan zat er genezingskracht aan een botje of een nagel van een heilige. Ik kan aan mijn tenen voelen dat dit niet waar is.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 11:59   #291
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

een aantal anecdotische reflecties op meer dan 100 miljoen uitgevoerde transplantaties...
Oud 24 april 2012, 12:01   #292
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Eerst was het alleen energie en nu is het de energiepersoonlijkheid die meekomt. Doet me denken aan het vereren van relikwieën. Dan zat er genezingskracht aan een botje of een nagel van een heilige. Ik kan aan mijn tenen voelen dat dit niet waar is.
Voor sommigen is het de persoonlijkheid, voor anderen de energie. Ik zei het ter volledigheid van de draad hier. Hangt er trouwens van af van definitie van persoonlijkheid.

Jullie zijn echt onmogelijke discussiepartners, van de hak op de tak springen, bij het minste detail dat niet lijkt te kloppen vitten, en zo de discussie uit het oog verliezen.

Schampere opmerkingen, weinig respect, geschreeuw, terwijl het jullie eigenlijk zijn die met jullie kop in het zand zitten.
Oud 24 april 2012, 12:04   #293
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor sommigen is het de persoonlijkheid, voor anderen de energie. Ik zei het ter volledigheid van de draad hier. Hangt er trouwens van af van definitie van persoonlijkheid.

Jullie zijn echt onmogelijke discussiepartners, van de hak op de tak springen, bij het minste detail dat niet lijkt te kloppen vitten, en zo de discussie uit het oog verliezen.

Schampere opmerkingen, weinig respect, geschreeuw, terwijl het jullie eigenlijk zijn die met jullie kop in het zand zitten.
Wie is *jullie*, als ik vragen mag?
Oud 24 april 2012, 12:13   #294
exodus

Standaard

Citaat:
Wie is *jullie*, als ik vragen mag?
Wel, aangezien jij anderen uitscheldt voor "flapdrolletje", en van de hak op de tak springt en de draad bevuilt met korte nietszeggende posts, zit je er alleszinds bij.
Oud 24 april 2012, 12:15   #295
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, aangezien jij anderen uitscheldt voor "flapdrolletje", en van de hak op de tak springt en de draad bevuilt met korte nietszeggende posts, zit je er alleszinds bij.
flapdrolletje, dat was grappig bedoeld, je hebt moeite met relativeren?

Van de hak op de tak springen? verklaar je eens nader?
Oud 24 april 2012, 12:58   #296
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga anders letterlijk in op wat jij beweert. Als je natuurkunde gestudeerd hebt in op niveau VWO weet je wat energie is. Welnu, daar komt geen persoonlijkheid of identiteit of karakter aan te pas. De biologie kent het begrip energie ook en dat is afgeleid van wat de natuurkunde daarover zegt. In de biofysica is men zeer geïnteresseerd in energie-opslag en -transport en in verbrandingswaarde. Elektrische energie is weer zeer belangrijk voor de neuro-fysica. Energie komt vrij uit verbranding en het levert de kracht nodig voor lichaamsfuncties maar het draagt geen eigenschappen van de persoon die het gebruikt. Energie verandert bij verbruik in iets anders, zoals warmte, een chemische verbinding of massa in beweging. En van de persoonlijkheidskenmerken waar jij belangstelling voor hebt wil jij nu juist beweren ze niet verbranden en veranderen. Dus je wilt iets beweren waar je geen woorden voor hebt. Dan vraag ik mij af of je wel weet wat je wilt beweren.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 13:01   #297
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ow ... pindar heeft het niveau bereikt van Harrie.
Ge maakt vorderingen
Het niveau van Alboreto is 0, dat van mij de oneindigheid.

Ja: Alboreto denkt dat het zijne hoger is dan het mijne en dat het beter is niks te bezitten dan oneindig veel.

