Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 17:14   #281
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu moet ik toch wel effe vermelden dat het niet vaststaat dat die Neanderthalers met hun dna voor slimmere nakomelingen hebben gezorgd.. Dat zijn gissingen van eugenetica & co. Je zegt trouwens zelf dat mits de bananen en ander fruit hier ook zomaar aan de bomen hadden gegroeid, ze er hier ook niks van zouden bakken... lol. Dus de Afrikanen hebben wel degelijk potentieel als we hun fruitbomen afpakken.
Ik heb nergens gezegd dat de Neanderthalers er voor gezorgd hebben dat Europeanen slimmer zijn dan Afrikanen. Enkel heb ik gezegd dat Europeanen wel degelijk DNA van Neanderthalers bezitten. Dus dat die echt weinig verschilden van de Sapiens, vermits ze zich met succes konden voortplanten, zonder steriele kinderen op de wereld te zetten.
En bijkomend dat wij hier in Europa door moeilijkere levensomstandigheden meer onze hersenen hebben moeten gebruiken. Die hersenen hebben zich dus ontwikkeld. Deze mogelijkheid zullen de Afrikanen ook wel hebben, maar blijkbaar was dat tot nu toe niet het geval, als ik afga op de feiten.
Maar om hen nu hun fruitbomen te gaan afpakken om te zien of ik gelijk heb, dat vind ik wel wat overdreven...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 17:17   #282
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe komt net te zeggen dat "Black Americans gemiddeld hoger scoren dan hun collega's in Afrika" en dit ondanks dat de meesten van hen in armoede in ghetto's bivakeren, én ondanks dat zij zogezegd volgens jou gebukt gaan onder inteelt.

Als zij hoger scoren ondanks al die mankementen dan is het niet minder dan logisch dat zij NOG betere resultaten zouden boeken indien hun levensomstandigheden minder slecht waren. Kortom het is meer door nurture dan door nature dat zij in dergelijke situatie zitten.

Wat betreft dat kanonnenvlees, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Inteelt binnen de ghetto moet niet leiden tot verstandelijke achterlijkheid.
Het kan zelfs voor verbetering van het verstandelijk vermogen zorgen.

En ja, met betere leefomstandigheden zouden zij beter kunnen scoren.
Of wacht, waarschijnlijk zullen zij nooit beter scoren, want de verstandigen verlaten de ghetto en brengen hun kinderen in betere omstandigehden groot.

Wat dat kanonnenvlees betreft, wel dat is waar jij deel zou van uitmaken als je militair zou zijn, waarom ik dit zo weet is simpel, iemand die geen kanonnenvlees is, stelt de vraag niet, maar begrijpt wat er bedoeld word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 17:17   #283
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Heu, ze maken hier ook onderscheid tussen blanken onderling, kijk maar naar de West-Vlamingen vs. de Antwerpenaren.. lol

En nee ik eis geen gelijkheid, maar al die Vlaams-Belangers die eisen wel ONGELIJKHEID! - En dit zelfs zonder wetenschappelijk 'bewijs' ... !!!
Je hebt geen antwoord gegeven : ben je kleurling of blank ? Afrikaan of Europeaan ? Dat weten zou mij kunnen helpen je argumenten beter te interpreteren.
Oud 29 september 2013, 17:25   #284
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Deze draad is gemaakt door een laag IQ 'weg met ons'-blanke of een laag IQ bruine met een afgunst voor blanken om zijn eigen falen 'goed trachten te praten'.
Daar zit waarschijnlijk waarheid in...
Oud 29 september 2013, 17:30   #285
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat de Neanderthalers er voor gezorgd hebben dat Europeanen slimmer zijn dan Afrikanen. Enkel heb ik gezegd dat Europeanen wel degelijk DNA van Neanderthalers bezitten. Dus dat die echt weinig verschilden van de Sapiens, vermits ze zich met succes konden voortplanten, zonder steriele kinderen op de wereld te zetten.
En bijkomend dat wij hier in Europa door moeilijkere levensomstandigheden meer onze hersenen hebben moeten gebruiken. Die hersenen hebben zich dus ontwikkeld. Deze mogelijkheid zullen de Afrikanen ook wel hebben, maar blijkbaar was dat tot nu toe niet het geval, als ik afga op de feiten.
Maar om hen nu hun fruitbomen te gaan afpakken om te zien of ik gelijk heb, dat vind ik wel wat overdreven...
Tot voor kort ging men ervan uit dat de homo sapiens zich nooit vermeningvuldigd hadden met de neaderthalers, maar onlangs vond men het bewijs dat dit wel zo was. Al zal de inbreng van die laatste groep niet zo hoog zijn. Procentueel zal het te verwaarlozen zijn. Dus ik zou die neanderthalers achterwege laten.
Oud 29 september 2013, 17:34   #286
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe komt net te zeggen dat "Black Americans gemiddeld hoger scoren dan hun collega's in Afrika" en dit ondanks dat de meesten van hen in armoede in ghetto's bivakeren, én ondanks dat zij zogezegd volgens jou gebukt gaan onder inteelt.

