Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 11:39   #281
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is idd een voordeel aan bitcoin maar het weegt imo niet op tegen de nadelen. Nu als we competing currencies invoeren zal ik met alle plezier mijn spaargeld aanhouden in iets wat met een werkelijke commodity standaard gebackt wordt en voor internet transacties iets als bitcoin gebruiken.
En wat is een goed goed voor een commodity standard?

Bitcoin is gemaakt voor internettransacties. Dat is het doel ervan, dus ja, het heeft nadelen. Een vork ook, men kan er geen soep mee eten.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:43   #282
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Bitcoin is gemaakt voor internettransacties. Dat is het doel ervan, dus ja, het heeft nadelen. Een vork ook, men kan er geen soep mee eten.
Een goed goed voor een commodity standaard wordt door de vrije markt bepaald. Historisch bekeken springen dan edelmetalen erbovenuit om voor de hand liggende redenen.

Je wil iets wat:
- goed deelbaar is
- niet bederft
- niet of weinig geconsumeerd wordt
- waarvan de bijkomende productie beperkt is
- hoge waarde tov het gewicht

als je al die dingen samenzet kom je al snel weer bij edelmetalen uit.
Oud 19 oktober 2013, 11:45   #283
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het grote nadeel imo aan bitcoin is dat het questionable is als 'store of value'. Te gemakkelijk om ineens heel veel bitcoins bij te maken en te gemakkelijk voor de overheid om het onder 'controle' te brengen / aan banden te leggen.

Bitcoin is een currency, it is not money om het zo te zeggen.
Oud 19 oktober 2013, 11:49   #284
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het grote nadeel imo aan bitcoin is dat het questionable is als 'store of value'. Te gemakkelijk om ineens heel veel bitcoins bij te maken en te gemakkelijk voor de overheid om het onder 'controle' te brengen / aan banden te leggen.

Bitcoin is een currency, it is not money om het zo te zeggen.
Euh. Weet je hoe "gemakkelijk" het is om onder de huidige mining difficulties Bitcoin aan te maken?

En nogmaals: welk betaalmiddel wil jij gebruiken voor internettransacties, die relevanter en relevanter worden in het dagelijks leven?

Je gaat misschien "zoiets als Bitcoin" zeggen. Met verbeteringen. Er zijn op die markt inderdaad meerdere concurrerende cryptocoins. Misschien is jouw verbetering wel relevant en is met jouw protocol iets an te vangen?
Oud 19 oktober 2013, 12:03   #285
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Euh. Weet je hoe "gemakkelijk" het is om onder de huidige mining difficulties Bitcoin aan te maken?

En nogmaals: welk betaalmiddel wil jij gebruiken voor internettransacties, die relevanter en relevanter worden in het dagelijks leven?

Je gaat misschien "zoiets als Bitcoin" zeggen. Met verbeteringen. Er zijn op die markt inderdaad meerdere concurrerende cryptocoins. Misschien is jouw verbetering wel relevant en is met jouw protocol iets an te vangen?
Elk systeem is te hacken. Niks belet een overheid transacties in bitcoin te verbieden en effectief tegen te houden. Niks belet een overheid om internet plat te gooien/ simpelweg de electriciteit uit te schakelen en ploef.. weg zijn je bitcoins.

Ja als transactiemunt en aanvulling op een commodity standaard lijkt bitcoin me nuttig (*). Maar je bent imo goed gek als je het als meer dan dat zou beschouwen.

(* maar dan kan je evengoed voor een internetmunt kiezen die werkelijk een commodity dekking heeft nietwaar?)
Oud 19 oktober 2013, 12:07   #286
six
Banneling

Standaard

Niks belet gewapende mannen om je goud gewoon af te pakken. Om goudbezit illegaal te maken en je huis te doorzoeken.

Exact hetzelfde argument.

Op dat ding van een internetmunt met commodity dekking ga ik niet eens op in, sorry. Je lijkt mij niet dom en als je hetgeen ik net heb geschreven combineert met hoe internetbetalingen werken, dan zie je dat het dwaas is. Wat ga je doen, goudatomen door de ethernetkabels pompen ofzo?

Nu ik toch bezig ben: je fameus commodity gedekt internetmunt. Als ik de commodity opeis, en die ligt in een FBI-kluis omdat die in beslag is genomen, of die is simpelweg gepikt, of de eigenaar wilt die niet overhandigen?
Jaja, bedenk maar een mechanisme dat opeisbaarheid garandeert. Dan zit je weer waar wij nu zitten he, papiergoud.

