Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 13:12   #281
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als eens in een slachthuis geweest?

Vandaag moeten die aan zeer strikte normen voldoen, af hun vergunning word ingetrokken.
Ja ik ben vaak genoeg in slachthuizen geweest, en wat jij hier beweert is gewoonweg onjuist.

Denk jij nu werkelijk, dat die oostblokkers die daar vaak werken ook maar enige vorm van empathie hebben naar dieren?

Gast, het is hartstikke leuk om koeien nog een paar flinke trappen tegen de poten aan te geven, voordat ze geslacht worden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:14   #282
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je hebt er geen kritiek op geuit, maar je pleit er wel voortdurend tegen door stijl belangrijker te vinden als functie.
Stijl en vorm is niet per se hetzelfde. Je kunt form erg letterlijk vertalen. Vroeger volgde men gewoon vaak de standaardvormen. Denk aan de typische neoklassieke gevel met linker- en rechtervleugels ernaast. Louis Sullivan werkte daarentegen met hoogbouw.

Citaat:
Ornament is crime is ondertussen toch al serieus achterhaald.
Maar nog steeds erg dominant.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 3 november 2012 om 13:15.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:17   #283
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan, lees de reacties! Het gaat echt wel om meer dan alleen die katten. Het is een meute die bloed heeft geroken. Eindelijk kunnen ze die kunstenaar, die voor hen symbool staat voor vanalles en nog wat eens aanpakken! De mensheid op zijn kleinst. Natuurlijk speelt het een rol dat het om katten gaat. Daar zit net het hypocriete van de hele zaak. Morgen zitten ze misschien met hun kinderen of kleinkinderen in een circus met wilde dieren of eten ze foie gras op een receptie.
Het is een meute die bloed heeft geroken. Ik denk precies hetzelfde als ik de linkse meute bezig zie en hoor over de voordracht van Karim Van Overmeire als schepen.
De linkse mensheid op zijn kleinst.
Laat ze nu maar 's een koekje van eigen deeg krijgen, de linkse bloedhonden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:19   #284
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Conservatisme =/= stilstand.

Ik zie architectuur vanuit continuïteit. Stijlperiode na stijlperiode bouwt men voort op wat voorheen kwam, of reageert men door iets totaal tegengesteld te doen. De vernieuwingen van Art Deco en Art Nouveau zijn tevens opgenomen in de late neogotiek (bv. Cram), en Gaudi baseerde zich dan weer sterk op de neogotiek in zijn Sagrada Familia. Zuivere art nouveau hernam vaak motieven uit de rococo. Postmodernisme herneemt dit proces weer.
Dat is hetzelfde als wat ik schreef. Het punt is dat vernieuwing geen radicale ommezwaai hoeft te betekenen, maar wel kan. Conservatisme daarentegen hekelt zo'n radicale ommezwaai. En het is net dat uitsluiten dat het moeilijk verenigbaar maakt met kunst.

Laatst gewijzigd door Edina : 3 november 2012 om 13:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:22   #285
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
My god, wat een argumentatie.

Er zijn ook mensen die vinden dat Anders Breivik goede dingen heeft gedaan.
Ik ben niet mee vrees ik. Geen idee op wat je post precies een reactie is...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:30   #286
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hetzelfde als wat ik schreef. Het verschil is dat vernieuwing geen radicale ommezwaai hoeft te betekenen, maar wel kan. Conservatisme daarentegen hekelt zo'n radicale ommezwaai. En het is net dat uitsluiten dat het moeilijk verenigbaar maakt met kunst.
Dat maakt niets moeilijk verenigbaar. Dat maakt het moeilijk verenigbaar met bepaalde kunststromingen. Conservatief is overigens het label dat jij me toedichtte, op basis van wat van mijn veralgemenende berichten. Als ik alle nuances moet gaan neerpennen, ben ik nog lang bezig. Rococo en bepaalde stromingen van de barok vind ik vaak afschuwelijk, terwijl ik expressionistische architectuur zoals de Amsterdamse school bijvoorbeeld wel kan smaken.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 3 november 2012 om 13:35.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:41   #287
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, lees de reacties! Het gaat echt wel om meer dan alleen die katten. Het is een meute die bloed heeft geroken. Eindelijk kunnen ze die kunstenaar, die voor hen symbool staat voor vanalles en nog wat eens aanpakken! De mensheid op zijn kleinst. Natuurlijk speelt het een rol dat het om katten gaat. Daar zit net het hypocriete van de hele zaak. Morgen zitten ze misschien met hun kinderen of kleinkinderen in een circus met wilde dieren of eten ze foie gras op een receptie.
Natuurlijk komt het feit dat de inspirator van het hele wansmakelijk gebeuren het verwende kind Fabre is. Niet iedereen slaakt kreetjes van enthoesiasme voor het beplakken van vanalles en nog wat met massa's keverkadavers, of met schijfjes ham. Niet iedereen gaat akkoord dat het (letterlijk) laten zeiken van toneelactrices op een scène dient geapprecieerd te worden. Laat ons zeggen dat deze kattenmishandeling de spreekwoordelijke druppel is die een boordevolle emmer ergernis doet overlopen. En daar heb ik alle begrip voor. Net zoals ik er begrip voor heb dat de mensen er zich plat aan ergeren dat een pipo fortuinen verdient aan het maken van strontmachines of het mishandelen van dieren door ze te tatoueren . Net zoals ik ook er begrip kan voor opbrengen dat veel mensen verbaasd zijn dat zogezegde "progressieve" journalisten in onze media met het ernstigste gezicht dan de mening van deze individuën gaan vragen over aspecten van de actuele politiek en het sociaal-economisch beleid, terwijl velen onder hen zelfs niet in staat zijn een rekeningafschrift begrijpend te lezen, laat staan de jaarrekening van een onderneming.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:44   #288
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Fabre is een bevoorrecht kunstenaar. Zou hij dat beseffen?

