Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2013, 00:12   #281
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Eindelijk gaat hij een aantal koppen van het UCI met zich mee sleuren.

Maar respect verdient dit niet, hoe dan ook wil hij partieel nog zijn eigen vel redden.
Dat hij zijn eigen vel probeert te redden is duidelijk maar dat hij ook UCI kopstukken wil meesleuren in zijn val draagt volledig mijn goedkeuring weg.
Die hebben in het verleden al veel te veel potjes toegedekt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 05:51   #282
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen nog wat doortrapte leugen van "the boss" vakkundig blootgelegd:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...30115_00434590
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 18:05   #283
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zouden meer dan één miljard mensen naar de totale neergang van Armstrong kijken, meer dan naar de maanlanding...

Armstrong heeft ook $5 miljoen aangeboden aan de Amerkaanse staat ter compensatie van zijn bedrog. De VS hebben die omkoping geweigerd. Op dat vlak zijn ze keihard in de VS: misbruik van overheidsgeld wordt zwaar bestraft.
Oud 16 januari 2013, 18:18   #284
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Armstrong heeft ook $5 miljoen aangeboden aan de Amerkaanse staat ter compensatie van zijn bedrog.
De VS hebben die omkoping geweigerd. Op dat vlak zijn ze keihard in de VS: misbruik van overheidsgeld wordt zwaar bestraft.
Wat betekent dat?

O ja, het gaat hierom:

De postadministratie US Postal sponsorde van 1999 tot 2004 het team van Armstrong voor meer dan 30 miljoen dollar en eist nu een deel van dat bedrag terug.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2013 om 18:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 18:22   #285
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betekent dat?
Een bekentenis. LA wil blijkbaar in het reine komen met zijn geweten. Ik denk dat voor hem nog een heel moeilijke tijd komt. De druk op hem moet immens zijn. De man verdient echter geen medelijden, hij is zelf altijd beenhard geweest.
Oud 16 januari 2013, 18:28   #286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een bekentenis. LA wil blijkbaar in het reine komen met zijn geweten. Ik denk dat voor hem nog een heel moeilijke tijd komt. De druk op hem moet immens zijn. De man verdient echter geen medelijden, hij is zelf altijd beenhard geweest.
Het gaat integendeel om enorme bedragen
Oud 17 januari 2013, 07:49   #287
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...30116_00435703
Mooi interview met Hein Verbruggen.
Citaat:
-In 1994 zag iedereen de Gewiss-ploeg wegknallen uit het peloton en het podium inpalmen in de Waalse Pijl. Ceramiche Ariostea pakte uit met dezelfde soort stunts… Rook u toen geen onraad?

‘Zien, ruiken of vermoeden is iets anders dan weten. Als bestuur moet je dingen kunnen bewijzen. Als je iemand 215 keer controleert en hij is altijd negatief, dan zit het probleem vooreerst bij de test zelf. Nou, daarvoor ben ik niet verantwoordelijk.'

‘Lance Armstrong heeft nooit, maar dan ook nooit positief getest bij ons. Ze komen steeds met twee gevallen. Eén: het gebruik van cortisonezalf in 1999 – die zaak is door het Franse ministerie behandeld en niet door de UCI. En twee: een verdachte test in 2001. Die hebben we opgevolgd, zoals we dat altijd deden bij verdachte waarden. We zeiden tegen de renner: “We kunnen je nu niet pakken, maar je mocht tot hier en je zit nu hier. Je staat heel erg rood op de radar”. Dat hebben we ook gedaan bij Tyler Hamilton. Die zegt nu: “Ik was eigenlijk positief, maar ze lieten me lopen”. Dat is intens gemeen.'
Lees de rest ook maar na.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:44   #288
eno2
Banneling

Standaard

Lance is niet geloofwaardig. Manta ook niet. Maar Lance geeft dat toe...
Oud 17 januari 2013, 13:05   #289
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Hein Verbruggen heeft duidelijk boter op het hoofd en hij probeert zichzelf nu in te dekken nu de grond onder zijn voeten bijna ondragelijk heet aan het worden is. Wie gelooft die man nu nog. Hij zal ook laag vallen na de bekentenis van Armstrong.

