Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 juli 2014, 18:27   #281
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Met andere woorden: Wallonië kan Vlaanderen leegzuigen zonder enige hinder van kiezers te ondervinden. Ze komen hier toch niet op. Reynders, van een partij die belastingen normaal gezien naar omlaag wil, verdedigt die belastingverhoging, waarschijnlijk evenveel voor eigen achterban als voor de rest, door te zeggen dat Wallonië daar geen last van heeft, enkel Vlaanderen (en de Vlaamse opinie is van geen tel voor Waalse politici).
Neen. Indien er meer bedrijfswagens waren geweest in Wallonië was het omgekeerd geweest. Dat is zoals de pensioenen in Vlaanderen. Die kosten de staat per persoon veel meer geld in Vlaanderen dan in Wallonië. Als was het maar omdat de Vlaming iets langer (2.5 jaar) leeft dan de Waal. Het is maar allemaal hoe men het bekijkt.

Nu heel die belastingen op bedrijfswagens vond ik nu niet de beste zet van de vorige regering. Dat is zeker waar. En ik denk niet dat deze belasting lang gaat standhouden.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:30   #282
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een laatste woordje over Vuye en neutraliteit van niet-exacte wetenschappen: met de juiste partijkaart kom je door het hele universiteitsland. Als men door heeft dat je je als rechts profileert, kan je snuiven naar een doctoraat. Zit je echter bij COMAC o.i.d., kan je al in je bachelorjaren lopen rondbazuinen 'dat je doctoraat al op zak is, want ik ben links' (heb het meegemaakt, ja).
Om van de indoctrinatie in de lessen en cursussen nog niet te spreken. Letterlijk gehoord in het auditorium: 'jullie zijn hier tenslotte om correct te leren denken en later de goede Vlaamse opinie te vormen.'
Dat is nonsens.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:36   #283
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen. Indien er meer bedrijfswagens waren geweest in Wallonië was het omgekeerd geweest. Dat is zoals de pensioenen in Vlaanderen. Die kosten de staat per persoon veel meer geld in Vlaanderen dan in Wallonië. Als was het maar omdat de Vlaming iets langer (2.5 jaar) leeft dan de Waal. Het is maar allemaal hoe men het bekijkt.

Nu heel die belastingen op bedrijfswagens vond ik nu niet de beste zet van de vorige regering. Dat is zeker waar. En ik denk niet dat deze belasting lang gaat standhouden.
Wat een gelul man!
Brakelaar is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:36   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reynders heeft die belasting goedgekeurd omdat men geld nodig had . En dat er meer bedrijfswagens rondrijden in Vlaanderen dan in Wallonië, kwam hem natuurlijk goed uit. Dat is juist.
Je "vergeet" er, alweer, bij te zeggen WAAROM een liberaal DEZE pestbelasting mee goedkeurde. Omdat hij wist dat het een belasting was die de Vlamingen harder zou treffen dan de Walen en de Brusselaars. Helemaal in de geest dus van Di Rupo die al veel eerder liet horen dat de Walen en de Brusselaars niet mogen verarmen.

Met andere woorden: Knuppel zei de waarheid.
Was het nu zo erg om dat te erkennen?
Of erkende je het alleen omdat je met je rooie neus op de feiten wordt gedrukt en niet anders kunt?

Dat de regering geld nodig had? Tiens, d�*t wisten we niet. Maar dat ze nog vééééél meer geld zal nodig hebben weten we wél. En waar ze het in hoofdzaak haalde, en zal blijven halen, weten we ook.
Oud 21 juli 2014, 18:38   #285
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je "vergeet" er, alweer, bij te zeggen WAAROM een liberaal DEZE pestbelasting mee goedkeurde. Omdat hij wist dat het een belasting was die de Vlamingen harder zou treffen dan de Walen en de Brusselaars. Helemaal in de geest dus van Di Rupo die al veel eerder liet horen dat de Walen en de Brusselaars niet mogen verarmen.

