Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2004, 12:23   #281
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat zal nooit gebeuren.
Ik heb persoonlijk dingen meegemaakt waarvan altijd was beweerd dat ze nooit zouden gebeuren en toch zijn ze gebeurd. Ik zou maar zuinig zijn op het woord "nooit" als ik jou was.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 12:43   #282
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
denken jullie nu echt dat de nederlanders ons erbij willen hebben ????
Nope, volgenst mijn persoon en die van die die ier naast mijn persoon zit (toevallijg een Ol-lander) voelen de meeste Hollanders langst geen kloten enijge - uitzichzelfspontane - verwantschap met Vlaanderen en de peopletjes die daar wonen, yup yup yup.
Oud 11 oktober 2004, 13:00   #283
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Bos. Herz.
Nope, volgenst mijn persoon en die van die die ier naast mijn persoon zit (toevallijg een Ol-lander) voelen de meeste Hollanders langst geen kloten enijge - uitzichzelfspontane - verwantschap met Vlaanderen en de peopletjes die daar wonen, yup yup yup.
Hoe moet dat verwantschap volgens u geuit worden? Moeten de Nederlanders wakker worden en naar bed gaan met het gevoel van verwantschap met de Vlamingen?

Sinds wanneer is een in Nederland wonende Oekrainer (al heb ik ook de Nederlandse nationaliteit) een "Ol-lander"?
Oud 11 oktober 2004, 13:00   #284
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk vreemd dat grootnederlanders zich nooit afvragen of Nederland wel Vlaanderen bij zich wil.
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:05   #285
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Eigenlijk vreemd dat grootnederlanders zich nooit afvragen of Nederland wel Vlaanderen bij zich wil.
Ja, en graag zelfs.
Oud 11 oktober 2004, 13:15   #286
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik stel het anders: ik ben een Benelux niet ongenegen, maar zie zoveel praktische problemen in de vereniging van incompatibele staatsstructuren, dat tegen de tijd dat ze opgelost zouden zijn, de idee allang voorbijgestreefd zou zijn door dat van een Europese Unie.
En de EU is natuurlijk voor altijd?
Oud 11 oktober 2004, 13:25   #287
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ander voorbeeld : ik ben al naar Amsterdam geweest. Daar is er helemaal geen probleem om nog een bus of een tram na middernacht te nemen. Tijdens de hele nacht rijden trams of bussen. In "België"? Na middernacht is het gedaan. Geen trams, geen bussen, geen metros. En dat in Brussel, de hoofstad van Europa. Vindt u dat normaal? Ik niet in elk geval.
Aan de andere kant, zijn de "nachtwinkels" hier open tot maar 1 uur 's nachts terwijl hun Belgische tegenhangers de hele nacht open blijven. Discotheken mogen in Belgie ook langer open blijven dan in NL. Het aanbod bij Belgische supermarkten is stukken beter dan bij de Nederlandse. De medische zorg in Vlaanderen schijnt onnoemelijk beter te zijn dan in Nederland. Conclusie: Nederland en Vlaanderen moeten proberen om het beste van elkaar over te nemen en zodoende naar elkaar toe groeien. Leve cofeeshops in Brussel en lekker eten in Holland (om het even simplistisch te houden).

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 11 oktober 2004 om 13:30.
Oud 11 oktober 2004, 13:36   #288
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Ja, en graag zelfs.
Nederland mag ook bij België komen, hoor
Bruno232 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2004, 13:52   #289
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Nederland mag ook bij België komen, hoor
Maakt toch niets uit joh, het gaat om het resultaat.
Oud 11 oktober 2004, 13:59   #290
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
en verschillen Kroatisch en Servisch toch ook wel iets meer van elkaar dan 'Hollands' en 'Vlaams'.
Echt niet.
Oud 11 oktober 2004, 20:05   #291
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Bos. Herz.
Vreemd, als ik met collega's en kennissen hier over een nauwe Vlaams-Nederlandse samenwerking spreek, een samenwerking zelfs, dan zijn de meeste daar wel voor te vinden. In welke kringen beweegt u zich?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 17:19   #292
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Vreemd, als ik met collega's en kennissen hier over een nauwe Vlaams-Nederlandse samenwerking spreek, een samenwerking zelfs, dan zijn de meeste daar wel voor te vinden. In welke kringen beweegt u zich?
Wat bedoelt u precies? Of moest het tweede "confederatie" zijn?
Oud 16 maart 2006, 23:43   #293
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
belgisch gezinden zijn parasieten van het status quo en 5 randdiebielen.
Wat is Vlaams nationalisme dan?

