Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2004, 22:13   #281
den broeder
Partijlid

den broeder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Nu zien we U klappen, zie !
Ze hebben zijn soort tijdens de repressie ook zien "klappen"
Maar toen de echte verzetsstrijders Duitse infrastructuur saboteerden VOOR de bevrijding, zat onze Carlos ongetwijfeld patatten te jassen in de keuken van moeder de vrouw !

AMNESTIE NU !!!!
EUTHANASIE OOK !!! (voor sommigen toch 8) )
Oud 7 september 2004, 22:14   #282
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Verschoot er zelf ook van. Uit Peru, Italië, Finland, China, en weet ik van waar ze nog allemaal komen uitgekropen. Ze zullen er verzekers veel van begrepen hebben.
Intruder deed wel beter dan jij in augustus: 316

Ik vind dat jullie websites wel erg op mekaar lijken, en ook bezoekers uit Peru, Italië, Finland, China enz..... is dat toeval?
Oud 7 september 2004, 22:16   #283
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den broeder
Ze hebben zijn soort tijdens de repressie ook zien "klappen"
Maar toen de echte verzetsstrijders Duitse infrastructuur saboteerden VOOR de bevrijding, zat onze Carlos ongetwijfeld patatten te jassen in de keuken van moeder de vrouw !

AMNESTIE NU !!!!
EUTHANASIE OOK !!! (voor sommigen toch 8) )
Amnestie betekent dat er nooit geen collaboratie heeft bestaan, dat er geen schuld is en de straf/boete onterecht. We zouden dan zelfs de geschiedenisboekjes moeten herschrijven. Ik denk niet dat je daar nog veel volk voor gaat vinden, niet in België en ook niet in Vlaanderen. 8)
Oud 7 september 2004, 22:18   #284
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Intruder deed wel beter dan jij in augustus: 316

Ik vind dat jullie websites wel erg op mekaar lijken, en ook bezoekers uit Peru, Italië, Finland, China enz..... is dat toeval?
't Kan me eerlijk gezegd niet veel schelen, weet je wel... Jou wel, blijkbaar ?

P.S. : veel gelijkenissen met de site van Truder ? Waar dan eigenlijk ? De mijne is grotendeels zever, hoor... (behalve twee van die misverstanden dan... )
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 22:24   #285
thePiano

Standaard

Citaat:
P.S. : veel gelijkenissen met de site van Truder ? Waar dan eigenlijk ? De mijne is grotendeels zever, hoor... (behalve twee van die misverstanden dan... )
Zever en misverstanden?

Gelijkenissen zoals bv die background: die neanderthaler in harnas met een vlaams leeuwenschild.
Oud 7 september 2004, 22:28   #286
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Amnestie betekent dat er nooit geen collaboratie heeft bestaan, dat er geen schuld is en de straf/boete onterecht. We zouden dan zelfs de geschiedenisboekjes moeten herschrijven. Ik denk niet dat je daar nog veel volk voor gaat vinden, niet in België en ook niet in Vlaanderen. 8)
We weten allemaal dat oorlogvoerende partijen een manipulatie- en misleidingsmachine in gang zetten om U tegen te zeggen. Denk gewoon even terug aan de Irak-oorlog, en je zal het moeten beamen (de beelden van de Minister van Informatie zullen me eeuwig bijblijven ). Veel "kanonnenvoer" vertrekt naar het front in de volle overtuiging dat ze zich inzetten voor de goeie zaak (ook als achteraf blijkt dat ze 'verkeerd geinformeerd' waren).

Het erge is dat de mensen vaak niet de middelen hebben (zeker niet 60 jaar geleden) om waarheid van leugen te onderscheiden. Wie zich heeft laten misleiden door de wederzijdse "wij zijn de goei en zij zijn de slechte"-boodschap treft in mijn mening in alle geval véél minder schuld dan de spin-doctors die dergelijke manipualtie op het getouw zetten. Die laatsten moet van de eerste tot de laatste tegen de muur zetten en afknallen, zonder pardon, want zonder hen zouden al die anderen nu niet moeten zitten hopen op amnestie.

