Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2015, 16:38   #281
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat jij eigenlijk nooit in Brussel bent geweest.
Neen, Fox heeft gelijk, Brussel is op administratief vlak een schijtstad.
Waar in de wereld tref je zoiets aan dat een, naar internationale normen niet eens grote, stad samengesteld is uit een tros van negentien gemeentetjes. Terwijl het in feite één aaneengesloten en volgebouwd geheel is. Allemaal met hun eigen gemeenteraad, hun eigen schepencollege hun eigen burgemeester, hun eigen OCMW enz. Die stad zou een serieus pak geld kunnen besparen door doodeenvoudig die folklore van 19 besturen op te doeken.
Er is nog een reden waarom het een schijtstad is. Als inwoner van een staat met een Nederlandstalige meerderheid vind ik het volstrekt niet prettig om in de hoofdstad van die staat, tegen mijn zin, geconfronteerd te worden met een bevolking waarvan zowat negentig procent zich gedraagt alsof Nederlands een taal is die ze als een vervelend verschijnsel ervaren. Het feit dat ik persoonlijk behoorlijk goed met Frans overweg kan is voor mij volstrekt geen troost. Als "Bruxelles" zich tegenover mij wil aanstellen als "la Capitale" van het land waarvan de naam op mijn identiteitskaart vermeld is, dan kan ik dat slechts met overtuiging aanvaarden indien ik er ongeremd met het Nederlands overal terecht kan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:40   #282
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Marie ik vertel niet veel over mijn privé leven...maar dit wou ik toch nog even kwijt.Verleden maand samen met 3 vrienden hebben we een vriendin verhuist.Ze heeft een huisje gekocht.....Nu wat hebben de mannen daar gedaan ? ...De meubels verhuist.....de kasten en andere meubels in elkaar gestoken...het ligbad verwijderd en vervangen door een inloopdouche...de ganse badkamer betegeld...het gasfornuis aangesloten.....hier een daar wat de electriciteit aangepast....de verwarmingsketel deed het ook niet meer...dus vervangen en operationeel gemaakt....wat deuren gepolijst en sloten vervangen....paar deuren eruit gehaald en wat aangepast....een muurtje weggeslagen en open keukentje geïnstalleerd....alles gaan halen bij Ikea....vals plafond gestoken in de eetplaats.....paar thermostaten vervangen van de radiatoren.....het terras voorzien van nieuwe betegeling.... schilder en plamuurwerken..ettelijke keren heen en weer met volle aanhangwagen alles gaan deponeren in het containerpark......de schoorsteen gekuist en dakgootje vervangen.

En wat hebben mijn vriendin en een andere vriendin gedaan ? Alles gepoetst pistoleekes en beleg gaan halen en gezorgd voor koffie en drankjes.

Niks mis mee .....vriendinnen uit de duizend....maar zie je een beetje het verschil ? Denk je dat die vriendin over dit onderwerp hetzelfde denkt als jij ? Als ik het haar vertelde werd ze zelfs wat kwaad en nochtans het is een prachtig vrouwtje....

Maar geen probleem hoor Marie.....Volgend jaar denk ik er ook aan te verhuizen en ik zal dan graag beroep doen op al jouw vriendinnen die dat sowieso allemaal veel beter of op zijn minst evengoed kunnen dan de mannen...Echter ik vrees dat ik serieus op mijn honger zal blijven zitten en als je nu heel eerlijk bent denk ik dat je dat ook wel zal denken
Prachtig! Echt tof van u en uw vrienden. Waren het lekkere pistoleekes?
Moet ik u nu eigenlijk bewieroken?
Oud 23 september 2015, 16:44   #283
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waar in de wereld tref je zoiets aan dat een, naar internationale normen niet eens grote, stad samengesteld is uit een tros van negentien gemeentetjes. Terwijl het in feite één aaneengesloten en volgebouwd geheel is. Allemaal met hun eigen gemeenteraad, hun eigen schepencollege hun eigen burgemeester, hun eigen OCMW enz. Die stad zou een serieus pak geld kunnen besparen door doodeenvoudig die folklore van 19 besturen op te doeken.
Er is nog een reden waarom het een schijtstad is. Als inwoner van een staat met een Nederlandstalige meerderheid vind ik het volstrekt niet prettig om in de hoofdstad van die staat, tegen mijn zin, geconfronteerd te worden met een bevolking waarvan zowat negentig procent zich gedraagt alsof Nederlands een taal is die ze als een vervelend verschijnsel ervaren. Het feit dat ik persoonlijk behoorlijk goed met Frans overweg kan is voor mij volstrekt geen troost. Als "Bruxelles" zich tegenover mij wil aanstellen als "la Capitale" van het land waarvan de naam op mijn identiteitskaart vermeld is, dan kan ik dat slechts met overtuiging aanvaarden indien ik er ongeremd met het Nederlands overal terecht kan.
Dat klopt als een bus. Daarom blijf ik zoveel mogelijk uit Brussel weg. Ik maak me er alleen maar kwaad in.
Oud 23 september 2015, 16:45   #284
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Prachtig! Echt tof van u en uw vrienden. Waren het lekkere pistoleekes?
Moet ik u nu eigenlijk bewieroken?
Helemaal niet het was met plezier gedaan.....maar ga alvast maar op zoek naar een paar vriendinnen die me gaan verhuizen en installeren ( gratis he ) En dat ze hun gereedschapskistje niet vergeten he want ik zal niks in huis hebben (waarom eigenlijk ?)....Ik zorg wel voor de pistoleekes ..geen probleem

