Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2014, 23:52   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik reageer bezorgd om heel wat onterechte aanpassingen aan bijvoorbeeld onze weginfrastructuur. Waarom moet kritiek op het beleid toch steeds gepareerd worden met labelplakkerij? Word je niet voor wegpiraat versleten, dan ben je plots "kinderachtig". Het drama in het verkeersbeleid zet zich verder: labeltje opplakken en kop in het zand.
Het is nu eenmaal ook heel kinderachtig hoe sommige automobilisten reageren. Niet echt moeilijk opvallende gelijkenissen te zien tussen sommige kinderen wanneer ze erop gewezen worden dat niet alles kan en automobilisten die opgeroepen worden zich aan de regels en bepalingen te houden. Hetzelfde "iedereen is tegen mij".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 00:02   #282
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Aldus ... u gooit zonet uw eigen ruit in ...
Door u te wijzen op uw misser?

Citaat:
Nogmaals, leest u alles opnieuw.
Nogmaals, in elke discussie ontstaan nevendiscussies. In dit geval o.a. over de mogelijke mede-schuld van de andere chauffeur. Wanneer ik in berichtje 264 stel:

"Het ging eveneens over de vraag of de chauffeur van die camionette zelf mogelijk het varken had uitgehangen."

dan zie ik niet hoe ik hier mijn eigen ruit zou ingegooid hebben. Meer zelfs, danny'ke zit hier al dagenlang die BMW-chauffeur te verdedigen door grosso modo te stellen dat de chauffeur van die camionette een stuk krapuul is en zelf in de fout ging...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 00:07   #283
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal naast de kwestie dit antwoord. Wat is het verband in jouw ogen, tussen het duidelijke wangedrag van die BMW-chauffeur, en de 'onterechte' aanpassingen aan onze weginfrastructuur?
Iemand moet jou het concept "nevendiscussie" echt eens uitleggen.

Citaat:
Dat het nu en dan voor frustraties kan zorgen? Akkoord daarmee! Mag dat een excuus zijn om u als een idioot te gedragen en daarbij opzettelijk levens in gevaar te brengen? ... Neen!
Dat weet ik ook wel. Maar het neemt niet weg dat het toch gebeurt. En alle opgestoken "Foei!"-vingertjes van de wereld gaan dat probleem niet verhelpen hoor. Wanneer je steeds meer hindernissen in het verkeer installeert, en tegelijk een toenemende verkeersagressie vaststelt, is het dan zoveel gevraagd om op zijn minst toch eens te onderzoeken of de twee niet aan mekaar gelinkt zijn? Maar ik stel vast dat heel wat mensen (bvb Jan) vervolgens met een "verantwoordelijke mensen doen dat niet, en jij bent een klein kind omdat je je vragen stelt bij het beleid!" de gorilla in het midden van de kamer straal negeren en de kop weer in het zand steken. Het drama van het Belgische verkeer...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 januari 2014, 00:10   #284
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand moet jou het concept "nevendiscussie" echt eens uitleggen.
Neen. En dat weet u.
Oud 10 januari 2014, 00:12   #285
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is nu eenmaal ook heel kinderachtig hoe sommige automobilisten reageren. Niet echt moeilijk opvallende gelijkenissen te zien tussen sommige kinderen wanneer ze erop gewezen worden dat niet alles kan en automobilisten die opgeroepen worden zich aan de regels en bepalingen te houden. Hetzelfde "iedereen is tegen mij".
Dat neemt niet weg dat het wel gebeurt, en dat het steeds erger wordt. En dat mensen die zich openlijk afvragen of de toename van hindernissen en vertragingsmechanismen wel eens zouden kunnen gelinkt zijn aan de toename van agressie steevast snel een labeltje worden opgeplakt waarna de theorie aan de kant wordt geschoven. Een beetje wat er in het verkeer gebeurt dus: rap een rood licht plaatsen of een plakje met 30 per uur, en het probleem zal wel opgelost zijn...
Oud 10 januari 2014, 00:15   #286
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. En dat weet u.
Hou dan op met zagen over relevantie in de discussie. Elke topic op dit forum genereert nevendiscussies in die topic. Dit was er eentje van. Het is nogal debiel om eraan deel te nemen en dan te komen neuten dat de respons niks te maken heeft met de eigenlijke topic.
Oud 10 januari 2014, 00:15   #287
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat neemt niet weg dat het wel gebeurt, en dat het steeds erger wordt. En dat mensen die zich openlijk afvragen of de toename van hindernissen en vertragingsmechanismen wel eens zouden kunnen gelinkt zijn aan de toename van agressie steevast snel een labeltje worden opgeplakt waarna de theorie aan de kant wordt geschoven. Een beetje wat er in het verkeer gebeurt dus: rap een rood licht plaatsen of een plakje met 30 per uur, en het probleem zal wel opgelost zijn...
Wist u, dat de feiten zich afspeelden op de autosnelweg? Heeft u daar ooit hindernissen gezien? Of bent u aan een nevendiscussie begonnen?
Oud 10 januari 2014, 00:27   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neemt niet weg dat het wel gebeurt, en dat het steeds erger wordt.
Welneen, u kan schijnbaar alleen niet leven met het idee dat de rijbaan er niet alleen voor automobilisten is.
Oud 10 januari 2014, 00:27   #289
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hou dan op met zagen over relevantie in de discussie. Elke topic op dit forum genereert nevendiscussies in die topic. Dit was er eentje van. Het is nogal debiel om eraan deel te nemen en dan te komen neuten dat de respons niks te maken heeft met de eigenlijke topic.
De 'nevendiscussie' waarop u inpikte, bevond zich in de context van het wezenlijke verschil tussen enerzijds het uitvoeren van de 'burgerplicht' (om terecht diegenen aan te geven die bewust mensenlevens in gevaar brengen) en 'verklikken' anderzijds.

