![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou jij wel graag hebben he? Het Frans staat zelfs niet in de top 10...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik ga het nog eens herhalen...hij noemt dat een "blijvende handicap"... En wacht eens even...hij gaat zelfs nog verder...hij vindt zelfs dat deze breed gedragen mening eigen is aan: en ik citeer nogmaals: de "voorstander van de Franstalige dominantie over Vlaanderen"... En met dat zieke gezwets zou ik niet mogen lachen misschien? Ondertussen is iedereen die daar iets van kent het er over eens dat onze jeugd goed tot zeer goed Engels leert via het onderwijs aangevuld met een bijna oneindig aantal andere kanalen. En dat is prima. Daarom moet het Frans als verplichte tweede taal blijven gedoceerd worden. Zeg nu zelf: Onze kinderen met een taalachterstand opzadelen om onze taalgebonden lafheid in Vlaams Brabant te maskeren is zo achterlijk dat het bijna misdadig is... Enkel mogelijk in het zieke brein van blinde extremisten.
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlamingen moeten hoe dan ook Wallonie boycotten... ik doe dat al... zelfs Vlaamse bedrijven die met een Belgisch keurmerk pronken koop ik niet. Ik ben ook geen klant van Belgacom, Electrabel of Belgius (nog een bbelachelijkere naam dan Fortis in den tijd).
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
door hun uitkeringen te weigeren? de OCMW te boycotten? door te werken?
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever niet, maar het feit dat ze dit nu al decennia lang aan het doen zijn, heeft me doen besluiten dat ik liever niet meer verplicht solidair ben met een landsgedeelte dat spuwt in de hand die hen voedt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie gaat niet over Frans leren en spreken, maar over de dwang van de Vlaamse regering om Frans als enige verplichte tweede taal op te leggen aan onze kinderen, en hen alzo om politieke redenen een handicap te bezorgen.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank je om de link erbij te zetten, zo kan iedereen zelf vaststellen dat u liegt. ![]()
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom zou het Frans als 2de taal onze kinderen een handicap bezorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat u nu al onze medeforummers gaat beledigen door er op te rekenen dat die enerzijds geen link kunnen openen en anderzijds die link niet kunnen lezen is er toch wel tenenkrullend over hoor... ![]() Edit: ahum...u noemt het anleren van Frans als tweede taal geen "handicap" ...neen..u noemt het een "blijvende handicap"... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 juni 2012 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de meeste gevallen heeft men de keuze dat men als 2de taal kiezen kan en dat voor landen waar men maar 1 taal heeft. Want in Zwitserland lijkt het me sterk dat men als 2de taal standaard Engels heeft. Frans als 2de taal en Engels als 3de taal is verre van een handicap in Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Engels lepelt er vanzelf in; het volstaat in het onderwijs om het wat bij te schaven. Frans is tegenwoordig wat anders. 't Laatste wat de jeugd in 't Frans gehoord heeft is " j'aime j'aime la vie " en dat is al een tijdje geleden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt twee soorten oppositie in dit tweeland, blijkbaar:
de ene is toevallig van flaminganten, en dan noemt men dat calimero-gedrag; de andere is toevallig van belgicisten, en dan noemt men dat (zonder garantie dat de Franstalige elite het verstaat) "the duty of the opposition is to oppose". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Ik herhaal...stel aan een gemiddelde humaniorastudent een vraag in het Frans en het wordt lachen... Echter: hij heeft in datzelfde humaniora technieken geleerd om die taal te assimileren....zet hem in Frankrijk en na zes maanden spreekt die al vlotjes Frans...
![]() |