![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan schreeuwen weer sommigen moord en brand wegens discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is er in het leven veel meer dan marktconforme dingen (hoewel ik denk dat het evengoed marktconforme dingen zijn, maar met een andere dan louter financiele overweging, zoals je trouwens zelf zegt: het is een afweging tussen geven en krijgen, maar in grootheden die niet noodzakelijk monetair afgemeten worden). Maar als je "glimlach produceert", dan moet je geen brood eisen. Je zal dan met glimlach betaald worden. De wisselkoers "brood/glimlach" is misschien nadeliger dan je denkt. Het is wat ik al een tijd geleden aangaf: toen je aangaf dat gezien al jouw altruistisch vrijwilligerswerk, je denkt dat mensen bereid zijn om zomaar voor anderen te produceren, vroeg ik je hoeveel broden je bakte om 4 uur 's morgens, hoeveel vuilbakken je ging ophalen, hoeveel schoonmaakwerk je leverde bij families, en dergelijke meer. Vrijwilligerswerk is een vorm van vakantie, zoals academische baantjes zoals de onze.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2015 om 18:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Ik denk wel dat bepaalden hier zich moeten realiseren dat vrijwilligers hun belastingen uitsparen, want vaak gaan het over noodzakelijke taken die anders gewoon op kosten van de gemeenschap moeten uitgevoerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Het heeft geen zin om met Patrick te redetwisten, met zo iemand kun je geen rationele discussie voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zouden ze marktwaarde hebben he.
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog geen enkel rationeel argument van jouw kant gezien. Enkel maar verontwaardiging, uitroepen, en loze statements zonder opgebouwde argumentatie vanaf een basis axiomatisch systeem.
![]() |
#287 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geef je ze een consumentenkrediet, dan ben je slecht want dan biedt je dingen aan die ze niet kunnen betalen. Geef je ze geen consumentenkrediet, dan ben je slecht want dan discrimineer je en dan gun je ze niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen marktwaarde
![]() Een ambtenarenloon zou marktwaarde hebben als die ambtenaar diezelfde dienst op de VRIJE markt zou verkopen en er evenveel aan verdienen. Voor sommige ambtenaren zal dat waar zijn (bvb leraren of zo), voor anderen niet (bloembakkencontroleurs).
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier al veel rationele argumenten neergeschreven, hoewel ik moet toegeven dat ik me de laatste dagen enkel heb beperkt tot enkele korte provocaties om je wat te irriteren. Omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat rationele argumenten toch niet tot u doordringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#292 |
Staatssecretaris
|
![]() Helaas voor u, bestaat er geen enkele politieke partij, die uw standpunten heeft opgenomen in haar programma.
Wrs. omwille van het feit dat enkel ultra-liberalen die heimwee hebben naar de tijd van Daens daarvoor zouden stemmen of beter gezegd, terug willen naar de oertijd waar het recht van de sterkste geldt en de zwakkeren mogen creperen. Ja, post nu nog maar wat pseudo-intellectuele liberale theorietjes en denk maar verder dat gij twee keer zo slim zijt als de tweede slimste mens ter wereld.
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden waarom geen enkele politieke partij dat opneemt in haar programma, is dat zo een verhaal niet lucratief is voor een politieke partij, en een politieke partij tenslotte niks anders is dan een syndicaat van maffiozen dat aan de macht wil geraken. Het zou nogal zot zijn om eens aan de macht, die macht uit te hollen en zichzelf af te schaffen he. Uw argument is dus een beetje equivalent aan iemand die "algemene verkiezingen" zou voorstellen: "spijtig genoeg voor U is er geen enkele koning die uw standpunten heeft opgenomen in zijn politiek voor het land". Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Minister-President
|
![]() Er is ook nog een derde weg mogelijk: leer de mensen verantwoord met hun budget omgaan ! Daar ligt een deel verantwoordelijkheid natuurlijk bij de mensen zelf, maar ook de kredietverstrekkers en de overheid moeten hun steentje bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Honger en ontbering zijn goeie leermeesters.
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard moeten wij ook, naast ons vrijwilligerswerk, een baan hebben in ruil voor een marktconform loon. Anders kunnen wij niet in ons elementaire levensonderhoud voorzien en zouden wij ook geen vrijwilligerswerk kunnen uitoefenen. Het ene kan in praktijk niet zonder het andere. Als u uw academisch baantje 'vakantie' vindt, hoop ik dat u daarmee vooral bedoelt dat u die job als een hobby ziet. Niet qua werkdruk en werktijd, want ik ken niemand in mijn academische omgeving die minder werkt dan een werknemer in de 'gewone' sectoren, wel integendeel. Of zijn al die 'burn-outters' en langdurig zieken aan de universiteiten en instellingen dan allemaal komedianten volgens u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() Honger en ontbering leiden ook tot volksopstanden, wraakacties en genocides ! Dus wtf goeie leermeesters ?
Laat de mensen uithongeren en u loopt ook gevaar, mensen die niets te verliezen hebben zullen nog maar weinig scrupules hebben 'gepriviligeerden' als u levend te villen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 27 oktober 2015 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat houdt u tegen om een eigen politieke beweging op te richten ? Dan kan u uw standpunten misschien wel doordrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat zijn allemaal plezante zaken he. Ik vroeg je of je veel vuilbakken hebt opgehaald als vrijwilliger. Citaat:
Citaat:
Ja, mensen zouden zich BEZIG HOUDEN en zouden de illusie willen koesteren dat ze BELANGRIJK ZIJN. Maar met hun dada's. En niet met waar vraag naar is. Citaat:
![]() |