Daar Danny'ke duidelijke verstandelijke beperkingen heeft, snapt die jongen het verschil niet zo goed. 'Leven en laten leven zeg hij'. U moet het er maar eens op nalezen.

Uw inbreng, had aldus niets met 'die nevendiscussie' te maken; en daar werd u terecht op gewezen.

Er is een verschil tussen 1), een nevendiscussie opstarten, door kritisch een bijkomende vraag te stellen, aansluitend bij een antwoord die wel deel uitmaakte van de discussie; en 2) totaal naast de kwestie beginnen zeveren, en daarna claimen dat u gewoon een nevendiscussie opstart.

Als in een draad wordt gesproken, over de verkiezingen van 2014, dan moet ik toch ook niet komen lullen over het al dan niet bestaan van Aliens; om daarna te claimen dat ik gewoon een nevendiscussie wou opstarten?
Oud 10 januari 2014, 01:41   #290
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Punt blijft dat de maker van het filmke enkel uit was op sensatie en zijn populariteit op FB te verhogen.
En gij gelooft dat ??

Citaat:
Dat hij daarmee andere mensen aan het kruis nagelt, zelfs een onschuldige juwelier veroordeelt hij even op zijn FB profiel, stoort hem niet.
Dat had niet gemogen , rechtstreeks naar de politie gaan was beter geweest !!

Citaat:
De BMW bestuurder heeft in het filmfragment ocharme even een verkeerde handeling gedaan. Sla hem dood. En alle andere duizenden chauffeurs die elke dag een overtreding doen dan ook maar.
Tot het uw eigen kind zou betreffen die slachtoffer wordt van zo'n bruut !!
Gegarandeerd dat men dan anders zou reageren !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 05:30   #291
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat heeft hij helemaal niet gedaan.
Slaapwel hé !

