![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan heb je daar nog onderverdelingen in, ongeoorloofd toegang verschaffen zonder braak of met braak zonder schade, braak met schade of met geweld of met braak zonder schade en geweld of braak met schade en geweld. En dan heb je nog het ongeoorloofd toegang verschaffen met misleiding. Juridisch is het dus een heel kluwe. En volgens de wet is het ingebruik nemen van leegstaande en niet in gebruik zijnde panden wettelijke toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met dat vrouwke dat terugkwam uit het ziekenhuis? Leegstandbelasting is pas na een hele tijd, twee of drie jaar. Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 maart 2017 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, zoals je zelf argumenteert:
Ongeoorloofde toegang zijn trouwens juridische begrippen die handelen rond onrechtmatig gebruik van netwerken ( electriciteit, informatica-hardware, internet, ...). Het kan gepaard gaan met inbraak maar er ook los van staan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 maart 2017 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint hier epidemische proporties aan te nemen blijkbaar ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest knuppel in plaats van te kwebbelen even de moeite doen om de linkjes aan te klikken die ik haar gaf, dan had ze een beknopte samenvatting van de juridische situatie. En via de link naar het wetsvoorstel de voorgestelde oplossing. Die overigens bijzonder eenvoudig is, slechts een kleine aanpassing van 439 SW is hiervoor nodig. Eenmaal het parlement dit in wet heeft omgezet, kan de overheid optreden. Dat de parlementsvoorzitter dit wetsvoorstel van zijn liberale collega's maar snel agendeert, dan hoeft hij geen nutteloze show meer in de gentse gemeenteraad op te voeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jouw link toont aan dat er dus idd een georganiseerde kliek is die het fenomeen van kraken nog wil proberen te organiseren ook... Ik wil daar duidelijk over zijn : ik walg van de tafelspringerij van Bracke en de hypocrisie om dit in de boot van Bracke te willen kappen. En ik hoop dat het voorstel Van Cauter-Lachaert-Quick zo snel als mogelijk in wet kan worden omgezet. Liever morgen dan vandaag. Als het wettelijk kader niet toelaat om iemands woning te beschermen die een poos in een kliniek heeft gelegen, is dringende actie nodig. Ik vraag me echt af waarom de bespreking van dit voorstel dat nu toch al enkele jaren oud is nog steeds niet rond blijkt te zijn. Het zou interessant zijn om eens te vernemen wie dat probeert te vertragen, en vanuit welke motieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#289 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ge hebt geen nieuwe wetten nodig, da's het klassieke spelletje vd politiekers om uitgenodigd te kunnen worden door Terzake
pas de bestaande wetgeving toe ook 50j geleden, toen de zigeuners nog een totaal onbekend fenomeen was, kon je niet zomaar, tijdens de congé, een schoon huisje uitkiezen wiens eigenaars op die moment in Nice zaten, roepen dat ge kraker zijt en er blijven wonen ![]() welke wetten gebruikte men toen om die inbrekers buiten te gooien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als je een beetje pech hebt ben je als eigenaar nog aansprakelijk ook voor ongelukken die de krakers overkomen in je huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
pakken de belastingen u omdat ge uw inkomsten plots ni correct hebt aangegeven, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We begrijpen maar al te goed dat we met justitiële en politieke zelfmoord te maken hebben. Elke dag opnieuw wordt bewezen dat de kloof tussen de brave burger en een onbegrijpelijke wetgever groter is dan ooit. Dat veeg jij niet weg met juridische blabla. Dan mag je er nog hele bladzijden aan spenderen. Het is boemboem waar de mensen op zitten te wachten, maar geen groene of rode. Face it. Het heeft lang geduurd, maar het was te voorzien dat de politiek correcte goody-goodies de boemerang, samen hun volks-en wereldvreemde "verwezenlijkingen", in hun eigen gezicht zouden terugkrijgen. De westerse wereld is vandaag de dag oververzadigd van gelukzoekers allerhande. Wie desalniettemin blijft volhouden dat Europa nog meer migratie nodig heeft is niet alleen goed gek, maar ook verantwoordelijk voor de totale ommekeer in de geesten van de mensen. De tijd dat de bevolking zich liet indoctrineren en manipuleren door politiek correcte machthebbers is voorbij. De reflex tot zelfbehoud (noem het voor mijn part ego-isme) van de eigen bevolking, zelfs nation-alisme, zijn niet langer begrippen waar straffeloos op kan gekakt worden. Indien de wetgever niet héél, héél snel werk maakt van de afschaffing en/of aanpassing van achterhaalde en onverteerbare wetgeving, wetgeving waarvan geen zinnig mens begrijpt hoe ze tot stand is kunnen komen, zijn de gevolgen niet meer te overzien. Het scheelt hoe dan ook geen haar meer.
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Termont kan de politie zelfs direct opdracht geven de krakers op te pakken en de aanwezige kinderen onder voogdij van een kinderrechter laten plaatsen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het inbraak, zelfs als er valse sleutels gebruikt worden of als de deur niet slotvast is. Inbraak is voor mij het onrechtmatig betreden van een woning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, nu kan men het zaakje laten aanslepen en doorschuiven naar de regering! Ondertussen kan Termont uitzien naar een ander onderkomen voor die bende indringers tegen dat ze effectief uit de woning vliegen. Ook de reactie van de eigenaars is iewat eigenaardig... Politiebescherming voor diegenen die in hun eigen huis hebben ingebroken en daar waarschijnlijk de boel aan het vernielen en leeghalen zijn??? Misschien zijn er "nuttige contacten en afspraken" geweest tussen Termont en de eigenaars? Welke "normale" eigenaar reageert nu op deze wijze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kamervoorzitter is voor zover ik weet Siegfried Bracke. Dezelfde Bracke wiens resolutie twee jaar geleden in Gent door Termont werd afgeschoten. Uitgerekend van de man die jij voortdurend afkraakt verwacht jij dat hij het voorstel van de liberalen als het vliegend schijt agendeert. Met andere woorden, waar je Bracke voor afkraakte juich je toe van de liberalen. Mij goed hoor, daar niet van. Mij maakt het geen rotte moer uit van wie het voorstel komt. Hoofdzaak is dat het een goed voorstel is en dat het gestemd geraakt. Termont zetelt niet in het parlement. Van hem hebben we bijgevolg geen tegenstem te vrezen zoals twee jaar geleden. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 maart 2017 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom val je de NVA weer aan en niet die partijen die jaren ofte decennia aan de macht zijn geweest en zoiets mogelijk hebben gelaten? Al de stommiteiten van de vorige partijen/regeringen zijn nu ineens de schuld van de NVA? Laatst gewijzigd door andev : 12 maart 2017 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zien Gwylan hier nog zelden, maar het feit dat zij ons attent kwam maken op de stafwetgeving in verband met het betreden van andermans woning zonder toelating wijst erop dat zij dezelfde mening is toegedaan. Ik lust jouw reacties graag, maar ik vind evengoed dat je Gwylan niet fair aanpakte.
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gewone inbrekers op het ogenblik dat de politie binnenstormt braaf in de zetel zitten tv te kijken zijn ze niet op heterdaad betrapt want ze zitten maar tv te kijken en ze zijn niet aan het stelen? Ze mogen zichzelf "krakers" noemen en hebben het recht daar ongestoord te blijven tot het "gerecht" in de komende weken of maanden iets van zich laat horen? Raar... |
|
![]() |
![]() |