Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2014, 21:02   #281
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Heb je ook een link?
Citaat:
Le tueur du Musée juif a filmé sa tuerie, comme Mohammed Merah il y a deux ans, �* Toulouse. Le tueur de la rue des Minimes, dans le quartier du Sablon, portait une caméra-poitrine fixée �* la bandoulière de son sac. "Nous craignons un nouveau Merah", confie une source proche du dossier ayant requis l’anonymat.

Le bain de sang n’a duré que 35 secondes. Le tueur possédait deux armes, dont une kalachnikov �* crosse pliable. L’affaire était minutieusement préparée, le chargeur de l’arme bien garni. Son objectif : faire un maximum de victimes.
http://www.dhnet.be/actu/faits/le-tu...70102383d15c4b

Het is zoals de Financial Times schreef dit WE: 'The internet has become a place where weirdos meet weirdos, and get more weirdo'.

De 'weirdos' zie je zo staan in deze thread.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 21:03   #282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien is het een Syrische "vrijheidsstrijder" die is teruggekeerd?
... of een gereïncarneerd despoot van een bastaardzoon ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 21:28   #283
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Als dit een aanslag is van extreem-rechts, dan wordt het eens hoog tijd dat die partijen verboden worden, ongeacht dat ze zoveel stemmen behalen :s
Het kan ook extreem links zijn die verontwaardiging willen opwekken, contra rechts; vandaar zo weinig stemmen voor VB !?!?
Oud 26 mei 2014, 22:16   #284
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
"Comme le montre son absence totale d’hésitation quand, après avoir abattu le couple israélien �* l’entrée du bâtiment, il marche d’un pas décidé vers la réception au fond �* droite, pousse la porte, se baisse pour saisir la kalachnikov dans son sac, la porte �* bout de bras et tire en "arrosant" vers le bas"

Dus nadat hij dat koppel doelbewust van dichtbij had neergeschoten, ging hij er onmiddellijk vandoor! Dat lijkt mij eerder het gedrag van een koele, goed voorbereide en professionele (huur)moordenaar dan van een extremist of terrorist die zoveel mogelijk slachtoffers wil maken.
Als dit koppel "toevallige" slachtoffers waren, is het toch wel héél toevallig dat het Israëli's waren en geen Belgen, én dat ze bovendien nog connecties hebben/hadden met de Israëlische geheime dienst en Nethanyahu. Nee, in zoveel toeval geloof ik niet!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:19   #285
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Het kan ook extreem links zijn die verontwaardiging willen opwekken, contra rechts; vandaar zo weinig stemmen voor VB !?!?
Nee, natuurlijk niet! Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat dat zo zou geweest zijn, zouden ze er dan wel voor gezorgd hebben dat er duidelijke aanwijzingen waren in de richting van extreemrechts/links. Zondag tastte men nog altijd in het duister, dus dit kon hoegenaamd geen invloed hebben op de verkiezingen.
Oud 26 mei 2014, 22:31   #286
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
"Comme le montre son absence totale d’hésitation quand, après avoir abattu le couple israélien �* l’entrée du bâtiment, il marche d’un pas décidé vers la réception au fond �* droite, pousse la porte, se baisse pour saisir la kalachnikov dans son sac, la porte �* bout de bras et tire en "arrosant" vers le bas"

Dus nadat hij dat koppel doelbewust van dichtbij had neergeschoten, ging hij er onmiddellijk vandoor! Dat lijkt mij eerder het gedrag van een koele, goed voorbereide en professionele (huur)moordenaar dan van een extremist of terrorist die zoveel mogelijk slachtoffers wil maken.
Als dit koppel "toevallige" slachtoffers waren, is het toch wel héél toevallig dat het Israëli's waren en geen Belgen, én dat ze bovendien nog connecties hebben/hadden met de Israëlische geheime dienst en Nethanyahu. Nee, in zoveel toeval geloof ik niet!
Inderdaad, er werd volgens mij ook iets te nadrukkelijk en iets te snel geroepen dat het om een antisemitische daad zou gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:41   #287
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht

Dus nadat hij dat koppel doelbewust van dichtbij had neergeschoten, ging hij er onmiddellijk vandoor!
Nee, dat klopt niet. Nadat hij het echtpaar vermoord met een pistool gaat hij de receptie binnen, nog steeds met dat pistool, de zak over z'n schouder en de rugzak in de andere hand. Hoelang hij binnen blijft weten wij niet maar de politie wel, er is in de tape geknipt, maar gezien alles zich op een seconde of 40 afgespeeld heeft kan het niet lang zijn. Hij komt dan weer buiten, zet de zakken op de grond, haalt de Kalashnikov tevoorschijn, doet dan iets dat ik niet kan identificeren, schiet van buiten de deur en gaat dan weer de receptie binnen met de Kalashnikov. Daar komt de zeer onscherpe foto van. Een paar seconden later - exacte tijd is weer onbekend wegens knip - komt hij weer buiten, pakt z'n boeltje bij elkaar en vertrekt.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:47   #288
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Onmiddelijk na dat de Joden als slachtoffer worden voorgesteld pakt De Standaard uit met dit...
Niet voor niets de standaard?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...T=116920700726

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140526_01119726?_section=60585100&utm_source= standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=avondupdate&M_BT=116920700726
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 26 mei 2014 om 22:49.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2014, 22:54   #289
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, er werd volgens mij ook iets te nadrukkelijk en iets te snel geroepen dat het om een antisemitische daad zou gaan.
Hmm. Je kan er denk ik toch moeilijk naast kijken dat het een Joods museum is. Dat en de middag voor de Europese verkiezingen?

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat dit allemaal gedaan was om de aandacht af te leiden van een zeer specifieke persoonsgerichte afrekening, maar ga je het dan niet tever zoeken?

Denk ook eens aan de praktische kant. Dat koppel stond bij de ingang naar die typische toeristische folders te kijken. Ik ga ervan uit dat je dat meestal doet bij het buitengaan, en niet bij het binnenkomen, nee?

Hoe kon de moordenaar precies timen wanneer hij ter plekke moest zijn? Dan heb je eigenlijk al meteen een handlanger nodig in of aan het museum. Hij komt te voet van een paar huizen verder. Er is daar een steegje, te smal voor een auto en met trappen, langswaar hij na de moorpartij verdwenen is.

Werd er eigenlijk bekendgemaakt of er op dat moment nog bezoekers of personeelsleden waren? En is er nu op straat geschoten of niet?
Oud 26 mei 2014, 22:55   #290
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Onmiddelijk na dat de Joden als slachtoffer worden voorgesteld pakt De Standaard uit met dit...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140526_01119726?_section=60585100&utm_source= standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=avondupdate&M_BT=116920700726
Wat heeft het één met het ander te maken? Het is toch niet omdat er in België Israëli's vermoord zijn, dat er nu in alle talen moet gezwegen worden over nieuws dat "onaangenaam" is voor Israël? Da's wel héél ver gezocht, hé! Trouwens: je vindt dit vanavond op zowat alle nieuwssites, ook op de Nederlandse sites, heeft niets met De Standaard te maken. Ik vind dit een lage insinuatie.
Maar waarom schrijf JIJ: "Onmiddelijk na dat de Joden als slachtoffer worden voorgesteld"? Wil je soms beweren dat ze géén slachtoffers waren???
Oud 26 mei 2014, 23:01   #291
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hmm. Je kan er denk ik toch moeilijk naast kijken dat het een Joods museum is. Dat en de middag voor de Europese verkiezingen?
Ik vraag me af of die "timing" er iets mee te maken heeft.

Citaat:
Denk ook eens aan de praktische kant. Dat koppel stond bij de ingang naar die typische toeristische folders te kijken. Ik ga ervan uit dat je dat meestal doet bij het buitengaan, en niet bij het binnenkomen, nee?