Als zij hoger scoren ondanks al die mankementen dan is het niet minder dan logisch dat zij NOG betere resultaten zouden boeken indien hun levensomstandigheden minder slecht waren. Kortom het is meer door nurture dan door nature dat zij in dergelijke situatie zitten.

Wat betreft dat kanonnenvlees, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Zwarte Amerikanen scoren hoger dan Afrikanen om dat zij in een land met een blanke meerderheid wonen. Die blanke aanwezigheid, en de hulp die zij van deze leefwereld ontvangen krikt hun niveau een beetje op.
Desondanks die hulp zijn ze er nooit ingeslaagd om écht door te breken, en machtspositie's te bekleden ( Obama uitgezonderd, maar dat is een puppet van de financiële lobby's in de USA ).
Zelfs in de misdaad zijn ze nooit echt gelukt. Een échte zwarte " maffia " heeft nooit de kop opgestoken. Het bleef bij gangsterbende's van weinig belang. Wel veel geweld daarbij.
In de zakenwereld ? Geen enkele zwarte te bekennen...De wetenschap ? Niksmendalle...
Boksers, basketters en muzikanten dat wel. Je ziet het, ik beweer nergens dat die mensen waardeloos zijn.
Oud 29 september 2013, 17:41   #287
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dus heb je voor 1/4 Indonesisch bloed? Of was het een dochter van kolonialen?
Grootmoe langs moederskant was Indonesisch. Lintang was haar voornaam.
Oud 29 september 2013, 17:42   #288
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Familie van Geert Wilders? Die heeft ook een oma van indonesische afkomst. Jammer voor degenen die in hem een pure witte racist zien!
Nee, Geert is geen familie van ons.
Oud 29 september 2013, 17:50   #289
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot voor kort ging men ervan uit dat de homo sapiens zich nooit vermeningvuldigd hadden met de neaderthalers, maar onlangs vond men het bewijs dat dit wel zo was. Al zal de inbreng van die laatste groep niet zo hoog zijn. Procentueel zal het te verwaarlozen zijn. Dus ik zou die neanderthalers achterwege laten.
Laat jij die achterwege als je wil. Ik niet. In genetica is zelfs 1 % niet te verwaarlozen. Weet je zelfs d�*t niet ?

