Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 23:27   #281
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Objectief gezien zie ik helemaal niet hoe België zou kunnen splitsen en voor mij is zo'n thema een tijdverlies. Is dit het einde van de wereld omdat u in België in plaats van in Vlaanderen leeft? Is dit erg het feit in een land met ook Franstaligen en Duitstaligen te leven?

Het gaat er niet om of het 'erg' is, het gaat erom of het 'verstandig' is om met 2 verschillende talen in één land te wonen waar weinigen van houden.

Zo is relatief recent Tjechoslowakije nog gesplitst. Dat vond je toch ook niet 'erg'?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:31   #282
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het zijn nochtans niet de Vlaams-nationalisten die zeggen dat hun landgenoten racisten en fascisten zijn.
Klopt. Dat zeggen de Franstalige media voortdurend. Alles om de heart & soul van de migranten te winnen. Functioneel zwart maken dus.

Uit de Vlaamsche media ronkt dan weer voortdurend het gerucht dat Walloniers luie lapzwansen en buitenlanders criminelen zijn. Of dát functioneel is?
Oud 31 mei 2012, 23:37   #283
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tot welk superras reken je jezelf dan?
Die troetelnaampjes ... I love them. Heb je er nog een paar?
Ik ben mezelf en woon niet in België.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:44   #284
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Klopt. Dat zeggen de Franstalige media voortdurend. Alles om de heart & soul van de migranten te winnen. Functioneel zwart maken dus.

Uit de Vlaamsche media ronkt dan weer voortdurend het gerucht dat Walloniers luie lapzwansen en buitenlanders criminelen zijn. Of dát functioneel is?
Kunt u mij eens een paar voorbeelden geven van dergelijke zaken uit die "Vlaamsche media" (sic) waarover u het heeft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:45   #285
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles om de heart & soul van de migranten te winnen.

En of ze van die heart & soul van de migranten genieten, de franstaligen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...in-niqab.dhtml

Wat hebben de Vlamingen toch laten schieten zeg.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 31 mei 2012 om 23:45.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:45   #286
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben mezelf en woon niet in België.
Moei je er dan niet mee (net zoals die fransozen)!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:51   #287
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Moei je er dan niet mee (net zoals die fransozen)!
*KNIP*

Gelieve niet te schelden.

Laatst gewijzigd door Akira : 1 juni 2012 om 12:01.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:53   #288
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Uitstekende verwoording van uw gematigd standpunt, waarin uiteraard de loyauteit t.a.v. het eigen land vanzelfsprekend maar ook heel nuchter aanwezig is.
Ik ben ook aangenaam verrast door de diepgang en formulering van de inzichten, die in dit rapport aanwezig zijn. Uiteraard ben ik het niet eens met bepaalde nogal eenzijdige maar begrijpelijke francofiele benaderingen en suggesties, ik kan er echter mee leven.

Ik kan me echter de indruk niet ontdoen, dat de Franse delegatie wel tot de conclusie is gekomen, dat met de factor Vlaanderen in welkdanig toekomstig perspectief gewoon rekening zal dienen gehouden te worden en dat een opslorping van gans België �* la Napoléon (I et souhaitée par III) onmogelijk is. Het uitgebreide verhaal van het Vlaamse verzet tegen het middeleeuwse Frankrijk en de Vlaamse taalstrijd binnen België worden uitgebreid in de verf gezet als excuus.

Voor Brussel houdt men zelfs rekening met een mogelijk toekomstig Europees federaal district. Er blijkt evenwel uit het betoog, dat dit slechts een wensdroom is. Andere Europese landen zouden aan de financiering van deze oplossing moeten meedoen en dit laatste is hoogst twijfelachtig. Het wordt dus afwachten.

Blijft Wallonië en daarvoor ziet men geen bezwaar tot een integratie. De duitstalige Oost-kantons lijkt men zo nodig aan een Oostelijke nabuur te willen schenken in een gunstige algemene West-Europese herschikking.

De tussenkomsten van enkele super Belgicistische woordvoerders zoals Baron Buysse (ex-Bekaert), de lepe Sinardet (B-plus) en enkele anderen waaronder nitwit Flahaut worden vermeld maar met de nodige omzichtigheid met uitzondering voor de 'feiten' of 'voorvallen', die ergens een grond zouden kunnen vormen voor een te bepalen 'tussenkomst'.