En beantwoord mijn vraag aub over het makkelijk bijmaken van bitcoins. Enig idee hoe makkelijk het is?
Oud 19 oktober 2013, 12:28   #287
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niks belet gewapende mannen om je goud gewoon af te pakken. Om goudbezit illegaal te maken en je huis te doorzoeken.

Exact hetzelfde argument.
Mijn eerste zorg is de overheid niet de toevallige inbreker. En ja voor een overheid is het helemaal niet evident om bvb en masse goud te gaan confisceren. Zelfs Roosevelt heeft dat niet in die mate aangedurfd. I.e. de verstandige amerikanen zijn er na 33 de grens naar Mexico mee overgestoken...

Citaat:
Op dat ding van een internetmunt met commodity dekking ga ik niet eens op in, sorry. Je lijkt mij niet dom en als je hetgeen ik net heb geschreven combineert met hoe internetbetalingen werken, dan zie je dat het dwaas is. Wat ga je doen, goudatomen door de ethernetkabels pompen ofzo?
Nee. Je zou bvb kunnen denken aan een privé-instelling in een gereputeerd land (bvb Zwitserland) die daar een publiekelijk controleerbare goudvoorraad beheert, en daarnaast een internet munt heeft die gedekt wordt door die voorraad. Bovendien zou ik een internetmunt enkel voor transacties op het moment gebruiken. Niet om mijn spaargeld in te steken...

Citaat:
En beantwoord mijn vraag aub over het makkelijk bijmaken van bitcoins. Enig idee hoe makkelijk het is?
Puur technisch gezien, van wat ik weet van bitcoin lijkt het me niet makkelijk. Neemt niet weg dat het - zelfs al is het moeilijk - vele malen makkelijker blijft dan goud of zilver uit het niks bijmaken en dat het sowieso érg makkelijk is om bitcoin gewoon compleet uit roulatie te nemen.

En inherent vertegenwoordigt het geen waarde. Enkel wat computercijfertjes.

Ik denk dat u ten onrechte denkt dat ik iets tégen bitcoin heb, dat is niet het geval. Het heeft vele positieve eigenschappen zoals niet gecontroleerd door een centrale instantie, in theorie een voorspelbare en relatief beperkte aangroei van bitcoins enz.

Mijn punt is vooral dat het weinig bescherming biedt tegen het grootste gevaar en dat is niet de toevallige inbreker, maar wel de overheid die alles zal doen om zijn monopolie op geldcreatie te behouden.

Enfin we zullen zien wat er met bitcoin gebeurt nu Silk Road is opgedoekt. Ik zie er echter niet de mirakel oplossing in die u er blijkbaar wel in ziet.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 oktober 2013 om 12:30.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 12:36   #288
six
Banneling

Standaard

Hahaha. Je vertrouwt de overheid niet, maar je pleit wel voor goud in een "betrouwbare" omgeving in Zwitserland. Tja, wat kan ik erover zeggen?

En de software die je draait, zijn ook waardeloze cijferkes. Programmeurs doen niks en krijgen ervoor betaald. Zij maken enkel waardeloze cijferkes. Het systeem dat je toegang tot het internet verleent zijn waardeloze cijferkes.
Je bent 40+, schat ik zo. Denken dat er zoiets is als echt, degelijk goud dat je kunt aaien en likken, en waardeloze cijferkes. Nu such thing.

"Gecontroleerde aangroei". Het is onmogelijk om meer dan 21 000 000 bitcoins aan te maken.
Bitcoin momenteel is een value carrier voor transacties. Hoe het verder evolueert, zien we wel. Ik zie er geen mirakeloplossing in, ik zie er een handig protocol in. Een vork of een tractor of een schoen zijn ook geen mirakeloplossingen, het zijn vorken, tractoren en schoenen.

Jij pleit echter voor "commodity backed internet money" met goud in Zwitserland. Komaan zeg.
Oud 19 oktober 2013, 12:37   #289
six
Banneling

Standaard

Wis je bericht snel. Als investeerders in softwaretechnologie ontdekken dat hun investering geen inherente waarde heeft, crashen de beurzen. Wil je dat op je geweten?
Oud 19 oktober 2013, 17:36   #290
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hahaha. Je vertrouwt de overheid niet, maar je pleit wel voor goud in een "betrouwbare" omgeving in Zwitserland. Tja, wat kan ik erover zeggen?
Dat je niet weet hoe zwitserland werkt bvb? Dat de overheid in Zwitserland niet god de almachtige vader is die het in de rest vd wereld wel is?