Overigens: ieder het zijne en ik heb er verder geen moeite mee.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 april 2012 om 13:02.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 13:01   #298
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga anders letterlijk in op wat jij beweert. Als je natuurkunde gestudeerd hebt in op niveau VWO weet je wat energie is. Welnu, daar komt geen persoonlijkheid of identiteit of karakter aan te pas. De biologie kent het begrip energie ook en dat is afgeleid van wat de natuurkunde daarover zegt. In de biofysica is men zeer geïnteresseerd in energie-opslag en -transport en in verbrandingswaarde. Elektrische energie is weer zeer belangrijk voor de neuro-fysica. Energie komt vrij uit verbranding en het levert de kracht nodig voor lichaamsfuncties maar het draagt geen eigenschappen van de persoon die het gebruikt. Energie verandert bij verbruik in iets anders, zoals warmte, een chemische verbinding of massa in beweging. En van de persoonlijkheidskenmerken waar jij belangstelling voor hebt wil jij nu juist beweren ze niet verbranden en veranderen. Dus je wilt iets beweren waar je geen woorden voor hebt. Dan vraag ik mij af of je wel weet wat je wilt beweren.
Natuurkunde dat vergelijkbaar is met het niveau van havo, beweerd dit ook hoor.
Oud 24 april 2012, 15:19   #299
exodus

Standaard

Citaat:
Er zijn veel vormen van energie, ook diegene die de wetenschap (tot nu toe) nog niet kan waarnemen. Of ze ze ooit kan waarnemen dat is maar de vraag.

Omdat je met een materialistische bril naar alles kijkt lijkt voor jou het concept van energie die niet fysische is onbestaand. Voor jou moet alles meetbaar of observeerbaar zijn maar het is nu eenmaal niet zo. De hogere realiteit hebben hun eigen energieën. Fysische instrumenten zijn grotendeels beperkt tot de realiteit waar ze uit voortkomen.

Emotie is bijvoorbeeld ook een energie (e-motie = energie in beweging), hetzij op een hogere trilling dan het fysische. We kunnen de effecten van emoties wel meten, maar niet de energie van de emoties zelf. Emoties zijn met hoog sensitieve perceptie zichtbaar in het auraveld van mensen. Mensen die voldoende gevoelig zijn kunnen bijvoorbeeld ook emoties van anderen voelen in hun eigen energieveld, als ze dicht genoeg staan.

Ikzelf heb genoeg ervaring met dit voelen van emoties bij mijzelf en bij anderen om te weten dat dit echt is. Het voelt als een golf, een beweging. Mij moet je niet wijsmaken dat dit niet bestaat want ik WEET dat het bestaat door eigen ervaring. De emoties hangen in het auraveld van de persoon, en zijn geconcentreerder er rond. Dus hoe dichter je gaat hoe sterker je ze voelt. Dat is ook de reden dat veel mensen onbewust wat afstand willen nemen soms.

Als iedereen zou kunnen zien wat er energetisch gebeurt tussen mensen dan zou men nogal wat ogen opentrekken.
Oud 24 april 2012, 15:24   #300
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn veel vormen van energie, ook diegene die de wetenschap (tot nu toe) nog niet kan waarnemen. Of ze ze ooit kan waarnemen dat is maar de vraag.

Omdat je met een materialistische bril naar alles kijkt lijkt voor jou het concept van energie die niet fysische is onbestaand. Voor jou moet alles meetbaar of observeerbaar zijn maar het is nu eenmaal niet zo. De hogere realiteit hebben hun eigen energieën. Fysische instrumenten zijn grotendeels beperkt tot de realiteit waar ze uit voortkomen.

Emotie is bijvoorbeeld ook een energie (e-motie = energie in beweging), hetzij op een hogere trilling dan het fysische. We kunnen de effecten van emoties wel meten, maar niet de energie van de emoties zelf. Emoties zijn met hoog sensitieve perceptie zichtbaar in het auraveld van mensen. Mensen die voldoende gevoelig zijn kunnen bijvoorbeeld ook emoties van anderen voelen in hun eigen energieveld, als ze dicht genoeg staan.

Ikzelf heb genoeg ervaring met dit voelen van emoties bij mijzelf en bij anderen om te weten dat dit echt is. Het voelt als een golf, een beweging. Mij moet je niet wijsmaken dat dit niet bestaat want ik WEET dat het bestaat door eigen ervaring. De emoties hangen in het auraveld van de persoon, en zijn geconcentreerder er rond. Dus hoe dichter je gaat hoe sterker je ze voelt. Dat is ook de reden dat veel mensen onbewust wat afstand willen nemen soms.

Als iedereen zou kunnen zien wat er energetisch gebeurt tussen mensen dan zou men nogal wat ogen opentrekken.
Waarom zouden wij geloven dat jij zoiets werkelijk hebt meegemaakt? Misschien sta je wel gewoon te liegen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be