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2015 om 17:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:58   #285
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat klopt niet .Fox had het erover dat een trrasje doen in Brussel zelfs met mooi weer niet leuk zou zijn.Over die adminstratieve toestand spreekt hij nergens.
En dat U als Nederlandstalige in Brussel weinig of niet met je taal terechtkunt heeft vooral te maken met de taallafheid van de Vlaming zelf.
Het zijn de Vlamingen zelf die begonnen zijn met hun taal te verloochenen....want Frans praten was toch zoveel chiquer....Zelfs in gans Vlaanderen vindt je daar nog de bewijzen van....
Tot vandaag de dag ontmoet ik ze ,de pure Vlamingen die onder elkaar Nederlands praten maar dan hun bestelling doen in het Frans ....tegen een winkeljuffrouw die dan ook nog zelf wel eens een Vlaamse is....hilarisch toch ?
Die trend keren is mogelijk en al een beetje aan de gang maar zal veel tijd vergen.
Verder zie ik niet in indien uw straat voor 90 % nederlandstalig is waar het probleem zich stelt ? Waarom spreken 9 van de 10 Vlamingen waaronder jijzelf Frans tegen die ene Franstalige ?? Spreek je taal net als een Duitser of een Engelsman of Fransman dat zou doen .Waarom zou die Franstalige moeite doen als hij ondervindt dat jullie zelfs in een overgrote meerderheid toch plooien ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2015 om 17:15.
Oud 23 september 2015, 17:01   #286
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt als een bus. Daarom blijf ik zoveel mogelijk uit Brussel weg. Ik maak me er alleen maar kwaad in.
Heb jij dan last over het feit dat daar 19 Burgemeesters zetelen ? Politiek kan dat niet direct opportuun zijn maar om je daar kwaad voor te maken
Oud 23 september 2015, 17:12   #287
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik dat per se wil bewijzen. Lees eens beter wat er staat in plaats van uw door testosteron beïnvloede emoties achterna te lopen.
En ik heb hier al 100 keer gezegd dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. U bent degene die pertinent blijft aanhalen dat mannen beter dit kunnen of beter dat kunnen. Ook hier zegt u weer dat vrouwen beperkter zijn, dat is ronduit belachelijk! Dan kan ik met evenveel recht zeggen dat mannen beperkter zijn!
Enne ... ik heb geen man nodig om een fles, een pot of wat dan ook te openen. Als dat aan u veelvuldig gevraagd wordt door vrouwen, moet u eens nadenken waarom ze dat steeds weer vragen : u bent altijd aan het verkondigen dat mannen alles zoveel beter kunnen. Wel, als u in mijn huis woonde, zou ik u ook de kans geven om dat doorlopend te bewijzen! Voor mij werk gespaard, en uw neusje kon weer krullen van kinderlijke trots. Een kinderhand is gauw gevuld ...
Klusjesdienst Marie Van de Koster & dochters
Oud 23 september 2015, 20:19   #288
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat klopt niet .Fox had het erover dat een trrasje doen in Brussel zelfs met mooi weer niet leuk zou zijn.Over die adminstratieve toestand spreekt hij nergens.
En dat U als Nederlandstalige in Brussel weinig of niet met je taal terechtkunt heeft vooral te maken met de taallafheid van de Vlaming zelf.
Het zijn de Vlamingen zelf die begonnen zijn met hun taal te verloochenen....want Frans praten was toch zoveel chiquer....Zelfs in gans Vlaanderen vindt je daar nog de bewijzen van....
Tot vandaag de dag ontmoet ik ze ,de pure Vlamingen die onder elkaar Nederlands praten maar dan hun bestelling doen in het Frans ....tegen een winkeljuffrouw die dan ook nog zelf wel eens een Vlaamse is....hilarisch toch ?
Die trend keren is mogelijk en al een beetje aan de gang maar zal veel tijd vergen.
Verder zie ik niet in indien uw straat voor 90 % nederlandstalig is waar het probleem zich stelt ? Waarom spreken 9 van de 10 Vlamingen waaronder jijzelf Frans tegen die ene Franstalige ?? Spreek je taal net als een Duitser of een Engelsman of Fransman dat zou doen .Waarom zou die Franstalige moeite doen als hij ondervindt dat jullie zelfs in een overgrote meerderheid toch plooien ??
Citaat:
Over die adminstratieve toestand spreekt hij nergens
Nee maar ik wel. Het gaat hier tenslotte over Brussel en niet over terrasjes met vriendinnen.
Citaat:
indien uw straat voor 90 % nederlandstalig is
Waar heb ik het over mijn "straat" (???) die voor 90 % Nederlandstalig is?
Citaat:
Waarom spreken 9 van de 10 Vlamingen waaronder jijzelf Frans tegen die ene Franstalige
Waar heb ik geschreven dat ik tegen "die ene" (???) Franstalige Frans spreek? Waar haal jij dat? Ik denk dat jij doodgraag jouw eigen houding op mij afspiegelt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 20:40   #289
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

O nee niet weer over taal ..... !
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 22:09   #290
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Wat is er leuker en vleiender voor een stoere brandweerman dan een gillend vrouwtje redden uit een brandend gebouw
...
Ik zou het echt niet erg vinden dat het een stoere brandweervrouw is die mij komt redden uit m'n brandend kot op de derde verdieping, wel integendeel.

Ik wil daar graag luidop voor gillen, of erger.

Hopelijk vindt ze dat dan ook leuk en vleiend

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 22:19   #291
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Bij een zware betoging alleen vrouwen inzetten is mijn inziens niet echt realistisch...
Behalve misschien als het Koerdische vrouwen zouden zijn, en we hen Kalashnikovs laten gebruiken

Oud 23 september 2015, 22:29   #292
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou het echt niet erg vinden dat het een stoere brandweervrouw is die mij komt redden uit m'n brandend kot op de derde verdieping, wel integendeel.

Bedenk dat u, aldus luidop gillend (of erger) gered geweest zijnd, vervolgens ongetwijfeld in onbeperkte mate zult bemoederd worden door de stoere brandweervrouw in kwestie, en dat u wellicht voor de rest uwer aards bestaan als pantoffelheld de afwas zult moeten doen.

Eigen schuld dikke bult, want geef toe, mijnheer, een beetje man zal in de gegeven omstandigheden plechtig weigeren om zich door het zwakkere geslacht te laten redden, en moedig ten onder gaan in zijn brandend kot op de derde verdieping.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 00:00   #293
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bedenk dat u, aldus luidop gillend (of erger) gered geweest zijnd, vervolgens ongetwijfeld in onbeperkte mate zult bemoederd worden door de stoere brandweervrouw in kwestie, en dat u wellicht voor de rest uwer aards bestaan als pantoffelheld de afwas zult moeten doen.

Eigen schuld dikke bult, want geef toe, mijnheer, een beetje man zal in de gegeven omstandigheden plechtig weigeren om zich door het zwakkere geslacht te laten redden, en moedig ten onder gaan in zijn brandend kot op de derde verdieping.

Een 'beetje man' is de geboren opportunist bij uitstek,
en wast NOOIT z'n handen na het plassen (over zijn lijk!).

Tenzij hij er een hersenbloeding voor over heeft, kan & zal hij ook niks toegeven.

Zelfs de minst stoere brandweervrouw heeft haar grenzen.

Edit: welke maat hebben die pantoffels?

Laatst gewijzigd door djimi : 24 september 2015 om 00:03.
Oud 24 september 2015, 07:12   #294
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet het was met plezier gedaan.....maar ga alvast maar op zoek naar een paar vriendinnen die me gaan verhuizen en installeren ( gratis he ) En dat ze hun gereedschapskistje niet vergeten he want ik zal niks in huis hebben (waarom eigenlijk ?)....Ik zorg wel voor de pistoleekes ..geen probleem
Fred, vrouwen kunnen die dingen ook allemaal aanleren, mannen zijn daarin niet anders dan vrouwen. Enkel is er heel weinig interesse bij vrouwen om zo'n dingen aan te leren omdat dat soort werk nog altijd geassocieerd wordt met mannen.

In Engeland vind je firma's die het soort werken uitvoeren zoals tijdens de verhuis die je aanhaalde (neen, ik heb het niet over de pistolets) en daar werken alleen vrouwen. De reviews zijn goed: werk perfect uitgevoerd, communicatief, op tijd, alles elke dag proper achterlaten. En veel mensen geven ook aan zich meer op hun gemak te voelen met een handy woman ipv een handy man in huis.
Dat is ook de realiteit van een vrouw Fred. Het is niet van niet kunnen, het is eerder van niet willen wegens geen interesse.

Ik ken persoonlijk een dame die tot haar 48ste een managementsfunctie in een multinational had en opeens een ander leven wou...ze heeft nu een succesvol loodgietersbedrijf.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 07:33   #295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee maar ik wel. Het gaat hier tenslotte over Brussel en niet over terrasjes met vriendinnen.

Waar heb ik het over mijn "straat" (???) die voor 90 % Nederlandstalig is?
Waar heb ik geschreven dat ik tegen "die ene" (???) Franstalige Frans spreek? Waar haal jij dat? Ik denk dat jij doodgraag jouw eigen houding op mij afspiegelt.
Je hebt gelijk ...ik leesde straat ipv staat (bril niet opgezet)
Oud 24 september 2015, 07:40   #296
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk ...ik leesde straat ipv staat (bril niet opgezet)
Ge wordt oud fred
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 07:46   #297
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Fred, vrouwen kunnen die dingen ook allemaal aanleren, mannen zijn daarin niet anders dan vrouwen. Enkel is er heel weinig interesse bij vrouwen om zo'n dingen aan te leren omdat dat soort werk nog altijd geassocieerd wordt met mannen.

In Engeland vind je firma's die het soort werken uitvoeren zoals tijdens de verhuis die je aanhaalde (neen, ik heb het niet over de pistolets) en daar werken alleen vrouwen. De reviews zijn goed: werk perfect uitgevoerd, communicatief, op tijd, alles elke dag proper achterlaten. En veel mensen geven ook aan zich meer op hun gemak te voelen met een handy woman ipv een handy man in huis.
Dat is ook de realiteit van een vrouw Fred. Het is niet van niet kunnen, het is eerder van niet willen wegens geen interesse.

Ik ken persoonlijk een dame die tot haar 48ste een managementsfunctie in een multinational had en opeens een ander leven wou...ze heeft nu een succesvol loodgietersbedrijf.
Ik wil je best geloven.....uitzonderingen bevestigen de regel ( 1 vrouwelijke loodgieter op 100 )....Maar waar ik het toch weer wat moeilijk mee heb.....is dat het toch weer moet uitdraaien dat vrouwen het weer beter kunnen want mensen voelen zich meer op hun gemak met een handy woman in huis dan met een handy man.Waarom dan wel ? Sinds mensengeheugnis zijn mensen handy mannen gewoon in hun huis toch ? Ik heb niet veel weet van mensen die me ooit vertelden niet op hun gemak te zijn met een handy elektrieker in huis.....Ik denk dat de meeste mensen zich eerder wat ongemakkelijk gaan voelen als er een team vrouwelijke dakwerkers voor de deur zou staan ( mensen zijn dat helemaal niet gewoon misschien vandaar )
Maar ga aub weer niet zeggen dat ik beweer dat een vrouwelijke loodgietster haar werk niet even goed zal uitvoeren dan haar mannelijke collega.

Maar vergewis je zelf hoe groot de kans is dat vrouwen klusjes gaan komen uitvoeren in ons huis...naar hetgeen in constateer zal het nog wel enige tijd duren alvorens we een team vrouwelijke klussers kunnen samenstellen.

http://www.vacature.com/carriere/wer...epen-in-Belgie
Oud 24 september 2015, 07:47   #298
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ge wordt oud fred
Dat is ook waar.....zolang het oud worden is valt het nog mee...oud zijn da's pas erg
Oud 24 september 2015, 07:48   #299
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen maar ik denk niet dat jij al veel in Brussel bent geweest of op zijn minst er op stap bent geweest.
Helaas is dat niet het geval. In mijn studentijd te Leuven, kende ik nogal veel mensen die in Brussel op kot zaten. Meestal kwamen die mannen uiteraard naar Leuven, maar zo nu en dan moest ik me ook eens opofferen. Ik ging dus maandelijks wel eens stappen in de riool van Belgie.

Ik heb er ook een aantal jaren gewerkt, maar mobiliteitsproblemen, de francofone mentaliteit en de verpaupering van de stationsbuurten hebben me doen besluiten om ook op dat vlak andere oorden te gaan opzoeken.

Onlangs heb ik trouwens eens toerist in eigen land gespeeld en hebben we een dagje Brussel op het programma gezet. Duur, vuil een horde jappen en ook hier kan je minder in het Nederlands terecht dan in het Frans of Engels.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 september 2015 om 07:49.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 07:56   #300
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Naar het schijnt lopen de meeste brandweermannen bij een eventuele warenhuisbrand daarom ook om ter snelst naar de afdeling Lingerie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be