![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets wijst er op dat er in de toekomst meer werkkrachten nodig zullen zijn, integendeel, steeds meer bedrijven vertrekken naar lageloonlanden. Als de werklozen niet naar werk zoeken dan wordt het tijd om ze te stimuleren om dat wel te doen. Ik zie geen enkele reden waarom de nieuwe migranten de werkloosheidscijfers niet zouden opkrikken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik vakantiewerk doe (als student) dan zie ik opvallend veel allochtonen die bijna perfect nederlands kunnen. Qua werkloosheid denk ik dat we tijdelijk in een dipje zitten, maar dat neemt niet weg dat er een tekort is aan vrachtwagenchauffeurs, lassers en bouwvakkers en ondernemers. Ik denk dat een aantal (zowel allochtoon als autochtoon) is in eigen boezem moet kijken en wat meer moeite moeten doen om aan werk te geraken (en geen zwartwerk ![]() Voor de rest zijn we afhankelijk van de grillen van de economie. Puur leven op inteelt is ondoenbaar en op lange termijn (vergrijzing) fataal. Het toelaten van migranten om economische reden is echt wel edelmoedig genoeg. We zijn niet alleen een zeer productief land maar we scoren ook hoog op het vlak van stress, zelfdoding, obesitas,... Andere culturen hebben een andere dynamiek en zullen ons zeker kunnen verrijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wanneer migranten tewerkgesteld worden dan is dat omdat ze goedkoop zijn. Goedkoper dan de inlandse werkkrachten. En de winsten die men op hun rug maakt, die gaan niet terug naar onze mensen maar naar het groot kapitaal...daarbij flink geholpen door onze SP.A! Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat er vandaag hoogopgeleide mensen sterven van de honger (daar is het leefloon voor), eerder bij het niets doen. School je om tot vrachtwagenchauffeur of bouwvakker en je hebt werk. Wat is het toch gemakkelijk om migranten de schuld te geven voor het feit dat je geen werk hebt. De economie dwingt iedere mens om flexibel te zijn en er is niets wat we daaraan kunnen doen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien in een latere periode zijn er heel wat Turken geronseld om hier in de mijnen te gaan werken. Speciaal voor u heb ik daar een uittreksel van http://www.hbvl.be/dossiers/-z/zwart...wartegoud8.asp Daarna beweert u dat migranten goedkoper zijn, dat klopt niet voor allochtonen die hier leven omdat zij dezelfde behoeften hebben als u (huisvesting, eten,...). Het non-discriminatiebeleid wil ervoor zorgen dat migranten evenveel kansen krijgen op de arbeidsmarkt dan autochtonen. Gunt u hen geen gelijke kansen? Elke allochtoon of nieuwe belg die belastingen betaalt (door te werken (en zo zijn de meesten)) die helpen mee aan de pensioenen. U ook normaal gezien. Natuurlijk is de reden voor hen om hier te werken niet dat zij de pensioenen willen betalen, maar dat gebeurt uiteraard automatisch (bij legaal werken). Van een Waalse Non moet een Waalse Oui worden gemaakt door keiharde onderhandelingen en dit gaat niet door België barst te roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang na de aankomst van die migranten zijn de steenkoolmijnen ter ziele gegaan? Wellicht dacht men toen ook dat goedkope arbeidskrachten de industrie kon redden, net zoals sommigen nu nog. Voor het gemak vergeten ze dat die migranten, trouwens terecht, dezelfde rechten en dus loon en sociale bescherming als de autochtonen hebben. Ik moet u er toch niet van verdenken dat ge voorstander zijt om de nieuwe Belgen geen sociale bijstand of een lager loon te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge beweert wel eens dat er arbeidskrachten te kort zijn om alle vacatures in te vullen. Hoeveel werkloze Walen komen naar Vlaanderen om te werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat ge de woonkost opgeeft is een drogreden. Een multinational gaat u niet een bepaald loon uitbetalen omdat ge even duur woont, maar omdat ge de goedkoopste zijt. Door een ongebreidelde immigratie stijgt het aanbod van de werknemers en dus daalt hun loon. Dat is een economische wet en heeft met politiek niets te maken. Het non-dicriminatiebeleid komt hier helemaal niets bij doen. Als er 50 man zich aanmelden voor eenzelfde betrekking, dan zal de goedkoopste deze krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zijn boek behandeld ondermeer de bijdrage van de migranten aan de sociale zekerheid. Zijn stelling is heel simpel. Rijke mensen betalen MEER belastingen en sociale zekerheid en krijgen minder. ARME mensen betalen minder, maar krijgen meer. Ergens ligt een niveau waar personen met een bepaald inkomen evenveel uitgeven als ze krijgen. Noem dit de gemiddelde Nederlander (of Belg). Leg mij nu uit hoe een immigrant die geen diploma heeft en de taal niet kent (en zich meestal niet wil integreren) hier een positieve bijdrage kan leveren aan onze sociale zekerheid? Ik wacht met ongeduld op uw antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen frank is op die wijze naar Vlaanderen gevloeid maar de produktiekapaciteit van de Waalse economie was toen dank zij de Vlaamse uitgebuite kompels en arbeiders legendarisch. Later zijn idd een hele hoop Turken en Italianen geronseld... door wie? Niet door de Vlamngen, en niet om het "vuile" werk in de plaats van de Vlamingen te doen hoor maar om spotgoedkoop "langs" de Vlamingen te werken. Citaat:
Hoe komt het dan dat ik U niet hoor steigeren wanneer vastgesteld wordt dat er op de VRT geen enkele persoon van een bepaalde strekking wordt aangenomen? Dat mensen met diezelfde overtuiging uit de vakbonden worden onlagen? Dat die groep van mensen(sommigen noemen hen mestkevers) gebroodroofd, ja zelfs gemolesteerd worden? Dat ons opperhoofd oproept tot vervolging van mensen met deze overtuiging? Dat een welgedefinieerde groep mensen met een welbepaalde ideologie in uw land worden geincrimineerd, gedemoniseerd, geëpureerd en openlijk vernederd? Twee maten en twee gewichten? Citaat:
Of U moest eventueel de groep die op de CPAS of OCMW staat aftrekken van de werklozen. Vindt U deze onomstotelijke realiteit ook lyrisch? Citaat:
Mag ik ervan uit gaan dat U de kranten leest? (dus niet de riooljournalistiek van "de Morgen" hé) Dat U van de opiniestukjes proeft? Dat U ook de politieke katerns opvolgt? ...... Hoe kan U dan zo'n nonsens op mijn flatscreen slingeren? Sorry als dit voor U wat te lyrisch wordt maar 't is sterker dan mezelf... Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 augustus 2004 om 01:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede betalen we geen belastingen om de sociale zekerheid te betalen maar om de werking van het land te betalen. Voor de financiering daarvan de sociale zekerheid hebben we de RSZ uitgevonden. Voor de rest kan ik u volgen. Laatst gewijzigd door Bobke : 5 augustus 2004 om 02:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nu duwt u uzelf weer in een slachtofferrol door te beweren dat u onheus wordt behandeld door de VRT en andere organisaties. Wat mij opvalt is dat als ik naar de debatten kijk dat daar ook VB tussen zit, dus wat is het probleem? U hebt misschien last van wat mistspuiterij. Als u kritiek geeft op de maatschappij is dat maar normaal, maar als iemand kritiek geeft op uw ideologie (die in het verleden wat rare bokkesprongetjes heeft gekend) dan voelt u zich opeens geincrimineerd, gedemoniseerd. U beweert dat het opperhoofd oproept tot de vervolging van mensen met zo'n overtuiging. Ik heb nog niemand op de brandstapel gezien. U lijdt misschien aan paranoia, ik niet. Citaat:
Citaat:
U vergeet steeds dat er al heel wat gebeurd is. We zijn geëvolueerd van een unilaterale staat naar federale staat. De oorzaak daarvan ligt bij de Vlamingen. Ik geef toe dat er nog heel wat moet gebeuren, maar dat zal niet gebeuren door alleen hard te blaffen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb gidteren op Nederland de uitkeringsgerechtigden in Maroko gezien. AOW welke betaald worden door Nederlan en in Maroko verblijven. De meesten hadden nog geen 2 jaar GEWERKT in Nederland. Allen hadden te kampen met PSYchische problemen. Ze leefden met hun uitkering als koningen! Hadden nog géén 2 jaar gewerkt, en hadden een uitkering. En men sprak zo over een 160.000 gevallen! (de controlerende arts werdt daar zelfs bedrijgt met de dood wanneer hij een zijn uitkering zou afnemen! Ik vraag mij af hoeveel er van die gasten betaald worden door de Belgische sociale diensten? Heeft men daar reeds een "studie" naar gedaan hier in België? De immigranten komen naar hier, alleen om ons sociaal systeem op te vreten. Persoonlijk kan ik DIE mensen geen ongelijk geven. Ik zou het ook doen wanneer ik in hun plaats was. Maar laat ons nu eens ons ogen openen, wij 60+, die gans ons leven gewerkt hebben, voor pensioen(afgehouden aan de basis), moeten morgen langer werken, om die economische profiteurs te onderhouden. Zot zijn moet werkelijk geen pijn doen. Anders zou men al die correcten niet zoveel zien lachen! Zij hebben hun schaapjes op het droge! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Klopt er zijn arbeidskrachten tekort voor vrachtwagenchauffeurs, lassers en bouwvakkers. Waarom moeten werkloze Walen naar Vlaanderen komen, als er in Wallonië nog wel wat werk is. Daarom moeten de bevoegdheden van de solidariteitsbijdrage onverwijld worden gesplitst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sommigen zullen een Waalse oui/non extreem vinden, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Citaat:
Als een immigrant de taal niet kent dan moet hij de taal leren en hij kan zich tot lasser omscholen bij de vdab. Daarna richt hij een grote Las-multinational op en benoemt hij u tot zijn PR-manager zodat u bakken poen verdient ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaams werkvolk in onmenselijke omstandigheden en spotgoedkoop. Was dat in Concience zijnen tijd ook al zo of heb jij hem NIET gelezen misschien? De Walen vragen niet om onafhankelijkheid zeg je? Gehoord van Ratachisme dat er niet is behalve als de Vlamingen dreigen hun verstand te gebruiken? Neen hoor: koloniseren die kutvlamingen en wie niet akkoord is is een racist... simpel toch? Citaat:
Heb jij, bij de weg, de parallel nog niet ontdekt tussen Daems en pakweg een Frank Van Hecke? Allebei kwamen ze op voor de Vlaamse werker, allebei klaagden ze de oneerlijke geinstitutionaliseerde diefstal van Vamingen aan, bij allebei werd gepoogd hen door doelbewuste desinformatie van hun achterban af te snijden of op zijn minst in een verkeerd en slecht daglicht te stellen, bij allebei werden net voor de verkiezingen beloften ter herstelling van het zichtbare onrecht gedaan die achteraf lucht bleken te zijn, allebei werden ze door hetzelfde establishment juridisch vervolgd enz enz... En allebei waren ze ondanks dit geinstitutioneerde banditisme een electoraal succes. Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 augustus 2004 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |