Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2014, 11:06   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
hoezo? haar ministerzitje is allang gereserveerd, ongeacht de resultaten op 25 mei.
Zeker is dat niet vermits haar partij enerzijds al maar nipt 10% haalde, (wat er niet op zal verbeteren gezien de "afgunst" van de Waalse kiezers) en anderzijds omdat zij niet de enige is die een ministerspost ambieert.
Oud 8 mei 2014, 11:19   #282
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nochtans lijkt het me nog interessanter te worden als de week erna blijkt dat er een minister haar macht zou misbruikt hebben. Maar blijkbaar vindt de vrt het niet de moeite om dat te onderzoeken.
Ik zie weinigs interessant
dat een katholiek elitair college dat soort lln van school kiepert ist logisch. dat pilarenbijters, gezien hun rigiditeit omtrent sex, er dan maar vanuit gaan dat het meisje hier de boevrouw is (de hoer, slet, nymfomane, uitlokking,...) en de schuld moet krijgen lijkt me helemaal geheel in de lijn met de moraal en ethiek van katholieke pilarenbijters.
dat dat meisje nog een lastercampagne over zich heen krijgt, het tegendeel zou me verbazen.

dat invloedrijke ouders trachten te verhinderen dat hun betrokken kind van de school gegooid zou worden lijkt me absoluut normaal en te verwachten.
zo hypocriet zijn tsjeven, katholieken en pilaarbijters nu eenmaal
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 11:25   #283
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik zie weinigs interessant
dat een katholiek elitair college dat soort lln van school kiepert ist logisch. dat pilarenbijters, gezien hun rigiditeit omtrent sex, er dan maar vanuit gaan dat het meisje hier de boevrouw is (de hoer, slet, nymfomane, uitlokking,...) en de schuld moet krijgen lijkt me helemaal geheel in de lijn met de moraal en ethiek van katholieke pilarenbijters.
dat dat meisje nog een lastercampagne over zich heen krijgt, het tegendeel zou me verbazen.

dat invloedrijke ouders trachten te verhinderen dat hun betrokken kind van de school gegooid zou worden lijkt me absoluut normaal en te verwachten.
zo hypocriet zijn tsjeven, katholieken en pilaarbijters nu eenmaal
Ah ok, jij vindt het dus al normaal geworden dat ministers zo handelen. Bon ja, dan is er inderdaad weinig aan de hand. In andere landen wordt zoiets aanzien als reden tot ontslag, hier is het tegenwoordig al geen newsitem meer. Ok dan, move on.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 mei 2014 om 11:26.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 11:35   #284
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, jij vindt het dus al normaal geworden dat ministers zo handelen. Bon ja, dan is er inderdaad weinig aan de hand. In andere landen wordt zoiets aanzien als reden tot ontslag, hier is het tegenwoordig al geen newsitem meer. Ok dan, move on.
er is dan ook niet veel aan de hand, buiten wat sexuele uitspattingen in een streng-katholiek internaat.
Voor de rest zie ik een moeder die haar kind uit de wind probeert te zetten. Indien het om haar man (of iemand anders) had gegaan, had ik er wel zwaar aan getild en ontslag geëist. Maar een moeder die haar kind tracht te beschermen lijkt mij zo logisch en natuurlijk. Dat zou ELKE minister gedaan hebben, ongeacht de partij welke zij vertegenwoordigt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 mei 2014 om 11:35.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 11:35   #285
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees nog een alles behalve het woord "normaal", en je zult merken dat het niet de schrijver is die dit "normaal" vindt. Allesbehalve zou ik zeggen.

Je kan echter moeilijk ontkennen dat dit in "katholieke" milieu waarin Milquet thuis is wél degelijk de gang van zaken is.
Oud 8 mei 2014, 11:38   #286
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat zou ELKE minister gedaan hebben....
In Belgie wel ja. Dat is het leuke. Je bent een klootzak als je je macht niet misbruikt.

In andere landen draai je daarvoor gewoon de bak in hoor.

Die hebben dat daar helemaal verkeerd gezien natuurlijk....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 11:41   #287
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In Belgie wel ja. Dat is het leuke. Je bent een klootzak als je je macht niet misbruikt.

In andere landen draai je daarvoor gewoon de bak in hoor.

Die hebben dat daar helemaal verkeerd gezien natuurlijk....
Ik heb zo meer de indruk dat je in een land zoals bvb. Turkije eerder de bak in gaat als blijkt dat je niet corrupt bent.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 11:49   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er is dan ook niet veel aan de hand, buiten wat sexuele uitspattingen in een streng-katholiek internaat.
Voor de rest zie ik een moeder die haar kind uit de wind probeert te zetten. Indien het om haar man (of iemand anders) had gegaan, had ik er wel zwaar aan getild en ontslag geëist. Maar een moeder die haar kind tracht te beschermen lijkt mij zo logisch en natuurlijk. Dat zou ELKE minister gedaan hebben, ongeacht de partij welke zij vertegenwoordigt.
Het klopt dat elke minister zijn macht zou hebben aangewend om hetzelfde te doen als Milquet. Wat niet betekent dat het goed te praten is.