Geweld is natuurlijk niet goed te keuren tegen de man, maar hoeveel mensen krijgen niet een pak slaag zonder dat het nieuws is.

De schuld op een partij steken lijkt me niet correct tenzij men dat ook kan aantonen.

Fabre's
Citaat:
want ik hou van dieren
klinkt me ongeloofwaardig, niet alleen omwille van de omhoog geworpen katten, maar ook omwille van de ham op pilaren of kevers die als decoratie gebruikt worden. Of is Fabre's kunst ontdaan van ethische overwegingen?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:49   #289
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gaia heeft weldegelijk al negatieve reacties gegeven op de film en de behandelingen die Fabre geeft aan dieren.
Maar ze kunnen hem niet gerechtelijk vervolgen, want anders deden ze dit ook.
Waarom steekt Fabre dan niet de schuld op Gaia, maar op het NVA?

Beter zou zijn dat hij zijn vinger niet op een hele groep maar op de daders zou richten m.i. Men zou hem anders nog van racisme kunnen gaan verdenken.

Website
Oud 3 november 2012, 13:51   #290
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Het toont vooral hypocrisie en opportunisme aan.
Helemaal mee eens, ik beschouw de veronderstelde aanval op Fabre in Spoor Noord dan ook als een geraffineerd kunstwerk. Als het Mukha het wil aankopen, heeft het mijn steun daarvoor.
Oud 3 november 2012, 13:53   #291
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Best mogelijk dat Fabre zijn aanval overdrijft of zelfs verzint, maar de greep uit de reacties op zijn facebookpagina, maken het in ieder geval niet onwaarschijnlijk. Triestig spektakel deze hypocriete massahysterie.
Citaat:
- Gast ik beloof a 1 ding als ik a tegen kom ist gedaan me awe kunst zielig ventje
- Jan, als ik u tegenkom dan slaag ik op uw muil in naam van de kunst.
- Jan Fabre, het is werkelijk te hopen dat onze paden elkaar niet kruisen, want dan gaat het er echt niet prettig voor je uitzien, en zeker niet als dat ergens op een dakterras is.....
- Ik hoop dat een hele hoop mensen u van straat gaan halen en u aan vleeshaken op gaan hangen.
- Hij moet behandeld worden,zoals hij zijn dieren behandeld!!!!!!!! Oog om oog,tand om tand,werkt nog steeds het best!
- Tijd om eens foto's van u te pakken met gebroken neus en tanden klootak..... als je begint te denken dat je een afgod bent. See you soon vuile kankerleier
- Hey, Vuile Lul, als ge u in Antwerpen laat zien en ik zie u dan gooi ik u van de trappen, hard en gemeend totdat je doodbloedt !!
Ik heb persoonlijk al heel mijn leven minimum 3 katten gehad en vind dat er ook wat over. Misschien zou ik het nog enigszins begrijpen als de woede van die mensen zich richtte op de daders zelf. Blijkbaar lopen die vrijuit. Hoe kan dat nu ??? Is het voor die mensen dan te moeillijk om uit te zoeken wie dat zijn misschien ?

Misschien dit poezeke er eens op afsturen?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 3 november 2012 om 13:58.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:05   #292
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Tja, kunst die als 'mooi' ervaren wordt, is foei want Hitler vond dat ook zo.

Moderne kunst, zoals ik eerder al zei, doet me denken aan het sprookje van de nieuwe kleren van de keizer, zoals Wim Rietdijk ook zegt. Als we eerlijk zijn vinden de meesten van ons vele moderne werken gewoonweg spuuglelijk, en denken we vaak van 'dit kan ik ook'. Echter willen weinigen dat openlijk toegeven, en doen we allemaal mee in deze waanzin, want we zijn bang alleen te staan. Zelfverklaarde kunstenaars, die leven op subsidies, houden dit alles ook mee in stand.

