Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2013, 18:57   #281
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Er was eens een rechter die in zijn eigen vrije tijd met zijn eigen vrouw op haar verzoek SM spelletjes speelde. Die is , naar ik mij herinner, wel gestraft.
En zijn straf was een schande.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:00   #282
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nochtans is het datzelfde oubollig, ultraconservatief, behoudend belgicistisch en koningsgezind bestel dat voor die straf koos, dat nu ook het N-VA met de SS identificeert.
Oud 14 februari 2013, 19:03   #283
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Fonne is mijnsinziens zo eentje. Maar er zijn er veel meer hier. Zoek ze zelf maar eens op.
U vergist zich schromelijk. Ik houd hier op mijn eentje de verontwaardiging over de collaboratie levende, de collaboratie die de reactionaire belgicisten zo graag vergoeilijken. Behalve dat éne aspect waar ze de Vlaams-nationalisten graag mee demoniseren. Terwijl het wel een katholieke oorlogsburgemeester was die de Joden liet oppakken en deporteren. Maar niemand die de CD&V als SS-ers afschildert hoor.

Om U gerust te stellen: in mijn familie zaten alleen maar verzetsmensen, geen collaborateurs. Echte verzetsmensen dan, niet van dat gespuis dat na de oorlog dacht dat het volstond om een wit armbandje aan te doen om te mogen plunderen en verkrachten �* volonté. Een ervan, veteraan van WO-I en zwaar verwond in het begin van WO-II, was een spilfiguur van het verzet in de Rupelstreek, en heeft na de oorlog een welverdiende medaille radikaal geweigerd: 90% van de andere gedecoreerden waren hem totaal onbekend omdat ze nooit in het verzet hadden gezeten.
Citaat:
Daarbij komt dat we eigenlijk we niet eens namen hoeven te noemen. Vermits er zovele VB-ers overgelopen zijn naar de NVA (gaat u dat ook ontkennen misschien?), is het maar normaal dat men de NVA gaat associëren met NV-SS.

Gesnopen nu?
Er zijn niet "zoveel" VB-ers overgelopen naar de N-VA. Dus ja, we ontkennen uw cafépraat.

Laatst gewijzigd door fonne : 14 februari 2013 om 19:04.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:07   #284
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De Unesco, waar jij mee komt aandraven...
Met zo'n moraalfilosofen als Hollande en Nvalid hebben we zo'n bevooroordeeld clubje als de Unesco toch niet nodig zeker?
Wat denken die zelfingenomen zakken wel?
Denk dat ze denken dat het hier vol met haatzaaiers zit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:53   #285
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonne is mijnsinziens zo eentje. Maar er zijn er veel meer hier. Zoek ze zelf maar eens op.

Daarbij komt dat we eigenlijk we niet eens namen hoeven te noemen. Vermits er zovele VB-ers overgelopen zijn naar de NVA (gaat u dat ook ontkennen misschien?), is het maar normaal dat men de NVA gaat associëren met NV-SS.

Gesnopen nu?
Nu hoor je toch wel een beetje consequent te zijn. Geef mij eens met naam en toenaam politiekers van het VB die tijdens WO2 lid waren van de SS.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 19:57   #286
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man was niet aanwezig in functie van vrederechter en was daar in zijn vrije tijd. Niemand heeft daar bijgevolg zaken mee en ik daag iedereen uit om een concreet voorbeeld te geven hoe zijn ludieke spot met de N-VA nadelige gevolgen zal hebben voor iemand die voor deze vrederechter zal verschijnen.
Het is zelfs niet nodig om ook maar 1 mogelijk voorbeeld daarvan te geven..... :
http://www.elfri.be/rechtspraak/spaghetti-arrest
Oud 14 februari 2013, 20:00   #287
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:02   #288
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zal inderdaad met de N-VA - zeg maar De Wever, afgerekend worden, goedschiks of kwaadschiks.

En als de lastercampagnes en de vuilspuiterij niet helpt dan maken ze hem kapot, letterlijk.
Misschien een draad met een poll starten. Hoe zal De Wever aan zijn einde komen?

Beetje macaber misschien, maar we gaan onze koppen toch niet in het zand steken, he;
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 februari 2013, 20:11   #289
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Misschien een draad met een poll starten. Hoe zal De Wever aan zijn einde komen?