Wat op die school gebeurde zou, zoals ik al meermaals schreef, weinig problemen hebben opgeleverd in een gewone school. Simpelweg omdat het in deze en gene ogen om niet meer gaat dan om "wat sexuele uitspattingen". In een streng katholieke, elitaire school wordt daar echter anders over gedacht. D�*�*r wringt het schoentje. Wie zijn kinderen naar zo'n school stuurt aanvaardt de regels, alsook de consequenties indien de regels niet worden nageleefd. D�*t doet Milquet echter niet. In plaats van haar zoon zijn gerechtigde straf te laten ondergaan, en hem nog een extra pak straf geeft op de koop toe, maakt ze anoniem tam-tam met als doel het "leidend" onderwerp in een slecht daglicht te plaatsen. Milquet is dus en dubbeldikke hypocriete trien.
Oud 8 mei 2014, 11:53   #289
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Milquet is dus en dubbeldikke hypocriete trien.
En zonder die vaardigheden (hypocrisie, achterbaks, leugens, lastercampagnes, bedrog, ellebogenwerk, schijnheilig, ..) kun je het NOOIT tot topminister van je partij of land schoppen.

zij beschermd haar kind, begrijpelijk, niet goed te keuren maar geen wereldondergang.

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 mei 2014 om 11:53.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 12:03   #290
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Voor een 50cc moest ge in mijn tijd zestien jaar zijn en een rijattest hebben.
In mijn tijd van vrijheid en blijheid Voor 50 cc geen enkel attest zelfs geen helm.....en voor 10 cc moest je gewoon een goede platenspeler hebben
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 12:04   #291
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het klopt dat elke minister zijn macht zou hebben aangewend om hetzelfde te doen als Milquet. Wat niet betekent dat het goed te praten is.

Wat op die school gebeurde zou, zoals ik al meermaals schreef, weinig problemen hebben opgeleverd in een gewone school. Simpelweg omdat het in deze en gene ogen om niet meer gaat dan om "wat sexuele uitspattingen". In een streng katholieke, elitaire school wordt daar echter anders over gedacht. D�*�*r wringt het schoentje. Wie zijn kinderen naar zo'n school stuurt aanvaardt de regels, alsook de consequenties indien de regels niet worden nageleefd. D�*t doet Milquet echter niet. In plaats van haar zoon zijn gerechtigde straf te laten ondergaan, en hem nog een extra pak straf geeft op de koop toe, maakt ze anoniem tam-tam met als doel het "leidend" onderwerp in een slecht daglicht te plaatsen. Milquet is dus en dubbeldikke hypocriete trien.
Minister, dokter, huisvrouw, directeur, kuisvrouw.................ieder op hun manier en met hun respectievelijke mogelijkheden (en ja, een minister heeft meer invloed dan een kuisvrouw), zouden ze hun kinderen in bescherming nemen. Ook jij zou dat doen en u op dat moment weinig aantrekken van het hypocriet gehalte van uw daden. Er is niks natuurlijker dan een moeder die haar kind(-eren) in bescherming neemt, hypocriet of niet, dat is op dat moment van secundair belang.
Dus om samen te vatten, ik keur de daden van Milquet niet goed, maar pleit wel serieuze verzachtende omstandigheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 12:37   #292
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

http://www.dhnet.be/actu/faits/colle...707e5aa81028e8

Ook La DH haalt zijn artikels van het web blijkbaar.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 13:16   #293
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoezo? haar ministerzitje is allang gereserveerd, ongeacht de resultaten op 25 mei.
't zal dan wel in 't Brusselse Hoofdstedelijke Gewest zijn waar ze lijstrekker is voor het gewestparlement, want nationaal lijkt ze door voorzitter Lutgen binnen haar partij te worden uitgerangeerd.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 8 mei 2014 om 13:16.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 13:31   #294
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
verdere kernwoorden: seks. seks. seks. school.
je bent nog drie keer seks vergeten

seks. seks. seks. seks. seks. was het dacht ik ...

en al diegenen die dit als normaal en aanvaardbaar afdoen en het zeker niet over herhaaldelijke verkrachting of aanranding willen hebben zouden daar m.i. toch nog eens over moeten nadenken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 13:36   #295
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Neen, dat is eigenlijk niet zo abnormaal bij verkrachtingen. In veel gevallen is er een te groot schaamtegevoel en angst bij het slachtoffer. Het slachtoffer kropt het dan vaak op en gaat vervolgens afwijkend (soms ook seksueel) gedrag vertonen en ontsporen, waarbij vervolgens bij de "ontsporing" de hele droeve historie uitkomt.

