Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 12:54   #281
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een partij die een hele natie naar de knoppen wil helpen hoort niet in een regering.
Dat is zo. Het is aan die partij zelf om een meerderheid in haar eentje te bereiken of ze trappelen ter plaatse. Dat is : als ze haar 'ultieme' doel absoluut in het regeringsakkoord wil inschrijven.
Persoonlijk zie ik niet in waarom een nationalistische partij niet in een coalitie kan stappen om bv mee een aantal socio-economische programmapunten te realiseren.
De VU waren indertijd dan wel een bende amateurkes van het zoveelste knopsgat, maar hun partij heeft wel ooit regeringsverantwoordelijheid durven opnemen. Ondanks de heikneuter-mentaliteit en de vendelzwaaierij + kaakslagretoriek.

Het kan, het is a priori zeker niet ondemocratisch. Of het politiek wenselijk is, is een andere vraag.
Citaat:
De traditionele partijen zijn daar veel te soft in.
Misschien. Het is geen lonende tactiek om de opponent op voorhand uit te sluiten. Vlamingen zijn gek op de underdog.
Moest n-va morgen 40% halen, en pakweg Beke zijn partijtje nog 12%, dan gaan er de keer daarop zeker duizenden mensen terug overstappen gewoon omdat ze die (nieuwe) underdog dan willen helpen.

Citaat:
Stop die komedie om te laten uitschijnen dat N-Va niet wil regeren, en dat ze 'aan de kant gaan staan'.
Fout, ze zijn wel degelijk vorige keer aan de kant gaan staan. En gezien de krachtsverhoudingen in combinatie met ons electoraal systeem het n-va onmogelijk maken om unilateraal iets 'op te leggen' MOET die partij zich conformeren in het consensus-model, of de eeuwige sukkelaar in de marge blijven.
Citaat:
Zeg waar het op staat: we willen N-Va niet in een Belgische regering.
Dat is geen schande hoor.
Natuurlijk niet. Maar er ik ben van mening dat ze, mochten ze door interne discussies & de befaamde bocht van bracke-strategie toch 'regerenswaardig' worden, dat ze daar evenveel de kans toe moeten krijgen dan anderen.
N-VA is een democratische partij op zelfde niveau als de anderen. Het is geen uitvaagsel van het blok dat om politiek-sanitaire en ethische redenen in een geurdichte tuperware zit opgeborgen.
Citaat:
In Wallonië maken ze daar zo geen poespas over.
Door ons kiessysteem zonder nationale kieskring is het dan ook niet hun probleem hee.
Citaat:
We wilden het VB er ook niet in om vergelijkbare redenen.
Neen, to-taal niet akkoord daarmee;

Citaat:
Waarom stoppen we die N-Va niet officiëel in een soort communautair cordon?
Het cordon is er om heel specifieke redenen gekomen, waarvan de grondoorzaak door koppigheid van de leiding van toen, die de leiding van nu trouwens nog is niet is weggenomen.
Dat is geen extra techniek om andere politieke doelstellingen mee binnen te halen.

Citaat:
Als ze zelf eerlijk zijn, dan geven ze gewoon toe dat ze in een federale regering niks verloren hebben.
x 2

En dat verklaart ook (wellicht) de koudwatervrees die ze vorige keer hadden, en nu ongetwijfeld terug zullen krijgen eenmaal ze daar staan met hun 33% stemmen aan vlaamse kant doch met het gegeven dat ze daar nog altijd moeten compromissen mee maken.
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 12:56   #282
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et alors, System?
Geeft dat jou en Hollande het recht om te lieg
en
over mij én Gwylan?
Gwylan is géén creatie van Knuppel.
En ik ben geen dubbelnick van Gwylan.

IK weet héél goed wat ik vertel. Meer nog. In tegenstelling tot jou en Hollande kan ik zelfs BEWIJZEN wat ik vertel.

Wie weet er dan niet wat hij bazelt?
Met mensen die zo hevig mordicus ontkennen, heb ik zo mijn twijfels. Maar u spreekt zich wel tegen. Eerst voelt u zich vereerd, dan weer dreigt u ermee mij over te brieven aan de moderator. U bent precies de pedalen kwijt.

