Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 12:26   #281
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
België bestáát. Als een staat nog wel. Wat is Vlaanderen? Een gewesteke of een gemeenschapke van Ons Nobel Koninkrijk? 8)
Vlaanderen is een regio die de laatste decennia steeds meer eigen bevoegdheden heeft gekregen. En dit ten nadele van "België bestáát". 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 12:26   #282
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Tja, als jij het houdt bij "zij gebruiken die tactiek om kiezers te lokken", dan lijkt een eenvoudig "zij gebruiken dat helemaal niet die tactiek om kiezers te lokken" mij voldoende. Wel goed dat je zelf ook ziet dat zulke "argumenten" niks voorstellen.
M.a.w.: een loze uitspraak die nergens op gebaseerd is. En dan komen janken om de inhoudelijkheid van berichtjes.
[/quote]aha, waartoe dienden die 2 voorbeelden dan?

maar dat was je al vergeten, zeker

Citaat:
Maar het Blok is niet "les Flamingants". En de PS is niet "de Walen".
les flamingants identificeren zich met het vb, de walen met het ps

maar blijf vooral verder mieren neuken, elk zijn voorkeur

Citaat:
En het VK is "OVERAL"?
jij zegt "nergens", ik geef je een tegenvoorbeeld
meer is niet nodig

Citaat:
Trouwens, wij zitten hier niet met het terroristische IRA. En jullie?
dat bewijst dat hier een extra probleem is, niet dat de bestaande problemen van belgie hier niet bestaan

Citaat:
In grote lijnen: het is niet omdat men het ergens anders erger heeft, dat je op je luie krent moet blijven zitten. En vraag me nu a.u.b. niet om er nog een tekeningetje bij te maken ook.
toch wel
met wat was dat dan een analogie?

Laatst gewijzigd door gm10 : 29 juli 2004 om 12:32.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 12:28   #283
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De IRA zal er waarschijnlijk ook gekomen zijn omdat het VK zo goed de rechten van noord-ierland respecteerd en rechtmatig bezet.

Sjans dat wij nog geen dergelijke organisatie hebben om onze bezetter op te stoken.
ik vermeldde het VK in de context van de discussie, distel sleurde er naar aloude gewoonte een irrelevant element bij

dus als jullie het IRA willen bespreken, start dan een aparte topic op
Oud 29 juli 2004, 12:29   #284
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Volkomen gelijk Patriot! maar zolang de PS hier met zijn vlag blijft zwaaien blijf ik bij men standpunt, een unitair België is juist wat ze willen en ik ben geen voorstander om ze dat te geven...tenzij er heel wat verandert.
De PS is helemaal geen voorstander van een Unitaire staat... het federalisme geeft hen net de mogelijkheid nog meer macht en postjes te vergaren. De meeste Walen zijn de PS beu - en ik weet dat je nu afkomt met de verkiezingsuitslag maar ik zeg u dit: mensen die in Vlaanderen op het Blok zouden stemmen, stemmen daar dikwijls PS. Uit gewoonte, of omdat Meneer de Volksvertegenwoordig gezegd heeft dat dat moest. Maar er staat iets te veranderen in Wallonië - ik ken genoeg Walen om dat te weten. FN wint dagelijks aan aanhang, hoewel ze onderworpen zijn aan een TOTALE media-boycot, en ook CDH groeit.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 12:29   #285
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volkomen gelijk Patriot! maar zolang de PS hier met zijn vlag blijft zwaaien blijf ik bij men standpunt, een unitair België is juist wat ze willen en ik ben geen voorstander om ze dat te geven...tenzij er heel wat verandert.
bij een unitair belgie zijn ze wel in de minderheid
het is complexer dan dat
Oud 29 juli 2004, 12:31   #286
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zal de juiste uitleg zijn.
disteltje, disteltje, disteltje
waar blijf je die rake one-liners uithalen
Oud 29 juli 2004, 12:33   #287
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
aha, waartoe dienden die 2 voorbeelden dan?

maar dat was je al vergeten, zeker
Helemaal niet. Ik heb ze immers in hetzelfde berichtje ontkracht.