Volgens mij: Cultuurmasturbatie (kijk kijk, ik heb een vlag met een leeuw op, keinijg!) gecombineerd met hebzucht (ik denk niet dat de vlamingen zo snel van Wallonië af zouden willen moest hun staal- en steenkoolindustrie nog draaiende zijn.... want ja, vroeger waren het de vlamingen dat naar Wallonië trokken voor werk é en toen wouden de walen het niet speciaal zonder Vlaanderen doen é..... dat vergeten jullie wel een beetje vlug )

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Laurent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 01:15   #294
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurent Bekijk bericht

Volgens mij: Cultuurmasturbatie (kijk kijk, ik heb een vlag met een leeuw op, keinijg!) gecombineerd met hebzucht (ik denk niet dat de vlamingen zo snel van Wallonië af zouden willen moest hun staal- en steenkoolindustrie nog draaiende zijn.... want ja, vroeger waren het de vlamingen dat naar Wallonië trokken voor werk é en toen wouden de walen het niet speciaal zonder Vlaanderen doen é..... dat vergeten jullie wel een beetje vlug )
Jaja...wat zit de wereld toch simpel in elkaar en Lau heeft er oog voor.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 07:46   #295
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232 Bekijk bericht
Vooral door het bestaan van forums op internet zie je de laatste 5 jaar een toenemende belangsteling van Nederlanders voor Vlaanderen en symphatie voor de Vlaamse zaak. Het Vlaams Blok is een populaire partij en ik hoop (en vele Nederlanders met mij) dat zij eens de premier zullen mogen leveren van wat dan de laatste federale Belgische regering zal zijn. Vlaanderen kan zich dan los maken van Wallonie en kiezen voor toenadering tot Nederland. Op wat voor wijze dat moet gebeuren is aan de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 17 maart 2006 om 07:46.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 08:09   #296
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Jaja...wat zit de wereld toch simpel in elkaar en Lau heeft er oog voor.
't is dat de commentaren van flaminganten altijd uit diepgaande soco-economische onderzoeken resulteren é.....

Als het Vlaams Belang alles wat belgisch is weg wil, waarom beginnen ze dan niet met de dotaties te weigeren?
Oud 17 maart 2006, 08:11   #297
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vooral door het bestaan van forums op internet zie je de laatste 5 jaar een toenemende belangsteling van Nederlanders voor Vlaanderen en symphatie voor de Vlaamse zaak. Het Vlaams Blok is een populaire partij en ik hoop (en vele Nederlanders met mij) dat zij eens de premier zullen mogen leveren van wat dan de laatste federale Belgische regering zal zijn. Vlaanderen kan zich dan los maken van Wallonie en kiezen voor toenadering tot Nederland. Op wat voor wijze dat moet gebeuren is aan de Vlamingen.
Zich baseren op internet is niet representatief. Een klein groepje kan op fora al veel lawaai maken.....
En btw, het is Vlaams Belang

Oud 17 maart 2006, 09:45   #298
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vooruit, nog één die het warm water uitgevonden heeft... Ga je huiswerk maken, jongen, en laat de grote mensen een beetje verder praten.

(Het is een buitengewoon arrogant antwoord, zeker, maar met 'onderbouwde' reacties als die van jou koop je geen brood).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 17 maart 2006, 10:18   #299
Laurent
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Vooruit, nog één die het warm water uitgevonden heeft... Ga je huiswerk maken, jongen, en laat de grote mensen een beetje verder praten.

