![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo lang één en ander de democratie niet in aanmerkelijke mate aantast vind ik dat geen wereldschokkend drama, maar - en ik denk dat wij het daaromtrent eens zijn - het mag ons niet beletten om toch vragen te blijven stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kind vrij kon ontplooien, zou dat dan ook niet liever met vriendjes of vriendinnetjes zijn gaan spelen of gaan zwemmen? http://www.youtube.com/watch?v=gGFjk...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=wougc...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=IHAfM...eature=related http://www.youtube.com/watch?feature...qcrUlVAk8&NR=1 Hebben ze zeker allemaal in 't zwembad geleerd terwijl ze daar met hun vriendjes aan het plonzen waren. Jan, stopt nu eens met uw eigen blazen wijs te maken. Die kinderen weten niet eens hoe een zwembad er uit ziet. Laatst gewijzigd door Garry : 16 juni 2012 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is 14 jaar geleden begonnen toen men bij de begrafenis van mijn vader nog het lef had rond te komen met de schaal terwijl de mis op zichzelf al peperduur was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U kent wellicht het “gebruik” in de USA, waarbij ouders die een kind aan een katholieke school willen laten studeren, vooraf moeten “bewijzen” zelf katholiek te zijn vooraleer hun kind wordt toegelaten. Bovendien worden die ouders geacht maandelijks een “enveloppe” aan de lokale kerk te schenken, met wat geld, naar ”best vermogen”. Laat het daarbij duidelijk wezen dat wie een zekere sociale status heeft niet moet afkomen met $50 per maand, nietwaar. Ik laat u tevens raden welke invloed één en ander als bij mirakel blijkt te hebben op de schoolresultaten van het kind, maar u hebt ongetwijfeld niet méér uitleg nodig om te begrijpen dat gans de zaak om geld draait, en om weinig anders. Goed, dat is in de USA zo, en niet bij ons. Maar de katholieke kerk aldaar vertegenwoordigt bij mijn weten dezelfde god en derhalve dezelfde religie als bij ons, dacht ik. Kunt u begrijpen dat mensen als wij heel wat vragen hebben omtrent dergelijke in naam van een god of minstens in naam van een religie overduidelijk op geldelijk gewin gerichte praktijken ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 juni 2012 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen begrijpen mensen dat toch verkeerd. 't Bedrag dat voor de begrafenis gevraagd wordt, is heus niet integraal voor de pastoor. Hij krijgt daar maar een bijzonder klein deeltje van, een som die door de Vlaamse bisschoppen onderling werd vastgelegd. Een som die dan nog eens gedeeld moet worden door het aantal celebranten. Als er een priester is met diaken ontvangen elk... 20 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kan ik u meegeven: mijn kinderen krijgen een opvoeding waar de christelijke beleving ook z'n plaats krijgt. Tegelijkertijd zijn al mijn kinderen actief in andere zaken: sportief, cultureel, sociaal. Jeugdbeweging, turnclub, zwemclub, enz. Dus? Ik maak mezelf niets wijs. Als vader van een gelovig gezin kan ik alleen maar u erop wijzen dat een religieuze opvoeding niet eenzijdig hoeft te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, er is geen beinvloeding op de schoolresultaten. U mag trouwens ook niet vergeten dat Amerikanen maar een fractie van de belastingen betalen die wij moeten ophoesten. Vandaar ook hun mogelijkheid om over een veel groter budget te beschikken dat ze naar eigen invulling kunnen besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat één en ander geen invloed heeft op de schoolresultaten is de officiële versie van het verhaal, die u kennelijk graag uitdraagt. De werkelijkheid is anders, en ik kan u verzekeren dat onze vrienden en vriendinnen geen leugenaars zijn. Sommigen ervan wonen trouwens op zeer grote afstand van elkaar, en ik ga er niet van uit dat zij onderling zouden afgesproken hebben om ons eenzelfde verzonnen verhaal voor te spiegelen. Het is weliswaar juist dat een verhoudingsgewijs klein aantal kinderen uit de "sociaal lagere klasse" aan dergelijke scholen studeert, en dat de ouders ervan met weinig geld over de brug kunnen komen. Maar u weet ongetwijfeld dat van hen wordt verwacht dit te compenseren door ruime inzet "als vrijwilliger" in de werking van de kerk. Hoe dan ook, de realiteit is dat voor het gros der ouders de ganse zaak om geld draait. Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 juni 2012 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Evenwel, voor uw informatie : ik heb zelf destijds zowat vijf jaar lang (en mijn - toen nog voorbestemde- man evenzeer de laatste vier van die vijf jaar, maar wees gerust, ik bespaar u mijn levensverhaal) in de USA gestudeerd en dus verbleven, en ik ben derhalve niet helemaal onbekend met het daar bestaand schoolsysteem. Ik ben niet zinnens om daaromtrent in detail een boekje open te doen, doch ik verzeker u dat de realiteit omtrent de aan kerken gerelateerde scholen aldaar totaal anders is dan u blijkt te geloven. Om het gebald te stellen : mijn overtuiging is dat indien er een god bestaat, deze weinig fier kan zijn op het gros zijner vertegenwoordigers op aard, al wil ik graag aannemen dat er uitzonderingen bestaan. En dat geldt voor alle religies, voor zover mij bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U negeert feiten, wat wil zeggen dat als u die vereniging blijft steunen u zich schuldig maakt aan schuldig verzuim.
![]() |