![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb lang genoeg in beide systemen gestaan om te zien wat de verschillen zijn. Nagenoeg alle ambtenaren die nog nooit in de privé gewerkt hebben, of te lang geleden, hebben gewoon geen idee hoe het er aan toe gaat in de privé. Die zien alleen die firma wagens. Maar dat die mensen overuren doen dat het klettert dat zien ze uiteraard niet. Als de economie minder begint te draaien en de volgende herstructurering boven je hoofd hangt, en je ook effectief mensen ziet vertrekken, je met andere woorden de crisis aan den lijve ondervindt, dat doet wat met een mens. Dat zijn zaken waarover je niet kan meepraten als je het zelf niet ondergaan hebt. En jij als persoon beschikt blijkbaar niet over voldoende empatie om dat te snappen want in tegenstelling tot wat je zelf denkt, bekijk je de zaak enkel vanuit je eigen enge perspectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men kijkt naar de effectieve tewerkstelling dan worden de statistieken gecorrigeerd voor leefloners, bruggepensioneerden, loopbaanonderbrekers en andere niet-werkenden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michel Daerden heeft zijn mond niet voorbij gepraat. Zijn boodschap was bittere ernst en wordt bij herhaling gebracht. Hem afdoen als een drankorgel is een excuus om de schellen niet van jouw ogen te laten vallen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 februari 2014 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus onmogelijk om dit in stand te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De overheid heeft er een ingewikkeld kluwen van gemaakt. Dat is inderdaad het grote probleem....en je zegt hierachter precies wat het probleem is.... ![]() Dat zie je nu al met de gelijkschakeling van arbeiders en bedienden. Wat in principe redelijkerwijs moet doorgetrokken worden naar het statuut. Zjust Trouwens u als statutair ambtenaar had vastheid van betrekking terwijl een collega van u die pakweg op de Bell werkte gegarandeerd tal van herstructureringen heeft mogen ondergaan. Toevallig weet ik wat sommigen die van RTT/Belgacom ('t is wel Bell niet, maar kom) naar een ministerie zijn overgegaan wegens niet meer vandoen als premie hebben meegekregen ![]() Veel van die mensen hebben het lang genoeg kunnen uitzingen om op brugpensioen te kunnen gaan. En dat versterkt het probleem nog meer. De rekening wordt betaald door de volgende generatie en die daarop. Want wat zie je nu ? Mensen moeten nu wel langer werken, brugpensioen regelingen worden slechter en slechter, en jongeren, zelfs hoger opgeleiden, vinden moeilijker een baan. Dus tot welke leeftijd moeten die dan wel niet gaan werken als je een loopbaan wil hebben van 45 jaar. Dat geldt ook voor de ambtenaren, hoor, dat langer werken, niet die brugpensioenen.... Kortom.....'t probleem is en blijft de politiek.....
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 februari 2014 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dankjewel daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik draag trouwens geen plastronneke, noch thuis, noch op mijn werk, en geen van mijn collega's doet dat. Tijden veranderen. Ik haal niemand door het slijk, jij haalt mensen uit de privé door het slijk, en ge misgunt hen een gelijke behandeling, maar ge verwacht wel dat ze uw pensioen zonder morren betalen. Ze betalen uw pensioen, maar het gemor is meer dan terecht. Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 februari 2014 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil het pensioen niet afnemen. Uw zeer zwakke verdediging van de ambtenaren pensioenen impliceert een lager pensioen voor de werknemers uit de privé. Dat is de logica zelve. Heel uw verdediging is niet meer of minder dan wat van mij is, is van mij en blijf er af. Het kan u totaal niet schelen dat de werknemers in de privé een te laag pensioen krijgen. Selectief lezen, selectieve verontwaardiging en een grote hoeveelheid vooringenomenheid. U reageert enkel maar omdat u zich bedreigt voelt, omdat u schrik hebt dat men aan uw pensioen zou raken. Ik reken zelfs niet op pensioen. Ik betaal dus 2 keer. U heeft geen argumenten, het is u die aan het lullen is. Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 februari 2014 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 26 februari 2014 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem met afnemen. Dat zijn woorden die jullie bewust gebruiken om de zaak extremer voor te stellen dan het is. En uiteraard is het niet leuk voor de mensen die het met minder moeten doen dan dat ze origineel belooft is. Het is nog minder leuk om het met nagenoeg niks te moeten stellen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 februari 2014 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij wil de pensioenberekening gelijk stellen tussen verschillende categoriën, op die manier zal een statutaire minder pensioen hebben en de rest een beetje meer. Nu, dat jullie de privépensioenen steeds voorstellen als niets, is uiteraard helemaal correct en waarheidsgetrouw. Ik denk dat we er allebei over eens zijn dat de privépensioenen te laag zijn, maar door de pensioenen van de overgrote meerderheid van de statutaire ambtenaren te verlagen ga je niets besparen, in tegendeel. Je weet heel goed dat de meerderheid van de statutairen niveau C en D een pensioen hebben dat hen boven de amroedegrens houdt en in staat stelt om hun zorg later grotendeels zelf te betalen. Verlaag deze en je hebt op slag duizende arme bejaarden erbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Wat weinige mensen weten is dat gepensioneerde werknemers die België verlaten 1 keer per jaar een bewijs van leven moeten geven aan de RVP. Echter!!, statutaire ambtenaren moeten 2 keer per jaar een bewijs van leven geven. De reden is dat hun pensioen veel hoger is (ongeveer 3 keer hoger) dan dat van werknemers en het zeer moeilijk is om dat teveel betaalde pensioen bij overlijden te recupereren! Indien ze hun pensioen op een buitenlandse rekening laten uitbetalen dan is dat zelfs maandelijks!!!!!
Laatst gewijzigd door demonen : 26 februari 2014 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slachtoffers: niet de C en D ambtenaren. Wel de A+ ambtenaren, en die hebben doorgans dikke brutolonen gehad ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen jammer dat ze liever een hele groep stigmatiseren, veel makkelijker om uw beleid op VTM te kunnen uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar he, ik begrijp je wel hoor, Aan de mensen uitleggen dat je de pensioenen van de postbodes gaat verlagen en laaggeschoold technisch personeel van de statutairen die nu na jaren op pensioen gaan wil verlagen is veel moeilijker, zeker als de eerste vraag die daarop volgt is: Wie gaat het rusthuis betalen van die mensen later? |
|
![]() |
![]() |