Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2014, 14:49   #281
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
fout het ging over B K die jij 'toevallig' niet kent...
Of ik hem nu ken of niet, doet er weinig toe.
Wat hij zegt is zever.

Het zou wat zijn dat iedereen die tegen de IS vecht ineens atheist zou worden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 14:51   #282
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hoezo ik weet het niet ? Nog een geluk dat er nog een leger was in Egypte om de islam daar onder de knoet te houden. Het nieuws niet gevolgd ? Welk cijfer moet je hebben ? Is men overal de koppen gaan tellen ? Is hetgeen wat je wereldwijd waarneemt tot in de brusselse vilvoordse en antwerpse straten toe, wat er in de Engelstalige koran hadiths enz in de bronteksten staat en wat er in de geschiedenis van de islam is gebeurd met 'profeet' mohammed op kop of wat je bij gesprekken tussen moslims op allerlei fora onderling of op Facebook vast zit te stellen niet voldoende ? De meerderheid wenst de sharia. Een moslim kan niet tegen de sharia zijn zegt 'gematigde' (grapje) moslim abou jahjah. Dit is logica mijn beste.
Die Egyptische militairen zijn ook allemaal atheisten?
Oud 21 augustus 2014, 16:14   #283
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die Egyptische militairen zijn ook allemaal atheisten?
Wat snap je nog altijd niet jack. Waarom dien ik steeds te herhalen. Het antwoord is reeds meermalen gegeven. Het gaat er bij jou niet in. Slaap rustig verder.
Oud 21 augustus 2014, 16:15   #284
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat snap je nog altijd niet jack. Waarom dien ik steeds te herhalen. Het antwoord is reeds meermalen gegeven. Het gaat er bij jou niet in. Slaap rustig verder.
Ik zal slapen, maar dan moet jij me wel beloven al die miljoenen nieuwe atheisten in het oog te houden, deal?
Oud 21 augustus 2014, 16:23   #285
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal slapen, maar dan moet jij me wel beloven al die miljoenen nieuwe atheisten in het oog te houden, deal?
Het zijn eigenlijk geen atheïsten, maar Moslims die gebruik maken van de Taqqiya: zij doen enkel alsof zij tegen IS zijn, terwijl zij diep in hun eigen hart wel beter weten: als Moslims moeten zij volgens de Koran leven, en dus samenvechten met IS. Maar momenteel doen zij alsof zij vijanden zijn zodat zij voldoende wapens van die domme Christenen krijgen.

Wacht maar af, binnenkort zal je zien wat je zal zien!

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 21 augustus 2014 om 16:23.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:24   #286
smiley

Standaard

Citaat:
Atheïsten ? Dat zijn moslims in naam die dankzij de westerse oudkolonialen enigszins afstand hebben genomen van het kalifaat + sharia.

Belooft jij niet meer tussen te komen over onderwerpen die met de islam te maken hebben. deal ?
Oud 21 augustus 2014, 16:26   #287
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het zijn eigenlijk geen atheïsten, maar Moslims die gebruik maken van de Taqqiya: zij doen enkel alsof zij tegen IS zijn, terwijl zij diep in hun eigen hart wel beter weten: als Moslims moeten zij volgens de Koran leven, en dus samenvechten met IS. Maar momenteel doen zij alsof zij vijanden zijn zodat zij voldoende wapens van die domme Christenen krijgen.

Wacht maar af, binnenkort zal je zien wat je zal zien!
Nog zulk een slimmerik
Oud 21 augustus 2014, 16:30   #288
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog zulk een slimmerik
Allé, nu pas ik uw eigen logica en standpunten toe, en het is nog niet goed...
Oud 21 augustus 2014, 16:31   #289
smiley

Standaard

Citaat:
Allé, nu pas ik uw eigen logica en standpunten toe
Helemaal niet. Het westen heeft destijds tijdens de koloniale periode bij de islamitsche slavendrijvende barbaren in Noord Afrika en het midden oosten enige beschaving bijgebracht (in Turkije deed ataturk hetzelfde). Dat had nog zijn sporen nagelaten.

Laatst gewijzigd door smiley : 21 augustus 2014 om 16:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 16:32   #290
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Lekker wel!
Oud 21 augustus 2014, 18:54   #291
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé, nu pas ik uw eigen logica en standpunten toe, en het is nog niet goed...
Inderdaad raar, ik vat ook zijn eigen visie samen en dan vindt hij het ineens belachelijk klinken...
Oud 21 augustus 2014, 23:21   #292
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ik hem nu ken of niet, doet er weinig toe.
Wat hij zegt is zever.