Citaat:
les flamingants identificeren zich met het vb, de walen met het ps

maar blijf vooral verder mieren neuken, elk zijn voorkeur
Wat een nonsens zijn dat nu weer. Ik identificeer mij als Flamingant helemaal niet met het Blok, en ik zal helemaal niet de enige zijn. En zoals we al vaker gezien hebben, begin jij nu over "mieren neuken" wanneer het duidelijk wordt dat je het niet kan halen.

Citaat:
jij zegt "nergens", ik geef je een voorbeeld
meer is niet nodig
Je geeft helemaal geen voorbeeld. Je zegt enkel dat de problemen in het VK dezelfde zijn als hier, zonder dit te staven. En alleen al de aanwezigheid van het IRA in het VK toont aan dat uw voorbeeld nergens op slaat.

Citaat:
dat bewijst dat hier een extra probleem is, niet dat de bestaande problemen van belgie hier niet bestaan
Welk zijn dan de problemen van België en welke zijn de VK-versies?

Citaat:
toch wel
met wat was dat dan een analogie?
Zucht.... Met het oplossen van problemen in dit land. Jongens toch...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 29 juli 2004, 12:35   #288
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vermeldde het VK in de context van de discussie, distel sleurde er naar aloude gewoonte een irrelevant element bij

dus als jullie het IRA willen bespreken, start dan een aparte topic op

Lees: Het bestaan van het "IRA", waarmee ik aantoon dat het VK helemaal niet dezelfde problemen heeft als België (itt wat gm10 zei), brengt gm10 in nauwe schoentjes. Dè oplossing: weer beginnen janken over irrelevante elementen.

Oud 29 juli 2004, 12:38   #289
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
disteltje, disteltje, disteltje
waar blijf je die rake one-liners uithalen
Pas maar op dat je geen irrelevante dingen zegt.
Oud 29 juli 2004, 12:41   #290
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij een unitair belgie zijn ze wel in de minderheid
het is complexer dan dat
Hebben ze niet dergelijke plannen om dat naar hun voordeel uit te werken? Zoals om de 4 jaar omwisselen van eerste-minister afwisselend tussen de waalse en vlaamse deelstaat. Er was ook blijk van enige angst bij de vlamingen toen bekend raakte dat di rupo nederlands geleerd had en ambitie had voor eerste minister...om maar van onkelinx te zwijgen. De PS ministers maken zich niet bepaald populair onder de vlamingen en ik begrijp dat maar al te goed.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 12:43   #291
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik heb ze immers in hetzelfde berichtje ontkracht.
zeggen dat je iets gedaan hebt, en iets doen is zijn twee verschillende zaken
wat je gedaan hebt is zitten kakken op de betekenis van bepaalde termen, in de hoop dat de oorspronkelijke voorbeelden zouden vergeten worden
dat is niet gelukt, move on

Citaat:
Wat een nonsens zijn dat nu weer. Ik identificeer mij als Flamingant helemaal niet met het Blok, en ik zal helemaal niet de enige zijn. En zoals we al vaker gezien hebben, begin jij nu over "mieren neuken" wanneer het duidelijk wordt dat je het niet kan halen.
ok, les flamingants identificeren zich met het vb of de nva
is dat beter? en zij schuiven vrijwel alles op de kap van ofwel de PS, ofwel de Walen in het algemeen
het vb doet dat expliciet, de nva impliciet
is dat eerlijk? is het juist dat alle problemen zullen opgelost worden als vlaanderen af is van de walen/ps? beantwoord deze vraag

Citaat:
Je geeft helemaal geen voorbeeld. Je zegt enkel dat de problemen in het VK dezelfde zijn als hier, zonder dit te staven. En alleen al de aanwezigheid van het IRA in het VK toont aan dat uw voorbeeld nergens op slaat.
je snpat het niet, he
maar ok, logica is niet aan iedereen besteed

dus:

jij zegt dat het nergens zo is als in belgie
ik geef een tegenvoorbeeld (VK: regio's met massale werkloosheid, regio's die veel meer staatssteun krijgen dan andere, heel veel illegale en legale migranten, bepaalde ethnische groepen die erin slagen om bepaalse beslissingen te blokkeren, de royal family die veel te veel staatssteun krijgt, etc etc)
aan de hand van dat tegenvoorbeeld is het dus duidelijk dat je "nergens" verkeerd is (volgende keer moet je "in de meeste andere landen" schrijven)