Met andere woorden: Knuppel zei de waarheid.
Was het nu zo erg om dat te erkennen?
Of erkende je het alleen omdat je met je rooie neus op de feiten wordt gedrukt en niet anders kunt?

Dat de regering geld nodig had? Tiens, d�*t wisten we niet. Maar dat ze nog vééééél meer geld zal nodig hebben weten we wél. En waar ze het in hoofdzaak haalde, en zal blijven halen, weten we ook.
U gaf uw interpretatie van een zekere waarheid. Meer hebt u niet gedaan.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:44   #286
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is nonsens.
Onlangs was er hier iemand op het forum: Ik had toestemming voor een doctoraat, alles was in orde. En toen ontdekte men dat mijn familie fout was in de oorlog. Gedaan met doctoreren.

Nog iets veelzeggend: Vuye bekent zich tot de N-VA: het land staat op zijn kop, SCHANDE!, hoe gaan die arme studenten nu de juiste lessen krijgen!? Kom, we gaan met de camera erop af om die lessen te filmen!!!

Hoeveel proffen zijn er niet openlijk links of horen bij een andere partij dan N-VA zonder ook maar énige commotie? Onlangs was er een lijste van mensen die de PVDA+ steunen ('Stalin, MAo en Pol Pot en Noord-Korea, je moet dat relativeren'). Er stonden verscheidene proffen op waarvan ik les heb. Geen probleem dus.
Marnik is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:46   #287
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs was er hier iemand op het forum: Ik had toestemming voor een doctoraat, alles was in orde. En toen ontdekte men dat mijn familie fout was in de oorlog. Gedaan met doctoreren.

Nog iets veelzeggend: Vuye bekent zich tot de N-VA: het land staat op zijn kop, SCHANDE!, hoe gaan die arme studenten nu de juiste lessen krijgen!? Kom, we gaan met de camera erop af om die lessen te filmen!!!

Hoeveel proffen zijn er niet openlijk links of horen bij een andere partij dan N-VA zonder ook maar énige commotie? Onlangs was er een lijste van mensen die de PVDA+ steunen ('Stalin, MAo en Pol Pot en Noord-Korea, je moet dat relativeren'). Er stonden verscheidene proffen op waarvan ik les heb. Geen probleem dus.
Zever, mijn familie was fout in de oorlog en ik heb daar nooit last mee gehad.

Zet uw calimeroschelp toch eens af!
dalibor is offline  
Oud 21 juli 2014, 18:50   #288
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet toch dat men in Wallonië meer mensen van de dop gooit dan in Vlaanderen. Twee jaar geleden was dit toch zo. Tenminste toch voor wat betreft de langdurige werklozen.
Wist je dat in Vlaanderen méér mensen sterven?
Oud 21 juli 2014, 18:54   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Indien er meer bedrijfswagens waren geweest in Wallonië was het omgekeerd geweest.
Je weet maar al te goed dat dit een grove, welbewuste leugen is.
Het kleinste kind wéét trouwens dat de bedrijvigheid veel groter is in Vlaanderen dan in Wallonië. Je hoeft maar daar de verkeersinfo te luisteren op de radio om te weten waar de files zich bevinden. NIET in Wallonië.

Reynders wist als ex.minister van economie maar al te goed op wiens hoofd de pestbelasting in hoofdzaak zou terecht komen. Hij heeft trouwens toegegeven dat hij, alsook de VLD, ze OM DIE REDEN mee goedkeurde. Radio 1 heeft hier destijds expliciet aandacht aan gewijd.

