![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Durf ervan uitgaan van wel. In de context zoals ze het bedoeld heeft. Nederlanders, evenals Argentijnen, zijn een verzameling aan bevolkingsgroepen. Hollanders, Friezen, Brabanders, Limburgers enzovoort, Indo's, Surinaamse Nederlanders, Turkse Nederlanders, de Caribische Nederlanders etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, uw redenering raakt kant noch wal. Als "de" Nederlander niet bestaat, bestaat ook "de" Hollander, "de" Limburger, "de" Brabanders, "de" Surinamer, enzovoort niet. 't Enige wat dan nog overblijft, is een verzameling individuen met weinig onderlinge banden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
Lijkt me toch wel duidelijk dat van al die bevolkingsgroepen, inclusief de caribische Nederlanders, er niet slechts één type Nederlander bestaat. Natuurlijk het zijn allemaal Nederlanders, maar in diverse variateiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Misschien komt het omdat Holland te lang de dominerende partij is geweest, dat het specifieke "Hollandse" niet meer aan te wijzen is.
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Cultuurrelativisme? Wel Nederland is feitelijk zelfs zestalig Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 juni 2013 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Oh, ik heb overigens nog eens geprobeerd op een forum voor mensen met Friese voorouders te posten. Er waren daar mensen uit Canada en andere verre landen met verre Friese verwanten, die van de jonge Friezen aldaar vriendelijk alles over de Friese cultuur (zoals zij die zagen) te weten kwamen. Maar ik maakte de fout in mijn introductiepost te vermelden dat ik in Noord-Holland woonde... Ze blieften me gelijk al niet meer, en ik werd zo'n beetje persona non grata verklaard. ![]()
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
De eilanden zijn gemeenten binnen/van Nederland. Aanvankelijk was er zelfs sprake van dat deze eilanden gemeenten van de provincie Noord Holland zouden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wonen in Nederlandse steden ook heel wat "nieuwe Nederlanders", maar de vraag kan soms gesteld worden of ze door die identiteitskaart wel "Nederlanders" geworden zijn. Vaak zijn ze naar identiteit, volksbewustzijn en cultuur gewoon Turk, Marokkaan, Georgiër... gebleven. Ik denk dus dat hier culturele identiteit verward wordt met staatkundige aanhorigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2013 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vulgariteit is van alle plaatsen. Alleen is het zo dat over het algemeen genomen in West-Europa humor ruw en ongemanierd is geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Of bijvoorbeeld de Duitstalige Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu kunt u wel zeggen: ja maar u hoeft niet te kijken. U kunt wegzappen. Ja, dat kan ik, maar het gaat hier om het principe. Af en toe zo'n optreden, mij niet gelaten, maar niet elke week. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2013 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk principe trouwens? Kijk, er is tegenwoordig van alles op de buis. Over welk principe hebben we het dan eigenlijk? Dat zenders vanuit een zekere moraliteit zouden moeten werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verre van mij om van de zenders 'kwezel-zenders' te maken, maar er is veel permissiviteit opgedoken in de uitzendingen. Men vindt dit blijkbaar perfect normaal. En dan verwondert men zich dat buschauffeurs in mekaar worden geslagen of dat er groepsverkrachtingen plaats grijpen, dat jongeren beesterijen uithalen die men niet voor mogelijk houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel vind ik iets heel raars in uw redenering: blijkbaar gaat u ervan uit dat tv-zenders volgens een bepaalde moraal moeten werken, maar anderzijds staat u niet stil bij de keuzes die ouders maken. U stelt: er staan een tv in de kamers van onze jeugd, dus moeten... U verplaatst daarbij de opvoedingstaak. Die ligt in de eerste plaats bij de ouders. Als ouders zich bewust zijn van het gevaar en een zeker waardenpatroon hun kinderen willen bijbrengen, kiezen ze er best voor geen tv in de kamers toe te laten. Kijk, bij ons is er maar één tv-toestel. In de woonkamer. Wij kijken samen. Of als de allerkleinsten iets mogen bekijken, is er wel altijd iemand bij. Ik hoef geen tv-zender die bepaalt wat goed of slecht is voor mijn kinderen. Dat is onze taak als ouder. Wij dragen verantwoordelijkheid. Aan ons ook passend om te gaan met die roeping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geweld door jongeren gebeurt van oudsher. De opvoeding speelt daarin de allerbelangrijkste rol.
|
![]() |
![]() |