Ondertussen is Armstrongs ego vrijwel volledig aan diggelen geslagen:

http://www.hln.be/hln/nl/1297/Doping...-gegooid.dhtml
Oud 17 januari 2013, 14:13   #290
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

En ondertussen heeft het IOC ook gevraagd aan LA om zijn bronzen medaille van de spelen van 2000 terug te geven.

Ach, wat een zootje. De hele wielerwereld wil afrekenen met decennia aan doping en wil daarvoor één persoon naar de slachtbank brengen. De rest? Doe maar braafjes alsof er niets aan de hand is en blijf vooral herhalen dat dit 'van een andere tijd' is en dat 'die tijd nu voorbij is'.
Oud 17 januari 2013, 14:47   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En ondertussen heeft het IOC ook gevraagd aan LA om zijn bronzen medaille van de spelen van 2000 terug te geven.

Ach, wat een zootje. De hele wielerwereld wil afrekenen met decennia aan doping en wil daarvoor één persoon naar de slachtbank brengen. De rest? Doe maar braafjes alsof er niets aan de hand is en blijf vooral herhalen dat dit 'van een andere tijd' is en dat 'die tijd nu voorbij is'.
Hein zijn beste repliek : ‘Tja, ik vind het allemaal best.'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:05   #292
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
The investment bank founded by Thomas Weisel, the powerful Silicon Valley financier who bankrolled and owned Lance Armstrong's former cycling team, also managed assets for the then-head of cycling's governing body, according to a broker who handled the accounts.
http://online.wsj.com/article/SB1000...RDS=verbruggen
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:18   #293
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Armstrong is gewoon een geweldige topsporter, met of zonder doping.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 18:11   #294
eno2
Banneling

Standaard

Lance is alleen maar een geweldige cheat

Die mag voort mij wat in de bak, zoals Marion Jones.

Zij kon nog het slachtoffer van haar omgeving zijn. Lance was een drugbaasje.
Oud 17 januari 2013, 18:30   #295
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lance is niet geloofwaardig. Manta ook niet. Maar Lance geeft dat toe...
PA==>RD
Oud 17 januari 2013, 19:01   #296
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat Armstrong zich best ergens opsluit en zich niet meer laat zien en geen kranten meer leest komenden maanden/jaren...

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielren...ij-Oprah.dhtml
Oud 17 januari 2013, 19:32   #297
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Geloof jij, werkelijk die Hein Verbruggen? Hij heeft een bijzonder zware verantwoordelijkheid in de schandalen waar het wielermilieu nu onder gebukt loopt. Die man is een charlatan, de grootste leugenaar die er is. Deze man is een misdadiger, en de grootste nestbevuiler je kan indenken. Hij is veel slechter dan Amstrong. Je maakt je echt belachelijk als je hier toont de woorden van die bandiet naar waarde te nemen.
Oud 17 januari 2013, 20:05   #298
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Geloof jij, werkelijk die Hein Verbruggen? Hij heeft een bijzonder zware verantwoordelijkheid in de schandalen waar het wielermilieu nu onder gebukt loopt. Die man is een charlatan, de grootste leugenaar die er is. Deze man is een misdadiger, en de grootste nestbevuiler je kan indenken. Hij is veel slechter dan Amstrong. Je maakt je echt belachelijk als je hier toont de woorden van die bandiet naar waarde te nemen.
Die man zegt tenminste de zaken zoals ze zijn... Armstrong heeft Touren gereden en gewonnen en is niet betrapt op doping. Indien wel hadden ze hem wel uit de Tour gezet, Fransen zijn niet zo pro-Amerikaans.
Ik hoop in alle geval dat er snel een deftig antidopingbeleid komt met betrouwbare mensen zodat we met enige zekerheid kunnen zeggen dat er toch al enkele renners zuiver meerijden. Nu is dat niet het geval, geen enkele renner is zuiver want niemand kan het bewijzen.
Een deel van de posters hier gedraagt zich als deel van een dolgedraaide meute die een vrouw stenigen omdat ze op dezelfde bus zit als de mannelijke chauffeur...
Men zou Armstrong verdorie moeten binnenhalen als erelid van het antidopingcomité, de beste boswachter is nog steeds een ouwe stroper.
Oud 17 januari 2013, 20:20   #299
eno2
Banneling

