Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 10:37   #281
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is Elbow ook geband?
Is Elbow een vrouw?
Uh Uh
smosty is offline  
Oud 5 mei 2012, 10:53   #282
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb hier precies iets gemist. Nu ja. Gemist.

Heb me wat verdiept in de geschiedenis van de laatste 500 jaar van het vorige milleniumen het lijkt echt wel terug of we in de aanloop zijn naar fascisme en oorlog. Dezelfde discussies met dezelfde standpunten. En racisme is daar geen hoofdzaak in, slechts een symptoom. Tekeer gaan tegen racisme helpt echt geen zak. Gewone mensen links of rechts of blank of gekleurd worden tegen elkaar opgezet. Verdeel en heers.

Laatst kwam ik in het park van Brasschaat een (groene!) minister (van de meest vervuilde Europese) staat tegen die nog liep te glunderen in de veronderstelling dat hij eigenhandig het fascisme gestopt heeft door de bruinhemden van het Vlaams Blok te klein te krijgen, volledig blind voor de zwartpakken die overal aan de macht beginnen komen momenteel. Dat bleke zwetende zieke gelaat, glunderend omdat hij het kanariepietje in de mijn de strot toe heeft geknepen, ik had me voorgenomen die ineen te rammen als ik die ooit alleen in levende lijve tegen zou komen. Gelukkig ben ik te pacifist, te vredelievend. Haha. Of te laf en te angstig.

Rechtse economische politiek daar ligt het echte gevaar. Niet in de vrije handel of de vrije markt maar in de neoliberale economische visie op arbeid en overheid.
Links kan maar beter niet naar dezelfde oplossingen reiken uit die 19de en 20ste eeuwse discours zoals rechts dat nu placht te doen want communisme is ook fascisme. Er moet iets nieuws komen.

Maar waar iedereen elkaar hier over in de haren vliegt. Verspilde energie. De moeilijkheden tussen verschillende klassen, soorten, rassen - hoe je het ook wilt noemen - los je op door de economische problemen aan te pakken en te zorgen dat iedereen in het werk en de welvaart deelt. Niet door meer politie en gevangenissen of meer gedachtepolitie en indoctrinatie.

Edit : meer on topic : ik ben tegen het bannen.
De regel waarom je verbannen wordt als je gerechtelijke stappen onderneemt begrijp ik niet. Ofwel was er echt iets tegen de wet ofwel niet. Wordt de gerechtelijke stap in het ongelijk gesteld : niets aan de hand voor het forum. Blijkt de gerechtelijke stap gelijk te krijgen : don't shoot the messenger. Of is recht misschien een illusie en eigenlijk een machtsspel ? Nu moet ik wel zeggen dat ik er daarbij vanuit ga dat de eigenaars van het forum niet zelf kunnen worden aangeklaagd omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor wat er geschreven wordt. Natuurlijk ziet een rechter dat misschien anders omdat er een reglement is en gemodereerd wordt. De oplossing : reglement en moderatie af schaffen
Rechtse economische politiek als gevaar, daar heeft u zeker een punt!
Wat dit betekent kun je zien in Duitsland waar mensen meerdere jobs moeten combineren, omdat ze doodeenvoudig geen behoorlijk loon krijgen.
Dus ja, een goed argument!
Maar met de rest van uw redenering ben ik het niet eens.
Hoe ziet u dat, economische problemen aanpakken?
Over werk wordt niet door iedereen over dezelfde manier gedacht.
1. Binnen een aantal Afrikaanse culturen werken voornamelijk vrouwen, mannen veel minder omdat ze heel stereotiep denken over wat " mannenwerk" en " vrouwenwerk" zou zijn. Daardoor vinden zij heel wat werk waarvoor ze in aanmerking komen wanneer ze ongeschoold zijn minderwaardig zoals bijvoorbeeld afwassen, schoonmaken, grootkeuken,rekken vullen in supermarkten. Je krijgt dus echt niet " zomaar" iedereen overal aan het werk!

2. Op tijd komen, niet vroeger weggaan, niet thuis blijven omdat kinderen, moeder, echtgenoot ziek is of je opvang niet geregeld hebt, niet verwachten twee maanden vakantie te krijgen omdat je op familliebezoek wilt,kunnen samenwerken met mannen, vrouwen, dat zijn allemaal zaken die arbeidsattitude bepalen, en niet iedere groep ziet daar de noodzaak van in.
Dat leidt tot ontevreden werkgevers die mensen dan na verloop van tijd afdanken. Aan de attitude van die mensen veranderd niets, en ze blijven hangen in uitkeringen.

Welke oplossingen heeft u daarvoor?