Het zou wat zijn dat iedereen die tegen de IS vecht ineens atheist zou worden...
dat heeft B K helemaal niet geplaatst, je bent onzin aan het vertellen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 07:06   #293
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Terug 'on topic':

ondertussen hebben al heel wat Islamitische 'autoriteiten' kenbaar gemaakt dat hetgeen de strijders van IS doen niets met Islam te maken heeft, en dus eigenlijk pure 'blasfemie' is.

Mijn vragen zijn nu: is de 'blasfemie' van IS nu 'ja' of 'neen' erger dan de 'blasfemie' die nog niet zo lang geleden in enkele cartoons en filmpjes werd ontdekt?

Zo 'ja': waar blijft het protest?

Zo 'neen': waarom niet? En: wat moet IS dan nog meer doen opdat de 'goede moslims' alsnog in wereldwijde en massale manifestaties blijk geven van hun verontwaardiging ('indignation')?

En als er geen massaal protest komt, betekent dat dan dat de Islamitische 'autoriteiten' liegen, of eerder dat ze simpelweg geen gezag meer hebben?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 augustus 2014 om 07:06.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 07:30   #294
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Terug 'on topic':

ondertussen hebben al heel wat Islamitische 'autoriteiten' kenbaar gemaakt dat hetgeen de strijders van IS doen niets met Islam te maken heeft, en dus eigenlijk pure 'blasfemie' is.

Mijn vragen zijn nu: is de 'blasfemie' van IS nu 'ja' of 'neen' erger dan de 'blasfemie' die nog niet zo lang geleden in enkele cartoons en filmpjes werd ontdekt?

Zo 'ja': waar blijft het protest?

Zo 'neen': waarom niet? En: wat moet IS dan nog meer doen opdat de 'goede moslims' alsnog in wereldwijde en massale manifestaties blijk geven van hun verontwaardiging ('indignation')?

En als er geen massaal protest komt, betekent dat dan dat de Islamitische 'autoriteiten' liegen, of eerder dat ze simpelweg geen gezag meer hebben?

Tiens, waar zijn de Christelijke protesten eigenlijk? Wanneer de massale manifestaties tegen IS en voor de Christenen en dr Jazedi's in Irak? Of zijn er geen Christenen meer?
Oud 22 augustus 2014, 07:46   #295
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, waar zijn de Christelijke protesten eigenlijk? Wanneer de massale manifestaties tegen IS en voor de Christenen en dr Jazedi's in Irak? Of zijn er geen Christenen meer?
Ik zal op uw vragen antwoorden NADAT u op de mijne een antwoord gaf, OK?

Oud 22 augustus 2014, 07:55   #296
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal op uw vragen antwoorden NADAT u op de mijne een antwoord gaf, OK?
Soms is een vraag stellen, een antwoord geven.
Oud 22 augustus 2014, 08:20   #297
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms is een vraag stellen, een antwoord geven.
Soms wel, ja, heel soms.

Soms, en veel vaker, is het evenwel een manier om een discussie uit de weg te gaan, en/of te laten ontsporen.

Ik kan mij trouwens herinneren dat er reeds minstens twee betogingen tegen IS zijn doorgegaan (in Brussel en Den Haag).

Of de daar aanwezige manifestanten allemaal 'Christenen' waren, zou ik niet kunnen zeggen.

Ik heb het ze in elk geval niet gevraagd.

Misschien zijn vele Christenen allang blij dat sommige Westerse landen (regeringen) zijn overgegaan tot het bombarderen van de 'blasfemische' IS-strijders, en levering van wapens en 'humanitaire hulp' aan de Koerden?

Misschien voelen vele 'Christenen' er niets voor zichzelf als 'intolerante' 'rassiesten' te laten kennen en aldus het risico te lopen in het vizier te komen van IS-sympathisanten alhier?

Oud 22 augustus 2014, 08:37   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dat heeft B K helemaal niet geplaatst, je bent onzin aan het vertellen
Smiley zegt dat BK dat beweert.
Oud 22 augustus 2014, 09:52   #299
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms wel, ja, heel soms.

Soms, en veel vaker, is het evenwel een manier om een discussie uit de weg te gaan, en/of te laten ontsporen.

Ik kan mij trouwens herinneren dat er reeds minstens twee betogingen tegen IS zijn doorgegaan (in Brussel en Den Haag).

Of de daar aanwezige manifestanten allemaal 'Christenen' waren, zou ik niet kunnen zeggen.

Ik heb het ze in elk geval niet gevraagd.

Misschien zijn vele Christenen allang blij dat sommige Westerse landen (regeringen) zijn overgegaan tot het bombarderen van de 'blasfemische' IS-strijders, en levering van wapens en 'humanitaire hulp' aan de Koerden?