dan geef je een voorbeeld van een extra probleem in het VK
echter, ik heb nooit beweerd dat het VK geen extra probleem heeft, mijn tegenvoorbeeld moest enkel aan het criterium voldoen dat de belgische problemen hier ook bestaan

snap je het nu? laat me weten of je meer info en/of tijd nodig hebt
Oud 29 juli 2004, 12:44   #292
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De PS is helemaal geen voorstander van een Unitaire staat... het federalisme geeft hen net de mogelijkheid nog meer macht en postjes te vergaren. De meeste Walen zijn de PS beu - en ik weet dat je nu afkomt met de verkiezingsuitslag maar ik zeg u dit: mensen die in Vlaanderen op het Blok zouden stemmen, stemmen daar dikwijls PS. Uit gewoonte, of omdat Meneer de Volksvertegenwoordig gezegd heeft dat dat moest. Maar er staat iets te veranderen in Wallonië - ik ken genoeg Walen om dat te weten. FN wint dagelijks aan aanhang, hoewel ze onderworpen zijn aan een TOTALE media-boycot, en ook CDH groeit.
Goed pleidooi voor stemrecht maar ze zullen de eerste zijn om hun veto boven te halen omdat ze maar al te goed weten dat ze dan hun eigen graf graven.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 12:45   #293
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees: Het bestaan van het "IRA", waarmee ik aantoon dat het VK helemaal niet dezelfde problemen heeft als België (itt wat gm10 zei), brengt gm10 in nauwe schoentjes. Dè oplossing: weer beginnen janken over irrelevante elementen.

wie heeft ooit beweerd dat het VK exact dezelfde problemen heeft? ik heb enkel beweerd dat het vk ook de belgische problemen heeft
wat uiteraard de deur openlaat voor typische VK-problemen
snappie?
Oud 29 juli 2004, 12:46   #294
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben ze niet dergelijke plannen om dat naar hun voordeel uit te werken? Zoals om de 4 jaar omwisselen van eerste-minister afwisselend tussen de waalse en vlaamse deelstaat. Er was ook blijk van enige angst bij de vlamingen toen bekend raakte dat di rupo nederlands geleerd had en ambitie had voor eerste minister...om maar van onkelinx te zwijgen. De PS ministers maken zich niet bepaald populair onder de vlamingen en ik begrijp dat maar al te goed.
bij de vlaamse politici dan! vele vlamingen stellen dat op prijs, hoor
je mag niet vergeten dat de vlaamse politici de meeste macht hebben in belgie (ook al een reden waarom de vlaame politici eerder doen alsof wanneer het over verdere federalisering gaat)
Oud 29 juli 2004, 12:47   #295
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat je geen irrelevante dingen zegt.
daar zeg je wat
Oud 29 juli 2004, 13:00   #296
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeggen dat je iets gedaan hebt, en iets doen is zijn twee verschillende zaken
wat je gedaan hebt is zitten kakken op de betekenis van bepaalde termen, in de hoop dat de oorspronkelijke voorbeelden zouden vergeten worden
dat is niet gelukt, move on
Het eerste voorbeeld ging over "vele mensen" die je - zo bleek daarna - niet eens geteld hebt. Bovendien vroeg ik je waar zij die informatie dan wel vandaan haalde, en jij kon enkel antwoorden door de vraag te kaatsen ("waarop baseren ze zich denk je?") en met een nietszeggend "informatie druppelt meestal van boven naar onder".
Het tweede voorbeeld stoelde op de veralgemeningen "Flaminganten = Blok" en "Walen = PS". Wanneer ik die onderuithaalde, gerakte jij niet verder dan "mieren neuken".

M.a.w.: uw voorbeelden zijn met de grond gelijk gemaakt. Move on...