Laatst gewijzigd door meneer : 29 september 2013 om 17:50.
Oud 29 september 2013, 18:00   #290
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwarte Amerikanen scoren hoger dan Afrikanen om dat zij in een land met een blanke meerderheid wonen. Die blanke aanwezigheid, en de hulp die zij van deze leefwereld ontvangen krikt hun niveau een beetje op.
Desondanks die hulp zijn ze er nooit ingeslaagd om écht door te breken, en machtspositie's te bekleden ( Obama uitgezonderd, maar dat is een puppet van de financiële lobby's in de USA ).
Zelfs in de misdaad zijn ze nooit echt gelukt. Een échte zwarte " maffia " heeft nooit de kop opgestoken. Het bleef bij gangsterbende's van weinig belang. Wel veel geweld daarbij.
In de zakenwereld ? Geen enkele zwarte te bekennen...De wetenschap ? Niksmendalle...
Boksers, basketters en muzikanten dat wel. Je ziet het, ik beweer nergens dat die mensen waardeloos zijn.
De scoren van zwart Amerika ligt hoger dankzij de mogelijkheden tot zelfontwikkeling. Hierdoor leren zij te denken als een blanke.
Binnen de bedrijfswereld zijn er wel zwarten die vrij hoog geraken.
Je hebt trouwens in de VS ook zeer bekwame en succesvolle advocaten.
Je hebt trouwens ook succesvolle artsen.
Het probleem is echter dat de blanke niet wil samenwerken met een zwarte CEO
Dat Obama nu de weg aan het openen is voor betere mogelijkheden voor zwart Amerika kan niemand ontkennen.

Dat er nooit een echte zwarte maffia de kop heeft opgestoken, is te danken aan het feit dat men de criminelen beter in het oog is gaan houden.
Elke Amerikaanse maffiabende had en heeft trouwens een oorsprong buiten de VS, met daar de echte kopstukken.
Zwart Amerika heeft geen echte banden met zijn landen van oorsprong en zal zeker van daaruit geen leiding krijgen om een maffia te kunnen opstarten.
Oud 29 september 2013, 18:06   #291
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat jij die achterwege als je wil. Ik niet. In genetica is zelfs 1 % niet te verwaarlozen. Weet je zelfs d�*t niet ?
Beide hadden meer dan 99% dna die gelijklopend is. Het verschil tussen de Homo en Pan in dna is zelfs niet meer dan 2%.
0,01% is dus heel belangrijk en zeker niet verwaarloosbaar, zeker niet in de genetica. Waar het verschil tussen een Duitse en Mechelse herdershond slechts 0.002% is.
Oud 30 september 2013, 00:25   #292
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De scoren van zwart Amerika ligt hoger dankzij de mogelijkheden tot zelfontwikkeling. Hierdoor leren zij te denken als een blanke.
Binnen de bedrijfswereld zijn er wel zwarten die vrij hoog geraken.
Je hebt trouwens in de VS ook zeer bekwame en succesvolle advocaten.
Je hebt trouwens ook succesvolle artsen.
Het probleem is echter dat de blanke niet wil samenwerken met een zwarte CEO
Dat Obama nu de weg aan het openen is voor betere mogelijkheden voor zwart Amerika kan niemand ontkennen.

Dat er nooit een echte zwarte maffia de kop heeft opgestoken, is te danken aan het feit dat men de criminelen beter in het oog is gaan houden.
Elke Amerikaanse maffiabende had en heeft trouwens een oorsprong buiten de VS, met daar de echte kopstukken.
Zwart Amerika heeft geen echte banden met zijn landen van oorsprong en zal zeker van daaruit geen leiding krijgen om een maffia te kunnen opstarten.
DIT :

Citaat:
Zwarte Amerikanen scoren hoger dan Afrikanen om dat zij in een land met een blanke meerderheid wonen. Die blanke aanwezigheid, en de hulp die zij van deze leefwereld ontvangen krikt hun niveau een beetje op
.

EN DIT :

Citaat:
Dat wil in feite wel hetzelfde zeggen nietwaar ?
En natuurlijk heb je in de USA zwarten die hogerop geraakten. 't Zou er nog aan mankeren.
Maar percentsgewijs is dat veel minder als bij de blanken. Terwijl er in de USA toch ook heel veel �*rme blanken zijn.
Dat blanken met de bekwame zwarten niet willen samenwerken geloof ik niet.
Maar wie weet is het wel omgedraaid.
Oud 30 september 2013, 06:30   #293
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DIT :

.