Welnu,ik stel voor dat u met dit mooie weer zich gaat neervleien in het groene gras en dat u aan niet veel probeert te denken. Probeer gewoon niet te denken. Dat zal zeker niet zo moeilijk zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 13:00.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 12:57   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
Oeioei, nu wordt ik echt bang, hoe zieliger kan het nog worden met jullie soort.
Gelukkig kan niemand op tegen zieligaards van jouw soort.

Vergeet mijn waarschuwing niet.
Oud 29 maart 2014, 13:02   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7078414]
Citaat:

Dat is zo. Het is aan die partij zelf om een meerderheid in haar eentje te bereiken of ze trappelen ter plaatse. Dat is : als ze haar 'ultieme' doel absoluut in het regeringsakkoord wil inschrijven.
Persoonlijk zie ik niet in waarom een nationalistische partij niet in een coalitie kan stappen om bv mee een aantal socio-economische programmapunten te realiseren.
De VU waren indertijd dan wel een bende amateurkes van het zoveelste knopsgat, maar hun partij heeft wel ooit regeringsverantwoordelijheid durven opnemen. Ondanks de heikneuter-mentaliteit en de vendelzwaaierij + kaakslagretoriek.

Het kan, het is a priori zeker niet ondemocratisch. Of het politiek wenselijk is, is een andere vraag.

Misschien. Het is geen lonende tactiek om de opponent op voorhand uit te sluiten. Vlamingen zijn gek op de underdog.
Moest n-va morgen 40% halen, en pakweg Beke zijn partijtje nog 12%, dan gaan er de keer daarop zeker duizenden mensen terug overstappen gewoon omdat ze die (nieuwe) underdog dan willen helpen.

Fout, ze zijn wel degelijk vorige keer aan de kant gaan staan. En gezien de krachtsverhoudingen in combinatie met ons electoraal systeem het n-va onmogelijk maken om unilateraal iets 'op te leggen' MOET die partij zich conformeren in het consensus-model, of de eeuwige sukkelaar in de marge blijven.

Natuurlijk niet. Maar er ik ben van mening dat ze, mochten ze door interne discussies & de befaamde bocht van bracke-strategie toch 'regerenswaardig' worden, dat ze daar evenveel de kans toe moeten krijgen dan anderen.
N-VA is een democratische partij op zelfde niveau als de anderen. Het is geen uitvaagsel van het blok dat om politiek-sanitaire en ethische redenen in een geurdichte tuperware zit opgeborgen.

Door ons kiessysteem zonder nationale kieskring is het dan ook niet hun probleem hee.

Neen, to-taal niet akkoord daarmee;

Het cordon is er om heel specifieke redenen gekomen, waarvan de grondoorzaak door koppigheid van de leiding van toen, die de leiding van nu trouwens nog is niet is weggenomen.
Dat is geen extra techniek om andere politieke doelstellingen mee binnen te halen.

x 2

En dat verklaart ook (wellicht) de koudwatervrees die ze vorige keer hadden, en nu ongetwijfeld terug zullen krijgen eenmaal ze daar staan met hun 33% stemmen aan vlaamse kant doch met het gegeven dat ze daar nog altijd moeten compromissen mee maken.
Wat een nonsens allemaal; de NVa stond zo gezegd alleen met haar confederaal model en moest dus alleen zorgen voor een meerderheid aan Vlaamse kant. U vergeet gewoon dat de CD&V en open VLD met dezelfde eisen naar de kiezers waren gegaan en daarop waren verkozen en dat ze daarna hun kar 180% hebben gedraaid en hun kiezers een totaal anti-Vlaams federaal compromis door de strot hebben gejaagd, onaanvaarbaar compromis voor de Vlamingen waar de Vlamingen nog jarenlang, om niet te zeggen decennialang de prijs voor gaan betalen en dus hebben ze hun kiezers vierkant belogen en bedrogen.

Grootste bewijs is wel dat ze nooit hebben durven zeggen wat ze allemaal toegegeven hebben (een ware ramp voor Vlaanderen en waar de Vlamingen nog jarenlang, om niet te zeggen decenialang de schandalige prijs voor gaan betalen) en dat ze enkel met een totale steriele goed nieuws show getracht hebben de Vlamingen zo veel mogelijk en zo lang mogelijk zand in de ogen te strooien.