Citaat:
ok, les flamingants identificeren zich met het vb of de nva
is dat beter? en zij schuiven vrijwel alles op de kap van ofwel de PS, ofwel de Walen in het algemeen
het vb doet dat expliciet, de nva impliciet
is dat eerlijk? is het juist dat alle problemen zullen opgelost worden als vlaanderen af is van de walen/ps? beantwoord deze vraag
Ah, nog eens een poging om alle Flaminganten in 1 hoekje te steken. Ik identificeer mij ook niet met de N-VA. En ik schuif helemaal niet "vrijwel alles" op de kap van de PS, laat staan de Walen in het algemeen.

Volgende poging om uw nonsens overeind te houden?

Citaat:
je snpat het niet, he
Ik snap het heel goed hoor.

Citaat:
maar ok, logica is niet aan iedereen besteed
Dat bewijs jij inderdaad.

Citaat:
dus:

jij zegt dat het nergens zo is als in belgie
ik geef een tegenvoorbeeld (VK: regio's met massale werkloosheid, regio's die veel meer staatssteun krijgen dan andere, heel veel illegale en legale migranten, bepaalde ethnische groepen die erin slagen om bepaalse beslissingen te blokkeren, de royal family die veel te veel staatssteun krijgt, etc etc)
aan de hand van dat tegenvoorbeeld is het dus duidelijk dat je "nergens" verkeerd is (volgende keer moet je "in de meeste andere landen" schrijven)
Hebben ze in het VK een Vlaams Blok dat achter een cordon gestoken wordt, onder meer door de grootste partij van het zuiden van het land? Hebben ze daar een politiek proces tegen gevoerd? Hoe zit het met de onpartijdigheid van de grote media? Hebben ze daar twee landshelften die mekaar het leven zuur maken?

Jij was het trouwens die beweerde dat onze problemen zich OVERAL voordoen. Ik heb 1 voorbeeldje gekregen dat ik dan bovendien nog onderuit haal...

Citaat:
dan geef je een voorbeeld van een extra probleem in het VK
echter, ik heb nooit beweerd dat het VK geen extra probleem heeft, mijn tegenvoorbeeld moest enkel aan het criterium voldoen dat de belgische problemen hier ook bestaan
Het IRA is helemaal geen "extra probleem". Het is een deel van het geheel, en het toont aan dat de UK en België helemaal niet dezelfde problemen hebben.

Citaat:
snap je het nu? laat me weten of je meer info en/of tijd nodig hebt
Ik snap het al lang. Ik ben dan ook niet diegene die moet beginnen janken over "mieren neuken" en "irrelevante elementen" om een berichtje te beantwoorden.
Oud 29 juli 2004, 13:02   #297
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie heeft ooit beweerd dat het VK exact dezelfde problemen heeft? ik heb enkel beweerd dat het vk ook de belgische problemen heeft
wat uiteraard de deur openlaat voor typische VK-problemen
snappie?
Het VK heeft helemaal niet dezelfde staatstructuur als België, en laat dat nu net de oorzaak van veel problemen zijn. Snappie?
Oud 29 juli 2004, 13:12   #298
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eerste voorbeeld ging over "vele mensen" die je - zo bleek daarna - niet eens geteld hebt. Bovendien vroeg ik je waar zij die informatie dan wel vandaan haalde, en jij kon enkel antwoorden door de vraag te kaatsen ("waarop baseren ze zich denk je?") en met een nietszeggend "informatie druppelt meestal van boven naar onder".
Het tweede voorbeeld stoelde op de veralgemeningen "Flaminganten = Blok" en "Walen = PS". Wanneer ik die onderuithaalde, gerakte jij niet verder dan "mieren neuken".

M.a.w.: uw voorbeelden zijn met de grond gelijk gemaakt. Move on...
maw, jij wil dat ik de mensen tel vooraleer ik "vele mensen" schrijf?
"informatie druppelt meestal van boven naar onder" was duidelijk genoeg, dacht ik? je mierenneukerij over les flamingants=vb en walen=ps heb ik ter harte genomen, en ik he me gespecifieerd

kunnen we nu terug terzake komen?