Beetje macaber misschien, maar we gaan onze koppen toch niet in het zand steken, he;
Awel ja... Moedig hem nog maar wat aan met zijn getrol...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:13   #290
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Awel ja... Moedig hem nog maar wat aan met zijn getrol...
Sorry
Oud 14 februari 2013, 20:14   #291
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Het is zelfs niet nodig om ook maar 1 mogelijk voorbeeld daarvan te geven..... :
http://www.elfri.be/rechtspraak/spaghetti-arrest
Compleet niet te vergelijken.
Oud 14 februari 2013, 20:27   #292
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebt ge er iets op tegen dat ie daar opgewonden door geraakt ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:29   #293
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compleet niet te vergelijken.
Compleet wel te vergelijken......rechters (ook onderzoeksrechters) mogen geen enkele blijk van partijdigheid 'vertonen'. Iemand die in 't openbaar zich uitspreekt tegen een bepaalde overtuiging (wat in dit carnavalgedoe wèl het geval is omdat aan de pers werd gezegd dat dit OOK serieus bedoeld was) geeft geen blijk van onpartijdigheid tegenover die overtuiging. Iemand met die overtuiging kan dus niet meer zeker zijn van de onpartijdigheid van die rechter.....
Oud 14 februari 2013, 20:35   #294
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Compleet wel te vergelijken......rechters (ook onderzoeksrechters) mogen geen enkele blijk van partijdigheid 'vertonen'. Iemand die in 't openbaar zich uitspreekt tegen een bepaalde overtuiging (wat in dit carnavalgedoe wèl het geval is omdat aan de pers werd gezegd dat dit OOK serieus bedoeld was) geeft geen blijk van onpartijdigheid tegenover die overtuiging. Iemand met die overtuiging kan dus niet meer zeker zijn van de onpartijdigheid van die rechter.....
²
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 20:40   #295
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Die man was niet aanwezig in functie van vrederechter en was daar in zijn vrije tijd. Niemand heeft daar bijgevolg zaken mee en ik daag iedereen uit om een concreet voorbeeld te geven hoe zijn ludieke spot met de N-VA nadelige gevolgen zal hebben voor iemand die voor deze vrederechter zal verschijnen.
Ik heb ruzie met mijn franstalige buur, ik heet Karim Van Overmeire, of ik ben NVA-mandataris of -lid en de plaatsvervangende vrederechter is Alain De Ruyck.
Justice must not only be done, justice must also be seen to be done.

Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 14 februari 2013 om 20:43.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:00   #296
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet te vergelijken want Connerotte was rechtstreeks betrokken in de zaak Dutroux en was tegelijkertijd aanwezig op een spaghetti-avond waar ook de slachtoffers en hun familie waren. Hoe overdreven de uitspraak van het Hof van Cassatie ook was, het valt nog enigszins te verdedigen, want hij schond toch ergens de schijn van onpartijdigheid.

Onze vrolijk feestende vrederechter behandelt evenwel tot zover ik weet geen enkel specifiek N-VA dossier, maar komt vooral tussen in burenruzies, huurkwesties, alimentatiedossiers en dergelijke. Zijn actie heeft dus niets te maken met zijn werk, dit in tegenstelling tot het geval Connerotte.

Dus in geen geval te vergelijken.
Oud 14 februari 2013, 21:00   #297
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusie 3.0 Bekijk bericht
Ik heb ruzie met mijn franstalige buur, ik heet Karim Van Overmeire, of ik ben NVA-mandataris of -lid en de plaatsvervangende vrederechter is Alain De Ruyck.
Justice must not only be done, justice must also be seen to be done.

Een lidkaart van NVA zegt genoeg voor de rechter lijkt me
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:03   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Een lidkaart van NVA zegt genoeg voor de rechter lijkt me
Ja, dat is onmiddelijk een standrechterlijke executie op de markt in Merelbeke.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 21:04   #299
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oh... geen opsluitingen meer in een dierenkooi dan?
Oud 14 februari 2013, 21:08   #300
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Opvullen,balsemen en in een museum plaatsen met als naamkaartje
''de verzuurde vlaming''
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be