Zelfs nu met het vooruitzicht van de nieuwe verkiezingen voor de ogen durven ze de Vlamingen niet recht in de ogen kijken en blijven ze zich verbergen achter het zogezegde schandalig separatistisch discour van de NVa, terwijl zij Vlaanderen totaal uitgekleed hebben ten voordele van de francofonie en dat ze van ons vaderland een regelrechte anti-Vlaamse staat hebben gemaakt.

Inderdaad, voor de Vlamingen in la Belgique is het heel moeilijk om het verraad van hun verkozen Vlaamse
overlopers onder ogen te zien.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 maart 2014 om 13:19.
marie daenen is offline  
Oud 29 maart 2014, 13:02   #285
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Met mensen die zo hevig mordicus ontkennen, heb ik zo mijn twijfels.
Wat ontken IK zo hevig mordicus, System?

Of durf je niet meer hevig mordicus volharden in je leugen dat ik, zoals jij, een dubbelnick heb?
Oud 29 maart 2014, 13:13   #286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ontken IK zo hevig mordicus, System?

Of durf je niet meer hevig mordicus volharden in je leugen dat ik, zoals jij, een dubbelnick heb?
Beseft u nu werkelijk niet hoe ongeloofwaardig u overkomt? Dat u zich bovendien flagrant schuldig maakt aan datgene wat u de andere verwijt? U verwijt zelf anderen een dubbelnick te hebben. Terwijl u niet wilt dat men u een dubbelnick toeschrijft.

U hebt niets te maken met een al dan niet dubbelnick van anderen. En u moet er dus zedig um mond over houden. Want... u weet het, u krijgt van mij altijd van hetzelfde laken een broek.

En u hebt evenmin iets te maken met taalfouten van anderen.

Noch hebt u het recht posten van anderen te vervalsen.

Het weze u een les!
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 13:39   #287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote][quote=marie daenen;7078427]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Wat een nonsens allemaal; de NVa stond zo gezegd alleen met haar confederaal model en moest dus alleen zorgen voor een meerderheid aan Vlaamse kant.
Staat, niet stond.

En met een meerderheid aan één taalzijde ben je politiek niets.

Citaat:
U vergeet gewoon dat de CD&V en open VLD met dezelfde eisen naar de kiezers waren gegaan en daarop waren verkozen en dat ze daarna hun kar 180% hebben gedraaid en hun kiezers een totaal anti-Vlaams federaal compromis door de strot hebben gejaagd, onaanvaarbaar compromis voor de Vlamingen waar de Vlamingen nog jarenlang, om niet te zeggen decennialang de prijs voor gaan betalen en dus hebben ze hun kiezers vierkant belogen en bedrogen.
De kaloten en de liberalen hadden inderdaad ook ergens een paar woordjes over het communautaire in hun programma en/of hun publicaties. Een klassieke techniek om wat momentum bij de tegenstrever weg te halen. Eenmaal duidelijk dat die techniek niet meer rendeerde, heeft men logischerwijze dat experiment naar de uitgang geschoven. Niet erg, het was toch maar gelul.

Citaat:
Grootste bewijs is wel dat ze nooit hebben durven zeggen wat ze allemaal toegegeven hebben (een ware ramp voor Vlaanderen en waar de Vlamingen nog jarenlang, om niet te zeggen decenialang de schandalige prijs voor gaan betalen) en dat ze enkel met een totale steriele goed nieuws show getracht hebben de Vlamingen zo veel mogelijk en zo lang mogelijk zand in de ogen te strooien.
Tja, ik kan er niets aan doen dat jij blind of toch minstens ongeletterd bent ofwel dat je drie jaar lang geen krant hebt opengedaan.
De rest van de bevolking is perfect ingelicht.