Misschien voelen vele 'Christenen' er niets voor zichzelf als 'intolerante' 'rassiesten' te laten kennen en aldus het risico te lopen in het vizier te komen van IS-sympathisanten alhier?

Dus weten wij het eigenlijk niet...
Want misschien redeneren de meeste Moslims hier op dezelfde manier. Misschien zijn er op dit ogenblik onvoldoende "harde" beelden die de emoties zwaar laten oplaaien (al heeft ISIS hier een héél zware fout gemaakt door een martelaar te creeren, een emotioneel symbool dus). Misschien is de afstand tussen de "Islam" van de IS en de "Islam" van de meeste Moslims hier zo groot, dat zij zich absoluut niet aangesproken voelen. Misschien heerst er binnen de Moslimgemeenschap hier een algemeen gevoel van "al zijn wij niet akkoord, het zijn Moslims, en wij bekritizeren geen Moslims". Misschien is het grootste deel van de Moslims hier in het geheim bewonderaars van de "Echte Islam" zoals door ISIS gepropageerd wordt. Misschien zijn er nog andere redenen die ik nu niet onmiddellijk kan bedenken?

Wie zal het zeggen? Jij? Ik? Smiley?

Feit is: het conflict daar in Irak blijkt op dit ogenblik maar weinig passionele collectieve reacties uit te lokken, in tegenstelling tot andere zaken (zoals bij voorbeeld het conflict in Gaza). Bij geen enkele "groep" of "gemeenschap".
Oud 22 augustus 2014, 15:07   #300
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus weten wij het eigenlijk niet...
Want misschien redeneren de meeste Moslims hier op dezelfde manier. Misschien zijn er op dit ogenblik onvoldoende "harde" beelden die de emoties zwaar laten oplaaien (al heeft ISIS hier een héél zware fout gemaakt door een martelaar te creeren, een emotioneel symbool dus). Misschien is de afstand tussen de "Islam" van de IS en de "Islam" van de meeste Moslims hier zo groot, dat zij zich absoluut niet aangesproken voelen. Misschien heerst er binnen de Moslimgemeenschap hier een algemeen gevoel van "al zijn wij niet akkoord, het zijn Moslims, en wij bekritizeren geen Moslims". Misschien is het grootste deel van de Moslims hier in het geheim bewonderaars van de "Echte Islam" zoals door ISIS gepropageerd wordt. Misschien zijn er nog andere redenen die ik nu niet onmiddellijk kan bedenken?

Wie zal het zeggen? Jij? Ik? Smiley?

Feit is: het conflict daar in Irak blijkt op dit ogenblik maar weinig passionele collectieve reacties uit te lokken, in tegenstelling tot andere zaken (zoals bij voorbeeld het conflict in Gaza). Bij geen enkele "groep" of "gemeenschap".
De redenen die je hier oppert zijn niet van de minste.
We weten het niet, zeg je.
Maar indien het zo zou zijn dat veel meer moslims dan slechts een kleine minderheid ergens bewonderaars zijn van de islam zoals IS deze propageert, zit de wereld met een gigantisch probleem.
En is het dus maar normaal dat nogal wat mensen zich afvragen waarom er, in tegenstelling tot het geval van vb. een teddybeer die de naam Mohammed kreeg, zo weinig animo is om op straat te komen.

Want dat vergeet je in je samenvatting te vermelden: het gemak waarmee binnen die gemeenschap doorgaans wordt gemobiliseerd en betoogd tegen eerder triviale zaken, die meestal zoveel woede opwekken dat vrijwel elke betoging waar ook ter wereld in die mate escaleert dat "sereniteit" er weer niet aan besteed is.

Iets wat zelfs maar in de minste mate als een belediging voor de islam kan worden opgevat, veroorzaakt wereldwijd een vuurstorm van verontwaardiging, woede en geweld, maar een bende schurken die beweren in naam van dat geloof beestachtigheden te begaan, die veroorzaken hoogstens een algemeen schokschouderen, de repliek dat dit niks met islam te maken heeft en in België zelfs de irrationele vergelijking door zogezegde moslimintellectuelen met het ontbreken van betogingen tegen een pedofiele kardinaal die nochtans niet beweerde kinderen te verkrachten in naam van god (hoewel toch heel wat mensen zich lieten ontdopen en de aanvallen in media, lezersrubrieken en sociale media niet bij te houden waren).
Een kind voelt aan dat er iets heel erg scheef zit in de verkrampte manier waarop de moslimgemeenschap tegen de wereld om hen heen reageert.
Spijts al het gelul om daar omheen te fietsen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be