Hoe kon de moordenaar precies timen wanneer hij ter plekke moest zijn? Dan heb je eigenlijk al meteen een handlanger nodig in of aan het museum. Hij komt te voet van een paar huizen verder. Er is daar een steegje, te smal voor een auto en met trappen, langswaar hij na de moorpartij verdwenen is.
Misschien waren die mensen in de val gelokt, had iemand (de moordenaar?) met hen op die plaats en dat uur afgesproken?
Oud 27 mei 2014, 00:10   #292
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Interessant artikel. Maar, het verband ontgaat me.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 07:01   #293
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard cover-up al aan de gang?

http://thesource.com/2014/05/27/secr...seum-shooting/
Citaat:
The Secretary-General Ban Ki-Moon was shocked to learn of the shooting on May 24 in the Jewish Museum of Brussels, which reportedly left two Israelis and one French citizen dead. Belgian authorities are looking for the gunmen, who according to media reports, opened fire shooting indiscriminately in the museum. It has been reported that an AK-47 assault rifle was used to carry out the shooting. The Secretary-General said he “trusts that Belgian authorities will do everything possible to bring the perpetrator or perpetrators of this crime to justice swiftly”.
Klopt, maar men "vergat" te vermelden dat de 2 Israeli touristen voordien al werden vermoord (ge-executeerd?) aan de ingang. Op de video ziet men de lijken liggen aan de ingang, onherkenbaar "ge-edited" (zie blokjes linkerhoek boven) alvorens het filmpje werd verspreid. Blijkbaar vermoord met ander wapen dan met de AK47, want die was toen nog opgeborgen in zijn verpakking en werd slechts later gebruikt: zie film.

Hierover wordt dan weer niks vermeld in de media. (Ik heb er ten minste niets verder over gelezen).
Ik blijf denken aan een doelbewuste afrekening, ietwat gecamoufleerd door de daarop volgende "indiscriminately" shooting in het museum zelf.
Oud 27 mei 2014, 07:11   #294
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien miste de aanslagpleger zich wel van gebouw en moest dat een aanslag op Di Rupo zijn
Oud 27 mei 2014, 09:03   #295
discuz
Minister

Standaard

Meer over de vermeende links van het echtpaar met de Israëlische inlichtingendiesten op de blog van Richard Silverstein. Hij heeft in het verleden al een aantal scoops uitgebracht, maar was af en toe ook spectaculair fout.
Oud 27 mei 2014, 09:29   #296
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer over de vermeende links van het echtpaar met de Israëlische inlichtingendiesten op de blog van Richard Silverstein. Hij heeft in het verleden al een aantal scoops uitgebracht, maar was af en toe ook spectaculair fout.
artikel lijkt me plausibel zonder evenwel sluitende bewijzen tegen 1 of andere groep: zij het Joden, Palestijnen of andere mensen uit hun milieu, bewijzen die in feite ook onnodig zijn-> Moord/executie onder welk voorwendsel of voor welke reden ook, is wettelijk en humaan te verwerpen. Period. Zelfs indien het dikwijls erg aanlokkelijk is.

Zoals trouwens ook de vooringegenomenheid van de topic-starter en vele anderen.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 mei 2014 om 09:31. Reden: sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 09:34   #297
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Blijkbaar vermoord met ander wapen dan met de AK47, want die was toen nog opgeborgen in zijn verpakking en werd slechts later gebruikt: zie film.

Hierover wordt dan weer niks vermeld in de media. (Ik heb er ten minste niets verder over gelezen).
Ik blijf denken aan een doelbewuste afrekening, ietwat gecamoufleerd door de daarop volgende "indiscriminately" shooting in het museum zelf.
Hij lijkt een pistool in de rechterhand te hebben. Hij gaat met dat pistool vooruit ook eerst de receptie binnen, en komt dan weer buiten om zijn zakken neer te zetten en de Kalashnikov te pakken.

Wat mij opviel was dat als de video begint, zijn rechterarm met het pistool ACHTER de riem van de zak met het geweer zit (zie foto). Of is dat gezichtsbedrog?

Dat lijkt me een vrij ongemakkelijke houding om te schieten, en terwijl hij verder in de richting stapt van de receptie haalt hij dan ook die arm om de riem heen zodat hij het pistool op schouderhoogte kan houden.