Citaat:
Zelfs nu met het vooruitzicht van de nieuwe verkiezingen voor de ogen durven ze de Vlamingen niet recht in de ogen kijken en blijven ze zich verbergen achter het zogezegde schandalig separatistisch discour van de NVa, terwijl zij Vlaanderen totaal uitgekleed hebben ten voordele van de francofonie en dat ze van ons vaderland een regelrechte anti-Vlaamse staat hebben gemaakt.
Een oud vlaams gezegde : http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...+van+boere+mie
Citaat:

Inderdaad, voor de Vlamingen in la Belgique is het heel moeilijk om het verraad van hun verkozen Vlaamse
overlopers onder ogen te zien
je moet er écht iets aan doen hoor Marie, aan die fobieën over 'verraad' en 'de waarheid'...
Pandareus is offline  
Oud 29 maart 2014, 13:39   #288
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lijkt meer op een dreigement dan op een waarschuwing.
Henri1 is offline  
Oud 29 maart 2014, 14:20   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beseft u nu werkelijk niet hoe ongeloofwaardig u overkomt? Dat u zich bovendien flagrant schuldig maakt aan datgene wat u de andere verwijt? U verwijt zelf anderen een dubbelnick te hebben. Terwijl u niet wilt dat men u een dubbelnick toeschrijft.
U hebt niets te maken met een al dan niet dubbelnick van anderen. En u moet er dus zedig um mond over houden. Want... u weet het, u krijgt van mij altijd van hetzelfde laken een broek.

En u hebt evenmin iets te maken met taalfouten van anderen.

Noch hebt u het recht posten van anderen te vervalsen.

Het weze u een les!
Beseft jij nu werkelijk niet hoe ongeloofwaardig jij BENT?
Dat jij je flagrant schuldig maakt aan datgene dat je anderen verwijt?
Je verwijt anderen een dubbelnick te hebben die er nooit een hadden. Terwijl jij, die wél gebruik maakt van een dubbelnick, daar niet op aangekeken wil worden.

Jij hebt je leugenachtige bek te houden over dubbelnicks die er geen zijn. Daar heb je zedig je domme kwebbel over te houden.
Jij hebt evenmin iets te maken met taalfouten van anderen. Je maakt zelf immers de achterlijkste, oudezakkenfouten.
Noch heb jij het recht om anderen te beschuldigen van het vervalsen van je posten goed wetend dat je gezever en gezeik LETTERLIJK werd overgenomen.

Weet dat je van mij altijd van hetzelfde laken een pak zult krijgen.
Laat het jou een les zijn.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 maart 2014 om 14:21.
Knuppel is offline  
Oud 29 maart 2014, 14:32   #290
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:

mens gij kunt serieus memmen.

Laatst gewijzigd door hollande : 29 maart 2014 om 14:35.
hollande is offline  
Oud 29 maart 2014, 14:34   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebruik van 'moesten' in deze context is Vlaams-Nederlands. Of als u wilt : Zuid-Nederlands. Of nog beter: Belgisch Nederlands.

Het wordt hier ook veel gebruikt. Een paar dagdagelijkse voorbeelden maken dit duidelijk:
- moest ik ziek worden, dan zal ik u bellen.
- moest ik het geweten hebben, dan was ik niet gekomen.
- moest ik van u zijn, dan zou ik dit niet doen
.

D�*t is onze taal.
Neen, dat is onze taal niet.

In correct taalgebruik is het:

-Mocht ik het geweten hebben, dan was ik niet gekomen
-Mocht ik ziek worden, dan laat ik het je weten

"Moest ik van u zijn" is platter dan plat dialect.
Niet dat me dit verwondert van iemand uit DE Limburg.

Over mensen die zo hevig mordicus hun ongelijk volhouden, heb ik mijn twijfels.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 maart 2014 om 14:35.
Knuppel is offline  
Oud 29 maart 2014, 14:36   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mens gij kunt serieus memmen.
Ook op het vlak van memmen kan er niemand tegen jou op.
Oud 29 maart 2014, 14:41   #293
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook op het vlak van memmen kan er niemand tegen jou op.
Ga nog een beetje zagen tegen de moderator of tegen uw Franse vriendin, en dat voor iemand van uw leeftijd. hoe triest.
hollande is offline  
Oud 29 maart 2014, 15:15   #294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga nog een beetje zagen tegen de moderator of tegen uw Franse vriendin, en dat voor iemand van uw leeftijd. hoe triest.
Nuance, een Franse vriendin 'van hoge afkomst'.

Het is me allemaal wat.
Het Oosten is offline  
Oud 29 maart 2014, 15:15   #295
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7078465][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Staat, niet stond.

