![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is energieverlies, dat is hypothiceren en pure verspilling van tijd, geld en energie. En vrouwen en kinderen zijn er de dupe van. Van dat soort gedachtengoed, waar mannen zich krampachtig aan vasthouden. Het blijft een stuiptrekkend mannelijk bastion. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() De leer van de katholieke Kerk heeft eeuwenlang de mensen op een denkspoor gezet en gehouden. Eén van de pijlers van dat denken was de vanzelfsprekendheid om vrouwen te discrimineren.
Dat heeft niets met fantasie te maken. Ik moet het bestelde boek 'La potière jalouse' van Claude Lévi-Strauss gaan ophalen. Iets over klei en het scheppen van mensen. Ben benieuwd. Voor dat uw god met klei ging spelen, deden anderen dat blijkbaar ook. En veel vroeger. Nihil sub sole. Je weet toch dat de hersencapaciteit van de mens van 40.000 geleden dezelfde is als die van de mens van nu? Het is maar in het voordeel van de gelovige dat er van die duizenden jaren eerder geen geschreven bronnen bestaan. Dat is een ferme mazzel voor een gelovige; een kruisje te kunnen zetten op duizenden jaren mensheid. Misschien waren daar wel matriarchale (niet matrilineaire) samenlevingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() Goed dat het veranderd is. Mijn data waren indd van eind jaren tachtig. Archaïsche toestanden toen, kan ik je verzekeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u eigenlijk al van pastorale werksters gehoord? Zij kunnen ook diaken worden. Die dames mogen sacramenten toedienen. Dat mogen gehuwden zijn. Hier wat meer informatie : http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6346922 Hier eveneens een interview met één van die dames http://www.penhouse.be/humaninterest...nantwerpen.pdf Om met haar woorden te spreken : Wat betekent die wijding? Wij zijn toch ook toegewijd. U onderschat de invloed van vrouwen in de Kerk schromelijk.
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een traditie die vele eeuwen stand hield en die er mede de oorzaak van is dat zoveel namen steeds weer terugkwamen. Als een kind een andere naam kreeg, bracht dat soms familieruzies teweeg. Voor de lieve vrede kozen de ouders dan maar de naam van peter en meter. Dat is één van de weinige tradities waarvan ik blij ben dat ze afgeschaft werden, natuurlijk kon men chance hebben want niet iedere peter gaf een afgezaagde naam door. Zo is in mijn familie Hildebrand een veel voorkomende naam. Bepaald in het algemeen net geen veel voorkomende naam.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 september 2012 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb al heel wat doodsbrieven zien passeren, waarschijnlijk meer dan u!
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wilt die toch ook niet afschaffen?
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 september 2012 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten in welke zin vrouwen of kinderen de dupe zijn van die verscheidenheid in roeping zoals de Kerk ons leert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel het doopsel, maar dat is de mogelijkheid van iedere christen. Man als vrouw. Leek of geestelijke. Jong of oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want objectief gezien verlaat het slachtoffer (vrouw of man, maakt niet uit) het territorium dat ze/hij deelde met een partner die de dader is van het geweld. Objectief gezien dient de dader van het fysieke en/of psychische geweld de plaats te ruimen. Niet andersom. Laat de dader zijn sis-kaart en schoon ondergoed bijeengrissen en braafkens komen vragen om de rest later op te halen en te vragen wanneer het past. Laat de dader vanuit een andere locatie zijn vervoer regelen met zijn werk. Waarom zou een slachtoffer zich onzichtbaar moeten maken voor de dader die kan gaan en staan waar hij wilt tot het gerecht uitspraken kan doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwen en kinderen zijn wel de dupe in elk natie met een sterke geloofsleer! Kijk naar de Zuid-Amerikaanse landen maar als voorbeeld. Sterk aan het veranderen? Dat kan. Maar het blijft een lamentabele, tamme, uiterst trage evolutie. Het stramien blijft dat ze liever de klok zouden willen terugdraaien als dat mogelijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga verder niet teveel meer met jou argumenteren want ik stel vast dat je in een enge cirkel rondjes maakt. Mijn denkcirkel is groter. Die twee kunnen nooit samengaan. Jij zit volgens mij in een kooitje (Jezus' woorden). Je hebt altijd het zelfde zicht en je hoort altijd dezelfde geluiden. Sommige vogelsoorten gedijen heel goed in een kooitje. En zingen zelfs. Anderen gaan erin dood omdat ze teveel gezien, gehoord en doorvlogen hebben. Voor de ene mens kan het geloof geestelijke veiligheid betekenen (de tralies van de kooi die de kanarie beschermen tegen de kat), voor een andere mens kan dat geloof alleen maar een enge denkkooi zijn. Onze denkwerelden liggen heel ver uit elkaar. Maar dat is oké. ![]() |
|
![]() |
![]() |