De andere tas, die als hij buiten aan komt wandelen nog over z'n hoofd zit, hangt nu losjes aan z'n elleboog te zwieren. Ik vermoed dat het pistool daar inzat, hij lijkt het na de daad in elk geval weer in die zak te stoppen.

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar mij geeft dit eerder de indruk dat als hij met de arm achter die riem het stel heeft vermoord, zij eerder een toevallig doelwit waren. Maar ik kan me vergissen.

In elk geval, de politie heeft ook het beeldmateriaal voor de man binnenkomt, en dat zal veel meer zeggen. Stond het echtpaar daar te wachten, kwamen ze net buiten of binnen, wanneer en hoe nam de moordenaar het pistool, allemaal dingen waar wij geen zicht op hebben.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pistool.jpg‎
Bekeken: 61
Grootte:  119,0 KB
ID: 94333  

Oud 27 mei 2014, 09:47   #298
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij lijkt een pistool in de rechterhand te hebben. Hij gaat met dat pistool vooruit ook eerst de receptie binnen, en komt dan weer buiten om zijn zakken neer te zetten en de Kalashnikov te pakken.

Wat mij opviel was dat als de video begint, zijn rechterarm met het pistool ACHTER de riem van de zak met het geweer zit (zie foto). Of is dat gezichtsbedrog?

Dat lijkt me een vrij ongemakkelijke houding om te schieten, en terwijl hij verder in de richting stapt van de receptie haalt hij dan ook die arm om de riem heen zodat hij het pistool op schouderhoogte kan houden.

De andere tas, die als hij buiten aan komt wandelen nog over z'n hoofd zit, hangt nu losjes aan z'n elleboog te zwieren. Ik vermoed dat het pistool daar inzat, hij lijkt het na de daad in elk geval weer in die zak te stoppen.

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar mij geeft dit eerder de indruk dat als hij met de arm achter die riem het stel heeft vermoord, zij eerder een toevallig doelwit waren. Maar ik kan me vergissen.

In elk geval, de politie heeft ook het beeldmateriaal voor de man binnenkomt, en dat zal veel meer zeggen. Stond het echtpaar daar te wachten, kwamen ze net buiten of binnen, wanneer en hoe nam de moordenaar het pistool, allemaal dingen waar wij geen zicht op hebben.
Als het koppel het doelwit was zou hij dan ook niet verder naar binnen moeten gaan.
Ik vraag me nog steeds af of hij iets meegenomen heeft...

Of zou één van de medewerkers het doelwit zijn, in dat geval kan het ook een doorgeflipte ex-collega zijn, net zoals vorige week in die fabriek.
En nog eens, een aanslag zouden ze opeisen dus er zullen wel andere motieven achterzitten...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 09:50   #299
discuz
Minister

Standaard

Allee vooruit, de geruchtenmolen draait op volle toeren. Extreem-rechtse rakker Bert Deckers:

Citaat:
[EXCLUSIEF] Rechts Actueel vernam de nationaliteit van de schutter in Brussel

Onze bron is een Midden-Oosten- en Afrika-kenner en wist onder andere achter getuigenissen te komen van aanwezigen die de schutter gezien hebben. [...] Getuigenissen zijn soms vaag, maar onze man weet ons te vertellen dat er nu officieel gezocht wordt naar een “Fransman van Algerijnse afkomst”. [...] Onze bron weet echter wél te vertellen dat een tweede aanslag op de planning staat. De inlichtingendiensten beschikken over informatie die dat zouden aantonen.
Oud 27 mei 2014, 10:25   #300
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als het koppel het doelwit was zou hij dan ook niet verder naar binnen moeten gaan.
Ik vraag me nog steeds af of hij iets meegenomen heeft...

Of zou één van de medewerkers het doelwit zijn, in dat geval kan het ook een doorgeflipte ex-collega zijn, net zoals vorige week in die fabriek.
En nog eens, een aanslag zouden ze opeisen dus er zullen wel andere motieven achterzitten...
Als het koppel het doelwit niét was en het een "lukrake" schietpartij was, zou het toch wel een ongelooflijk toeval zijn dat de moordenaar nét een Israëlisch koppel treft, en dan nog één met banden met de Israëlische inlichtingendiensten.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be