![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Dus vennootschappen houden op te bestaan als rechtspersonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat willen de rechtsen dan ook niet. Maar het populistisch gepreek van pipo's zoals Marc Leemans en Rudy De Leeuw die doen alsof beleggers niets betalen is gewoon leugenachtig. Op dit ogenblik is in België de belasting op financieel vermogen een van de hoogste in Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat ze vroeger nog een stuk meer belastingen op arbeid hebben moeten betalen, dan de jongeren die nu vinden dat ze teveel betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Partijlid
|
![]() ik heb aandelen van een internationaal top 100 bedrijf worldwide.
ik zal het bedrag afronden of goed te kunnen rekenen. 10,000 euro dat ik aan het internationaal bedrijf gegeven heb wordt geinvesteerd in het Belgisch filiaal. Met dit geld wordt na het betalen van oneindig rits van belastingen een bruto winst van 500 euro gerealiseerd. Hierop betaalt het Belgisch filiaal 22% effectieve winst belasting. de 390 euro die overblijft wordt in de USA belast aan 15% en er blijft nog 331,5 euro over. Dan nog een belasting van 27% in Belgie en er is nog 242 euro. Dan nog beurstaksen, inflatie en risico. Eigenlijk is de tax-rate op mijn belegging +/- 75%. En jij beweert dat er weinig belasting op vermogen is in Belgie. Wat wil je dan : confiscatie ???? Laatst gewijzigd door Ambiorix1966 : 15 juni 2016 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet ons toch gelukkig maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh ja???
Hier ook een paar voorbeelden van afrekening: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank om mijn punt te maken. En wat als je BELGISCHE aandelen verhandelt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze genieten namelijk ook van de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is uw punt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de Belgische wordt op het bruto-bedrag 27 % berekend. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Iedere particulier richt zijn eigen vennootschapje op. 2. De inkomsten uit vennootschapsbelasting gaat zwaar terugvallen. Blijkbaar ben jij voorstander om de "vermogensaanwasbelasting" bij vennootschappen te annuleren als vennootschappen hun meerwaarde realiseren ( of minwaarden afboeken).
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de belgische onroerende voorheffing alleen behoort met zijn 27% ook al tot de hoogste van de ons omliggende landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik raad je de volgende lectuur aan: http://www.vdvaccountants.be/NL/fisc...nootschaphalen Vroeger waren patrimoniumvennootschappen interessant. Door de afschaffing van stukken aan toonder en de verhoogde dividenden en liquidatieboni niet meer. Je kan veel beter je min- en meerwaarde in je personenbelasting aangeven als particulier.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals hij zelf zei: VK en BE zelf zijn betere kandidaten om aandelen te kopen. Mijn kleine teen zegt mij dat de dividenden hem niet interesseren, en dat hij het doet voor de (tax free) meerwaarde op aandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste kleine mossels lopen met hun kop zodanig hard tegen de muur dat het niet meer plezant is |
|
![]() |
![]() |