En met een meerderheid aan één taalzijde ben je politiek niets.
Staat en niet stond; dus geef je hier duidelijk het verraad van de klassieke partijen aan want nu staan ze inderdaad alleen, maar toen stonden ze niet alleen.

[quote=Pandareus;7078465]
Citaat:
De kaloten en de liberalen hadden inderdaad ook ergens een paar woordjes over het communautaire in hun programma en/of hun publicaties. Een klassieke techniek om wat momentum bij de tegenstrever weg te halen. Eenmaal duidelijk dat die techniek niet meer rendeerde, heeft men logischerwijze dat experiment naar de uitgang geschoven. Niet erg, het was toch maar gelul.
800.000 stemmen voor Yves Le Terme, hoofdzakelijk dank zij het communautaire. U geeft inderdaad een heel enge invulling aan het woord democratie, openheid, inlichting van de bevolking, samenwerking, en vooral politieke geloofwaardigheid.

Men heeft het experiment inderdaad naar de uitgang geschoven; niet omdat het Vlaams kiezerspubliek er niet meer voor te vinden is of was maar omdat het in la Belgique onmogelijk kan en mag werken van la francophonie, zelfs indien alle Vlamingen het zouden willen.

Daarom dan ook dat de francofonie er voor gezorgd heeft via de zesde staatsmisvorming dat de Vlamingen wettelijk gedwongen worden om, in of buiten Belgique, de torenhoge prijs van die Belgische constructie te blijven betalen.

Maar u heeft gelijk de Vlamingen in la Belgique blijven quantité négligeable, tenminste zolang de franstaligen, samen met hun Vlaamse overlopers er ook maar op om het even welke wijze erin slagne om ze te blijven neutraliseren. Zo lang het kan op schijn wettelijke basis en anders? Waarschijnlijk zal de toekomst ons dat uitwijzen.

[quote=Pandareus;7078465]
Citaat:
Tja, ik kan er niets aan doen dat jij blind of toch minstens ongeletterd bent ofwel dat je drie jaar lang geen krant hebt opengedaan.
De rest van de bevolking is perfect ingelicht.
Blijf uw Eigen leugens geloven; de rest van de bevolking die meer weet, weet dat hoofdzakelijk via andere berichtgeving dan die komende van de regeringspartijen en hun regimekranten, en bovendien die rest van de Vlaamse bevolking die inderdaad meer weet schreeuwt zijn ongenoegen uit over de daken en heeft inderdaad geen andere keuze meer dan NVa stemmen en hopen dat ze nog iets van dit débacle kunnen redden.
De meeste hebben inderdaad nog niet door hoe diep het débacle wel is, waarop onze Vlaamse overlopers ons nu getrakteerd hebben door hun serviliteit aan de francofonie. U schijnt niet ongeletterd te zijn, maar ofwel lees u met een paardenbril op ofwel gooit u alles wat niet van de officiële instanties komt onmiddellijk in de prullenmand.
Voor zover ik weet heeft u geen enkel commentaar gegeven op de open brief van een ex-burgemeeser van de rand die Knuppel hier prijsgegeven heeft. Die brief spreekt nogthans boekdelend.

[quote=Pandareus;7078465][quote=Pandareus;7078465]
Citaat:
je moet er écht iets aan doen hoor Marie, aan die fobieën over 'verraad' en 'de waarheid'...
En u moet echt iets doen aan uw oogkleppen, want het wordt legendarisch.
marie daenen is offline  
Oud 29 maart 2014, 15:15   #296
marie daenen
Banneling

Standaard

[quote=Pandareus;7078465][quote]
idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 maart 2014 om 15:16.
marie daenen is offline  
Oud 29 maart 2014, 15:34   #297
Another Jack
Banneling

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 maart 2014 om 15:35.
Another Jack is offline  
Oud 29 maart 2014, 15:35   #298
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ziet er naar uit dat je weet waar je je aan hebt te houden.
Oud 29 maart 2014, 15:36   #299
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nuance, een Franse vriendin 'van hoge afkomst'.

Het is me allemaal wat.

Het is me inderdaad wat met afgunstige dommekloten.
Oud 29 maart 2014, 17:44   #300
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is me inderdaad wat met afgunstige dommekloten.
Ik ben uitermate afgunstig op u. Want niet iedereen heeft vriendinnen 'van hoge afkomst'.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be