Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2004, 16:08   #281
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Sorry, maar als iemand zijn geaardheid gebruikt om bepaalde rechten te eisen dan is dat wel mijn zaak!
En zeker als ik dan word verweten van te discrimineren omdat ik bepaalde rechten niet gun aan bepaalde minderheden!
waarmee je dus zegt dat je andersgeaarden minder rechten gunt. proper.

oh en jan, kijk eens in het woordenboek naar de betekenis van discriminatie. als jij een minderheid bepaalde rechten niet gunt, is discriminatie niet zomaar een verwijt, maar wel een objectief feit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:11   #282
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
waarom keer je je dan van de eengodsreligie af als je God niet beschuldigd?
als ze nu ook nog iets afwisten van hoe de mneselijke geest werkelijk werkt in tegenstelling tot brainwashing met westerse onzin...
Omdat de religie niet langer om god draait als wel om de interpretatie van zijn woord (alsof iemand DAT ooit heeft gehoord) en omdat het door de eeuwen heen slechts het excuus is geweest om aan het moorden, plunderen en verkrachten te slaan.
Oud 30 december 2004, 16:41   #283
Jeshua
Schepen

Standaard

my point is als je eerst geloofde in die ene God dan maakt het geen reet uit wat mensen doen, dan zou je nu ook nog moeten weten dat hij bestaat.
en dus geloven, zelfs een solitair geloof.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:42   #284
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
my point is als je eerst geloofde in die ene God dan maakt het geen reet uit wat mensen doen, dan zou je nu ook nog moeten weten dat hij bestaat.
Waarom scherm jij dan als verdediging steeds met woorden uit de bijbel?
Oud 30 december 2004, 16:49   #285
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mis, wij Boeddhisten veroordelen geen andere geloven. God kan inderdaad bestaan (ben hem nog nooit tegengekomen maar goed...) maar is onderhevig aan dezelfde natuurwetten als jij en ik. Maw, wij plaatsen hem niet BOVEN maar naast ons. Moet je ook eens proberen, kan je geest verruimen.
Oud 30 december 2004, 16:59   #286
Jeshua
Schepen

Standaard

dat noem ik zelfaanbidding en is misschien wel de ergste vorm van afgoderij. oriana ik snap je niet sorry. en nee God schiep de natuurwetten en wij zijn miniaturen naar zijn evenbeeld.
Oud 31 december 2004, 09:03   #287
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat noem ik zelfaanbidding en is misschien wel de ergste vorm van afgoderij. oriana ik snap je niet sorry. en nee God schiep de natuurwetten en wij zijn miniaturen naar zijn evenbeeld.
Natuurlijk, ik heb dan ook een beeltenis van mezelf in een kapelleke in mijnen hof gezet hé...

Jeshua, als je toch ZO gelovig bent, hoe verklaar jij dan de sporen van leven op Mars?
Oud 31 december 2004, 10:48   #288
Jeshua
Schepen

Standaard

Ik heb nooit gezegd dat God geen leven heeft geschapen in de andere delen van dit wijde universum.
Oud 31 december 2004, 11:34   #289
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat God geen leven heeft geschapen in de andere delen van dit wijde universum.
Maar uw bijbelke wel jongen, uw bijbelke wel. Trouwens, dit is nog altijd het officiele standpunt van uw kerk.
Oud 31 december 2004, 11:58   #290
Jeshua
Schepen

Standaard

oja waar zegt mijne bijbelke dat? en nee, donder op met die homofiele kinderverkrachters van de katholieke kerk. ik werk in een katholieke kerk, maar die is geenszins een kerk vol heiligen!
Oud 31 december 2004, 12:13   #291
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
oja waar zegt mijne bijbelke dat? en nee, donder op met die homofiele kinderverkrachters van de katholieke kerk. ik werk in een katholieke kerk, maar die is geenszins een kerk vol heiligen!
En nu ga je nog je eigen geloof afvallen ook om je gelijk te bewijzen? Goe bezig jongen, goe bezig. Wanneer gaat die waarheid mij nu vernederen?
Oud 31 december 2004, 13:11   #292
Jeshua
Schepen

Standaard

IK BEN HELEMAAL NIET VAN MIJN GELOOF AFGEVALLEN!
ik geloof neit in de katholieke kerk maar in God!
dus wat zoek je nu te bereiken met zoals gewoonlijk mij als gelovige wijzen op wat andere mensen die danwel geloven of zeggen te geloven, doen?
Oud 31 december 2004, 13:30   #293
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
IK BEN HELEMAAL NIET VAN MIJN GELOOF AFGEVALLEN!
ik geloof neit in de katholieke kerk maar in God!
dus wat zoek je nu te bereiken met zoals gewoonlijk mij als gelovige wijzen op wat andere mensen die danwel geloven of zeggen te geloven, doen?
De waarheid kwetst hé? Ik zoek niets te "bereiken". Ik weet al lang dat jij een hopeloos geval bent. Ik wil je enkel aan het DENKEN zetten en niet aan het KLAKKELOOS AANNEMEN van een geschrift van hetwelke je niet kan instaan voor zijn authenticiteit.