Échte esthetische kunst, die wordt nu verwaarloosd en verketterd.
Ik krijg de boodschap vanuit die gesubsidieerde actuele kunstwereld dat ik best de schoonheid die ik in mijn werken toelaat kan laten varen als ik succes wil hebben (niet alsof mijn werken niet ook een 'inhoud' zouden hebben, maar dat is niet van belang blijkbaar gezien de schoonheidsdoodzonde die ze regelmatig begaan). Vanuit de commerciële kunstwereld krijg ik dan weer de boodschap dat mijn werk te verscheiden is om succesvol te zijn (je weet wel...mensen die een herkenbaar product willen kopen om hun sociale status via kunst wat extra pluimen te geven). Gemarginaliseerd door bekrompenheid. zo voel ik dat aan. Blijkbaar moet een kunstenaar tegenwoordig een vernuftig marketinginzicht hebben en zijn kunst daaraan aanpassen, de actuele kunstmode bespelend.

Je kunst zuiver willen houden van de kleinmenselijke verlangens van de kunstwereld komt overeen met genegeerd worden tegenwoordig, alsof authentieke kunst dient geknecht.

Help.

Website
Oud 3 november 2012, 14:08   #293
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor de jongeren onder ons: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_C...zelfontvoering
Oud 3 november 2012, 14:14   #294
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk al heel mijn leven minimum 3 katten gehad en vind dat er ook wat over. Misschien zou ik het nog enigszins begrijpen als de woede van die mensen zich richtte op de daders zelf. Blijkbaar lopen die vrijuit. Hoe kan dat nu ??? Is het voor die mensen dan te moeillijk om uit te zoeken wie dat zijn misschien ?

Misschien dit poezeke er eens op afsturen?
Lijk verdacht veel op onze Fidel
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:16   #295
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=1eVWUOBaIKM
Oud 3 november 2012, 14:26   #296
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Voor zover dat ze zo'n poezeke al omhoog gesmeten krijgen en het per ongeluk op hun eigen kop terecht komt, zullen ze wel 2x nadenken de volgende keer.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:29   #297
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Of laat ik de vraag eens bij u leggen, als een Tuymans, Fabre, Delvoye en weet ik wie nog allemaal zogenaamd geen "esthetische kunst" zijn (wat dat ook moge betekenen), zeg me dan eens wie er volgens u wel esthetische kunst maakt vandaag?
Dat is eigenlijk een valstrik vraag. Want hoe kan men verwachten dat het publiek de vele genegeerde kunstenaars kent?

Bijgevoegd "Icarus' Vlucht" uit 2012 (met detailfoto, origineel is iets minder gesatureerd qua kleur). Misschien kan u eens aanduiden wat dit 'lukraak' onbekend werk minderwaardig zou maken aan het werk van Delvoye, Tuymans of Fabre. Mij lukt het niet om dat te zien namelijk.

Het actuele kunstparadigma zit vol vooroordelen over hoe kunst dient te zijn, terwijl het tegelijkertijd het bestaan van haar modieus gedrag ontkent.

Tuymans is uitgesproken Belgicist nationalist die zijn naam gemaakt heeft met ongevaarlijke sociaal kritische kunst...Leopold, holocaust. Net wat het establishment op dit moment nodig heeft om haar progressiviteit te tonen. Slimme marketingman die Tuymans heb ik de indruk. Verwacht er geen werk van dat de onderdrukking van de Palestijnen of de hypocresie van westerse humanitaire interventies heden ten dage aan de kaak stelt. Hij is nochtans rijk genoeg nu om zich dat te kunnen veroorloven.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  icarusVlucht_web.jpg‎
Bekeken: 53
Grootte:  855,8 KB
ID: 88168  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IcarusVlucht_detail1_web.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  843,2 KB
ID: 88169  

Website
Oud 3 november 2012, 14:47   #298
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het in elkaar slaan van een kunstenaar en deze achtervolgen is inderdaad een moderne hedendaagse vorm van kunst; een echte happening.
Je kon wel eens meer gelijk hebben dan je zelf vermoedt.
Oud 3 november 2012, 14:57   #299
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maak het maar belachelijk.

Maar ik zal u zeggen, dat N-VA stoottroepen nu de Belgische straten onveilig maken is helemaal niet om te lachen. En dan het schaamteloos in elkaar slaan van eerlijke Belgische kunstenaars, het moet stoppen gewoon. Neen aan de N-VA straatterreur.
Oud 3 november 2012, 15:01   #300
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn dus heel wat mensen die er geen kat van geloven dat de Fabre in mekaar geslagen is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_C...zelfontvoering
http://www.wiki.hetvrijevolk.com/ind...om_van_Croiset

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be