![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schrijf het in 't Frans en ze zijn geërgerd, gebruik een Gothisch lettertype en ze zijn op hun pik getrapt... Lusten jullie echt alleen friet met Vlaemschen beuling van "Den Vettigen Delper"?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 juni 2013 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, die werd niet toegepast in het unitaire Belgie niet, ondanks de grondwettelijke waarborg.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
|
![]() De taalwetgeving in Quebec zegt U dat iets?
Misschien kunnen we iets leren van de internationale Francité als het op taalwetgeving aankomt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het is toch niet omdat er in het verleden zogezegd onrecht was dat jullie vandaag onrechtvaardig mogen zijn?
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 6 juni 2013 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Minister-President
|
![]() Wat heeft België met Québec te maken? Waarom zoeken jullie altijd buitenlandse en historische excuses om jullie eigen fouten hic et nunc goed te praten?
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat ge dat verzwijgt vind ik toch wel geschiedenisvervalsing en het toont uw slechte wil. Spijtig. Citaat:
A) Een rechtzetting van de reset van 1830 toen België ons beroofde van ons kollektief Nederlands nationaal bewustzijn. En B) de Kulturele Reconquista van Brussel daar de verfransing een rechtstreeks gevolg is van het feit dat de Nederlanden niet 1 bleven.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onmenselijk zo een gewoel. Citaat:
In 't uitvinden en toepassen van bekrompen wetjes en reglementjes, is de Vlaming kampioen: "Eigen volk eerst (beboeten, betuttelen, beleren, controleren, ....)"
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 juni 2013 om 12:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Helaas, uw retorische vragen getuigen van weinig inzicht vermits die overduidelijke parallellen U ontgaan....
![]() Of ge wilt ze niet zien, denk ik eerder. Gemeenschappelijk is natuurlijk de kulturele botsing, de taalstrijd, die in Quebec werd die gevoerd door de Franstaligen en hier de Nederlandstaligen. En mijn punt is dat we ginder aan de Franstaligen in sommige opzichten zouden kunnen een voorbeeld nemen en laat dat nu net de reden zijn dat ge de gelijkenis niet WILT zien, want ge stelt: Citaat:
Daarmee hangt natuurlijk ook de ganse ingesteldheid van de Francté ten opzichte van de bescherming van hun kultuur samen. Ik verwijs naar de taalpolitiek in het mediabeleid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeker, zeker ... Leer er maar mee leven Staafje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nooit dat ik er niet voor waarschuwde...
Ik ben mijn exodus al aan het voorbereiden. En ik ben niet de enige.
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die verwijzingen �* la Gothische letters beginnen me inderdaad de keel uit te hangen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toch ook niks mis mee zou ik denken? gewoon een beetje moeite doen en de zaak is opgelost toch? De bakker kan toch snel leren dat hij "brood" verkoopt en geen "pain" zou ik denken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2013 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf voel daar absoluut niks bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik heb net gelezen dat de Lorre zakt van 26.000 euro per maand ongecontroleerd netto in the pocket, naar 5000 euro netto plus "onkosten die gecontroleerd worden".
En Fabbie haar dotatie ... Ik kan er weer een heel eind tegen. Om te boeten voor mijn tijdelijke zwakte, zal ik nog eens een storting doen aan een of andere VZW die zich inlaat met de Vlaamse Strijd, en waar ik dan een attestje voor de fiskus van krijg. 50 euro zal wel volstaan voor deze keer. lol !! Belastingskorting krijgen voor de flamingantistische strijd !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#TesPasBelgeSi tu n'haïs pas le Néérlandais https://twitter.com/MOU_UCH/status/342740899161313280 De stront vliegt je tegemoet https://twitter.com/MOU_UCH Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 juni 2013 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fouten? Waarom beschouwt u het als "fout" dat de Nederlandstaligheid van onze regio benadrukt wordt en dat er inspanningen worden geleverd om dat ook op allerlei vlakken te houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat je op deze vraag nooit antwoord zult krijgen van onze belgicistische vrienden...
|
![]() |
![]() |