[b]Het gaat trouwens ALTIJD zo./B] Ook van de opbrengst van de verkeersboetes, ook een pestbelasting waar in hoofdzaak de Vlamingen het slachtoffer van zijn, wordt voor het grootste deel overgeheveld naar Brussel en Wallonië.
Oud 21 juli 2014, 18:55   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaf uw interpretatie van een zekere waarheid. Meer hebt u niet gedaan.
Ik gaf de FEITEN.
JIJ geeft er jouw interpretatie aan.
Oud 21 juli 2014, 18:57   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nonsens.
Jij, die niets anders doet dan hier wat komen lullen, weet het natuurlijk weer beter dan een prof die zich midden in de realiteit bevindt die hij beschrijft.
Oud 21 juli 2014, 19:02   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hang niet zo de drama queen uit. Storme is al jarenlang een prof die er zéér publiek voor uitkomt dat hij n-va'er is. Pieters idem, hij is zelfs vicerector geworden.
Pandareus is offline  
Oud 21 juli 2014, 19:05   #293
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij, die niets anders doet dan hier wat komen lullen, weet het natuurlijk weer beter dan een prof die zich midden in de realiteit bevindt die hij beschrijft.
Vuye is de lakei van de NVA. Hij mag zoveel prof zijn als hij wil. Net zoals Van de Lanotte een lakei is van de SPa. Dat wil nog niet zeggen dat beide heren, wanneer zijn hun interpretatie geven van een bepaalde draagwijdte van een artikel van de Grondwet, het bij het rechte eind hebben. Zij geven hun visie op de zaak.

Het wordt eens tijd dat u dat beseft in plaats van het woord van Vuye te percipiëren als heilig evangelie.

U deed vroeger net hetzelfde met de woordenkramerij van nu Zure Bart. Ook dat beschouwde u toen als het heilig woord gods waar niemand aan mocht twijfelen. Kom eens tot bezinning en relativeer.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2014 om 19:15.
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2014, 19:17   #294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hang niet zo de drama queen uit. Storme is al jarenlang een prof die er zéér publiek voor uitkomt dat hij n-va'er is. Pieters idem, hij is zelfs vicerector geworden.
Waarom moeten die mensen toch altijd de caliméro uithangen. Onvoorstelbaar!
Het Oosten is offline  
Oud 21 juli 2014, 19:29   #295
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vuye is de lakei van de NVA. Hij mag zoveel prof zijn als hij wil. Net zoals Van de Lanotte een lakei is van de SPa. Dat wil nog niet zeggen dat beide heren, wanneer zijn hun interpretatie geven van een bepaalde draagwijdte van een artikel van de Grondwet, het bij het rechte eind hebben. Zij geven hun visie op de zaak.

Het wordt eens tijd dat u dat beseft in plaats van het woord van Vuye te percipiëren als heilig evangelie.

U deed vroeger net hetzelfde met de woordenkramerij van nu Zure Bart. Ook dat beschouwde u toen als het heilig woord gods waar niemand aan mocht twijfelen. Kom eens tot bezinning en relativeer.
Vroeger? Nog steeds!

Ik ben bv. ook naar het openingscollege van prof. Carl Devos geweest met Johan Vande Lanotte die kwam uitleggen hoe België uit vier deelstaten moet opgebouwd worden. Confederalisme dus. Dat was in volle formatiecrisis nog. Geen woord meer daarover.
Ik luister naar beide kanten van het verhaal. Verschil is dat je er bij types als VDL er zo het gespin, newspeak en propaganda kan uithalen, terwijl de Vlaamse zaak volstaat met gewoonweg de situatie zoals die is diets te maken aan de bevolking.
Marnik is offline  
Oud 21 juli 2014, 19:35   #296
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik luister naar beide kanten van het verhaal. Verschil is dat je er bij types als VDL er zo het gespin, newspeak en propaganda kan uithalen, terwijl de Vlaamse zaak volstaat met gewoonweg de situatie zoals die is diets te maken aan de bevolking.
Nouja dat hebben we dan niet met elkaar gemeen. Ik hoor gespin, newspeak en proganda in elke hoek en elk kantje van het politieke spectrum. En - ik zal beleefd blijven - iedereen die dat niet hoort, is ofwel naïef, dom of ... hoort het wel, maar heeft op dit forum een erg politiek-partijdige agenda.