Zie post 125. Hij heeft wel degelijk lasterlijke aantijgingen geuit aan het adres van die juwelier. Die heeft hij intussen wel weer verwijderd, en een rechtzetting gepost, maar voor die juwelier was er al véél kwaad geschied.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 05:33   #292
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Nogmaals, daarover gaat deze discussie niet.
Echt jongen, iemand moet jou het concept "nevendiscussie" eens uitleggen. Zielig dat je geen zinvollere reacties kan posten.
Oud 10 januari 2014, 05:35   #293
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik uit mijn vermoeden.
En ik blijf bij mijn vermoeden.
U hoeft het niet eens te zijn, dat vraag ik helemaal niet.
Ik ben het ook niet met alles eens wat hij schrijft. Maar het is gewoon zielig en ronduit hersendood om Danny'ke daarvan te beschuldigen.
Oud 10 januari 2014, 06:42   #294
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wist u, dat de feiten zich afspeelden op de autosnelweg? Heeft u daar ooit hindernissen gezien? Of bent u aan een nevendiscussie begonnen?

Nee, echt?

Jij ziet blijkbaar niet in, net zoals de beleidsmakers overigens volgens mij, dat het verkeer niet bestaat uit in de tijd en ruimte geisoleerde situaties, maar uit een lange aaneenschakeling van situaties. Dat er op de autosnelweg geen obstakels zijn, dat is nogal evident. Maar hoeveel van die obstakels worden er elders tegengekomen? En hoe vaak?

Neem bijvoorbeeld een rood licht. Dat lijkt in dit land wel de mirakeloplossing te zijn voor zowat elk problematisch kruispunt: zet er een rood licht en alles is opgelost. Vragen beleidsmakers zich wel eens af wat de impact ervan is op het gehele plaatje? Mensen die elke dag naar het werk karren en daarbij al elvendertig keer voor het rode licht mogen wachten, eindeloos mogen rondrijden, constant moeten aanschuiven, staan die te springen om nog maar eens een rood licht bij op hun boterham te krijgen?
Oud 10 januari 2014, 06:44   #295
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, u kan schijnbaar alleen niet leven met het idee dat de rijbaan er niet alleen voor automobilisten is.
Jan, uw replieken beginnen stilaan triestig te worden. Eerst ben ik zogezegd "kinderachtig", nu kan ik zogezegd niet leven met het idee dat de rijbaan er niet alleen voor automobilisten is.

Ga je ook nog eens argumenten geven, of blijft het bij debiele labeltjesplakkerij? Je begint bijna op een VB-basher te lijken...
Oud 10 januari 2014, 06:48   #296
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De 'nevendiscussie' waarop u inpikte, bevond zich in de context van het wezenlijke verschil tussen enerzijds het uitvoeren van de 'burgerplicht' (om terecht diegenen aan te geven die bewust mensenlevens in gevaar brengen) en 'verklikken' anderzijds.
En dat gaf dan weer aanleiding tot een andere nevendiscussie, namelijk die waarin er werd afgevraagd wat de rol van de andere chauffeur was.

Citaat:
Daar Danny'ke duidelijke verstandelijke beperkingen heeft, snapt die jongen het verschil niet zo goed. 'Leven en laten leven zeg hij'. U moet het er maar eens op nalezen.

Uw inbreng, had aldus niets met 'die nevendiscussie' te maken; en daar werd u terecht op gewezen.
Jammer genoeg ben jij niet de Grote Nevendiscussie Manager. Het is niet omdat jij zegt dat een bijdrage niet past, dat dat dan ook zo is. Alleen al het feit dat Danny'ke (bij mijn weten) niet werd gewezen op het feit dat hij "irrelevante" zaken aan het plaatsen was, en dat jij daar bij mij pas mee afkwam toen de argumenten blijkbaar op waren, spreekt boekdelen.

Citaat:
Er is een verschil tussen 1), een nevendiscussie opstarten, door kritisch een bijkomende vraag te stellen, aansluitend bij een antwoord die wel deel uitmaakte van de discussie; en 2) totaal naast de kwestie beginnen zeveren, en daarna claimen dat u gewoon een nevendiscussie opstart.
En dat is wat jij hier doet: naast de kwestie beginnen zeveren en beginnen neuten over de relevantie van berichtjes die niet in je kraam passen. Zijn de argumenten op misschien?