Citaat:
En de software die je draait, zijn ook waardeloze cijferkes. Programmeurs doen niks en krijgen ervoor betaald. Zij maken enkel waardeloze cijferkes. Het systeem dat je toegang tot het internet verleent zijn waardeloze cijferkes.
Sluit internet af en poef daar gaat bitcoin. Verbiedt legale handelaars om nog bitcointransacties te doen en poef daar gaat bitcoin. Met edelmetalen kan je nog overal terecht op een zwarte markt. Met bitcoin...

En is de source code van bitcoin volledig publiek? Ben je zoo 100% zeker dat als ze er nu al niet inzit instanties als de NSA er geen achterpoortje in zullen duwen... Het hoeft niet eens op de software zelf te zijn. Lijkt me allesbehalve vergezocht of onmogelijk om een tracker in het OS of de hardware te duwen. Allemaal dingen die vandaag de dag al gebeuren... Wie is er hier naief?

Citaat:
Je bent 40+, schat ik zo. Denken dat er zoiets is als echt, degelijk goud dat je kunt aaien en likken, en waardeloze cijferkes. Nu such thing.
Ik ben geen 40+ en ik werk met multidimensionale datamodellen in software...
Overigens je kan goud perfect aaien en likken

Citaat:
"Gecontroleerde aangroei". Het is onmogelijk om meer dan 21 000 000 bitcoins aan te maken.
Bitcoin momenteel is een value carrier voor transacties. Hoe het verder evolueert, zien we wel. Ik zie er geen mirakeloplossing in, ik zie er een handig protocol in. Een vork of een tractor of een schoen zijn ook geen mirakeloplossingen, het zijn vorken, tractoren en schoenen.
Dus wat ik zei, transactiemoney. Handig om een betaling te doen op internet. Niet aangewezen om uw spaarcenten in te steken.

Citaat:
Jij pleit echter voor "commodity backed internet money" met goud in Zwitserland. Komaan zeg.
Als je er karakteristieken aan wil verlenen die richting store of value gaan zal je het toch met een commodity moeten backen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 oktober 2013 om 17:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 17:53   #291
six
Banneling

Standaard

De code is 100% publiek gemaakt en door veel mensen nagelezen. Het lijkt erop dat je niet volledig geibformeerd bent. En je kritieken zijn gegrond (behalve over het Eeuwige Zwitserland) maar dat zijn gewoon dingen inherent aan het systeem. Of ga je zeggen dat goud enkel voordelen heeft?
Oud 19 oktober 2013, 18:26   #292
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De code is 100% publiek gemaakt en door veel mensen nagelezen. Het lijkt erop dat je niet volledig geibformeerd bent. En je kritieken zijn gegrond (behalve over het Eeuwige Zwitserland) maar dat zijn gewoon dingen inherent aan het systeem. Of ga je zeggen dat goud enkel voordelen heeft?
Nee goud heeft ook zijn nadelen. Maar ik heb veel meer vertrouwen in edelmetalen als store of value dan in bitcoin.

Ik denk eigenlijk dat we hier trouwens een discussie aan het voeren zijn die overbodig is want dat we het over de belangrijke zaken eens zijn.

Laten we eerst maar eens proberen van de legal tender wetten af te komen. Daarna kan de markt dan bepalen wat of welke combinatie van geldsoorten het meest geschikt is.
Oud 19 oktober 2013, 18:33   #293
six
Banneling

Standaard

Volledig mee eens.
Oud 19 oktober 2013, 18:44   #294
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Dus men wilt 10% van onze spaargelden taxeren.

Principieel, 100 euro spaartegoed, Taks 10 euro

Dus gewoon in het rood staan is de oplossing

-100 spaartegoed, taks -10 euro waardoor men dan -90 spaartegoed heeft.
Oud 19 oktober 2013, 19:02   #295
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Europa brandt als dit door gaat.
Nee hoor,na de ARCOPAR-oplichting,6000 euro in mijn geval,ben ik mijn pensioensparen en de rest van mijn spaargeld op een andere bank gaan plaatsen.Ik zit nog 7 jaar vast met een hypothicaire lening maar daarna is het definitief over en out met Belfius.Tot mijn grote verbazing ben ik de enige in mijn kennissenkring en familie die zo gereageerd heeft.Als ze het doen zal er veel toogpraat zijn en gezever en stemt de meute opnieuw voor de trado's.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be