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 21 juli 2014 om 19:49.
Maashagedis is offline  
Oud 21 juli 2014, 19:52   #297
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten die mensen toch altijd de caliméro uithangen. Onvoorstelbaar!
Caliméro uithangen

En wat met de Vlaamse zangeres Soetkin ,
die van de RTBf niet mee mocht naar Riga voor het Eurosongfestival
ook al was ze eerst geselecteerd met haar groep Urban Trad.

"19/02/2003 - De RTBF heeft besloten dat Urban Trad naar het Songfestival mag gaan,
maar de gecontesteerde lead zangeres Soetkin Collier moet thuisblijven.
De Franstalige Minister van Media, Richard Miller, had voordien al in die zin gereageerd. Het was de Franstalige krant La Dernière Heure die vanochtend met het voorpaginanieuws uitpakte.

Alles draait dus om de bijna 26-jarige zangeres Soetkin Collier.
Die sleept een extreem-rechts verleden met zich mee.

Volgens de Waalse krant zou de staatsveiligheid een brief naar de premier, de Minister van Justitie en de Minister van Media van de Franstalige Gemeenschap hebben gestuurd waarin ze waarschuwden voor het feit dat Collier bekend stond als een 'extreem-rechtse militante met een sterke Vlaams-nationalistische overtuiging'."
Witte Kaproen is offline  
Oud 21 juli 2014, 20:04   #298
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Nouja dat hebben we dan niet met elkaar gemeen. Ik hoor gespin, newspeak en proganda in elke hoek en elk kantje van het politieke spectrum. En - ik zal beleefd blijven - iedereen die dat niet hoort, is ofwel naïef, dom of ... hoort het wel, maar heeft op dit forum een erg politiek-partijdige agenda.
Juist, maar het ging over lezingen van Vuye (deed dit ook al voor hij zich als N-VA'er outte).

Het is gewoon een feit dat je bij vele zaken die de Vlaamsgezinden aan het volk uitleggen, geen speld kan tussenkrijgen, terwijl je bij VDL e.d. al doorhebt dat je voorgelogen wordt terwijl hij nog niet uitgesproken is.
Maar dat is logisch als je uitgaat van de achterlijkheid van de kiezer, dat je liegt langs alle kanten. Vlaamsgezinden mikken dan eerder op kritische kiezers, die ze argumenten aanreiken die gerust een toetsing met de raliteit kunnen overleven.

Let wel dat ik het niet heb over bestuur an sich, maar over de Vlaams-Belgische problemen.
Marnik is offline  
Oud 21 juli 2014, 20:25   #299
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar het ging over lezingen van Vuye
Ik ga VDL nu niet tegen Vuye afwegen, al vrees ik dat VDL het dan zou afleggen in de categorie ''least spin''. Ik heb Vuye wel eens horen beweren dat het confederalistische programma van de N-VA neerkomt op verdoorgedreven federalisme op zijn Belgisch. Op zich ben ik het daar volledig mee eens, maar de 'spin' zit hem er natuurlijk in dat hij hoedanook weet dat hij daarmee het einddoel van de N-VA verzacht en verdoezelt. Allemaal heel normaal overigens voor een politiek geëngageerd iemand. Ik verdenk overigens geen enkele partij behalve de PVDA ervan volledig te bestaan uit gebrainwashte beroepsleugenaars, en zelfs bij hen ga ik niet moeilijk doen als ze beweren dat de zon in het oosten opkomt.
Oud 21 juli 2014, 20:31   #300
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
U weet toch dat men in Wallonië meer mensen van de dop gooit dan in Vlaanderen. Twee jaar geleden was dit toch zo. Tenminste toch voor wat betreft de langdurige werklozen.
Nee, zo een open kans is te gemakkelijk.

De énige oplossing is beperken in de tijd, zoals de rest van Europa het mooie voorbeeld geeft.
Cheminot is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be