Een scenario waarbij het betrokken meisje na de gangbang beginnen ontsporen is en vervolgens op verder promiscue gedrag werd betrapt, waarna de hele historie uitkwam, zou wel eens een realistisch scenario kunnen zijn. Maar het is aan het parket om dat uit te zoeken.
dat het meisje niet en die gasten wel van school gestuurd zijn, lijkt me toch ook betekenisvol

ik ga er gemakshalve van uit dat de directie die beslissing (die zeker aartsmoeilijk zal geweest zijn gezien 'betrokkene X') genomen heeft, dichter bij de feiten staat dan wie dan ook op dit forum ?
Oud 8 mei 2014, 13:40   #296
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Voor de belgische wet maakt het niet uit of zij instemde, zij was en is juridisch sexueel minderjarig en die jongens niet.
Dit komt voor de jeugdrechtbank!
we leven wel in België hoor.
Oud 8 mei 2014, 13:46   #297
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat je geen kinderen van 15 kent die al seks gehad hebben. Dat is een groot verschil. Ik kan natuurlijk perfect begrijpen dat ze dat niet aan uw neus zullen hangen als ik naar uw visie op opvoeden kijk. Mevrouw Milquet heeft ook zo een visie. Seks en seksualiteit zijn een taboe. Zie waar het haar zoon gebracht heeft.
Ik ben het volledig eens met Dutch Strawberry. Mijn zoon van 17 en de meesten van zijn vrienden hebben ook nog nooit seks gehad, gewoon omdat ze het "juiste meisje" nog niet gevonden hebben. Als seks en seksualiteit taboe zijn, krijg je natuurlijk zo'n aberraties, daarom net dat wij onze kinderen heel open en eerlijk opvoeden, zonder taboes, maar wel met waarden als respect voor zichzelf en anderen, zelfvertrouwen, eerlijkheid, enz. Alles is bespreekbaar, ook (en zeker) seks. En volgens mij is het net daarom dat onze 3 kinderen niet de minste neiging hebben om te gaan "experimenteren". En ook daarom dat ze zélf spontaan komen vertellen over hun grote en kleine verliefdheidjes, zonder dat we hen de pieren uit hun neus moeten halen. Dat zou toch averechts werken.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 13:46   #298
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Er is niks mis met eens een goed stel kletsen op de poep. Ik heb ze zelf heel wat gekregen toen ik jonger was, en ben ik er een slechter mens door geworden? Denk het niet. Soms kan je kinderen enkel respect bijbrengen door ze eens een lap om hun oren te geven. Iets wat, als ik naar de kinderen van tegenwoordig kijk, maar al te weinig gebeurt. Maar dat is iets heel anders en behoort tot een andere topic.
Je bent er een mens door geworden die denkt dat kletsen op de poep pedagogisch verantwoord zijn.

Mensen hebben recht op een geweldloos bestaan. Kinderen zijn ook mensen.
Oud 8 mei 2014, 13:57   #299
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Inmiddels op een Nederlands forum over de Zaak Sacha Delsaux:

Als het om de meest prestigieuze school van België gaat, dan zal het ministerszoontje niet de enige hoge boom zijn.
"Venez voir le ZiZi Royal !" (cit.)
Oud 8 mei 2014, 14:01   #300
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Misschien moeten we niet alles meteen geloven of letterlijk interpreteren wat er op wiki te vinden is maar in context zien ?

Kijk even naar het volledige stukje :

"Er wordt het onderscheid gemaakt tussen de eigenlijke verkrachting en de verkrachting bij gelijkstelling. In het eerste geval moet er sprake zijn van geweld, dwang of list, terwijl dit in het tweede geval niet hoeft bewezen te worden (er is sowieso sprake van verkrachting). Verkrachting bij gelijkstelling is enkel van toepassing op iemand die jonger is dan 14 jaar.

De Belgische wetgever is niet coherent geweest bij het instellen van deze leeftijdsdrempel: vanaf de leeftijd van 14 jaar kan men geldig toestemming geven waardoor geslachtsgemeenschap niet als verkrachting kan worden gekwalificeerd; echter, bij andere seksuele handelingen (zie aanranding van de eerbaarheid), wordt men geacht pas vanaf 16 jaar geldig toestemming te kunnen geven."

Als ik dat goed begrijp heb jij gelijk als je de laatste paragraaf afzonderlijk leest maar tezamen met die eerste paragraaf slaat dat dan op het loutere feit dat de geslachtsdaad bij toestemming dan niet valt onder de term 'eigenlijke verkrachting' maar wel valt onder de term 'verkrachting bij gelijkstelling'
Kortweg 'verkrachting' dus.
Meer kan ik daar helaas nu niet van maken.

Erg duidelijk is het niet en ik zal het bewuste artikel ter goede tijd er nog eens op naslaan.
even een jurist raadplegen
http://www.elfri.be/seksuele-meerderjarigheid

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 mei 2014 om 14:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be