Citaat:

Ah, nog eens een poging om alle Flaminganten in 1 hoekje te steken. Ik identificeer mij ook niet met de N-VA. En ik schuif helemaal niet "vrijwel alles" op de kap van de PS, laat staan de Walen in het algemeen.
ben jij dan "les flamingants"? indien zo, innige deelneming

Citaat:
Volgende poging om uw nonsens overeind te houden?
ik weet het niet, beantwoord de vraag en we zullen zien

Citaat:
Ik snap het heel goed hoor.
als je het zelf zegt, wie ben ik om dat te betwisten?

Citaat:
Hebben ze in het VK een Vlaams Blok dat achter een cordon gestoken wordt
ja, de BNP

Citaat:
, onder meer door de grootste partij van het zuiden van het land?
bewijs?

Citaat:
Hebben ze daar een politiek proces tegen gevoerd?
gaat wellicht van start gaan
(hoewel ik dat proces eerder wijt aan de ontzettende domheid en traagheid van het vb)

Citaat:
Hoe zit het met de onpartijdigheid van de grote media? Hebben ze daar twee landshelften die mekaar het leven zuur maken?
media zijn heel partijdig hier
maken de twee landshelften in belgie dan mekaar het leven zuur??? ik dacht dat men het tegenovergestelde probeerde (meestal toch )

Citaat:
Jij was het trouwens die beweerde dat onze problemen zich OVERAL voordoen. Ik heb 1 voorbeeldje gekregen dat ik dan bovendien nog onderuit haal...
nog een leugentje van disteltje: ik heb natuurlijk gezegd in "ontwikkelde landen"
en mijn voorbeeld is niet onderuit gehaald, tenzij je het kan bewijzen

Citaat:
Het IRA is helemaal geen "extra probleem". Het is een deel van het geheel, en het toont aan dat de UK en België helemaal niet dezelfde problemen hebben.
idd, en dat heb ik ook nooit gezegd
lees nog eens nauwkeurig wat ik schreef

Citaat:
Ik snap het al lang. Ik ben dan ook niet diegene die moet beginnen janken over "mieren neuken" en "irrelevante elementen" om een berichtje te beantwoorden.
dat zal dan aan je protagonist liggen !!!
Oud 29 juli 2004, 13:15   #299
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VK heeft helemaal niet dezelfde staatstructuur als België, en laat dat nu net de oorzaak van veel problemen zijn. Snappie?
het VK heeft idd een andere staatsstructuur, en toch zijn dezelfde problemen hier aanwezig
dat zegt veel over de causaliteit die je meende te herkennen tussen de belgische staatsstructuur en beslgische problemen

ik zou zelfs meer zeggen, het maakt er brandhout van
Oud 29 juli 2004, 13:27   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
beter samenwerkingsverbanden in een Europese kontekst van regio's die een veel natuurlijker affiniteit met mekaar hebben...
nog eens Hespengouw heeft een natuurlijke affiniteit voor het Luiks Haspengouw, de Maaskant en Midden-Limburg met NL-Limburg en Aken, de Noorder-Limburgse Kempen met Eindhoven, Weert en het Rijnland...
trouwens de dialecten hebben heel veel gemeen en een Limburger begrijpt eerder een Rijnlander of Maaslandse Nederlander dan dat brabbeltaaltje van de Provincies Vlaanderen en Antwerpen... (op de grenregio's Diest, Geel, Herntals, Mol te na genomen)...
Uw argumentatie rammelt weer aan alle kanten. In de eerste plaats komt u, net als vroeger, weer aandraven met het woordje "natuurlijke affiniteit". Wat moet dat nu voorstellen?

Hetzelfde dialect? Is het dialect nu al normerend voor identiteitsbesef en/of staatsvorming?

En wat is er zo "brabbelachtig" aan het Vlaams of Brabantse dialect?

En waaruit mag de "natuurlijke affiniteit" tussen Haspengouw en "Luiks Haspengouw" wel bestaan?

Merkwaardig hoe u wel voorstander bent van door de EU-administratie uitgedachte regio's, maar niet voor taalgebonden en cultuurgebonden eenheden. De euregio's hebben niets met identiteit of "natuurlijke affiniteit" te maken, maar werden uitgedacht om de grensoverschrijdende handel in een aantal regio's te bevorderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be