Het 'België' van vandaag heeft immers weinig of geen toekomst in de ogen van de Fransen. Men weet niet hoe het zal aflopen, er zijn veel tegenstrijdige signalen, maar een gewaarschuwd man telt voor twee, men weze voorbereid op alles.

Reden te meer voor de Vlaamse regering en partijen allerhande om op diplomatisch maar ook ander gebied onze naburen voor te lichten over de noodwendigheden om tot een gezonder democratisch 'België', 'Vlaanderen' en 'Wallonië' te komen in welk staatsverband dit ook moge gebeuren.
Oprechte dank voor uw interessante en open maar objectieve repliek, mijnheer Fcal. Ik ben het in grote mate eens met wat u stelt.

Naar mijn bescheiden mening maken sommige mede-forummers in deze draad de fout om één en ander louter vanuit een typisch Belgisch communautair of zelfs Vlaams-nationalistisch oogpunt te bekijken : wij nemen de politieke situatie in België uiteraard waar vanuit een ruimer en meer algemeen perspectief, waarbij wij niet enkel oog hebben voor de standpunten van één bevolkingsgroep, maar van beide belangrijkste bevolkingsgroepen, want België bestaat tot nader bericht niet enkel uit Vlaanderen of uit Wallonië of Brussel. Ik vind dat bedoeld rapport dit goed weergeeft.

Ik denk of hoop toch tenminste dat de meesten hier begrijpen dat het rapport helemaal niet de bedoeling heeft om ons te bemoeien met de interne Belgische politiek. Het betreft een rapport dat er voor onze eigen Assemblée toe strekt zelf een beter zicht te hebben op de politieke en communautaire situatie in uw land. Dat uw land één van onze buurlanden is en bovendien deels een Franstalig land, wekt vanzelfsprekend op zich reeds onze interesse om goed geïnformeerd te zijn, maar vergeet toch ook niet dat bijvoorbeeld uw politieke wereld er recent in geslaagd is om een opvallend wereldrecord te vestigen inzake de duurtijd van de regeringsvorming, dus dan moet het de Belgen niet te verbazen dat minstens de andere staten van de Europese Unie, inzonderheid uw buurlanden, een zo duidelijk mogelijk zicht willen hebben op de evolutie van de politieke toestand in België.

Het mogelijks interessante vanuit uw aller oogpunt bekeken, is wellicht dat het rapport en de desbetreffende discussie binnen de commissie u allen zelf een duidelijker beeld verstrekt van hoe wij Fransen in de algemeenheid de situatie in België, en de evolutie ervan zien.

Wie met voldoende aandacht zowel op als tussen de regels kan lezen, merkt dat één en ander precies gelijkloopt met wat ikzelf hier reeds jaren als repliek geef op de kennelijk onwrikbare stokpaardjes van sommige forumdeelnemers, het weze zowel Vlaamsvoelenden als belgicisten of unitaristen :

• Wij beseffen zeer goed dat het Belgisch staatsverband al een tijdlang aan het uiteenvallen is, en zijn er van overtuigd dat België in de huidige staatsvorm geen al te lang leven meer beschoren is.

• Wij beseffen zeer goed dat de Belgische unitaristische visie, overigens slechts door een zeer kleine minderheid der Belgen aangehangen, geen enkele kans maakt.

• Wij azen helemaal niet op Wallonië, maar als het er op aankomt zullen wij om culturele redenen geen neen (kunnen) zeggen als Wallonië ooit om aansluiting bij Frankrijk zou verzoeken, mits een expliciet akkoord van de internationale gemeenschap.

• Brussel interesseert ons geen ene bal, om het eenvoudig uit te drukken. De Belgische Franstaligen die menen dat het als cadeau meebrengen van Brussel in het hiervoor beschreven geval een troefkaart zou zijn, vergissen zich schromelijk.

• Wij hebben totaal niet de bedoeling om, bij een uiteenvallen van België, op welkdanige wijze het Nederlandstalig deel ervan “in te palmen”, ook al is dat economisch gezien het enig interessant deel van uw land.

• Ja, wij vinden dat sommige extreme aspecten van het Vlaams-nationalisme naar fascisme neigen. Ikzelf kreeg bakken kritiek over me heen toen ik het destijds aandurfde om hier een schoolvoorbeeld ervan aan te klagen, en zo mogelijk nog meer toen ik stelde dat dergelijke akkefietjes de Vlaamse belangen véél meer kwaad dan goed doen : ik heb het over de als bekende N-VA’er opgevoerde Van Aelst die op uw nationale TV ongebreideld kwam uiteenzetten dat men zich in geen enkel beschaafd land verstaanbaar kan maken als men de Franse taal spreekt, en men bovendien vaststelde dat de N-VA nadien op geen enkele wijze van die stelling afstand wenste te nemen.