Standaard

Als Lance het zover schopt, dat hij een dealtje mag maken, en meewerken aan het "onderzoek", kan hij een vorm van strafvermindering krijgen. Daar mikt hij allicht op.
Oud 17 januari 2013, 20:29   #300
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Artikel uit 1999
,Epo-gebruik op de terugweg''
UCI-voorzitter Verbruggen meldt positief nieuws over Tourpeloton

,,De gezondheidscontroles van de voorbije week leerden ons dat de hematocrietwaarde van het rennersbloed lager zit dan bij de metingen voor de start. Dat kan erop wijzen dat we het epo-gebruik een halt toeriepen en zelfs aan het terugdringen zijn.''
Er was, zoals vorig jaar, geen telefoontje naar Cuba voor nodig om Hein Verbruggen richting Frankrijk te doen inslaan. De Nederlander kent intussen de omvang van de schade die de bom van toen veroorzaakte. Hij was er veertien dagen geleden in Le Puy du Fou al bij om als een echte wielerpaus zijn schapen toe te spreken vooraleer de startvlag werd geheven.

Vinger
Renners én ploegleiders kregen nog eens van dichtbij zijn waarschuwende vinger te zien. Zaterdag streek de UCI-voorzitter in Saint-Flour neer voor een blitzbezoek aan de wedstrijd en het land dat al sinds de proloog met aandrang op een volgend dopingschandaal zit te wachten. Geen krant of ze slooft zich uit om naar verdachte oorzaken te zoeken voor de dominantie van Lance Armstrong. Dag na dag wordt de meest onwaarschijnlijke wetenschappelijke onzin zwart op wit in het land verspreid.
,,Indianenverhalen'', omschrijft Verbruggen de hetze, die wel begrip toont voor de hardnekkigheid waarmee ze wordt gevoerd. ,,Ik begrijp best dat de pers met een zeker wantrouwen naar de Tour afzakte. Na vorig jaar zouden de journalisten gek zijn, mochten ze de knoppen zomaar omdraaien. Maar ze mogen ook niet overdrijven. Wat Armstrong momenteel meemaakt, moet pijnlijk zijn.''

Mea culpa
De president van de internationale federatie pleit ook zichzelf niet vrij van schuld. Hij slaat zelfs mea culpa. ,,Misschien schort er wat aan de communicatie van de UCI. We zitten met de dopingbestrijding op de goede weg, maar dat drong blijkbaar nog niet door tot de pers,'' gaat Verbruggen op zijn elan door.
,,Neem de hematocrietcontroles van de voorbije twee weken. Niemand, maar dan ook niemand viel door de mand. Wat meer is: als we de waarden van de tweede metingen vergelijken met die voor de start is een daling merkbaar van de waarden. Zo moet het ook na een inspanning die intussen al twee weken duurt. Ik blijf voorzichtig, maar ik weet bijna zeker dat het epo-probleem langzaam uit de wereld verdwijnt.
We zijn in elk geval op de goede weg en dat is ook wat ik van de ploegleiders verneem. Eigenlijk hadden we die vaststellingen aan de media moeten melden. Dan was dat blijvende wantrouwen niet nodig geweest. Ik denk dat voor de pers het moment gekomen is om zich weer op het sportieve aspect van het wielrennen te concentreren en het dopinghoofdstuk af te sluiten.''

Festina
Verbruggen had voor zijn bezoek aan de Tour geen datum met meer symboliek kunnen uitkiezen. 17 juli: precies een jaar geleden werd, na iets meer dan een week spanning en heibel, het Festina-team uit de wedstrijd gezet. Twaalf maanden later lijkt de stal gedeeltelijk uitgemest.
,,Dat mogen we rustig stellen,'' knikt de UCI-bons.
En wij gaan door met de strijd. Maandag op de rustdag controleert de UCI de renners samen met het Franse ministerie van Sport op het gebruik van perfluorocarbon of PFC. Het gaat niet echt om dopingcontroles, wel om een gezondheidsonderzoek zoals we dat voor epo uitvoeren. De test gebeurt ook niet via het bloed, maar door lucht in een zakje te blazen, zoals bij alcoholcontroles. De resultaten worden niet meegedeeld en hebben evenmin gevolgen voor de renners. Een test, meer is het niet. Maar wel een test die ons veel wijzer kan maken.''
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be