Just my 2 cents, he...

P.S. 1 : Ik vind eerlijk gezegd dat de anti-amnestie'ers bijzonder kortzichtig en haatdragend zijn.
P.S. 2 : ik kan er gerust inkomen dat heel wat individuen niet "misleid" waren, maar terecht geen amnestie verdienen. Maar moeten de anderen daarvoor blijven boeten ? Lijkt me nogal weinig progressief, oh vleesgeworden progressiviteit der progressiviteiten...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 7 september 2004, 22:29   #287
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zever en misverstanden?

Gelijkenissen zoals bv die background: die neanderthaler in harnas met een vlaams leeuwenschild.
Da's dan ook 't enige, en dat heb ik inderdaad van Truder gepikt omda'k het zoooo schoon vond. 8)
Oud 7 september 2004, 22:33   #288
thePiano

Standaard

Citaat:
P.S. 1 : Ik vind eerlijk gezegd dat de anti-amnestie'ers bijzonder kortzichtig en haatdragend zijn.
P.S. 2 : ik kan er gerust inkomen dat heel wat individuen niet "misleid" waren, maar terecht geen amnestie verdienen. Maar moeten de anderen daarvoor blijven boeten ? Lijkt me nogal weinig progressief, oh vleesgeworden progressiviteit der progressiviteiten...
Dankzij een gratiebeleid gericht op strafvermindering zaten er in 1950 nog maar ca. 2500 veroordeelde collaborateurs vast. Daarnaast verloren zo’n 40.000 Belgen hun burgerlijke rechten (o.m. stemrecht), terwijl ze vaak ook economisch en sociaal werden gestraft door zware boetes en ontslagen. Velen werden veroordeeld tot zware schadevergoeding aan de Belgische Staat, omdat ze door hun optreden de duur van de oorlog zouden verlengd hebben.

In 1961 (de Wet Vermeylen) werd beslist dat alle collaborateurs die spijt betuigden over hun oorlogsverleden hun sociale rechten konden terugkrijgen. Ook alle veroordeelden die minder dan drie jaar in de gevangenis hadden doorgebracht (in totaal waren dat 20.652 personen) kregen automatisch hun burgerrechten terug.

Ik vraag me af hoeveel mensen er nog overblijven waar jullie algemene en onvoorwaardelijke amnestie voor eisen. Bijna iedereen die dat wilde en spijt betoonde was er vanaf, zonder amnestie.

Wat mij betreft: geen amnestie, nooit.

Individueel eerherstel blijft mogelijk.
Oud 7 september 2004, 22:37   #289
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Ancapa schreef :

Citaat:
reincarnatie bestaat echt Bernard Carlos en 1handclapping... 't is niet waar zeker
Zoals Jazeker je vertelt is reïncarnatie inderdaad mogelijk Ancapa.

Ziehier enkele onschuldige inlichtingen over Carlos. Zijn eigen woorden ten andere uit samengeraapt uit posts op het door Jazeker geciteerde forum.

Carlos is een Franskiljon. Hij heeft een franstalige opvoeding gekregen; de "betere" klasse gaat toch niet het dialect van les sales flamins "uitbraken". Voor Carlos, ik zal zijn andere nick(name) maar verzwijgen, is het gevolg :
- de taal van Molière beheerst hij absoluut niet volledig;
- zijn "oostends" is redelijk gebrekkig.

Hij is inderdaad 80 of 81 jaar oud en oud-koloniaal. Daardoor spreekt hij zélfs enkele "negerdialecten", maar zijn "flomsche" posten worden veelal, ofwel door zijn kinderen of door zijn kleinkinderen geschreven. Dit na een "aanvaring" met ondergetekende.