EN DIT :

Dat wil in feite wel hetzelfde zeggen nietwaar ?
En natuurlijk heb je in de USA zwarten die hogerop geraakten. 't Zou er nog aan mankeren.
Maar percentsgewijs is dat veel minder als bij de blanken. Terwijl er in de USA toch ook heel veel �*rme blanken zijn.
Dat blanken met de bekwame zwarten niet willen samenwerken geloof ik niet.
Maar wie weet is het wel omgedraaid.
Het is niet zozeer in de VS dat ze niet met zwarte ceo van grote bedrijven willen samenwerken, maar eigenaardig genoeg zijn het vooral de staten met een kleurlingenbevolking die dit niet willen.
Het klinkt misschien raar, maar zelfs Obama word minder ernstig genomen door de Afrikaanse en Arabische politieke leiders dan zijn blanke minister van buitenlandse zaken.

Zelf werk ik heel veel met zwarte werknemers. Maar om hen als groep te doen werken en om hen de job echt goed te laten uitvoeren moet je er een blanke of gele verantwoordelijke bij zetten. Geef je de leidinggevende taak aan een zwarte werknemer, dan weigeren de andere hem als hun meerdere te zien en zijn bevelen op te volgen.

En dhiermee zitten we dus direct bij een ander feit.
Vele donker gekleurde aardbewoners voelen zich minderwaardig tegenover blanken. In sommige gebieden worden blanken zelfs als halfgoden gezien.
Halfgoden die je of aanbid en blindelings gehoorzaamd of die je zo snel mogelijk dood, zodat zij je niet van de macht kunnen verdrijven.
Oud 30 september 2013, 08:22   #294
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obama is gewoon 50% blank en 50% keniaan. Alleen willen ze dat eerste niet echt weten. Dat staat niet goed als eerste zwarte president, te moeten toegeven dat de mama wit was. Zowel blanke moeder als zwarte vader stammen uit families van slavenhouders/slavenhandelaars.
Heel goed voor degenen die willen verwijzen naar de "brothers"... misschien zijn er wel nazaten bij van mensen die door overgrootvader obama werden gevangen en door overgrootvader langs moederskant werden tewerkgesteld.... maar zover heeft er vast geen enkele zwarte stemmer nagedacht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 08:39   #295
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Obama is gewoon 50% blank en 50% keniaan. Alleen willen ze dat eerste niet echt weten. Dat staat niet goed als eerste zwarte president, te moeten toegeven dat de mama wit was. Zowel blanke moeder als zwarte vader stammen uit families van slavenhouders/slavenhandelaars.
Heel goed voor degenen die willen verwijzen naar de "brothers"... misschien zijn er wel nazaten bij van mensen die door overgrootvader obama werden gevangen en door overgrootvader langs moederskant werden tewerkgesteld.... maar zover heeft er vast geen enkele zwarte stemmer nagedacht.
Zwart wil zelfs niet geweten hebben dat de slavenhandel enkele mogelijk was, omdat zwart medemensen verkocht aan blanken handelaars.
Oud 30 september 2013, 08:52   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zwart wil zelfs niet geweten hebben dat de slavenhandel enkele mogelijk was, omdat zwart medemensen verkocht aan blanken handelaars.
Daarom noemde men ze "arabieren": gewone afrikanen die zich bekeerd hadden tot de islam omdat ze dan niet zelf door de echte arabieren konden worden gevangen genomen.
Die benaming is nog steeds gangbaar: zwarte moslimafrikanen worden nog steeds "arabieren" genoemd (zie vb. de Janjaweed in Darfur).
Obama komt dus uit een "arabische" stam uit Kenia.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 00:54   #297
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Ok, ik heb wat research gedaan.. Blijkt dat die interbreeding Neanderthal theorie (v. die Svanto Pääbo) niet (echt) serieus is want 1) Fossielen waren besmet met menselijk DNA tijdens onderzoeken, daaropvolgende tests hebben geen uitsluitsel hierover gegeven. 2) Nieuw wetenschappelijk onderzoek wijst naar het bestaan van een gemeenschappelijke voorouder van de Neanderthaler en de moderne mens.

http://www.nytimes.com/2010/05/07/sc...anderthal.html

Citaat:
In an earlier report on the Neanderthal genome, the reported DNA sequences were found by other geneticists to be extensively contaminated with human DNA. Dr. Paabo’s group has taken extra precautions but it remains to be seen how successful they have been, Dr. Klein said, especially as another group at the Leipzig institute, presumably using the same methods, has obtained results that Dr. Paabo said he could not confirm.
http://www.kennislink.nl/publicaties...-neanderthaler

