![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja.
Citaat:
Maar je had wel een punt. ![]()
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Berbers een bovengemiddeld deel van de gevangenispopulatie uitmaken, mogen we dat nog vermelden of is dat racistisch en moeten we de gevangenispopulatie vooral geheimhouden? Als een overmatig gedeelte van de berberse leerlingen zonder diploma uit het middelbaar komen mogen we dan nog proberen het spijbelen in die groep tegen te gaan? of moeten we het stilletjes onder de mat schuiven? U zegt het maar hoor. Ondertussen zijn 1/3 van de Vlamingen racist volgens jaja, heeft hij daar ook cijfers van of is d�*t pure laster en eerroof? http://www.standaard.be/cnt/dmf20140608_01133708
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan jij me daar dan eens twee aparte definities van geven aub?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand vindt dat een politieker een misdrijf begaan heeft, dan is het verdict meestal dat die politieker zijn ontslag moet geven.
Hier en nu is er een snuggere advocaat die vindt dat De Wever helemaal niet mag zeggen dat hij zijn ontslag gaat geven ... Met die advocaten die lid zijn van de cd&v is het ook nooit goed. Van zijn verdediging van de ouders die juf Magali vals beschuldigen, zegt hij dat de rechten van de verdediging moeten kunnen spelen; en van De Wever zegt hij dat hij moet zwijgen; die mag zich niet verdedigen ... titel: 'Bart De Wever gaat nog een stap verder dan Filip Dewinter' link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...T=186443981278 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene discriminatie is een verschil maken voor mannen en vrouwen; een ander voor werklozen en werkenden; en een discriminatie die op basis van rassen gebeurt, heet dan racisme. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Raciale discriminatie is daarmee duidelijk. Je gaat groepen anders behandelen obv raciale kenmerken. Dit is een absoluut begrip of tenminste een testbaar begrip waar je duidelijk ja of neen op kan antwoorden. Terecht dat dit strafbaar is. Racisme: Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel. Koppeling van racisme aan objectieve normen zoals die voortspruiten uit de evolutietheorie of subjectieve normen, zoals die voortspruiten uit de overlevende culturen, kan echter wel degelijk leiden tot kwalitatieve waardeoordelen over raciale eigenschappen. Even wat voorbeelden: Marokkanen extra controleren op een luchthaven is raciale discriminatie. Turken toegang weigeren tot een dancing is raciale discriminatie. Jobs weigeren obv huidskleur is raciale discriminatie. Zeggen dat een Keniaan sneller is dan een Belg, is racisme. Zeggen dat Hollanders op verlof luidruchtige mensen zijn, is racisme. Zeggen dat "Van alle Galliërs zijn de Belgen de dapperste" is racisme. Laatst gewijzigd door Athelas : 2 april 2015 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of zoals in: ik wil niet dat die zwarte kelner mij bedient Citaat:
volledig mee akkoord. Citaat:
Ik houd niet van kannibalistische culturen. Ik wens geen kannibaal aan te werven. Is dat racistisch? Ik houd niet van islamitische culturen. Ik wens geen moslim aan te werven. Is dat racistisch? (ja dus, want ik discrimineer op basis van religie ). Maar:" ik wil niet dat op de werkvloer enige vorm van religieuze of politieke kentekenen worden gedragen" blijkt nu voor Yussuf ook al racistisch te zijn als ik hem hoorde op Terzake, want nu moest iedereen zijn eigen "?" uitdragen in zijn kleding (zie school met kledingcode). Dus: gele jodensterren, roze driehoekjes, groene halve maantjes etc... is dan helemaal niet racistisch maar "superdiversiteit?" Wat is er in feite overgebleven van het linkse adagio "iedereen is gelijk"? Geen Mao pakjes meer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2015 om 12:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Partijlid
|
![]() Iets is racisme wanneer politieke correcte fundamentalisten en moslims bepalen dat het racisme is.
Feit a = feit b = feit c. Feit a pleger gewone burger = racisme. Feit b pleger politiek correct = geen racisme Feit c pleger moslim = geen racisme |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite is het nogal straf toch.
Niemand zal het een joodse ondernemer ooit kwalijk nemen dat hij een nazi-adept met hakenkruisen op zijn armen niet zal aanwerven. Zelfs al heeft die nazi-adept nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Maar blijkbaar zijn wij allemaal strafbaar als we een volgeling van Mohammed niet willen aanwerven, terwijl toch in hun heilig boekje staat dat ze ongelovigen een kopje kleiner moeten maken, en er dus volgelingen zijn die dit anno 2015 effectief uitvoeren, terwijl er een groot deel volgelingen hier wonen en hun broeders gaan vervoegen in Syrië. Maar IK ben dus verplicht om die volgelingen aan te werven, want "die zijn gematigd". En wat met de "gematigde" nazi, die enkel graag wat Duitse liederen hoort? (neenee, die ideologie valt niet onder vrijheid van godsdienst, dus is die verboden).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2015 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zijn alle berbers nu axiomatisch slecht? Dat dacht ik niet.
![]() |
![]() |
#292 | |||
Minister
|
![]() Dat is dan ook niet strafbaar. Het wordt pas strafbaar wanneer je je handelen erdoor laat beïnvloeden en dan bedoel ik ook het verbale. Maar dan zit je weer onder het discriminatie verhaal. Kijk maar naar de geposte wet:
Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[2] Er moet echt al minstens ergens een intentie zijn, om racisme strafbaar te maken. Neemt niet weg dat bepaalde uitspraken niet netjes zijn en hard kunnen overkomen. Je kan in het geval van de uitspraken van De Wever volgens mij dan ook beter gebruik maken van laster ipv racisme. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een film van Tarantino aanhalen om in deze discussie een punt te maken?
![]() De filmpjes van IS al gezien? Geen fictie.
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisme is wel relatief, als je relatief omspringt met de definitie er van.
Als je iemand terecht wijst omdat hij met zijn voeten op de bank van de tram zit, en hij verwijt jou daarom van racist te zijn, dan is dat heel relatief. .
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je bent strafbaar als je iemand niet wil aannemen op basis van etniciteit.
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De interpretatie is relatief maar de term racisme is vrij absoluut. Peumans: "‘Racisme is niet relatief. Dat zal u mij niet horen zeggen"
![]() |
![]() |
#297 |
Minister
|
![]() Laat dat nu net het hele probleem zijn. Soms bedoelen mensen met racisme eenvoudig weg stellingen maken over sommige volkeren. Soms omhelst dit discriminatie. Als je dan begint te denken dat het eerste strafbaar is omdat het tweede strafbaar is en ook racisme wordt genoemd, dan krijg je dit soort matiging en afvlakking van het begrip en politiekers die alle verantwoordelijkheid tov racisme uit de weg gaan ook al stigmatiseren ze daar vlamingen mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#299 | |
Partijlid