Citaat:
Als in een draad wordt gesproken, over de verkiezingen van 2014, dan moet ik toch ook niet komen lullen over het al dan niet bestaan van Aliens; om daarna te claimen dat ik gewoon een nevendiscussie wou opstarten?
Kom kom, de sprong van verkiezingen naar aliens is wel net ietsje groter dan de sprong van "het is de schuld van die BMW-er!" naar "misschien trof die andere chauffeur ook wel schuld", vind je zelf niet?
Oud 10 januari 2014, 08:17   #297
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Post 125 gemist ?
...
Die post heb ik inderdaad gemist.

Ik stuur bij:
- voor het plaatsen van het filmpke dat slechts weergeeft wat er op de openbare weg gebeurd is, is er geen probleem. Wat openbaar is, is openbaar. (ge moet niet op een toren gaan poepen en dan verschieten dat ge op youtube komt ... zelfs al zou iedereen dat eens gedaan moeten hebben in zijn of haar leven)
- voor de valse conclusie moet hij aangepakt worden, zoals alle anderen die de juwelier onterecht gestalkt hebben. Boete en schadevergoeding.

Maar ook de bmw-chauffeur moet inzien dat het zijn poging tot moord was, die ertoe leidde dat mensen zo verontwaardigd geraakten dat ze buiten hun zinnen geraakten, en onschuldigen gingen beschuldigen.
Ge ziet tot waar dergelijk terroristisch verkeersgedrag kan leiden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 08:45   #298
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat gaf dan weer aanleiding tot een andere nevendiscussie, namelijk die waarin er werd afgevraagd wat de rol van de andere chauffeur was.

Jammer genoeg ben jij niet de Grote Nevendiscussie Manager. Het is niet omdat jij zegt dat een bijdrage niet past, dat dat dan ook zo is. Alleen al het feit dat Danny'ke (bij mijn weten) niet werd gewezen op het feit dat hij "irrelevante" zaken aan het plaatsen was, en dat jij daar bij mij pas mee afkwam toen de argumenten blijkbaar op waren, spreekt boekdelen.

En dat is wat jij hier doet: naast de kwestie beginnen zeveren en beginnen neuten over de relevantie van berichtjes die niet in je kraam passen. Zijn de argumenten op misschien?

Kom kom, de sprong van verkiezingen naar aliens is wel net ietsje groter dan de sprong van "het is de schuld van die BMW-er!" naar "misschien trof die andere chauffeur ook wel schuld", vind je zelf niet?
...

Hopeloos.
Ik kan net zo goed proberen om mijn hond duidelijk te maken, waarom ik Pietro Mascagni zo een geweldig componist vind.
Oud 10 januari 2014, 11:09   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, uw replieken beginnen stilaan triestig te worden. Eerst ben ik zogezegd "kinderachtig", nu kan ik zogezegd niet leven met het idee dat de rijbaan er niet alleen voor automobilisten is.

Ga je ook nog eens argumenten geven, of blijft het bij debiele labeltjesplakkerij? Je begint bijna op een VB-basher te lijken...
Leg u dan eens uw argumenten op tafel waarom u het steeds weer over "pesten van automobilisten" hebt. Dan kunnen we ernstige discussie starten.
Oud 10 januari 2014, 11:11   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem bijvoorbeeld een rood licht. Dat lijkt in dit land wel de mirakeloplossing te zijn voor zowat elk problematisch kruispunt: zet er een rood licht en alles is opgelost. Vragen beleidsmakers zich wel eens af wat de impact ervan is op het gehele plaatje? Mensen die elke dag naar het werk karren en daarbij al elvendertig keer voor het rode licht mogen wachten, eindeloos mogen rondrijden, constant moeten aanschuiven, staan die te springen om nog maar eens een rood licht bij op hun boterham te krijgen?
Mij komt het voor dat er in toenemende mate gekozen wordt voor een rotonde in plaats van verkeerslichten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be