(Het is een buitengewoon arrogant antwoord, zeker, maar met 'onderbouwde' reacties als die van jou koop je geen brood).
Ik woon op de taalgrens en 'k heb al genoeg miserie gehad met flaminganten gewoon omdat ik frans kan. Niet dat ik daarmee ooit een uitdagende houding heb aangenomen, 'k ben godverdomme zelf vlaming (al voel ik me meer belg). Allé, scheef bekeken worden omdat ge onder vrienden frans spreekt, waar gaan we naartoe? En ik spreek niet van één of twee pipo's die dat doen, maar wel van een algemene situatie... "anderstaligen moeten hier nederlands spreken omdat ze het anders nooit leren...." krijg ik dan te horen.... maar ik ben volledig tweetalig opgevoed en ik ga sinds mijn kleuterklasjes naar nederlandstalig onderwijs! Ik ben niet anderstalig, ik ken gewoon de twee landstalen....

De mensen die denken dat ze het recht hebben te beslissen welke taal ik met mijn vrienden spreek zijn meestal die met hun "VL"'ekes op hunnen auto en met hun stickerkes van de vlaamse leeuw.... "Walekop" genoemd worden omdat ge een taal kunt, zeker niet bekrompen, hoor.....

Ik beweer niet dat ik het beter weet, ik baseer mij gewoon op persoonlijke ervaringen om te denken dat er een hoop vlaams nationalisten er baat bij heeft om hun opvattingen te herzien, kwestie van hun gevoel van fierheid op gezondere basis te plaatsen.

Oud 17 maart 2006, 10:36   #300
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik woon op de taalgrens en 'k heb al genoeg miserie gehad met flaminganten gewoon omdat ik frans kan. Niet dat ik daarmee ooit een uitdagende houding heb aangenomen, 'k ben godverdomme zelf vlaming (al voel ik me meer belg). Allé, scheef bekeken worden omdat ge onder vrienden frans spreekt, waar gaan we naartoe? En ik spreek niet van één of twee pipo's die dat doen, maar wel van een algemene situatie... "anderstaligen moeten hier nederlands spreken omdat ze het anders nooit leren...." krijg ik dan te horen.... maar ik ben volledig tweetalig opgevoed en ik ga sinds mijn kleuterklasjes naar nederlandstalig onderwijs! Ik ben niet anderstalig, ik ken gewoon de twee landstalen....

De mensen die denken dat ze het recht hebben te beslissen welke taal ik met mijn vrienden spreek zijn meestal die met hun "VL"'ekes op hunnen auto en met hun stickerkes van de vlaamse leeuw.... "Walekop" genoemd worden omdat ge een taal kunt, zeker niet bekrompen, hoor.....

Ik beweer niet dat ik het beter weet, ik baseer mij gewoon op persoonlijke ervaringen om te denken dat er een hoop vlaams nationalisten er baat bij heeft om hun opvattingen te herzien, kwestie van hun gevoel van fierheid op gezondere basis te plaatsen.
Idioten en bullebakken zullen er altijd zijn, maar dat wil niet zeggen dat je eraan moet toegeven. Niet alle 'flaminganten' (bemerk de aanhalingstekens; ik heb een hekel aan dat woord) zijn van het slag dat jij beschrijft, integendeel: ze zijn een kleine, maar lawaaierige minderheid. Ga je hen als maatstaf nemen, dan bewijs je hen, maar vooral jezelf er geen gunst mee, zeker niet wanneer je 'flamingantisme' nog gratuite kenmerken als 'egoïstisch' of 'cultuurmasturbatief' (is dat een neologisme?) gaat toeschrijven. Ikzelf ken weinig 'flaminganten' die menen dat het niet nodig is om Frans te kennen, laat staan mensen erop aanspreken, bedreigen zelfs, die het wel kunnen en/of doen. Dat is regelrechte onzin en die lui, als ze er zijn, verdienen een trap onder hun kont, was het niet als 'flamingant', dan toch als mens. Als ik mezelf even bekijk - en volgens Hans & Co. ben ik een 'volbloed flamingant', ook al bestrijd ik dat - dan bestaat mijn boekenkast voor zeker een derde uit Franse literatuur. Ben ik nu een slechte Vlaming?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be