Ik kan er niet aan doen en velen zullen mijn mening niet delen ! Maar eigenlijk moeten we die "weerstander" in ere houden : een tachtigjarige gebruiker van het internet ... Er zijn hier grotere lullers ...
Oud 7 september 2004, 22:37   #290
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
In 1961 (de Wet Vermeylen) werd beslist dat alle collaborateurs die spijt betuigden over hun oorlogsverleden hun sociale rechten konden terugkrijgen. Ook alle veroordeelden die minder dan drie jaar in de gevangenis hadden doorgebracht (in totaal waren dat 20.652 personen) kregen automatisch hun burgerrechten terug.
Werd hen gevraagd trouw te zweren aan België ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 22:41   #291
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Ik kan er niet aan doen en velen zullen mijn mening niet delen ! Maar eigenlijk moeten we die "weerstander" in ere houden : een tachtigjarige gebruiker van het internet ... Er zijn hier grotere lullers ...
Waw, Predator. In een erg respectvolle bui vandaag De CD&V campagne heeft vruchten afgeworpen

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 september 2004, 22:41   #292
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Werd hen gevraagd trouw te zweren aan België ?
Waarom zouden ze? Het waren toch Belgen? Of zweer jij ook eerst trouw aan Vlaanderen als je naar het twallet je gevoeg moet doen?
Oud 7 september 2004, 22:46   #293
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze? Het waren toch Belgen? Of zweer jij ook eerst trouw aan Vlaanderen als je naar het twallet je gevoeg moet doen?
Ik kan me voorstellen dat ze van die radicale flaminganten niet enkel berouw maar ook herbevestigde trouw aan het belzenland zouden vragen. En dat zou voor velen de deur dicht doen natuurlijk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 september 2004, 22:49   #294
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dankzij een gratiebeleid gericht op strafvermindering zaten er in 1950 nog maar ca. 2500 veroordeelde collaborateurs vast. Daarnaast verloren zo’n 40.000 Belgen hun burgerlijke rechten (o.m. stemrecht), terwijl ze vaak ook economisch en sociaal werden gestraft door zware boetes en ontslagen. Velen werden veroordeeld tot zware schadevergoeding aan de Belgische Staat, omdat ze door hun optreden de duur van de oorlog zouden verlengd hebben.

Ik vraag me af hoeveel mensen er nog overblijven waar jullie algemene en onvoorwaardelijke amnestie voor eisen. Bijna iedereen die dat wilde en spijt betoonde was er vanaf, zonder amnestie.

Wat mij betreft: geen amnestie, nooit.

Individueel eerherstel blijft mogelijk.
"Ik vraag me af hoeveel mensen er nog overblijven waar jullie algemene en onvoorwaardelijke amnestie voor eisen."
--> niet veragemenen, he ! Ik eis bijvoorbeeld just niks. Maar ik snap ook niet waarom tegenstanders van amnestie zo verbeten hun wrok blijven etaleren.

Tweedens :
1) Mensen worden door de oorlogsmachine "bijgewerkt". Ik kan me goed voorstellen dat "brainwashen" in vele gevallen niet eens een slecht gekozen woord is.
2) Nadat blijkt dat ze de "verkeerde kant gekozen hadden (welke andere optie hadden ze in veel gevallen ? )" worden ze tussen vier muren opgesloten of uit al hun rechten ontzet. Voor velen - omwille van punt 1 - een onterecht zware sanctie.
3) Als gevolg van punt 2 zou ik - in die mensen hun plaats - verbitterd worden in het onrecht dat me aangedaan wordt. Velen zullen immers "fouten" begaan hebben in de volle overtuiging dat ze "goed" aan het doen waren (da's dan weer agv punt 1). Gestraft worden omdat je (uit onwetendheid) voor goed deed (wat achteraf eigenlijk helemaal niet zo goed bleek, maar dat wisten velen toen niet) is nu eenmaal niet bijzonder aangenaam.
4) Als ze dan afkomen met "beken dat ge een rotzak geweest zijt, en ge wordt in ere hersteld" zou dat bij mij in alle geval niet bepaald in goede aarde vallen. Ik ben immers nogal koppig van aard, weet je wel... Ik kan me goed voorstellen dat velen - uit verbittering - zich niet konden neerleggen bij de voorwaardelijke amnestie. Dat zou immers een schuldbekentenis inhouden, terwijl er bij velen van kwaad opzet geen sprake was. Dat is vernederend, vind ik...
Overigens : als je van vlak na de oorlog al opgesloten wordt tussen 4 muren, heb je niet veel kans om er "op natuurlijke wijze" achter te komen dat je eigenlijk de verkeerde kant hebt gekozen, he...