Dus je werkt in een Katholieke kerk maar bent geen katholiek? Dus je dient het Katholieke geloof (hetwelk je blijkbaar verwerpt) maar je gelooft in je eigen versie?
Oud 31 december 2004, 13:33   #294
Jeshua
Schepen

Standaard

de waarheid kan zeker kwetsen, maar het is niks van waarheid dat ik van mijn geloof afval omdat jij ineens begint over die domme katholieke kutkerk waar ik niks mee te maken heb anders dan dat ik er 3 dagen in de week werk. ik geloof hun doctrines niet. klaar. waarom gebeuren er geen wonderen in de kk. maar wel in alle christelijke gemeentes bv?
nee ik ben gedoopt in een katholieke kerk, ik sta er ingeschreven, en zo kan het best blijven. maar ik ben gewoon een zoals ik het zelf liever noem messiaanse Jood.
ik dien gewoon de kerk als gods huis, elke kerk heeft leugens en waarheid. simpel zat.
ik ga op zondag niet naar de kk, maar naar een gemeente www.nehemiaministries.com
Oud 31 december 2004, 13:54   #295
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
de waarheid kan zeker kwetsen, maar het is niks van waarheid dat ik van mijn geloof afval omdat jij ineens begint over die domme katholieke kutkerk waar ik niks mee te maken heb anders dan dat ik er 3 dagen in de week werk. ik geloof hun doctrines niet. klaar. waarom gebeuren er geen wonderen in de kk. maar wel in alle christelijke gemeentes bv?
nee ik ben gedoopt in een katholieke kerk, ik sta er ingeschreven, en zo kan het best blijven. maar ik ben gewoon een zoals ik het zelf liever noem messiaanse Jood.
ik dien gewoon de kerk als gods huis, elke kerk heeft leugens en waarheid. simpel zat.
ik ga op zondag niet naar de kk, maar naar een gemeente www.nehemiaministries.com
Dus je dient een kerk die je loochent? Dit zou men wel eens als schijnheilig kunnen benoemen. Maar inderdaad, het is niet aan mij om u daarover te (ver)oordelen.
Oud 31 december 2004, 19:56   #296
Jeshua
Schepen

Standaard

een kerk beste Heeruu is een groep mensen voor mij. de mensen van God, noem ik de kerk, het lichaam van Christus. Aan God is het oordeel. Ik dien het gebouw en ja, daar zitten mensen met een bepaalde doctrine. en die geloof ik niet helemaal altijd. ik zeg geenszins dat alle katholieken naar de hel gaan ofzoiets.
Dat is per individu verschillend. Immers in welke kerk je ook zit dat neemt niet weg dat je gewoon een liefdevol mens kan zijn.
Oud 6 januari 2005, 06:46   #297
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

homoseksualiteit kan aangeboren zijn => meten van seksuele opwinding (vocht bij vrouwen en erectie bij manne) bij tonen van foto's van koppels (man-man, man-vrouw, vrouw-vrouw). het is ook bij dieren terug te vinden én homoseksuelen hebben ietwat anders met hun hersens. dusssssssss kzou zegge: als jezus graag met zijn 12 buddies in bed kroop, waarom mag een homo dat dan ni? :o
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 07:57   #298
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is per individu verschillend. Immers in welke kerk je ook zit dat neemt niet weg dat je gewoon een liefdevol mens kan zijn.
Maar een homoseksueel kan volgens jou per definitie geen "liefdevol mens" zijn??
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 11:31   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Maar uw bijbelke wel jongen, uw bijbelke wel. Trouwens, dit is nog altijd het officiele standpunt van uw kerk.
Over het al dan niet bestaan van ander (menselijk) leven in het wijde heelal heeft de Kerk zich niet uitgesproken. Daar is geen enkel "officieel standpunt" van. Wel suggeren bepaalde theologen dat er waarschijnlijk geen ander leven is, omdat de uniciteit van Gods schepping en heilbrengend werk zich naar de aarde richt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 14:58   #300
Jeshua
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
homoseksualiteit kan aangeboren zijn => meten van seksuele opwinding (vocht bij vrouwen en erectie bij manne) bij tonen van foto's van koppels (man-man, man-vrouw, vrouw-vrouw). het is ook bij dieren terug te vinden én homoseksuelen hebben ietwat anders met hun hersens. dusssssssss kzou zegge: als jezus graag met zijn 12 buddies in bed kroop, waarom mag een homo dat dan ni? :o
sinds wanneer heeft jezus geneukt met een man?
en het is nogal wiedes dat je op een of andere manier al onze persoonlijkheden en dat soort dingen in de biologische manifestatie kan aflezen-de hersens. maar wat was eerst de ziel of de hersens?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be