De recente ban van medeforummers was meer dan terecht!
Dat hebben ze aan hun eigen gedrag te danken.
alice is offline  
Oud 5 mei 2012, 10:54   #283
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, bannen hoeft voor mij niet. Maar dat u het raar vindt dat er mensen boos zijn op Suqar, begrijp ik niet goed. Hebt u die verwijzing van haar naar het feit dat Alice kanker zou hebben niet gelezen? Dat vind ik op zijn minst walgelijk!
dit is een zeer pijnlijke persoonlijke aanval op een medeposter en zou met onmiddellijke permban moeten worden bestraft.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 5 mei 2012, 10:55   #284
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Uh Uh
Verkouden of zo? Bedoel je nu dat elbow dezelfde persoon is als.. Uh Uh?
Kan me niet herinneren daar ooit van gehoord te hebben
alice is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:01   #285
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit is een zeer pijnlijke persoonlijke aanval op een medeposter en zou met onmiddellijke permban moeten worden bestraft.
Ik heb dat niet gelezen waar staat dat?
alice is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:07   #286
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Elbow ook geband?
Ja.

Citaat:
Is Elbow een vrouw?
Ja.

Je gaat haar misschien nog kennen als Online of als Dimensie... Alhoewel... Dat is alweer even geleden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:08   #287
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wedden dat hier binnenkort de dubbelnick Cynara Scolymus verschijnt?
Wedden van niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:12   #288
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb dat niet gelezen waar staat dat?
moeilijk terug te vinden Alice.

ik denk dat het nog in het "banmededeling" topic staat, in één van de vele print screens.

Misschien kan SDX je sneller helpen om het terug te vinden.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:14   #289
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, bannen hoeft voor mij niet. Maar dat u het raar vindt dat er mensen boos zijn op Suqar, begrijp ik niet goed. Hebt u die verwijzing van haar naar het feit dat Alice kanker zou hebben niet gelezen? Dat vind ik op zijn minst walgelijk!
Ik heb ook al geschreven dat die uitspraak bijzonder grof is.

Sommigen zijn hier niet "boos" op Suqar. Sommigen willen haar bloed drinken. Dat is voor mij een heel verschil.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:15   #290
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen Txiki ook een straf geven . Hij moet de hele discussie in I&I "Waarom meer mensen iets krijgen tegen allochtonen" lezen. 't Zijn iets meer dan 900 pagina's, da's wel te doen, zeker
Wie hebben jullie dan een straf gegeven? Nogmaals, wie denken jullie wel wie jullie zijn?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:22   #291
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Hoe grof die uitspraak van suqar_7loe ook is, ze kunnen haar hier niet daarvoor sanctioneren.

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 mei 2012 om 11:24.
Firestone is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:23   #292
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Eerst waren jullie er allemaal nog zo van overtuigd, dat die suger-7loe en die andere o zo onschuldig waren, ahhahaha.
Nietzsche is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:24   #293
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Sommigen zijn hier niet "boos" op Suqar. Sommigen willen haar bloed drinken. Dat is voor mij een heel verschil.
Iemands bloed willen drinken, en dat terwijl je diegene alleen kent via een forum.

Is dit serieus?
Nietzsche is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:34   #294
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De regel waarom je verbannen wordt als je gerechtelijke stappen onderneemt begrijp ik niet. Ofwel was er echt iets tegen de wet ofwel niet. Wordt de gerechtelijke stap in het ongelijk gesteld : niets aan de hand voor het forum. Blijkt de gerechtelijke stap gelijk te krijgen : don't shoot the messenger. Of is recht misschien een illusie en eigenlijk een machtsspel ? Nu moet ik wel zeggen dat ik er daarbij vanuit ga dat de eigenaars van het forum niet zelf kunnen worden aangeklaagd omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor wat er geschreven wordt. Natuurlijk ziet een rechter dat misschien anders omdat er een reglement is en gemodereerd wordt. De oplossing : reglement en moderatie af schaffen
Er is ook niets mis mee als je gaat klikken dat je buurman één of ander banaal wetje overtreedt, zonder kwade bedoeling. Maar als die buurman daar achter komt is het toch niet verwonderlijk dat je daar niet meer welkom bent.

Laatst gewijzigd door mkb : 5 mei 2012 om 11:35.
mkb is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:45   #295
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Ik denk dat de meeste forumleden helemaal niet zo wit zwart denken zoals u het wilt voorstellen.
alice is offline  
Oud 5 mei 2012, 11:46   #296
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Eerst waren jullie er allemaal nog zo van overtuigd, dat die suger-7loe en die andere o zo onschuldig waren, ahhahaha.
Welke " jullie"??
alice is offline  
Oud 5 mei 2012, 12:06   #297
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoe grof die uitspraak van suqar_7loe ook is, ze kunnen haar hier niet daarvoor sanctioneren.
2
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2012, 12:06   #298
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iemands bloed willen drinken, en dat terwijl je diegene alleen kent via een forum.

Is dit serieus?
Je kan lezen en dus ook het antwoord op je vraag zelf formuleren.
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2012, 12:06   #299
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke " jullie"??
Goede vraag.
Txiki is offline  
Oud 5 mei 2012, 12:07   #300
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Voor het omzeilen van een ban echter wel.
mkb is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be