Enfin, ik probeer me maar in te beelden hoe het er toen zo ongeveer aan toe moet gegaan hebben, en ik geloof niet dat het zo voor de hand liggend was om zonder twijfel "voor de goeien" te kiezen. Oorlogspropaganda is onvoorstelbaar machtig. Wat te denken van Irakezen die hun leven zouden geven voor een man die zelfs de helft van zijn eigen familie heeft uitgeroeid ? Als je begrijp wat ik bedoel... En krijg het nu - na al die jaren van indoctrinatie - maar eens in hun kopke gestampt dat ze al die jaren de verkeerde hebben gediend, he... En kun je hen dat kwalijk nemen ? Ik weet het nog zo niet. Die mensen zijn gewoon murw gepropagandeerd door het Saddam-apparaat. I can't blame them, eerlijk gezegd.
Oud 7 september 2004, 22:51   #295
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Yep ! Jij niet ?
P.S. : belgen bestaan al evenzeer als elfen, trollen en eenhoorns : enkel op papier. 8)
Oud 7 september 2004, 22:51   #296
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik kan me voorstellen dat ze van die radicale flaminganten niet enkel berouw maar ook herbevestigde trouw aan het belzenland zouden vragen. En dat zou voor velen de deur dicht doen natuurlijk.
Hoezo? De Vlaams Blok mandatarissen hebben anders in het Federaal en het Vlaams parlement helemaal geen moeite om trouw de zweren aan de Grondwet en de Belgische wetten van het land.
Oud 7 september 2004, 22:52   #297
thePiano

Standaard

Citaat:
Yep ! Jij niet ?
P.S. : belgen bestaan al evenzeer als elfen, trollen en eenhoorns : enkel op papier. 8)
Onzin. Er komen er alle nieuwe dagen bij. Sinds 1974 al meer dan 650.000 nieuwe Belgen, èchte Belgen.
Oud 7 september 2004, 22:54   #298
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? De Vlaams Blok mandatarissen hebben anders in het Federaal en het Vlaams parlement helemaal geen moeite om trouw de zweren aan de Grondwet en de Belgische wetten van het land.
tsk tsk... En jij beweert iets te weten van de geschiedenis ?

A. Hitler : "We moeten onze neus dichtknijpen en ons onderdompelen in het democratische systeem"

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 september 2004, 22:55   #299
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Er komen er alle nieuwe dagen bij. Sinds 1974 al meer dan 650.000 nieuwe Belgen, èchte Belgen.
*kuch*... dat vodje papier is juist niet wat we bedoelen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 september 2004, 22:57   #300
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oh, maar van al die andere sprookjesfiguren komen er ook an de lopende band bij, hoor ! Toen de Lord Of The Rings nog in de cinema draaiden spatten ze bij momenten met duizenden tegelijk van het scherm.

Die mythologische figuren die jij daar vermeldt hebben het nog niet eens gehaald tot op de pellicule. Die zijn vooralsnog blijven steken op het niveau van "enkel op papier". Eigenlijk jammer, he... Ik hou anders best wel van wat fantasy op zijn tijd...

Laatst gewijzigd door abramis brama : 7 september 2004 om 22:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be