![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweemaal neen. Op dit forum zijn er wel mensen die het potentieel hebben om intellectueel zijn, maar die momenteel met andere zaken bezig zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is gevaarlijk, vooral 1000 Brussel dan. Daar heb ik toch wel wat dingen zien gebeuren. Molenbeek is minder gevaarlijk, omwille van de sociale controle. Daar heb ik ook al wat zien gebeuren, maar door de prompte reactie van de buurtbewoners (waaronder mijzelf) kon het altijd voorkomen worden.
De gevaarlijkheid van Brussel is weliswaar erg relatief t.o.v. de echte ongevaarlijke steden ter wereld, maar voor Noord-West-Europa is het best wel gevaarlijk. Brussel is, net als de haven van Antwerpen, in handen van de georganiseerde misdaad. Daar zie ik onze regimepartijen niet direct iets aan doen. Die zijn te druk bezig met de echte problemen, zoals halalvlees of meiden in niqab.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juni 2012 om 11:52. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke forummers zijn er volgens instaat om intellectueel te worden, en hoezo zijn ze met andere dingen bezig? Wat moet een intellectueel doen om een intellectueel te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als ik me niet vergis had ik het daar al over in mijn oudere antwoord aan Johan Bollen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je graag een intellectueel willen zijn? Of zou dat je krankzinnig maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent niet tegen abortus, maar gaat dat niet in tegen de principes van de islam?
Door abortus uit te voeren vernietig je toch iets dat door Allah geschapen is? Ik vraag mij erg af hoe een moslim abortus kan goed praten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. een intelligent iemand 2. een bepaald ideaal van universalisme (model: Sartre) Maar ik voel eigenlijk nog meer voor 3. intellectuelen zijn al diegenen die zich professioneel met ideologische en contra-ideologische productie bezighouden En dat is precies wat ik in gedachten had toen ik het had over mensen op dit forum die wel het potentieel hebben, maar met iets anders bezigzijn. Journalisten, opiniemakers, publicisten zijn in deze definitie intellectuelen, hoe dom hun stellingen ook mogen zijn. Caroline Fourrest is een intellectuele, hoewel ze alleen maar leugens vertelt. Vandaar Boniface's uitdrukkingen "intellectuels faussaires": - "intellectuelen-valsmunsters" - ze liegen de hele tijd, maar hun job is wel van intellectueel te zijn, van ideologie en contra-ideologie te produceren. Ik werk zelf in het bedrijfsleven en ben dus niet bezig met ideologische en contra-ideologische productie. En ja, ik sluit in de toekomst geen "career change" uit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mij niet vergis, had ik het deze vraag reeds beantwoord. Ik zou niet zeggen dat ik abortus goedpraat. Ik heb er een genuanceerd oordeel over.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juni 2012 om 13:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je werkt in het bedrijfsleven, maar gaat dat ook niet in tegen je principes als mens?
Want volgens mij ben jij nogal kritisch tegen liberalen, en als ik het goed heb zit het bedrijfsleven daar vol mee. Sowieso het hele cultuurtje rond het bedrijfsleven, ik had niet gedacht dat dat jou aantrok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vernietigd iets dat door Allah geschapen is, en dat is dan toch heel erg verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke dag dood je leven. Volgens meer Oosterse tradities is dat slecht voor je karma, ja. In de islam werkt dat anders. Als je meer wil weten daarover zou je islamitische rechtsgeleerden moeten lezen en kijken hoe zij tot hun conclusies komen. Zoals gezegd, zijn er ook rechtsgeleerden die abortus in alle gevallen afwijzen. Interessanter is de methode hoe zij tot hun conclusies komen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam juicht het niet toe, maar een compleet verbod is nooit de bedoeling geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denk je zelf over abortus? Of is dat voor de topic "Vraag het aan Nietzsche"?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf redelijk pro abortus, het is niet dat ik er bij te springen. Maar ik zie er geen enkel probleem bij. Dieren doden wij enkel en alleen om een lekker stukje vlees op ons bord te krijgen, dus ik zie niet in waarom we opeens sentimenteel moeten gaan doen als het om onze eigen soort gaat. Zo ben ik zelfs voor postnatale abortus is sommige gevallen. Jij zal mij nu wel een walgelijk en onmenselijk persoontje vinden, maar het is wat het is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er dus geen leeftijd aan hangen, want dat is allemaal zo arbitrair. het ligt eerder aan de situatie. |
|
![]() |
![]() |