Citaat:
Heeft de vroege mens ooit gesekst met neanderthalers? En vooral: kregen ze ooit kinderen? Waarschijnlijk niet, zeggen Duitse onderzoekers die een nieuwe DNA-analyse gebruiken. Ze ontdekten dat menselijk DNA op neanderthalerbotten – vermeend bewijs voor intensieve kruising tussen de soorten – pas tijdens de opgraving op de fossielen terechtkwam.

http://www.theguardian.com/science/2...-interbreeding

Citaat:
Cambridge scientists claim DNA overlap between Neanderthals and modern humans is a remnant of a common ancestor

Het is eveneens niet bewezen dat intelligentie verschillen hiermee te maken hebben. Capaciteiten in IQ zijn universeel en niet noodzakelijk gebonden aan resultaten (/iq tests). De expressie van een bepaald genvariant is gebonden aan omgeving en het individu, niet aan wat men "ras" noemt. De omgevingsfactoren waarin men als individu verkeert zijn dan weer wel vaak gebonden aan de gevolgen van ons "sociaal predicament door ras".

Laatst gewijzigd door bembem : 1 oktober 2013 om 01:04.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 07:38   #298
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, ik heb wat research gedaan.. Blijkt dat die interbreeding Neanderthal theorie (v. die Svanto Pääbo) niet (echt) serieus is want 1) Fossielen waren besmet met menselijk DNA tijdens onderzoeken, daaropvolgende tests hebben geen uitsluitsel hierover gegeven. 2) Nieuw wetenschappelijk onderzoek wijst naar het bestaan van een gemeenschappelijke voorouder van de Neanderthaler en de moderne mens.

Het is eveneens niet bewezen dat intelligentie verschillen hiermee te maken hebben. Capaciteiten in IQ zijn universeel en niet noodzakelijk gebonden aan resultaten (/iq tests). De expressie van een bepaald genvariant is gebonden aan omgeving en het individu, niet aan wat men "ras" noemt. De omgevingsfactoren waarin men als individu verkeert zijn dan weer wel vaak gebonden aan de gevolgen van ons "sociaal predicament door ras".
Lap! Blanken zijn dan toch negers.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 08:04   #299
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik zou die neanderthalers achterwege laten.
Weer een republikein bij!

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 08:34   #300
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik heb wat research gedaan.. Blijkt dat die interbreeding Neanderthal theorie (v. die Svanto Pääbo) niet (echt) serieus is want 1) Fossielen waren besmet met menselijk DNA tijdens onderzoeken, daaropvolgende tests hebben geen uitsluitsel hierover gegeven.
Gek he!!!
Instellingen die niets anders doen dan DNA onderzoeken die dergelijke belangrijke onderzoeken doen fout gaan door vervuiling van het DNA.
En dit terwijl er niet 1 onderzoek is gedaan, maar meerdere met meerdere vondsten.
Dit terwijl deze instellingen gewend zijn DNA onderzoeken te doen voor het gerecht en voor de afstammingslijnen van alle levensvormen op aarde.
Citaat:
2) Nieuw wetenschappelijk onderzoek wijst naar het bestaan van een gemeenschappelijke voorouder van de Neanderthaler en de moderne mens.

Kijk, dit is helemaal niet nieuw, het is al geweten van in de 19de eeuw.
Maar de kerk heeft het steeds blijven ontkennen en afwijzen.

Citaat:

De ontwikkeling van het verstandelijk vermogen heeft inderdaad veel te maken met de leefomgeving. Vooral de levensomgeving van de voorouderen is belangrijk.

En om het grof te zeggen, moesten mijn bedovergrootouders nu een IQ-test afleggen, zouden ze waarschijnlijk niet meer scoren dan de huidige gemiddelde Congolees. Zij leefde immers in bijna gelijke omstandigheden als de huidige Congolees vandaag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be