• Etc…etc…

En om ietwat ludiek af te sluiten : ik kon een schaterlach niet bedwingen bij het lezen in deze draad van de visie van een paar enkelingen, die er begot van overtuigd zijn dat uw Di Rupo bij machte is om naar eigen goeddunken een rapport van een commissie in onze Assemblée te « sturen »…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 mei 2012 om 23:55.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 23:54   #289
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik doe wat ik wil en een stuk stinkend plebs zoals jij zal daar niets aan veranderen.

Natuurlijk niet, 'hoogedele en welgestrenge'!
ik hoop dat de mods hun werk doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 00:13   #290
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens een paar voorbeelden geven van dergelijke zaken uit die "Vlaamsche media" (sic) waarover u het heeft?
Ja , direct al de post na de jouwe.

Geef een Vlaam nooit de kans om te gaan kakken/pissen/schijten op een migrant , en hij gaat dat doen he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
En of ze van die heart & soul van de migranten genieten, de franstaligen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...in-niqab.dhtml
Oud 1 juni 2012, 00:18   #291
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
• Wij hebben totaal niet de bedoeling om, bij een uiteenvallen van België, op welkdanige wijze het Nederlandstalig deel ervan in te palmen

Daar zal de discussie dus over gaan bij een splitsing. Wat is dat precies: het Nederlandstalig deel ?

Als er tegen die tijd nog 20 % Vlamen in de Rand wonen is dat dan 'Nederlandstalig?
Oud 1 juni 2012, 00:18   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geef een Vlaam nooit de kans om te gaan kakken/pissen/schijten op een migrant , en hij gaat dat doen he.
Geen antwoord op de vraag.

Iets wat ik ook verwachtte trouwens.
Oud 1 juni 2012, 00:25   #293
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal de discussie dus over gaan bij een splitsing. Wat is dat precies: het Nederlandstalig deel ?

Als er tegen die tijd nog 20 % Vlamen in de Rand wonen is dat dan 'Nederlandstalig?
Maakt 't uit?

Laat Frankrijk Brussel opeisen en we zien wel wat er (internationaal) gebeurt...
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 00:34   #294
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat precies het Nederlandstalig deel van België is moeten in de eerste plaats de Belgen zelf onderling uitmaken, mijnheer Leclerc.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 06:17   #295
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt nogal pretentie om je mijn landgenoot te noemen! Jouw land is in elk geval niet het mijne. Dus...
Officieel woont u nog steeds in België, dat u het wil of niet. U bent dus Belg en dit dat u het wil of niet en uw land is nog steeds België, dat u het wil of niet. Een Waal/Franstalige Belg is dus nog steeds een landgenoot van u, dat u het wil of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 06:27   #296
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om of het 'erg' is, het gaat erom of het 'verstandig' is om met 2 verschillende talen in één land te wonen waar weinigen van houden.

Zo is relatief recent Tjechoslowakije nog gesplitst. Dat vond je toch ook niet 'erg'?
Het is juist een rijkdom in een land te wonen waar verschillende talen en culturen aan bod komen. En dit moeten de Vlaams-Nationalisten begrijpen.
Oud 1 juni 2012, 06:31   #297
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Rand is Nederlandstalig maar ik vind het zeer positief dat de Franstalige aanwezigheid er zo groot is. Er is helemaal niets verkeerds daarmee.
Oud 1 juni 2012, 06:56   #298
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en in welke "Vlaamsche" media is dat dan?
Oud 1 juni 2012, 06:59   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is juist een rijkdom in een land te wonen waar verschillende talen en culturen aan bod komen. En dit moeten de Vlaams-Nationalisten begrijpen.
Kunt u mij dan eens uitleggen wat het verband is tussen staatsvorm en cultureel aanbod. Verdwijnt de Franse cultuur in onze achtertuin als België ophoudt te bestaan misschien? Zullen we niet meer naar de Ardennen op vakantie kunnen gaan eens Vlaanderen onafhankelijk is geworden?
Oud 1 juni 2012, 06:59   #300
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus een artikel die ook in alle Franstalige media te lezen zijn, noem jij een voorbeeld van Vlaams racisme?

echt, blijft er af jong.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be