![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan kan Nederland vlaanderen ongehinderd bezetten, bedoel je dat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=75 http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=80 België/Belgique klopt echter van geen kanten. Sinds wanneer is dat politiek geladen neologisme van de incivieke separatisten van 1830 eigenlijk in zwang geraakt als vertaling van het Latijnse Belgica, vraag ik me trouwens af....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 augustus 2012 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
Is mijn terrein niet, kan er dus weinig verder op zeggen. Onbelangrijk ook, maar vond het interessant Major studies of the Dutch Maarten H. D. Larmuseau, N. Vanderheyden, M. Jacobs, M. Coomans, L. Larno, and R. Decorte. "Micro-geographic distribution of Y-chromosomal variation in the central-western European region Brabant." Forensic Science International: Genetics 5:2 (March 2011): pages 95-99. First published online on October 29-30, 2010. The researchers concentrated on the Brabant region that today encompasses three Belgian provinces and a Dutch province called Noord-Brabant (North Brabant). 477 males with deep paternal ancestry in this region were tested for their Y-DNA. Excerpts from the Abstract: "[...] In total, eight Y-haplogroups and 32 different subhaplogroups were observed, whereby 70% of all participants belonged to only four subhaplogroups: R1b1b2a1 (R-U106), R1b1b2a2* (R-P312*), R1b1b2a2g (R-U152) and I1* (I-M253*). Significant micro-geographical differentiation within Brabant was detected between the Dutch (Noord-Brabant) vs. the Flemish regions based on the differences in (sub)haplogroup frequencies but not based on Y-STR variation within the main subhaplogroups. A clear gradient was found with higher frequencies of R1b1b2 (R-M269) chromosomes in the northern vs. southern regions, mainly related to a trend in the frequency of R1b1b2a1 (R-U106)." Brian P. McEvoy, Grant W. Montgomery, Allan F. McRae, Samuli Ripatti, Markus Perola, Tim D. Spector, Lynn Cherkas, Kourosh R. Ahmadi, Dorret Boomsma, Gonneke Willemsen, Jouke Jan Hottenga, Nancy L. Peterson, Patrik K. E. Magnusson, Kirsten Ohm Kyvik, Kaare Christensen, Jaako Kaprio, Kauko Heikkila, Aarno Palotie, Elisabeth Widen, Juha Muilu, Anne-Christine Syvanen, Ulrika Liljedahl, Orla Hardiman, Simon Cronin, Leena Peltonen, Nicholas G. Martin, and Peter M. Visscher. "Geographical structure and differential natural selection amongst North European populations." Genome Research 19 (2009): pages 804-814. First published online on March 5, 2009. The entire genome SNP polymorphism was studied in 2099 people with origins in multiple Northern European countries, which was whittled down to 2051 people after further analysis of some of their backgrounds and genetic admixture. The Netherlands was one of those countries and a total of 284 Netherlands people participated. The paper notes that the genetics of the United Kingdom partly overlap with those of the Netherlands. Maurice P. A. Zeegers, Frans van Poppel, Robert Vlietinck, Liesbeth Spruijt, and Harry Ostrer. "Founder mutations among the Dutch." European Journal of Human Genetics 12 (2004): pages 591-600. Published online on March 10, 2004. http://www.khazaria.com/genetics/dutch.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
Als rijkste van de wereld zal het bij jullie dus waarschijnlijk meer dan $120.000 per Vlaming zijn. Wij komen hooguit aan 1/3 van dat bedrag per inwoner. Ranking 2008: 1. Lichtenstein: $118.000 per inwoner 2. Quatar: 3. Luxemburg: 4. Bermuda: 5. Kuweit: Walen en Hollanders hebben wat gemeen, het zijn duidelijk allebei armoedzaaiers vergeleken met Vlamingen. Hoe komen zulke rijke lui als jullie in vredesnaam zo diep in de schulden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt de naam "België" dan? Of klopt de naam "Frankrijk"? Of wat te denken over "Rusland"? En "Italië"? Een benaming ondergaat nu eenmaal de wedervaren van de geschiedenis. Met "kloppen" heeft het gewoon niets te maken. Of gaan we bijvoorbeeld ook het woord "zuurstof" zo benaderen, omdat wat we inademen toch geen "zure stof" is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Het enige middel dat ons institutioneel rest is de organisatie van het NL-onderwijs dankzij de gemeenschapsbevoegdheden. En daar moet ik spijtig genoeg vaststellen dat 'de macht en de kracht' vh. geld niet wordt ingezet. ![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 augustus 2012 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2012 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Is België staatkundig eigenlijk nog ver verwijderd van de Zwitserse situatie?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De opkomst van Vlaanderen was volledig het resultaat van een opkomende middenklasse die tegen de Brusselse burgerij in een eigen economie opbouwde. Die middenklasse was er gekomen dankzij sociale en culturele strijd tégen de Brusselse burgerij in. Ondanks België dus.
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo zat het in mekaar, in één zin samengevat, en als dusdanig heeft het noorden uiteraard niets ingelijfd. Spanje heeft de gebieden die nu Belgie zijn terug onder zijn kontrole gebracht. Het énige punt dat ge hebt is dat de generaliteitslanden niet vertegenwoordigd waren in de unie.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 augustus 2012 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2012 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Europees Commissaris
|
![]() Naar ik las is het echter gewoon zo dat een moderne zware industrie de nabijheid van een haven nodig heeft.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 augustus 2012 om 13:29. |
![]() |
![]() |